ni
door niels van kerchove Jan 27, 2016 om 04:16
Geldzaken & recht

Wsnp hoger beroep afgewezen wat nu?

Ik ben al 2 jaar bezig om in de schuld sanering te komen eerst via de gemeente die hebben er een zooitje van gemaakt. 6 verschillende contact personen telkens een ander. En steeds onder op de stapel gegooid  op laatste moment hebben ze het beëindigt en een wsnp traject op gestart. Eerste keer voor de rechter is het afgewezen op openstaande boetes.in hoger beroep gegaan en de meeste boetes weg gewerkt zodat ze toch zien dat ik er voor werkte. Dit alles in overleg met advocaat maar ook hoger beroep is nu afgewezen. Weet even niet wat ik moet doen  het liefst gooi ik alle schulden bij 1 en neem ik een lening zodat ik 1 schuld eiser heb en dus 1 maand bedrag maar misschien dat iemand anders een idee heeft

16866 13 Rapporteer

getty
door getty - Jan 27, 2016 om 07:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De optie die u noemt, is vaak het eerste wat ze onderzoeken bij een minnelijke schuldregeling, dus dat wat voor de WSNP onderzocht wordt. Blijkbaar is die mogelijkheid er niet om met uw inkomen zoveel te lenen om al uw schulden af te betalen, of een fatsoenlijk aanbod te doen tegen finale kwijting.  U zult moeten proberen om uw situatie zoveel mogelijk te stabiliseren, bv met het maatschappelijk werk in uw gemeente en op die manier met uw schulden proberen te leven.

audb
door audb - Jan 27, 2016 om 11:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Hier staat informatie over hoe en wat u moet doen en juist weer moet laten https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/schulden-en-incasso/schuldsanering

Het komt er op neer dat u eerst zelf een regeling moet treffen om van uw schulden af te komen maar ook mag u geen schulden meer maken dus ook niet eens als uw energie jaar afrekening te hoog is zou u die meteen moeten afbetalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2016 om 11:33
16892 Antwoorden / 202 Vragen

Hier is eerst een adequaat antwoord mogelijk als de exacte afwijzingsgronden bekend zijn. Zoals ik het nu lees ziet Rechtspraak geen gronden om aan u wnsp toe te kennen en waarschijnlijk omdat men daar goede gronden voor ziet zoals wel degelijk megelijkheden voor u om van schulden af te komen middels minnelijke regelingen.

billieboy
door billieboy Jan 27, 2016 om 12:38
84 Antwoorden / 29 Vragen

Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt maar een optie is dat je via de kantonrechter een bewindvoering kan aanvragen. Dit heeft als voordeel dat de kosten van de bewindvoering door de gemeente worden betaald via bijzondere bijstand. De bewindvoeder regelt dan de afbetaling van je schulden en jij krijgt dan leefgeld. Als je dan na 2 of 3 jaar schuldvrij bent, kan je altijd nog via de kantonrechter vragen de bewindvoering op te heffen. Ook kunnen ze je helpen hoe in de toekomst schuldvrij te blijven.
Ik hoop dat ik je hiermee verder heb geholpen.

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim - Jan 27, 2016 om 12:03
34 Antwoorden / 3 Vragen

Google Saneringskrediet en Schuldhulpverlening. Lees over het onderwerp de site van financieel.info.nu Er zijn ontwikkelingen gaande met saneringskrediet te gaan werken.  Overigens,  voor een goed antwoord op enkele vragen is wel inzicht in de reden van het verlies van je hoger beroep nodig. Deel het b.v. door de stukken op. te sturen naar info@schuldhulpmaatje.nl en info@humanitas.nl (scannen en mailen)

mo
door mof - Jan 27, 2016 om 13:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ipv 2 jaar hard werken om in de schuldsanering te komen zou u toch beter 2 jaar hard kunnen werken om de schuld af te betalen.
Schuldsanering is geen pretje: vijf jaar (maximaal) sta je onder strenge controle, mag je geen cent van wat je verdient houden behalve om het
hoogstnoodzakelijke te kopen.
Afgezien van waarom en hoe u in de schulden bent geraakt:

Dat kunt u ook op eigen houtje doen. Gewoon werken en jezelf geen luxe permitteren. Alles wat je verdient in afbetalen van schulden steken, dan kom je er vanzelf.
Voorbeeld: een baan die 1500 € per maand oplevert kan met een beetje goede wil best 500 € per maand schuldafbetaling leveren, dat is 6000 € op jaarbasis.
Zelf spaar ik 1000 € per maand van 2000€ inkomen. En bouw daar al jaren een flink spaarpotje van op.

te
door tele-taxi2 - Jan 28, 2016 om 04:54
2 Antwoorden / Vragen
diumenge
door diumenge - Jan 28, 2016 om 06:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk anders ook eens hier: uitdeschulden.nu.

so
door soefke2 - Jan 28, 2016 om 12:04
6 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.kredietbanknederland.nl/over-kredietbank-nederland
Hier kan je zelf aanmelden

marita567
door marita567 - Jan 28, 2016 om 12:14
1576 Antwoorden / 17 Vragen
reflecs
door reflecs - Jan 28, 2016 om 12:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

billieboy schrijft in een reactie:

reflecs
door billieboy 27 Jan 2016 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt maar een optie is dat je via de kantonrechter een bewindvoering kan aanvragen. Dit heeft als voordeel dat de kosten van de bewindvoering door de gemeente worden betaald via bijzondere bijstand. De bewindvoeder regelt dan de afbetaling van je schulden en jij krijgt dan leefgeld. Als je dan na 2 of 3 jaar schuldvrij bent, kan je altijd nog via de kantonrechter vragen de bewindvoering op te heffen. Ook kunnen ze je helpen hoe in de toekomst schuldvrij te blijven. Ik hoop dat ik je hiermee verder heb geholpen.

marita567
door marita567 - Jan 28, 2016 om 15:13
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@billyboy ,

Bij Ts was al een WSNP opgestart maar beeindigt , de stelling de kosten bewindvoering word door de gemeente betaald via bijzondere bijstand is niet juist zie hier :

Het salaris van de bewindvoerder wordt met voorrang betaald uit uw inkomen en vermogen. Pas daarna komen dus de andere mensen en instanties aan de beurt bij wie u schulden heeft. Is het salaris van de bewindvoerder hoger dan dat u uit uw inkomen en vermogen kunt betalen? Dan mag de bewindvoerder dit niet bij u in rekening brengen. Daarom krijgt u geen bijzondere bijstand voor deze kosten .

Bron : www.antwoordopbijstand.nl

billieboy
door billieboy Jan 29, 2016 om 13:30
84 Antwoorden / 29 Vragen

Marita567

Ik bedoel geen WSNP.maar een beschermingsbewind.  Wat bereft de regels voor het in aanmerking komen voor bijzondere bijstand klopt wat u zegt. Maar voor bewindvoering gelden andere regels.

marita567
door marita567 - Jan 29, 2016 om 13:40
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@billyboy ,

Dit is wat u schrijft in de vorige reactie om 12.38 , ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt maar een optie is dat je via de kantonrechter een bewindvoering kan aanvragen , nu heeft u het over een beschermingsbewind .

hier kunt u zien wat het verschil is tussen beschermingsbewind / bewindvoering .

http://www.nijnattenbewindvoering.nl/meest-gestelde-vragen/61-5-wat-is-het-verschil-tussen-beschermingsbewind-en-een-wsnp-bewind

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2016 om 20:19
16892 Antwoorden / 202 Vragen

???Waar blijft gevraagde toelichting?