arctic
door arctic Apr 4, 2005 om 21:00
Geldzaken & recht

Ww uitkering gestopt

Geachte Kassa.Ik heb op 22 December vorig jaar 1 dag gewerkt na een langdurige ziekteperiode en daaropvolgend langdurig werkloos.Ik stond voor reintegratie aangemeld,maar behalve een kennismakingsgesprek heb ik nooi verder wat vernomen.Ik kreeg op die 22e december enorme rugpijn en was blij dat de werkdag om was,ik ging met tranen in mn ogen van de pijn naar huis en heb de volgende dag gezegd dat ik het nog niet aankon.Maar ipv terug te kunnen vallen op de WW,werd mij doodleuk ergens in Januari gemeld dat de WW uitkering stop werd gezet omdat ik werk had geweigerd!Nou ja!Ik gelijk een bezwaar ingediend natuurlijk...na een week of 6 nog maar eens een brief verstuurd waarom ik niets hoorde op mijn vorige bezwaar,krijg ik een brief thuis dat ik te laat was met mijn bezwaar...ik stuurde die bezwaar gelijk dezelfde dag nog notabene.

Ik zit nu zonder geld,want een baan vinden valt niet mee,alleen af en toe eens een paar dagen voor een uitzendburo,maar verder nog niets.Mijn vriendin werkt 30 uur per week,we hebben 2 kinderen thuis,haar ex betaald via het LBIO soms alimentatie,kortom,we zijn failliet nu geworden dankzij het UWV!

Als ik niet heeel snel een baan krijg staan we met een maand op straat en ik weet echt niet meer wat ik doen moet aan dat bureaucratische gelul van het UWV.Een advocaat kan ik niet betalen,een rechtzaak starten al helemaal niet,terwijl ik toch 100 procent zeker weet dat ik in mijn goed recht sta en niets verkeerds heb gedaan,toch?

AUB helpt u mij en mijn gezinnetje!

R van Beek

413 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 4, 2005 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag arctic,

Je zit in een beroerde situatie. Wellicht heb je nog geen kontakt gehad met:

Verwijzing site Juridisch Loket:

http://www.hetjl.nl/

Het is verstandig om eerst 0900 - 8020

(10 eurocent per minuut) te bellen.

Verwijzing naar site bureau rechtshulp:

http://www.bureaurechtshulp.nl/resa/default.asp

Bureau rechtshulp heeft verspreid over het land 43 kantoren. Op de site vind je de adressen.

wellicht kun je via die weg nog wat bereiken. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2005 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook in de WW ziek worden hoor!!! Melden bij het UWV, dan ga je die molen in.

Heel vreemd dat het bezwaar niet aangekomen is, als ik niet binnen een week een reactie krijg, bel ik meestal binnen de termijn van indienen nog op of ie wel aangekomen is. Een bevestiging ontvangen hoort nu eenmaal. Maar dat is voor de volgende keer.

Als je denkt dat je wel weer aan het werk kunt, zou ik snel naar uitzendbureau's gaan en zorgen dat je in ieder geval voor nu weer werkt!

Succes!

ve
door verwijderd - Apr 5, 2005 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

het UWV heeft een klachtensite waarbij u uw situatie uit kunt leggen en vragen hoe het verder moet. Deze klacht gaar direct naar de klachtencommissie en die zijn verplicht om u binnen korte tijd te helpen. Als u klacht die verstuurd wordt u snel teruggebeld. U kunt gewoon inloggen bij het UWV. Wel even uw sofinummer bij de hand houden. Heel veel succes en ik hoop dat alles weer snel geregeld is. Ook snel naar de gemeente gaan om een voorlopige uitkering aan te vragen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2005 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ton en verder iedereen van wie ik antwoord heb gekregen..heel erg bedankt voor jullie steun.Ik ben vanmiddag naar het Buro voor Rechtshulp in Haarlem geweest en zij gaan nu uitzoeken of het zin heeft een rechtzaak te starten...dus nog ff afwachten!Maar een goed gesprek lucht al veel op...niet financieel,maar geestelijk wel!

ve
door verwijderd - Apr 7, 2005 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou "lapjeskat" u stelt de zaken simpel voor. Even een klacht indienen.

Mijn UWV reageerde NIET op een gewoon schrijven, aangetekend, persoonlijk bezorgd aan de balie MET ontvangstbevestiging. Vervolgens een klacht ingediend bij de klachtencommissie. Ook geen reactie.

Amsterdam (het hoofdkantoor voor klachten) heeft toen van hogerhand ingegrepen. Ik was wel 6 maand verder..... En had gelukkig nog een reserve-potje. Maar daar ben je snel doorheen.

Toen er een blauwe bestelbus door het UWV in Hengelo reed keek mijn omgeving mij vragend aan. Ik HAD het kunnen zijn.

Dus op naar Amsterdam, er is ook nog een ombudsman hiervoor! Sterkte