An
door Anne1989 Apr 18, 2019 om 11:39
Geldzaken & recht

Zakelijke overeenkomst telefoon bindend?

Op 4 april wordt ik gebeld door Voordeelpartner met een zakelijk voorstel. Ik nieuwe ondernemer sta de vrouw in kwestie netjes te woord en luister naar haar voorstel. Ik denk dat er een voorstel wordt gedaan per telefoon en dat deze later per mail wordt verstuurd.
Wat er in werkelijkheid gebeurd (blijkt later) er wordt een zakelijke overeenkomst aangegaan - alleen de overeenkomst wordt opgenomen en ik dien binnen 7 dagen te annuleren. Binnen die 7 dagen heb ik niet de tijd genomen om mail aandachtig te lezen er van uitgaande dat het een voorstel is en geen bindend contract.
Een week later krijg ik een rekening van rond de 500 euro en kan ik volgens het bedrijf niet meer er onder uit.

Daarbij zie ik nu dat de bevestigingsmail wel inloggegevens geeft voor een account. Wanneer ik ingelogd ben kan ik de algemene voorwaarden zien. Echter de link uit de mail geven geen algemene voorwaarden weer.
https://www.voordeelpartner.com/wp-content/uploads/2018/09/Algemene-voorwaarden-Voordeelpartner.pdf

Nu vindt ik deze gang van zaken niet redelijk - en vraag me af, is er een manier en nog onderuit te komen? Ook vraag ik me af hoe de rechter hierover zou oordelen - in deze uitspraak wordt hij namelijk kwijt gescholden: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBLIM:2018:9147

D
ank voor jullie mededenken!

1008 4 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 18, 2019 om 11:42
7199 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is een consumentenforum.
Als ondernemer kunt u uw vraag beter hier stellen:
https://www.higherlevel.nl/

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2019 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als nieuwe ondernemer moet u elk telefoongesprek met aanbiedingen op wat voor gebied ook, direct afkappen. Want elk mailtje gaat u goud kosten.

PerCeptie
door PerCeptie Apr 18, 2019 om 12:10
26 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is echt niet altijd het geval. Waarom zou elk mailtje je geld kosten. Pas als je een overeenkomst aangaat kost het je geld.

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2019 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je gaat door ja te zeggenin  dat gesprek als ondernemer al ern overeenkomst aan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2019 om 12:57
16875 Antwoorden / 202 Vragen

U bent ondernemer en hoewel dit forum niet direct bestemd is voor ondernemers vragen geldt ook voor u, als voore iedereen,  hetgeen wettelijk is geregeld in het Burgerlijk Wetboek m.b.t. overeenkomsten. Vooral BW boek afd. 1 en 9. (w.o. BW 6:74).

Redacteur
door Redacteur - Apr 18, 2019 om 13:16
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Het Kassa-forum is specifiek bedoeld voor consumentenvragen -en problemen. Deze kwestie valt daar niet onder, helaas. Om deze reden reden sluiten we dit topic.

De redactie