assie26
door assie26 May 21, 2022 om 14:28
Geldzaken & recht

Ziggo opzeggen ivm prijsverhoging kan ik dan ook vodafone zonder kosten opzeggen

Omdat Ziggo zijn prijs verhoogd mag je opzeggen voordat het contract af is. (Ik weet het ze doen het allemaal) Ziggo en Vodafone zijn 1 bedrijf. Mag ik dan ook de abo's bij vodafone opzeggen voor het einde van het contract om deze reden?

5602 14 Rapporteer

Topantwoord

rj
door rjw - May 21, 2022 om 14:34
3274 Antwoorden / 5 Vragen

Is het 1 contract? (Bijvoorbeeld heb je een voordeel bij de 1 omdat je ook een abonnement bij de ander hebt?). Is Vodafone ook duurder geworden?

assie26
door assie26 May 21, 2022 om 14:43
Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of vodafone duurder geworden is maar ik heb dubbele gb's bij vodafone omdat ik ziggo heb en bij ziggo extra pakket door onze abo's bij vodafone.

Mabelle
door Mabelle May 21, 2022 om 16:04
440 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn 2 contracten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 21, 2022 om 14:37
2088 Antwoorden / Vragen

Even aangenomen dat dit twee verschillende contracten met Ziggo en Vodafone betreft kunt u in principe niet kosteloos uw contract met leverancier Vodafone opzeggen omdat leverancier Ziggo zijn prijzen verhoogt. Wat er gebeurt als het beiden "echt werkelijk" dezelfde leverancier zijn gaat mijn pet te boven, zeker als er dan ook nog sprake is van een combinatiekorting is er wellicht een zaak te maken maar nogmaals, dat gaat mijn pet echt ver te boven.

Thecla58
door Thecla58 - May 21, 2022 om 14:39
860 Antwoorden / 3 Vragen

Terwijl ik dit zit te tikken, zit ik met Ziggo aan de telefoon. Heb gelijk de vraag gesteld of iemand die ook Vodafone heeft dat ook op mag zeggen i.v.m. tariefswijziging. Dat kan alleen als Vodafone ook tariefswijziging heeft  en dat is niet het geval. Dus je kunt ht contract met Vodafone niet om die reden opzeggen.

EDIT
Als je ziggo opzegt dan verlies je wel je voordelen bij Vodafone en al je andere extra's wat natuurlijk ook logisch is want je voldoet niet aan een belangrijke eis om daarvoor in aanmerking te komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 21, 2022 om 18:22
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@THECLA, ik deed een poging om + te geven maar krijg de melding dat ik daat al zou hebben gedaan. Laat i.v.m. melding aan de redactie even weten of er een melding bij aanklikken van de enveloppe is. Ik verwacht van niet. Het overkomt mij vaker en heb dat al gemeld.

Thecla58
door Thecla58 May 21, 2022 om 18:29
860 Antwoorden / 3 Vragen

Er staat dat je deze reactie geplust hebt. So no worries.

Mabelle
door Mabelle - May 21, 2022 om 16:03
440 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, Vodafone kun je niet opzeggen omdat het Ziggo abo duurder is geworden. Als je Ziggo opzegt, raak je vanzelfsprekend de verdubbeling van je databundel kwijt

mahadma
door mahadma - May 21, 2022 om 17:26
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Als u bij bedrijf a een contract heeft en ook een contract bij bedrijf b en er is een korting koppeling bij a + b dan is het logisch als u a of b opzegt de koppelings korting verdwijnt. Verandert er een prijs en u zegt of a of b op wegens prijswijziging  is het niet mogelijk om het niet van prijs veranderende ook op te zeggen zonder kosten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2022 om 18:20
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ziggo en Vodafone zijn juridisch nog altijd twee verschillende bedrijven en gelden dus contactvoorwaarden m.b.t. opzeggingindien men bij Vodafone niet eenzijdig handelt.

1paul
door 1paul - May 23, 2022 om 14:31
3164 Antwoorden / 0 Vragen

NEE, alleen als deze de prijs ook zomaar verhoogd of als abbo afloopt!

panter22
door panter22 - May 23, 2022 om 15:43
6599 Antwoorden / Vragen

Als je graag van Ziggo af wilt, dan is dit je kans. Maar de andere providers verhogen hun tarieven ook. Het is de vraag of je er wat mee opschiet om een ander te kiezen Je raakt je voordelen van Vodafone kwijt. Of je moet een mooie aanbieding krijgen, anders ga je om een paar euro te besparen, meer betaalen.
Bovendien moet je alle kastjes weer terugsturen en hopen dat de overgang soepeltjes verloopt.
Kijk voor de tarieven:
https://www.internetten.nl/alles-in-1/prijsverhogingen#:~:text=meer%20info%20volgt.-,Ziggo%3A%20prijsverhogingen%20in%20juli,pakketten%20gaat%20de%20prijs%20omlaag.

Iv
door Ivo W - May 23, 2022 om 17:00
731 Antwoorden / Vragen

Nee. U mag het losstaande Vodafone niet opzeggen als uw Ziggo abonnement wijzigt.

Dat mag alleen als de prijs of de voorwaarden van het Vodafone abonnement ten nadele van u wijzigen.
Het verlies van combinatievoordeel op uw Vodafone abonnement is geen wijziging van de voorwaarden. In de voorwaarden van het Vodafone abonnement staat immers van begin af aan al dat u alleen recht hebt op de extra voordelen, indien u zowel een Vodafone abonnement als een Ziggo abonnement heeft. Door bij Ziggo op te zeggen loopt u weliswaar het combinatievoordeel mis, maar dat is niet het gevolg van gewijzigde voorwaarden bij Vodafone.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - May 23, 2022 om 17:46
98 Antwoorden / 1 Vragen

Als uw abonnement bij Vodafone nog niet is afgelopen en u zegt voor de einddatum op dan betaald u de telefoon helemaal.
Uw betaald uw telefoon via het abonnement.

mo
door mof - May 23, 2022 om 18:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, het is hetzelfde moederbedrijf maar juridisch verschillende rechtspersonen. Pasals vodafone de prijzen verhoogt kuntukosteloos opzeggen

Gr
door Grunn1 - May 24, 2022 om 12:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wanneer mag ik mijn abonnement niet opzeggen?

U mag uw abonnement niet opzeggen in de volgende gevallen:

1De aanbieder verhoogt de prijs omdat er een nieuwe regel of wet van de overheid is

Moet uw aanbieder de algemene voorwaarden of prijs veranderen door een nieuwe regel of wet van de overheid? Dan is de wijziging niet de eigen keuze van de aanbieder. In dat geval kunt u uw abonnement niet opzeggen.

Een voorbeeld: de overheid verhoogt de btw. De aanbieder moet de btw aan u doorberekenen. Dit is niet zijn eigen keuze. Daarom kunt u het abonnement dan niet opzeggen.

2De aanbieder verhoogt de prijs omdat hij inflatiecorrectie toepast

Een inflatiecorrectie is een prijsverhoging met een percentage dat elk jaar door het Centraal Bureau voor de Statistiek wordt vastgesteld. Wil de aanbieder een inflatiecorrectie toepassen? Dan moet dit wel duidelijk in zijn algemene voorwaarden staan. En ook hoe vaak en wanneer hij dat doet. Staat dit duidelijk in de algemene voorwaarden van de aanbieder? Dan kunt u uw abonnement niet om die reden opzeggen.

Gr
door Grunn1 - May 24, 2022 om 15:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Indien je een contract hebt bij Ziggo voor bepaalde tijd kan je niet opzeggen indien de verhoging een inflatie correctie is. Heb je een contract voor onbepaalde tijd kan je altijd je contract opzeggen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.

Uit de algemene voorwaarden van Ziggi:

Als een wijziging niet aantoonbaar in het voordeel van de Klant is, dan heeft de Klant het recht om het Abonnement kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum. Deze opzegging vindt via de Klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan.

De Klant kan het Abonnement niet opzeggen als het een wijziging betreft die bij het afsluiten van het Abonnement met de Klant is overeengekomen, zoals een periodieke verhoging van tarieven op basis van de inflatie.

Diezelfde voorwaarden zullen ook gelden voor Vodafoon waarbij je tijdens een contract voor bepaalde tijd niet kan opzeggen als de prijsverhoging een inflatie correctie is.
Contracten van Ziggo en Vodafoon zijn afzonderlijke contracten die alleen extra voordeel bieden als je beiden hebt en je kan niet de ene opzeggen omdat je de andere opzegt tenzij je bij beiden een contract voor onbepaalde tijd hebt.