ju
door justin29 Jun 8, 2009 om 09:36
Geldzaken & recht

Zwart werken

Een wat vreemde vraag;

mijn ex en ik liggen in een scheiding en nu komt het verhaal van alimentatie naar voren. Haar moeder heeft een eigen winkel waarin mijn ex 3 dagen per week workshops geeft en waar ze ook regelmatig naar braderien gaat waar ze met een kraam staat. Nu wil mijn ex zoveel mogelijk alimentatie van mij krijgen en haalt dan ook alles uit de kast. Natuurlijk blijf ik mijn kinderen onderhouden, maar ze verdient met die winkel 50 euro per uur (ZWART)

Nu eis ik dus dat ze dat geld mee gaat tellen, maar dat vertikt ze dus en ze zegt gewoon glashard dat ze daar niet staat. Toevallig net even op hun eigen site gekeken en daar staat letterlijk dat de winkel van hun samen is. Ik kan dus aantonen dat ze er beide in werken.

Hoe is dit wettelijk gezien geregeld en heb ik enige poot om op te staan? Ben zelfs nog bereidt het bij de belastingdienst te vragen want ze gooiien het er ook op dat je als kind zijnde een vriendendienst mag leveren. Maar is 6 dagen per week in de winkel nog wel een vrienden dienst?

6576 41 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Advocaatje leef je nog .........!

Groet, Rebel

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Zoals Rebellier al fijntjes aangeeft: informeer bij je advocaat.
Heb je die niet klik dan eens op deze link: juridisch loket

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

advocaat en de belastdienst of fiod inschakelen en aangeven dat er zwart gewerkt wordt in die winkel.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zult ALTIJD een advocaat nodig hebben om je te begeleiden. Er worden gegevens van JOUWZELF en van HAAR opgevraagd. (draagkracht/behoefte-berekening) Is ze daarin niet eerlijk dan komt dat er zeker uit, hetzij via haar salarisstroken/jaaropgaven danwel via de aangiften. Je advocaat speelt een hele grote rol en zoekt alles uit, (kost je wel een flijnke duit maar is de moeite waard)zelf heb je tijdens een eventuele zitting niet veel te vertellen, alleen een laatste woord. Zoek vantevoren zelf zoveel mogelijk bewijsmateriaal, fotograaf haar wanneer ze die winkel insstapt, desnoods binnen als ze aan het werk is, houd de tijden (zo mogelijk bij wanneer ze van huis vertrekt) Maak foto's op de braderie of laat dat doen. Als jouw ex het vals wil spelen en oneerlijk is, dan jij ook maar. Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige. Advocaat nodig, LEXION in Breda, J. Gijzen, heb ik goede ervaringen mee. Mijn zaak is inmiddels ook herzien door de rechter.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook nog even belasting betalen over de huwelijkse periode lijkt mij?.

veel plezier toegewenst bij de belastingdienst.............!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij het beste om een uitdraai bij de kamer van koophandel aan te vragen. Daar kun je direct op zien of de zaak ook op haar naam staat. Is dat zo dan heeft zei daar "wit''inkomen uit. Helaas valt daar mee te manipuleren, maar een rechter kijkt daar snel doorheen. Ze moet nl minimaal 1224 uur per jaar in de zaak werken en daar moet dus wel een redelijk inkomen uitkomen. Succes. Gr Jan

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Navorderingsaanslag over het deel van de huwelijkse priode is zeker te verwachten in geval van aankaarten zwartwerk bij fiscus !

Is in verleden al door veel klikkers over het hoofd gezien.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me het meest handig als iedereen aan het belang van de kinderen denkt. Dit geharrewar leidt nergens toe. Wees blij dat ze niet van een bijstandsuitkering hoeven rond te komen. En inderdaad U bent de vader en allimentatieplichtig!!! Wees een vent en ontloop uw verantwoordelijkheden niet.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een nadeel aan de navordering over de huwelijkse periode is dan wel dat TS ook hoofdelijk aansprakelijk is voor de helft van de belastingschuld.....Die is immers in de gemeenschap van goederen gevallen (tenzij er huw.vw waren).

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja. Zou haar dan maar eens fijntjes onder de neus wrijven dat ze de keus heeft; jullie spreken af het goedschiks mee te tellen of het wordt kwaadschiks, jij geeft haar praktijken aan bij de belastingdienst en het wordt alsnog meegeteld. De keus lijkt me dan eenvoudihg voor haar. Ze loopt trouwens altijd het risico dat ze later alsnog tegen de lamp loopt.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>

Inderdaad henkis50.

Want het inkomen wat zwart werd verdiend was tijdens het huwelijk. dus is het van beiden dus beiden zullen moetn betalen aan de fiscus wat zij vermoeden wat jullie in die tijd aan extra inkomsten hadden. En dat is vaak meer dan dat er werkelijk werd verdiend, en dan de boete nog. Dus ik denk dat dat meer gaat worden dan die alimentatie.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze meneer geeft juist aan dat hij WEL voor de kinderen wil opkomen, maar dat hij moeite heeft met het feit dat zijn ex voor haarzelf aan het proberen is het onderste uit de kan te halen. Ik denk dat hij er het beste aan doet om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen om aan te tonen dat zij een inkomen heeft uit het winkelwerk. Als ze dat zwart doet, dan wil de belastingdienst vast wel een handje helpen om dat voortaan wit te laten geschieden! Het moet niet zo moeilijk zijn om met KvK-uittreksels en foto's te bewijzen dat zij bijvoorbeeld op markten en dergelijke staat. Alleen het aantal uren zal niet zo gemakkelijk aan te tonen zijn, alhoewel: elke zaak moet toch een urenadministratie hebben lijkt mij? Al was het maar om de uitbetaalde lonen te kunnen verantwoorden en de juiste bedragen aan belasting en premies af te dragen.

Good hunting! ;-)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>

Dat dreigmiddel zal niet werken, want ook hij zal dan moeten betalen aan de fiscus en aan de boete.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Justin29, doe niet zo stom, om de fiod in te schakelen kun je jezelf weleens flink in je vingers gaan snijden!

Het kan je mogelijk nog meer geld gaan kosten, zorg eerst maar eens dat je bewijs zwart op wit hebt, dat ze uberhaupt wordt betaald.

Heb je dat niet, dan kun je niets hard maken, helaas, ook al helpt ze iemand 100 uur per week, jij zult toch hard moeten kunnen maken, wanneer en hoeveel, en op welke rekening er wat gestort wordt, anders kun je niets!

Gr. Henri

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Justin,

Gezien de hoge kosten van een advocaat is het misschien beter zelf alle feiten te verzamelen en daarna nog eens een pittig gesprek te voeren met je ex .Met name de consquenties u beide zijn  als deze gegevens bij de belastingdienst terecht komen.Let wel dat emotie een slechte raadgever is.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet je ex vertellen dat je indien nodig naar de belastingdienst gaat en haar hierover * gaat aangeven, tenzij ze schappelijker is mbt alimentatie hoogte (altijd een betere weg).
* waarover? dat ze VANAF de scheiding zwart werkt !!
(want je alimentatie zal je pas betalen na de scheiding..dus alles ervoor "doet er niet toe" (voor de alimentatie rechter).
Je bent er pas "toevallig" achtergekomen.

Zou de belastingdienst daadwerkelijk worden ingelicht en onderzoek doen, dan zullen ze waarschijnlijk "verdachte" geldtransacties ontdekken in de huwelijksperiode ervoor, maar als zij haar EIGEN rekening had kon jij er NIKS van weten (verborgen rekeningen etc..wink-wink..altijd zij bezocht haar moeder of ging naar de thee club..weet ik veel..).

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik zo'n beetje alles meegemaakt op dit gebied en als man ben je in dit land vogelvrij wanneer het om de rechten gaat die je bij een echtscheiding hebt. De vrouw trekt in 99% van de gevallen aan het langste eind ook bij de rechtelijke macht. Zelfs als ze aantoonbaar de boel beduvelen (zoals bij jou het geval), omgangsregelingen frustreren of je zelfs van valse zaken beschuldigen altijd komen ze er straffeloos vanaf (en de slimmerikken in Den Haag zich maar afvragen hoe al die familiedrama's toch ontstaan al pleit ik er hier niet voor om het zo op te lossen) Ik zou zeggen maak foto's waarbij ze in de winkel/kraam staat (met tijd en datum) en laat een wettelijke vertegenwoordiger (deurwaarder is het voordeligst) vaststellen dat ze daar staat/werkt en stop dan met betalen en wacht af. Verder geen kosten maken want dat is allemaal weggegooid geld.

succes

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard snap ik heel goed dat je een eerlijke alimentatie wilt betalen maar waaarom nu pas vallen over zwart werken terwijl ze dit dus ook al deed tijdens jullie gezamelijke huishouding die gevoerd werd?

Is het niet belangrijker voor je kinderen dat zij er financieel zo min mogelijk van gaan merken? Zij zijn al meer dan de klos door jullie scheiding en krijgen er zo wie zo een knauw van. En als je met je ex nu al gaat oorlog voeren over geld (wat erg vaak het geval is tijdens en na een scheiding) is er grote kans dat dit uitmondt in een strijd met veel spanningen tussen jullie als ouders. Dit heeft op de kinderen veel effect en je wil niet weten hoe lang dit kan nasudderen in hun leven.

Het is zo jammer dat het belang van de kinderen meestal niet meer op de eerste plaats staat als ouders uit elkaar gaan en ik zie zo gods gruwelijk veel scheidingsellende om me heen waarin alleen nog maar strijd is ,met alle gevolgen van dien. (Ouders die hun kinderen gaan inzetten als pion, of kinderen die 1 van hun ouders niet meer mogen zien, ouders die niet meer in speaking terms zijn dus ook niet meer een overleg kunnen hebben over het wel en wee van hun kinderen etc etc.)

Ik zou je adviseren goed na te denken eer je de strijdbijl oppakt over wat dan ook, want heb je liever een zo goed mogelijke relatie met je ex ( die hoe dan ook toch de moeder blijft van je kinderen) en heb je daardoor ook een betere relatie met je kinderen of je wil je de rest van je leven geconfronteerd worden met de gevolgen van deze scheiding zowel bij je kinderen als bij jezelf? Vaak realiseren ouders zich niet wat ze hun kroost en ook zich zelf aandoen door met elkaar te gaan strijden om zo hun frustraties te kunnen botvieren die ze bij elkaar hebben opgelopen.

Vergeet alsjeblieft niet dat jullie kinderen er NIET om gevraagd hebben om hierin verzeild te raken en jullie mogen dan wel uitelkaar gaan, maar jullie blijven wel beiden de ouders van hun en het is je plicht om goed voor hun welzijn te zorgen en daar hoort ook bij dat je ook een verantwoordelijke keuze maakt aangaande de alimentatie. Geld moet niet het enige zijn wat telt en een advocaat in de hand nemen kan altijd nog op een later tijdstip als je er niet uitkomt. Trouwens die schurken kosten je ook veel geld hoor en je krijgt vaak niet eens een eerlijk advies want die lui denken ook alleen maar hun eigen hachie!!

Natuurlijk weet ik niets van je financiele mogelijkheden en wil je ook niet belerend toepspreken of zo, maar ik wens je wel heel veel sterkte en wijsheid toe!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me een moeilijke zaak Ze werkt voor haar moeder en dat kan gratis zijn. En als je zegt dat ze zwart ontvangt,daar trekt geen rechter zich wat van aan. Je zal boekhoudkundig moeten aantonen wat ze haar dochter betaald.Dus dit wordt moeilijk.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Word er een beetje moe van al die vrouwen die hun x willen plukken.Ben zelf een vrouw maar vind het erg laag van die dames,dus hard aanpakken die hap.En altijd spelen ze het via de kinderen.Dus,advocaat inhuren ,denk dat dat de enigste optie is om het op een redelijk nette manier te doen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

50 euro per uur lijkt mij wel erg veel by the way.

als de winkel op beider naam staat mag u er vanuit gaan dat zij daar ook inkomen uit genereert. maak op verschillende dagen en op verschilende tijden foto's van wanneer uw ex daar is en regel ook nog wat getuigen eventueel

allimentatie voor uw kind(eren) bent u altijd verschuldigt tenzij uw ex daar expliciet van afziet.

mbt het inkomen van uw echtgenote daar hoeft u alleen in te voorzien wanneer zij niet in staat is (voldoende) te verdienen en wat u beiden gewend was tijdens het huwlijk.

u kunt er beiden in overleg uitkomen en anders bepaald de rechter wat deze redelijk vind na overleg van beider vestrekte informatie; ik denk ook dat u dan wel zelf een advokaat voor uzelf moet regelen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad vervelend. Ik kan indenken dat zij erbij klust, om het leven van haar en" jullie" kinderen, makkelijker te maken en werken om bezig te zijn en mensen te ontmoeten.

Je kan haar er op aanspreken, voor vermindering, is logisch.

Heb er erg in als je haar dwars zit. Zij je misschien zwart zal maken bij je kinderen, denk aan je kinderen! Dat zij (en jij) niet de dupe worden!

Boos zijn kost ook energie, probeer te praten. Als het niet anders kan, kan je nog de andere raden opvolgen. Succes!!

Anna

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar je kan aangifte doen bij de gemeente bij de sociale rechere die zullen dan ook een onderzoek doen en de kans is dan groot dat ze d'r uitkering ook nog eens kwijt raakt en een leuke boete krijgt.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk sta je in je recht als je het hard speelt... met het risico dat je inderdaad (de helft van) de achterstallige belastingen van het zwartwerken tijdens het huwelijk zult moeten ophoesten. Dan kan je blij zijn dat je gewonnen hebt en verliezen jullie allebei.

Als een gesprek nog mogelijk is tussen jullie zou ik zeggen: Zoek een professionele bemiddelaar. Probeer in plaats van tegen elkaar te praten met elkaar te praten. Meestal als je bereid bent om het verhaal van de ander te horen is de ander ook tot wederhoor bereid. Afhankelijk van hoe oud de kinderen zijn hebben jullie nog een lange weg samen te gaan.

Ooit hebben jullie genoeg van elkaar gehouden om samen kinderen te krijgen. Tijdens de scheiding spelen er vaak allerlei gekwetste gevoelens, aan beide kanten, die maken dat je elkaar niet meer verstaat. Je klinkt als een toegewijde vader, laat dat je leidraad zijn in hoe je hier handelt

Ivonne Meeuwsen

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Justin,

Er is al eerder aangegeven dat je niet zonder advocaat kan en kies voor een familierecht advocaat.

De rechter middelt het inkomen van jou en je ex en jij betaalt dan naar rato alimentatie als jij meer inkomen hebt dan zij. Voorbeeld: jij verdient 2000 bruto in de maand en zij 1200. Het verschil is 800, dus ga jij per maand voor je ex (en/of kinderen) 400 euro per maand dokken. Meegeteld worden schulden en huur of woonlasten. Zorg dus (tijdelijk) voor hoge woonlasten.

Nu het zwart werken. Verzamel zo veel mogelijk bewijs. Maak kopieën van de website. Vraag bij de KvK gegevens op en laat desnoods een detective foto's maken.

Zorg ondertussen dat je je kinderen vertroetelt! Voor hen is dit een rot periode.

Succes,
Erky

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

de vraagensteller schrijft dat ze 50 euro zwart per uur verdient hij schrijft ook dat ze 6 dagen per week werkt dat is dus  6dgn x 8uur x 50,00  euro is 2400,oo euro per week?

Dan heeft ze die alimentatie niet nodig.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon alles opgeven vanaf het begin. Dat je zelf uiteindelijk ook een navordering krijgt is mooi meegenomen want hoe meer schulden hoe minder alimentatie en voor haar hoe meer inkomen hoe minder alimentatie. Het belastingmes snijdt ook aan twee kanten.

Succes

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte laat het rusten in het belang van de kinderen.Het kan alleen maar tot verzet leiden van de ex.In dit soort zaken zijn dan de kinderen het slachtoffer.sc6  T

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb begrepen, dat TS nog in de scheiding ligt, weshalve hij (nog) een advocaat HEEFT. De alimentatievraag is evenmin nog aan de orde geweest (kennlijk nog geen uitspraak daaromtrent), weshalve hij deze kwestie alsnog voor de rechter kan leggen. Doe dat TS. Niet gezegd is dat zijn toekomstige ex zwart werkt. Misschien geeft zij dat wel op aan de belastingen, Zijn advocaat kan de rechter vragen een belastingaangifte/aanslag, maar dat is wellicht nog te vroeg omdat zij formeel (nog) niet gescheiden zijn.

TS moet natuurlijk zoveel mogelijk bewijsmateriaal verzamelen, maar zijn advocaat kan NU al een bedrag begroten (en vragen) als zijnde het toekomstige inkomen van de toekomstige ex. De advocaat kan gemotiveerd aanvechten dat de toekomstige ex een alimentatie nodg heeft. Zij moet dan met tegenbewijzen komen.

Overigens ben ik 30 jaar geleden gescheiden (als man) en ik heb de kinderen toegewezen gekregen en hoefde na het eerste jaar geheel geen alimentatie aan mijn ex te betalen. Mijn ex had geen minnaar en is niet weggelopen, dus de reden waarom ik de kinderen kreeg was: dat ik beter voor hen kon zorgen. Het is dus niet ALTIJD de vrouw die het langste eind trekt.

Sterkte, Karel

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste justin29,

Jammer dat u zich zo druk maakt over de zwarte inkomsten van uw ex-vrouw.
Natuurlijk moet een ieder belasting afdragen.
Waarom maakt u zich zo druk over de zwarte neveninkomsten van uw ex-vrouw???
Wilt U niet bijdragen aan de kosten van de kinderen, zij zijn ook van u ook als u niet meer met hen samenwoont.
De extra inkomsten van uw ex-vrouw komen naar alle waarschijnlijkheid ten gunste van uw beider kinderen..
Doe niet zo moeilijk en draag uw steentje bij.
Mannen die niet voor hun kinderen willen betalen zijn echt HEEL ERG.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op het antwoord van Keesje moet ik toch even reageren; Het gaat er over dat het een en ander eerlijk gebeurd en de suggestieve bemerking dat de kinderen te kort worden gedaan slaat helemaal nergens op!

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

[redactie-edit: verwijderd ivm commercieel karakter] Goedkoper dan een jurist, goed advies en alles wordt uiteindelijk 'panklaar' aan een jurist - die je bij de rechtbank wel nodig hebt - aangeleverd. Maar alles bij elkaar veel goedkoper dan een jurist of deurwaarder.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

U schrijft: een vreemde vraag.
Helemaal niet vreemd. Alles wat uw ex verdient telt mee voor het door u te betalen bedrag. Er wordt eerst een berekening gemaakt volgens de zg. trema normen, daarna , volgens de zg buis methode de 'jus' vergelijking. Hierbij houdt de rechter rekening met de inkomsten van uw ex. Al helemaal als u dat ook nog kunt aantonen. Het belastingverhaal heefdt er niets mee te maken. Een belastingvrij bedrag telt wel degelijk mee als inkomsten, bv. als uw ex kamers verhuurt. Dit is voor een deel ook belastingvrij , maar de inkomsten tellen wel mee voor de buis methode.
Ik heb zelf meegemaakt dat mijn ex zwart een kapsalon thuis exploiteerde en dit uiteraard verzweeg. Ik heb haar bedankt, want het scheelde mij enorm in de alimentatie.
Nog wat anders, als uw ex meer blijkt te verdienen dan u, dan zou ik niet schromen om dan zelf de hand op te houden want er bestaat zoiets als wederkerige onderhoudsplicht.
Succes verder

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ook dat nog eens, waarschijnlijk gaat ze bij de gemeente een uitkering vragen.

En het lef hebben om ook nogeens van de ex-man partneralimentatie te eisen, en dan ook nogeens zwart werken.

Nou tel uit je winst

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja of partneralimentatie, maar dan andersom, zij betaald hem.

Want wie wilde er nou zo nodig gelijken rechten ???? Oeps ja dat waren de vrouwen.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja zo dacht ik er ook over, gelijke rechten, gelijke plichten.

ook voor de vrouw telt !!!!! niet alleen de lusten, maar ook de lasten, we wilden toch zelf die gelijke rechten.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2009 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met alle respect, maar jullie zijn allebei ouder en dienen er samen voor te zorgen (in alle kleuren van de regenboog) dat het jullie kinderen aan niets ontbreekt. Het is een gezamelijke verantwoordelijkheid. Breng dit geld niet naar een advocaat of rechtbank of griffier, maar regel je zaakjes samen goed. Dit moet toch lukken jullie zijn immers volwassen mensen.

Succes.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2009 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inhoudelijk weten wij geen van allen wat er aan de hand is.Er is meer aan de orde dan de informatie van de starter.Dat maakt het zo moeilijk om te reageren.  T

ve
door verwijderd - Jun 12, 2009 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Man.

Ik ben Henk en ben 45 jaar getrouwd geweest (mijn vrouw is overleden).Dus dat heb ik niet megemaakt alimentatie.

Maar ik heb 3 kinderen een meisje en twee jongens,met het meisje ging alles goed getrouwd 2 kinderen (tweeling)gescheiden maar wel met haar ex alles goed geregeld !!!

Deze kinderen hebben wij dus altijd mogen zien ook wel omdat de kinderen bij mijn dochter bleven, de jongen van die tweeling is inmiddels ook weer vader dus een achtekleikind is daar en die mag ik ook zien.

Nu de zoons allebij een paar maal getrouwd en ook kinderen 5 stuks in totaal maar door al die problemen met die exsen mag ik van die 5 kleinkinderen er maar een zien ik weet wanneer ze jarig zijn en hoe oud ze worden maar hoe ze eruit zien ik weet het niet en dat vind ik zo jammer wandt dat komt door al die dingen en vooral bij de schoondochters die houden de kinderen en door de rusies mag je ze niet meer zien,en dat is heel erg vvor de Opa"s en Oma's.

Dus doe niet zo moeilijk en denk ook een aan de grootouders die hebben dan een heeeeeeel groot verdriet.

Groetjes van een bedroefte OPA.