pi
door pierre1962 Aug 18, 2021 om 20:49
Huishouden & energie

2 personenbank doneren

Ik ben doof.

Ruim 2 maanden geleden heb ik een nieuwe hoekbank besteld en betaald.
Die duurt 15 weken wachten, dus ik verwacht een nieuwe hoekbank op vrijdag 17 September.
Ik heb een idee..
Hoe kan ik een 2 persoonsbank en 1 poef ( met opberg ) doneren aan Limburg ?
Want ik denk dat de meeste inwonende mensen nog geen zitbanken hebben.. of iemand geen geld voor hebt.
Ik kan hem niet wegbrengen want ik woon in Amsterdam.
Wie weet raad ?
Ik kan mijn 2 persoonsbank 15-16 September missen

Pierre

4290 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2021 om 20:59
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Bel met de gemeente Valkenburg, 14043, die zullen zeker een antwoord weten of u kunnen doorverwijzen.

pi
door pierre1962 Aug 18, 2021 om 21:03
10 Antwoorden / 11 Vragen

wil je dan voor mij bellen ?

tenormin
door tenormin Aug 18, 2021 om 23:18
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@mahadma, @pierre1962 geeft aan in zijn vraag dat hij doof is. Dus: hoe te bellen?

mahadma
door mahadma Aug 19, 2021 om 01:46
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Excuses, maar u kunt beter iemand zelf opdracht geven uit uw omgeving, wij weten geen gegevens van u. En het zou niet verstandig zijn die hier openbaar te publiceren.

me
door mein33 - Aug 18, 2021 om 21:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Recentelijk gelezen dat het inzamelen van meubelen voor de Limburgers is gestaakt i.v.m. het zeer grote aanbod.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2021 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou uw oude bank maar niet wegdoen voordat de nieuwe er is. Als je alle klachten mag geloven, worden bezorgafspraken vask niet nagekomen en duurt het weken langer.

En als uw nieuwe bank er is, dan de oude maar naar de kringloop als Limburg geen belanstelling (meer) heeft.

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2021 om 21:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Neem eens contact op met omroep MAX, die zijn momenteel met een actie bezig. Maar ik denk niet dat men op uw bank zit te wachten.

sira
door sira Aug 19, 2021 om 22:33
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Hele goeie, daar zat ik ook aan te denken. En als het niets voor Limburg is, weet Max wel andere goede doelen.

marita5
door marita5 Aug 19, 2021 om 22:50
11521 Antwoorden / 15 Vragen

De actie van Max is een Nationale inzamelingsactie , wordt geld ingezameld https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/media-cultuur/nationale-inzamelingsactie-max-voor-limburg/

gerbera
door gerbera Aug 20, 2021 om 09:06
7368 Antwoorden / 14 Vragen

MAX heeft meerdere hulpacties lopen, o.a.. voor ouderen in Roemenië.

marita5
door marita5 - Aug 18, 2021 om 22:33
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pierre1962 ,

Waarom speciaal doneren aan Limburg ?

Lijkt mij dat er genoeg mensen , blij zullen zijn met een 2 persoonsbank en 1 poef in Amsterdam  .

tenormin
door tenormin - Aug 18, 2021 om 23:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Beste pierre1962, zou inderdaad nog niets doen. Wat als de hoekbank niet komt? Zodra het bij u binnenkomt, gewoon de Kringloop benaderen, via uw communicatie mogelijkheden: er zullen dan best wel mensen zijn die uw gedoneerde bank graag willen hebben. Bijna iedere Gemeente heeft wel een bewonersgroep waar men mensen wil helpen. Wij hebben, wijk de Prinsenhof in Leidschendam een groep waar je je aanbiedingen mag doen. Alleen gratis aanbiedingen. Te koop zaken worden niet aangenomen. Dus hulp aan/voor. Komt meestal heel goed terecht, zonder bellen, maar te geef aanbieden. Dan bent u zeker dat u iets geeft. Andere clevere dicks maken er anders geld van.

panter22
door panter22 - Aug 19, 2021 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Zou er iemand in Limburg na 2 maanden nog zitten te wachten op een oude bank met poef?
De verzekeringen hebben uitbetaald, het Rijk past geld bij en er zijn miljoenen euro's opgehaald.

Meldt je oude bank aan bij de kringloop of eventueel het grofvuil.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 19, 2021 om 08:39
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn advies;

Ga eens in een kringloop winkel kijken!

Vele van overleden  personen of die naar buitenland emigreren  en liever nieuwe meubels kopen dan duur transport.
Er is zoveel aanbod en  Limburg   heeft nu heel veel meubels  voor in nog natte niet herstelde huizen te zetten!

Zelf ben ik vanuit Groningen  naar Verviers  gegaan,  tussen Luik en Maastricht in en die  zijn gehele huurhuis kwijt.

Ook veel  goed bedoelde  goederen maar nergens opslagruimte.

En dan uw smaak en  de Limburgers,

als ik een keuken firma bezoek in regio Amsterdam en ergens in Limburg zie ik andere staan.

En de familie die ik persoonlijk hielp,  nu een stacaravan dus geen meubels nodig!

Wel een sta op stoel voor 82 jarige die nog op maat moet zijn ook.

Na vele  foute maat of doorgezakte rommel eindelijk een goede op maat gevonden!

Zo ook deze bank,   geen ruimte voor en   hoge ophaal kosten en als te zacht,   mijn 80+  echtpaar  kun je ook  100+ noemen gezien gewicht en of jou bank die aankan?

Ik heb hun auto droog gemaakt en gereinigd,  niets Totall Loss mits je er op  tijd bij bent.

Nog achterstallig onderhoud weggewerkt en nieuwe stoelen omdat die naast doorweekt  ook gesleten waren...
mooi Leder erin...

Deze uit Walonie, vreselijk  Vlaams spreken ze maar wel lief.

Maar  in die gehele regio,  alle 3 landen kregen veel goed bedoelde zooi aangeboden, maar ze zoeken eerder bruikbaar gereedschap of potten goede verf dus geen halve blikken met vel erop!

Mijn advies;

Maak een foto en laat eerlijk  vlekjes en doorgezakte plekken zien indien die er zijn

en vraag of ze deze met de maten erbij willen hebben.

Hoe mooi U deze ook nog vind,

ik heb nog prima gebruikte van meerdere eigenaren uit  1856

en gerestaureerd door mezelf die nog jaren mee kan!

Woonde daar niet maar nieuwe stof erop en  ik kan  mijn bank  ook na watersnood ramp nog herstellen omdat deze spaanplaatvrij  is.

Gezien de toenmalige kostprijs  over 165 jaren gedeeld is dit een zeer voordelig meubel gebleken!

Zelfs een aanbieding van Shit & Sofa is veel duurder per jaar omgerekend!

Een mooie lap  goede meubelstof en veren en singels  heb ik meer dan dan komplete bank.

Dus vraag enkele kringloop winkels of ze interesse hebben

en die leveren op verzoek hun voorraad

en  dan mogen de Limburgers zelf kiezen!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2021 om 09:06
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Uw gedachte is zeer ok en dat kan m.i. hoe dan ook door het benaderen van één of meer kringloopwinkels in Limburg, zie:  https://allekringloopwinkels.nl/limburg

john devries
door john devries Aug 20, 2021 om 12:11
219 Antwoorden / Vragen

Ik denk niet dat er kringloopwinkels in Limburg zijn die 400km gaan rijden om een oude bankstel op te halen. Gratis aanbieden op marktplaats of kringloopwinkel in Amsterdam zijn m.i. betere opties.

jo
door joskaa - Aug 20, 2021 om 12:56
80 Antwoorden / 44 Vragen

In Heerlen is de Stichting Consuminderhuis Parkstad. Dit is een organisatie geheel geleid door vrijwilligers, die mensen  weer op weg helpen - mensen die om wat voor reden dan ook - niets meer hebben, aan de grond zitten, geen huisraad (meer) hebben of niet genoeg geld hebben om eten, kleding, schoenen etc te kopen.
Zij leren deze mensen om met een minimum aan inkomsten toch weer grip te krijgen op hun huishouden en het reilen en zeilen er van.
De spullen die deze mensen gratis krijgen, krijgt de stichting op haar beurt weer van mensen die bijv. het huis van hun ouders leegruimen of zelf nieuw kopen, opruimen of consuminderen én van de plaatselijke supermarkten zodat ze ook levensmiddelen pakketten kunnen samenstellen/uitdelen aan hen die het hard nodig hebben.
Van degenen die geholpen worden, wordt gevraagd - indien mogelijk - een bijdrage te leveren in de vorm van kleding herstellen/repareren die dan weer beschikbaar komt in het Consuminderhuis, meehelpen met het in orde maken van een huis dat beschikbaar komt voor mensen die vaak al lang geen onderdak meer hadden.
Hergebruik, consuminderen en medemenselijkheid staan bij deze organisatie hoog in het vaandel.
Als jouw tweezitsbank en poef nog prima in orde zijn - dat is natuurlijk wel de bedoeling - zijn die heel erg welkom. Maar ... ze halen spullen echter enkel op in Heerlen en omgeving en niet in Amsterdam of elders want dat schiet weer een enorm benzinegat in de begroting en beschikbare gelden gebruiken ze enkel voor benodigdheden waar geen enkele vergoeding voor mogelijk is.Dus als je dan ook nog het vervoer zou kunnen regelen door iemand uit jouw omgeving die toevallig toch die kant uit moet, dan is het helemaal top! Of misschien wel een van de lezers van deze rubriek ??

gerbera
door gerbera Aug 21, 2021 om 21:31
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wist u dat ook in Amsterdam dit soort instellingen zijn die op deze wijze mensen ondersteunen.

En wat uw vraag over vervoer betreft verwacht ik niet dat de TS de spullen naar het zuiden zal (laten) vervoeren.

Ik kan hem niet wegbrengen want ik woon in Amsterdam.

aurora1
door aurora1 - Aug 21, 2021 om 20:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bel de kringloop in Amsterdam om gratis op te laten halen en dat pas als de nieuwe meubelen gearriveerd zijn:
https://www.kringloopsecondhand.nl/kringloop-amsterdam-oost/

Er zijn meerdere gratis ophaaldiensten in Amsterdam.

me
door mein33 Aug 22, 2021 om 15:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ts. kan wel bellen, maar verstaat degene die de telefoon opneemt niet en dan heeft het plegen van een telefoontje weinig zin.
Lees nog even de eerste paar woorden van het topic. ;-))

aurora1
door aurora1 Aug 22, 2021 om 19:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kan een ander dan toch voor hem doen?

Niet zo moeilijk doen hoor.