th
door theokroon Mar 3, 2009 om 20:48
Huishouden & energie

5 jaar volledige garantie toch niet volledig???

Onlangs is onze vaatwasser van AEG in storing gegaan waaruit bleek dat een storingsmonteur nodig was. Tijdens het bezoek van de monteur vertelde hij dat het labyrinth verstopt was en dat dit niet binnen de garantie valt. Hij heeft de storing wel verholpen terwijl ik gemeld had niet de rekening te zullen betalen maar volgens garantievoorwaarden zou handelen.

4,5 jaar geleden hebben we een nieuwe keuken gekocht met daarin 3 apparaten van AEG waarmee je 5 jaar volledige garantie kon krijgen, dit certificaat moest wel aangevraagd worden wat wij natuurlijk gedaan hebben.

Nu staat op de voorwaarden van het 5 jaar volledige certificaat niets vermeld over deze verstopping en ook in de aanvullende garantievoorwaarden staat niets vermeld. Wel staat beschreven dat na 3 jaar 25 euro aan administratie kosten betaald moet worden.

Wij hebben dit bedrag van 25 euro betaald maar hebben ook al een herinnering liggen van de rekening omdat AEG aangeeft dat de storing niet onder de garantie valt en dat wij het apparaat niet juist gebruikt hebben.

Kan iemand aangeven of wij verplicht zijn het bedrag van de reparatie te betalen of hebben wij ons wettelijk aan de regels gehouden van de voorwaarden. De rekening bedraagt overigens 250 euro.

Het vervreemd ons dat volledig blijkbaar niet helemaal volledig is, naast de bijgevoegde garantie voorwaarden.

Alvast bedankt, Kroon

320 4 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 3, 2009 om 21:36
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dit lijkt meer op een onderhouds probleem als op een defect van het apperaat. en op onderhoud kan men geen garantie geven dat moet u zelf doen dat is het zelfde als met een auto.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 4, 2009 om 00:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag kroon,

De ergste etens- en vetresten vooraf van de borden en pannen halen kan verstopping voorkomen. Er zal vast iets over het schoonmaken van het labyrinth in de gebruiks/onderhoudsaanwijzing staan. Net als een filter in een wasautomaat.
Zoals grindweg opmerkt, onderhoudgebreks storingen vallen niet onder garantie, ook al is die 20 jaar.

Hardware ERror MAN.

pv
door pvcopy - Jul 22, 2009 om 08:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

De afwasautomaat is geen afvalbak, dus vette jus, olijfolie e.d. eerst weggooien en vaker de afwasautomaat of hoge temperaturen laten draaien, 65 of 70 graden, daarnaast een keer in de zoveel tijd een machinereiniger gebruiken

johanpc
door johanpc - Jul 23, 2009 om 18:52
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaat het labyrint kan verstopt raken door vetten  rijst en andere ongerechtigdheden en dat valt inde4rdaad niet onder de garasntie.

Overigens kan je dat ding redelijk makkelijk zelf schoonmaken doe ik ook om de zeveel tijd, Mijn machine heeft een verwijderbare rechter zij plaat en daar zit het labyrint achter (ik heb via de winkel een reserve labyrint gekocht) , schoonmaak azijn er in paaruur laten staan en dan doorspoelen met heet water.