Berthwk
door Berthwk Jul 18, 2023 om 22:34
Huishouden & energie

60 % te veel aan uren gerekend Benitech kozijnen

Zijn er meer mensen die de ervaring hebben met Benitech kozijnen uit Enschede dat ze 60% te veel aan arbeidsuren in rekening brengen.

Firma doet voor 2 kozijen 2 dagen inplannen met 2 monteurs per dag dat betreft dan 32 uur. Uiteindelijk komt men 1 dag met 3 monteurs beginnen om half 8 en zijn om half 1 klaar en rijden om 12:45 de straat uit. dan is er dus maar 15 uur arbeid verricht.
Als je daarover dan vragen stelt aan het bedrijf dan zeggen ze dat ze dit bewust doen omdat er bij andere klanten wel eens iets tegen zit en ze die extra uren en kosten hiermee dus opvangen.

6259 17 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 18, 2023 om 22:38
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht is er sprake van: Soms zit het mee, soms zit het tegen. Als het werk correct verricht is, dan is dàt weer meegenomen. Als het bij u had tegengezeten had u ook niet meer betaald.

mahadma
door mahadma - Jul 19, 2023 om 01:12
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Wat ik mij nu realiseer: Waar moeten die monteurs vandaan komen? Hun arbeidstijd gaat in op moment dat zij 's ochtends in de auto stappen en naar de klant vertrekken. Ook de terugreis behoord bij de loonkosten van de monteurs.  Als de vraagsteller aangeeft waar de monteurs vandaan moeten komen en waar hetwerk is gedaan, alleen de plaats is genoeg, komen we ook verder.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 19, 2023 om 03:12
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Bert,

Ik zie uw klacht ook op Trustpilot:

https://nl.trustpilot.com/review/benitech.nl

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 19, 2023 om 03:18
1770 Antwoorden / 31 Vragen
deexpert
door deexpert Jul 24, 2023 om 17:26
104 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dit artikel gaat over de levertijd.

Wel even goed lezen

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 24, 2023 om 21:37
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte "Expert",

Ik moest even nadenken want u reageert wat laat.

Mijn inziens gaat het toch om de levertijden?

deexpert
door deexpert Jul 25, 2023 om 03:14
104 Antwoorden / 2 Vragen

Weet u wel wat een levertijd is. Dat is GEEN arbeidstijd.

ne
door neodutchio - Jul 19, 2023 om 07:59
5157 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft 2 keuze's bij een klus, betalen op basis van werkelijke uren, of op een totaalprijs. Als u een totaalprijs afspreekt, dan is het van geen belang of ze 1 of 2 dagen komen en of er 2 of 3 werknemers komen, het gaat er om dat de klus geklaard is naar behoren en binnen de afgesproken tijd. Pas als u een prijs per uur hebt afgesproken moet u betalen wat er werkelijk gewerkt is. Echter zal er geen kozijnenboer te vinden zijn die dat doet.

U bent akkoord gegaan met de totaalprijs en daarvoor is alles ook gedaan. Punt.

Verder zijn er meer uren dan enkel bij u zichtbaar is. De spullen moeten geladen worden en na afloop moet alles ook weer opgeruimd worden. Om maar niet te spreken van de reistijd. En de werkgever moet een hele dag betalen aan zijn werknemer.

sira
door sira - Jul 19, 2023 om 08:17
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Toen zij om 12.45 uur bij u de straat uitreden, is het nog maar de vraag of zij na die tijd nog een ander (klein) klusje hadden. Meestal zijn dat verloren uren, maar die worden wel meeberekend in de prijs.
Bovendien zijn 2 kozijnen plaatsen in verhouding (omgerekend per kozijn) duurder dan een heel huis in de kozijnen zetten (vanwege de verloren uren).

Ja
door JannyBoe - Jul 19, 2023 om 09:37
520 Antwoorden / Vragen

Weet u zeker dat het zo zit? Kan het zijn dat het bedrijf gewoon 2 data heeft geprikt voor de klus? Twee data waarop men bij u aan het werk kan komen?

Of staan er concreet 32 werkuren in de overeenkomst? Kan het me nauwelijks voorstellen voor twee kozijnen, hoe groot ze ook zijn.

Pietmaarten
door Pietmaarten - Jul 24, 2023 om 12:08
5 Antwoorden / Vragen

Een offerte is vaak gewoon bindend.daar bent u mee akkoord gegaan en hoelang ze er dan over doen is dan niet meer uw probleem.

mo
door mof - Jul 24, 2023 om 13:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dit mag niet.  Als de 2 monteurs twee dagen werk rekenen dan zal dat ook gewerkt moeten worden. Goed als aan het einde van de tweede dag nog wat uurtjes overblijven kan dat. maar als ze maar 15 uur werken terwijl ze 32 uur afspreken en afrekenen kan dat niet.

Ja
door JannyBoe Jul 24, 2023 om 14:16
520 Antwoorden / Vragen

Er staat alleen 'inplannen' van monteurs en niets over wat er vastgelegd is in afspraken, offertes en facturen.

De vraagsteller heeft nooit gereageerd dus wat er wel of niet klopt blijft onduidelijk.

1paul
door 1paul - Jul 24, 2023 om 16:51
3161 Antwoorden / 0 Vragen

als men een offerte uitbrengt en u gaat hiermee akkoord dan is deze bindend.

zie ook deze link

ro
door ronny530 - Jul 24, 2023 om 17:46
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Ik lees uit een reactie van Benitech Kozijnen die op trustpilot is geplaatst dat er toch meer gaande is dan dat u hier schrijft. Uit de planning blijkt dat twee monteurs er twee dagen mee bezig zullen zijn en dat had ook wel kloppend kunnen zijn omdat het demonteren en plaatsen van de nieuwe kozijnen zeker niet door één monteur gedaan kan worden. Door omstandigheden die u in twijfel trekt viel dag één uit maar op dag twee waren er drie monteurs ter plaatse die de klus hebben geklaard en sneller dan u verwacht had maar wel binnen de afgesproken opleveringsdatum zoals op de aangegane leveringsopdracht vermeldt was. Waar u nu eigenlijk van baalt is dat de klus voorspoedig is verlopen en denkt dat u teveel aan adbeidsuren heeft betaald maar met drie monteurs op één klus kunt u er van uit gaan dat de klus veel sneller geklaart is want vele handen maken het werk lichter en vooral sneller. Stel u had twee werkdagen lang twee monteurs op bezoek gehad die zich aan de pauzetijden hielden en het rustig aan deden want de dagen waren toch al vol gepland had u daar vrede mee gehad dat dacht ik niet en nu de klus met drie monteurs die voor de gehele dag ingepland waren met een dagdeel klaren en mede daardoor de afgesproken opleveringsdatum halen wil u maar 15 werkuren betalen en brengt het bedrijf in discrediet vanwege een verkeerde uren calculatie in de offerte.

Me
door Meindo - Jul 24, 2023 om 19:14
64 Antwoorden / Vragen

Als het voor een bepaalde prijs is aangenomen dan moet u gewoon betalen anders had u het werk uit moeten laten voeren voor gewerkte uren. Als het dan sneller gaat dan heeft voordeel en duurt het langer dan bent u duurder uit. Uit eigen ervaring weet ik (niet met kozijnen maar met andere werkzaamheden) dat het voor de uitvoerder van het werk ook wel eens behoorlijk tegen kan zitten. Zoveel soms dat er dik geld bij moet. Dus ik denk dat u niet moet zeuren en als u weer iets wilt laten doen aan uw huis dan moet u het niet aan laten nemen maar gewoon voor de gewerkte uren laten doen.

rj
door rjw - Jul 24, 2023 om 21:22
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Iedereen probeert een klus toch in minder tijd te doen als er een vast budget is afgesproken? In dit geval had het bedrijf mazzel dat er geen onverwachte verassingen naar voren kwamen tijdens de klus. Maar voor hetzelfde geld waren er complicaties geweest en hadden ze meer tijd nodig gehad dan geoffreerd.

Voortaan moet je maar gewoon per gewerkt uur betalen. Dan betaal je geen uur teveel, maar ligt het risico wel bij jou.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 24, 2023 om 22:03
2071 Antwoorden / Vragen

Het is gewoon aangenomen werk met een afgesproken prijs. dan betaal je dus de afgesproken prijs of het mee of tegenzit. Vreemd dat dit al honderden jaren zo werkt maar toch nog nieuw is blijkbaar. Is dit nou falend onderwijs?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 25, 2023 om 03:34
1770 Antwoorden / 31 Vragen
deexpert
door deexpert Jul 25, 2023 om 11:51
104 Antwoorden / 2 Vragen

Je snapt er echt niets van he. Is mij en andere leden al vaker opgevallen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 25, 2023 om 19:06
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte "Expert",

Jammer ,dat u op de man speelt en niet op de bal......erg onsportief.

sira
door sira Aug 1, 2023 om 14:10
2349 Antwoorden / 24 Vragen

@GA
De schermafbeelding gaat over levertijd, de levertijd is het traject tussen het bestellen bij de fabriek en de dag van aanvang montage.
De vraagsteller maakt een probleem over de tijdsduur van de montage en de montage volgt op de levertijd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 1, 2023 om 18:47
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sira,

Lees even hieronder: de algemene voorwaarden bij punt 7.3 :"De levertijd omvat de aanlevering door Benitech BV van de producten op het door de opdrachtgever/koper opgegeven adres ,alsmede montage ervan"

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 25, 2023 om 03:40
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte "De expert" ,lees nou ook even punt 7.3 goed door(zie bijgevoegde foto).....;<))

th
door thieu - Jul 25, 2023 om 08:59
148 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat met die leverancier een 'resultaatsovereenkomst' aan. Je koopt dus een resultaat (twee kozijnen, inclusief plaatsing en afwerking) en hoe die leverancier dat doet is in principe niet van belang.
En, zoals al opgemerkt zijn er voor die leverancier ook voor jou niet zichtbare kosten.