missjacky
door missjacky May 15, 2011 om 15:22
Huishouden & energie

Afrekening enexis

Ik kreeg deze week mijn jaarafrekening van Enexis voor de netwerkkosten voor het gasgebruik. De meterstanden zijn door een medewerker van hen op 4-4-2011 opgenomen , maar wat schetst mijn verbazing op de rekening staat gebruik t/m 11-4-2011. Ik heb daarop direct telefonisch contact opgenomen en ook de medewerker vond het in eerste instantie vreemd dat er een week langer geteld was, maar op mijn vraag of dit gecorrigeerd kon worden kreeg ik na overleg het antwoord : NEE, volgend jaar betaald u dan ook pas vanaf 12-4-2011. Ja ja zo kan ik er nog wel een paar, volgend jaar wordt er waarschijnlijk niet meer opgelet en zo heeft Enexis dus 1 week extra ontvangen, als ze dit bij elk huishouden zo doen dat levert lekker op. Toen ik dit ook zo vermeldde kreeg ik zelfs te horen dat het telefoon gesprek wellicht al duurder was dan dat ik nu teveel betaald heb. Schandalig toch. Wat kan ik hier nu nog mee doen en hebben meer mensen deze ervaring?

722 3 Rapporteer

getty
door getty - May 15, 2011 om 15:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Je kunt hier weinig aan doen. Ook vraag ik me inderdaad af of het de moeite waard is om je druk over te maken. Hoe is de stand? Dezelfde als op 4-4 opgenomen, of hebben ze het naar 11-4 omgerekend. Als de stand hetzelfde is als opgenomen en vervolgens dus op datum 11-4 is gezet, is het (theoretische ) voordeel voor u. Ik ben het echter eens met de telefoniste. Bij de volgende opname, komt de juiste stand en verbruik er wel weer uit. Aangezien het hier om een week gaat, is de schade nihil.

valerius-2
door valerius-2 - May 15, 2011 om 16:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waar maakt u zich nu zorgen over het zijn dus 7 dagen netwerk kosten die dus volgend jaar weer minder te betalen zijn, u heeft dit zwart op wit dus kan het nooit zo zijn dat zij het dubbel kunnen gaan tellen, het staat zo ook bij u gegevens.

en
door enexiswebcare - May 16, 2011 om 11:46
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte missjacky,

U geeft aan dat u teveel heeft betaald op uw jaarafrekening. Graag reageer ik op uw bericht.

De periode waarover wij de netwerkkosten afrekenen staat los van de opnamedatum van de meterstanden. Op de jaarafrekening vermelden wij geen meterstanden, omdat wij afrekenen op basis van de capaciteit van uw aansluiting.

Op blad 2 vind u een specificatie. Hierop staat van .. t/m 11-04-2011. De begin datum heeft te maken met de eind datum van uw vorige jaarafrekening en/of de datum dat u bent aangemeld en/of overgestapt.

Enexis komt nog steeds de meterstanden opnemen of opvragen. Uw meterstanden geven wij door aan uw leverancier en die maakt een jaarafrekening van uw verbruik.

Wanneer er nog onduidelijkheden zijn verzoek ik u uw klantnummer en telefoonnummer per e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl. Ik zal dan op korte termijn telefonisch contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Sarena
Enexis Webcare