Afrekening enexis
Ik kreeg deze week mijn jaarafrekening van Enexis voor de netwerkkosten voor het gasgebruik. De meterstanden zijn door een medewerker van hen op 4-4-2011 opgenomen , maar wat schetst mijn verbazing op de rekening staat gebruik t/m 11-4-2011. Ik heb daarop direct telefonisch contact opgenomen en ook de medewerker vond het in eerste instantie vreemd dat er een week langer geteld was, maar op mijn vraag of dit gecorrigeerd kon worden kreeg ik na overleg het antwoord : NEE, volgend jaar betaald u dan ook pas vanaf 12-4-2011. Ja ja zo kan ik er nog wel een paar, volgend jaar wordt er waarschijnlijk niet meer opgelet en zo heeft Enexis dus 1 week extra ontvangen, als ze dit bij elk huishouden zo doen dat levert lekker op. Toen ik dit ook zo vermeldde kreeg ik zelfs te horen dat het telefoon gesprek wellicht al duurder was dan dat ik nu teveel betaald heb. Schandalig toch. Wat kan ik hier nu nog mee doen en hebben meer mensen deze ervaring?
Je kunt hier weinig aan doen. Ook vraag ik me inderdaad af of het de moeite waard is om je druk over te maken. Hoe is de stand? Dezelfde als op 4-4 opgenomen, of hebben ze het naar 11-4 omgerekend. Als de stand hetzelfde is als opgenomen en vervolgens dus op datum 11-4 is gezet, is het (theoretische ) voordeel voor u. Ik ben het echter eens met de telefoniste. Bij de volgende opname, komt de juiste stand en verbruik er wel weer uit. Aangezien het hier om een week gaat, is de schade nihil.
Waar maakt u zich nu zorgen over het zijn dus 7 dagen netwerk kosten die dus volgend jaar weer minder te betalen zijn, u heeft dit zwart op wit dus kan het nooit zo zijn dat zij het dubbel kunnen gaan tellen, het staat zo ook bij u gegevens.
Geachte missjacky,
U geeft aan dat u teveel heeft betaald op uw jaarafrekening. Graag reageer ik op uw bericht.
De periode waarover wij de netwerkkosten afrekenen staat los van de opnamedatum van de meterstanden. Op de jaarafrekening vermelden wij geen meterstanden, omdat wij afrekenen op basis van de capaciteit van uw aansluiting.
Op blad 2 vind u een specificatie. Hierop staat van .. t/m 11-04-2011. De begin datum heeft te maken met de eind datum van uw vorige jaarafrekening en/of de datum dat u bent aangemeld en/of overgestapt.
Enexis komt nog steeds de meterstanden opnemen of opvragen. Uw meterstanden geven wij door aan uw leverancier en die maakt een jaarafrekening van uw verbruik.
Wanneer er nog onduidelijkheden zijn verzoek ik u uw klantnummer en telefoonnummer per e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl. Ik zal dan op korte termijn telefonisch contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Sarena
Enexis Webcare
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Smartphone APPS werken niet
Heb een Poco x3 van 35 mnd oud.
Sinds kort openen enkele APPS niet.
Moet tel herstarten dan probleem verholpen (tijdelijk)
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug gezet nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen.
Hoe los ik dit o
...
Lees meer
Kun je een speakertje aansluiten op een koptelefoonaansluiting?
mijn wekkkerradio heeft een heel dun geluid. Beschikt wel over een koptelefoonaansluiting. Kun je daar een speakertje op aansluiten? Lees meer
bouwer plaatst geen Douche WTW installatie
Ik zit met het volgende:
ik ben koper van een nieuwbouwwoning, onderdeel van een nog te realiseren nieuwbouwproject van in totaal 75 woningen.
Start bouw verwacht najaar 2024. Mijn woning zal voorzien worden van zonnepanelen, warmtepomp en 200 liter boiler. En is geen douche WTW (DWTW) installatie voorzien. Deze wordt ook niet als optie aangeboden in een meerkeuze/meerwerk lijst.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer