Ki
door Kim Verst Feb 10, 2022 om 15:40
Huishouden & energie

Afval scheiden - welke prullenbak

Hi!
Wij scheiden al langer afval (glas, papier, plastic) maar allemaal los in dozen. Nu wil ik 1 mooie prullenbak kopen voor in de keuken waar dit allemaal in kan. Maar welke? Ik heb op LINK VERWIJDERD gekeken en hier heb je al honderden prullenbakken om afval te scheiden!
Dus wat is handig?

* Drie vakken of toch twee: alleen voor plastic en restafval en dan papier los houden? Glas is sowieso los.
* En dan hoeveel liter?
Wat hebben jullie en waarom?

4534 17 Rapporteer

ju
door juliomariner - Feb 10, 2022 om 15:45
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Ik koop ze gewoon bij de Action ipv bij een of andere vage dropship webshop

mi
door miennaamishaaz Feb 10, 2022 om 18:14
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is volgens mij geen dropshitter, maar een verkoop site die alle "weder"verkopers op 1 lijst zet.

zie het maar een beetje als de Pricewatch van tweakers, of de site beslist.nl

mi
door miennaamishaaz Feb 10, 2022 om 18:16
725 Antwoorden / 1 Vragen

dat hangt af van hoe snel u de zakken vult.

en of u een prullenbak buiten zet, of in afvalbakken buiten de straat [via een pas]

ju
door juliomariner Feb 10, 2022 om 18:19
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt zie ik ook nu ik de site beter bekijk. Maar lijkt toch wel dat TS alleen hier haar site wil pluggen

tenormin
door tenormin - Feb 10, 2022 om 15:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik de prijzen van die afvalbakken zie, houd ik me maar mijn "eigen wijze" van verzamelen. 1 Plastic zak (die wordt her-her-her enz.) gebruikt voor kranten, idem voor flessen, en alweer een plastic tas voor? Juist, plastic. Heb voldoende (vloer) ruimte in de provisiekast, dus alleen een 30 liter pedaalemmer in de keuken voor het GFT.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2022 om 15:49
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb aparte bakken. Dan komt het ook niet door elkaar. Met aantekening dat ik het meeste tuin- en keukenafval een een compostton doe en de compost weer in de tuin benut. Ik houd dan vrijwel uitsluitend groot snoeiafval over. Voor papier beschik ok over een aparte kliko die maandelijks wordt geleegd.

Indien u geen tuin heeft is dat m.b.t. zelf composteren niet aan de orde.

redfloor
door redfloor - Feb 10, 2022 om 15:50
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb drie losse bakken. Een grote (zonder zak) voor PMD, een iets kleinere voor restafval (dus ook wat kleinere zakken, want da's minder zwaar lopen naar de verzamelcontainer verderop in de straat en een kleintje voor GFT.

redfloor
door redfloor - Feb 10, 2022 om 15:53
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb drie losse bakken. Een grote (zonder zak) voor PMD, een iets kleinere voor restafval (dus ook wat kleinere zakken, want da's minder zwaar lopen naar de verzamelcontainer verderop in de straat en een kleintje voor GFT.

Donuts
door Donuts Feb 10, 2022 om 16:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dus je hebt in totaal 6 losse bakken.;-))

tenormin
door tenormin Feb 10, 2022 om 16:07
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, ligt weer aan de site. Je ziet niets, dus men probeert het nog een keer. ;-))

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 10, 2022 om 16:14
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij het handigst de prullenbak met 3 vakken die in uw gedeelde link voorkomt.

sira
door sira - Feb 10, 2022 om 16:18
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Wij hebben voor alles verschillende containers (rest, gft, papier en plastic/blik), maar omdat je liever niet voor ieder stukje afval naar buiten gaat, heb ik het alsvolgt geregeld.
1) In de keuken heb ik een grote pedaalemmer voor al het restafval.
2) Ook in de keuken een zinken emmer met deksel, met een zakje voor het GFT-afval. Emmer kan niet gaan stinken door deksel.
3) In de bijkeuken hangt een plastic zak voor het plastic en blik afval.
4) In mijn kantoortje staat een A4 doos voor papier. Is de doos vol en heb ik een nieuwe doos, plak ik de oude dicht. Heb ik geen nieuwe doos dan gaat er een touwtje om de stapel papier. Papier uit de versnipperaar gaat in papieren veevoerzakken.

Is één van bovengenoemde dingen vol, breng ik het naar de containers buiten.

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2022 om 16:23
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk dan ook eens hier   of hier

sira
door sira - Feb 10, 2022 om 16:25
2336 Antwoorden / 24 Vragen

@Kim Verst
Kijk ook even op deze site https://www.recycling.com/nl/prullenbak-3-vakken/

panter22
door panter22 - Feb 10, 2022 om 17:05
6599 Antwoorden / Vragen

Het hangt er vanaf hoe het afval ingezameld wordt. Heb je klikos of moet je het afval naar een afvalcontainer brengen. Moet je voor het restafval betalen of niet?
Wil je toch scheiden in de keuken, dan zag ik deze bij Blokker. Ik vind dit  wel praktisch. Je hoeft de bakken niet naast elkaar te zetten.Je kunt ze ook gebruiken in andere kamers.
https://www.blokker.nl/rotho-twist-set-afvalemmers---3-x-10-liter---zwart/2066618.html?dfw_tracker=10589-2066618&gclid=Cj0KCQiAjJOQBhCkARIsAEKMtO3fpGJmuo_nAgFs-Lu5uGHbqUAsdnYOeF5K_jxFmU1gNQMTyW10XbYaAmjcEALw_wcB
Wil je een mooie, dan zou ik er een nemen met sensor of voetpedaal. Hoef je het deksel niet aan te raken en heb je je handen vrij.

hutch
door hutch - Feb 10, 2022 om 18:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nummer 2 deze week die zich registreert, een vraag stelt en een linkje plaatst, alsof (!) het haar/hem om die vraag gaat. Uiteraard gaat het hier om spam. Illegaal reclame maken voor dat 'bedrijfje'...... daar is het hem/haar om te doen.

De redactie is gewaarschuwd.

panter22
door panter22 Feb 11, 2022 om 09:05
6599 Antwoorden / Vragen

Als je onderaan de site ziet bij veelgestelde vragen, dan staat daar:
Wij leveren niet uit eigen voorraad, maar promoten artikelen van andere webshops. Zij zullen ook de artikelen naar je toe sturen.Je hebt gelijk. Reklame

ju
door juliomariner Feb 11, 2022 om 16:47
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Alleen heeft de redactie weer geen haast dit topic weg te halen. Het topic van de waterflosser waarvan iedereen kan zien dat het om spam gaat staat er ook nog steeds.

rj
door rjw - Feb 11, 2022 om 08:10
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb in het kastje onder de gootsteen afvalbakken van Ikea ingebouwd. Hartstikke makkelijk.

1paul
door 1paul - Feb 11, 2022 om 17:05
3147 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben 1 bak voor plastic en 1 voor restafval, papier in dozen en gft in een klein, afsluitbaar emmertje.

ta
door tamara81 - Feb 12, 2022 om 08:11
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb deze:
https://www.fonq.nl/product/homra-steps-three-pedaalemmer-45-liter-3x15-liter/248006/

Ik ben maar alleen dus 3x 15 liter is meer dan voldoende. Ze hebben ook grotere te koop voor als je een gezin hebt.

Bij de Action koop je de zakken voor erin voor weinig. Ik gebruik een bak voor groenafval, een bak voor restafval en een bak voor plastic. Er staan kleurtjes op de pedalen zodat je weet welke voor welk afval is. Best handig als je je handen vol hebt.

Ik doe papier en glas idd los. Dat is voor mij het makkelijkst. Ik heb een grote doos in de trapkast staan waar ik het oud papier in gooi en als het papier wordt opgehaald in mijn wijk, hoef ik alleen die doos maar buiten te zetten.

Succes! Tamara

Ki
door Kim Verst - Feb 24, 2022 om 11:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle antwoorden! Ik heb uiteindelijk voor die van @tamara81 gekozen, deze https://www.fonq.nl/product/homra-steps-three-pedaalemmer-45-liter-3x15-liter/248006/
maar dan met twee emmers, papier houd ik toch liever los. Dus gewoon restafval en plastic!