mo
door moes May 21, 2007 om 23:15
Huishouden & energie

Antie blaf hondenhalsband

wie heeft ervaring met een antie blaf honden halsband

              dank,   camille

13209 43 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Camille,

Ik heb zelf geen ervaring met een antiblaf hondenhaldband, maar het lijkt me niet prettig voor de hond. Voor zover ik weet geeft deze iedere keer een stroomschokje. Heeft u last van het geblaf van uw hond, dan kunt u hem op dat moment beter later schrikken (een hard geluid maken, in de handen klappen, met je voet op de grond stampen, of bijvoorbeeld een sleutelbos in de buurt van de hond te gooien NIET TEGEN HEM AAN!). Doordat de hond schrikt is de kans groot dat hij stopt met blaffen. Als dit niet helpt zou u hem ook met het nekvel naar de grond kunnen drukken (niet te hardhandig), zodat hij even op zijn plaats wordt gezet. Hiervan schrikken ze meestal ook wel en dit zou dus ook kunnen helpen. In ieder geval is het het belangrijkste dat u consequent bent. Als u het erg vindt, moet u er altijd meteen op reageren. Als u namelijk soms de hond zijn gang laat gaan, is het voor de hond niet duidelijk wanneer het nou wel mag en wanneer niet. Maar ik weet uiteraard niet of dit bij u het geval is.
Misschien kunt u nog laten weten in welke situatie u hier last van heeft? Ik hoop dat u er iets aan hebt.

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb helaas ook geen ervaring met de antiblafband, maar ik weet wel dat niet alle banden met schokken werken. Ze bestaan ook met water. Bij geblaf krijgt de hond een spuitje uit een spuitbus wat op de band zit. Daardoor schrikt de hond en houdt deze op met blaffen...hoop je dan. ;)

Maar als je thuis bent zou ik wel de ideeen proberen die brokentears noemt. De band zou ik dan gebruiken als je niet thuis bent.

Succes en ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen!

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hond van onze kennissen heeft ook een anti-blaf-band en dat werkt erg goed. Elke keer als de hond blaft, krijgt hij een klein, volstrekt onschadelijk stroomstootje, net genoeg om hem te laten stoppen met blaffen. Het is niet gevaarlijk, maar de hond ervaart het als onprettig en daarom blaft hij niet. Ik kan me voorstellen als de hond veel alleen is dat u het niet prettig vindt als hij dan de hele tijd blaft en daarom zo'n halsband wilt aanschaffen? Als hij alleen maar blaft als er iemand aan de deur komt, zou ik niet zo'n halsband aanschaffen, tenslotte is hij dan gewoon waaks!

Succes!

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Camille,

De ervaring die ik met die band heb is niet leuk.

Het beestje krijgrt een stroomstoot(je) en schrikt zich een ongeluk, onze hond schrok zo van die stroomstoot dat hij begon te janken van angst.

Mijn advies probeer zo, geef de hond(je) de riem aan, aan de riem een ruk(je) als hij gaat blaffen geven en belonen als de hond stil is!!!!! Zo werkte het bij onze hond beter.

succes Joock

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Camille,

Ik moest onlangs geruime tijd in Australië zijn en daar was heel wat te doen over deze halsband. Hoewel de Aussies eerder katten- dan hondenliefhebbers zijn (op werkhonden na op de schapen- en runderfarms) stonden de voorpagina's in de kranten vol over deze vorm van dierenmishandeling. Zoals je in deze rubriek al hebt kunnen lezen geeft zo'n band stroomstootjes af tijdens het blaffen; de hond raakt daar na enige tijd enorm gefrustreerd van en het blaffen gaat niet over. Het advies van Australische Martin Gaus achtige types (waarom stel je deze hondengoeroe niet de vraag op zijn website?) was om veel met de hond bezig te zijn: aktie, spelen, trainen, rennen (evt. naast de fiets), kroelen, want.... een gelukkige hond blaft niet (ik schrijf maar na wat ik gelezen heb hoor). Sukses

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo camille

wij hadden een briard die aan één stuk blafte als wij weg waren uur na uur, we  moesten wat doen of we werden verplicht te hond weg te doen. Na overleg met de fokker een antiblaf band gekocht , ondank dat we het niet wilde . maar bij de briard was het geen sucses precies 1 week was hij er van onder de indruk en daarna blafde hij  er weer lustig op los ondanks de band.Hij is ondank alls toch nog 9 geworden maar met veel ruzie van buren.wat wel hielp was na een advies van een dierenpsycoloog negeren maar omdat we dat zijn verdere leven moesten blijven doen was dat geen opctie

groet bonasse

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de eerste plaats;het is geen mishandeling laat ik dat voorop stellen ,onze hond ,en dit is niet de eerste!!! blaft ook erg ,in de auto ook ,met die blafband ,daar moet je eerst mee oefenen staat in de beschrijving!!  ennu als hij wil blaffen hoef ik hem alleen maar te laten zien ,en hij stopt! alleen je moet er wel op letten dat de batterij vol is want anders werkt het niet ,en hij geeft eerst een rinkel als waarshuwing ,dan geeft hij geen stroom door!!! dus al die ophef is pure onzin onze hond houdt nog steeds van ons hoor ! en wordt niet mishandeld ,nee de hele reis geblaf horen dat is fijn tot je in een boom zit!!!! en ik hoef hem niet eens meer om te doen even laten rinkelen en hij weet het hoor gr

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gabrielle,

Het lijkt mij toch niet de allerbeste oplossing. Deze band met 'schokjes' is gewoon een soort van lichamelijke aanval op de hond. Je geeft zelf al aan dat de hond de band maar hoeft te zien en dan meteen ophoudt (van schrik). Honden hebben donders goed door dat jij ze die band om hebt gedaan en ik weet zeker dat mijn hond mij daardoor minder zou gaan vertrouwen. Terwijl als je ze gewoon laat schrikken met bijvoorbeeld een sleutelbos die je naast ze gooit, je hetzelfde effect bereikt zonder dat de hond je gaat wantrouwen. Voor mij is zo'n band hetzelfde als de hond steeds een tik te geven als hij blaft. Alle hondenkenners zullen zeggen dat je psychologisch overwicht moet hebben en geen lichamelijk overwicht. De hond laten schrikken zonder dat hij er iets van voelt zou voor mij dus nog steeds de meest geschikte optie zijn. Maar als jouw hond het er goed op doet, dan is dat natuurlijk ook prima. Honden die echter argwanend en er onderdanig zijn, zullen denk ik geen baat hebben bij zo'n band. Nogmaals, dit is geen aanval, maar gewoon een waarschuwing. Zo'n band met water waar eerder iemand het over had, lijkt me wel een hulpmiddel wat zou kunnen helpen.

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een hond die om het minste of geringste blaft. Dus eigenlijk de hele dag door.

Wij hebben een blafband gehad zonder stroomschokjes. Deze gaf citronella af waar honden, zegt men, niet van houden. Na een paar maanden vond onze hond het prima en blafde er weer lustig op los. Dit is overigens een zeer kostbare aangelegenheid want de busjes citronella kosten veel geld.

Daarna hebben wij een blafband gekocht die stroomstootjes geeft. Deze band geeft eerst een zeer zwak schokje. Als de hond doorgaat met blaffen is het tweede schokje iets zwaarder. Mocht de hond nog doorgaan met blaffen dan is het derde en laatste schokje weer zwaarder. Veel honden houden al op na het eerste schokje. Onze hond helaas niet. Meestal moest het derde schokje er aan te pas komen. Voor de hond is deze schok behoorlijk zwaar. Onze hond springt dan in de lucht . Het is geen leuk gezicht en niet leuk dat je dit met je hond moet doen. Het alternatief is af laten maken, maar dit vinden wij veel te ver gaan. Het is voor de hond ook niet leuk. Onze hond houdt al iets in als er alleen al met de band gedreigd wordt. Het is niet vriendelijk, maar al blaffen in het karakter of ras zit doe je er niets aan.

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ervaring met een blafband....

Zoals al eerder gezegd is, heb ik m ook bij mijn hond gehad en heb m eerst zelf gesprobeerd door het kontakt met mijn hand vast te houden.

Mijn haren gingen bijna letterlijk recht overeind staan want het is ABSOLUUT NIET bepaald een klein schokje wat je ( de hond ) krijgt en dat was bovendien nog wel in de 1e fase.

Er zaten 6 fases op waarvan de 1e met een kleine schok begon steeds oplopend naar nog meer.

Bij de eerste fase dat ik op mezelf uitprobeerde dacht ik meteen....ik had mijn vinger liever in het stopkontakt in huis gestoken....ja zo erg...echt waar.

Aangezien ik dacht...ach....het is voor een hond gemaakt en niet voor een mens, heb ik dan toch maar besloten het op de hond uit te proberen.

En wat ik al dacht....de hond kroop helemaal ineen van angst en piepte alsof ze onder een auto terrecht was gekomen.

Ik heb hem direct afgedaan en m nooit meer om gedaan.

De hond zou immers het vertrouwde gevoel in zijn baasje kwijtraken.

Ik overdrijf niet want ik heb tenslotte zelf de kontakten gevoeld en vond het vreselijk om te zien en letterlijk dierenmishandeling.

Daarbij komt nog....dat als de blafband niet goed bevestigd word, en de kontakten niet goed de huid van de hond raakt....de vonken dan overspringen ( al dan niet te zien met het blote oog ) en je raad het al..... de hond zal vreselijke brandwonden in zijn hals krijgen met zelfs de dood tot gevolg.

Nogmaals...ik overdrijf niet want ik heb ook enig speurwerk gedaan op internet en het is gewoon pure dierenmishandeling, want het doet vreselijk veel pijn met brandwonden als gevolg van niet goede bevestiging.

Heeft u weleens uw kinderen of vrienden of kennissen zo'n blafband om gedaan toen ze teveel aan uw hoofd zeurden ?????

Ik hoef het antwoord er ongetwijfeld niet bij te vermelden!!! zo voelt dat ook voor uw hond, en dat kan toch asjebliefd niet de bedoeling zijn hoop ik ?????

Er zijn meer dan genoeg andere oplossingen waaronder de blafband met citronella of de citronella vervangen voor water of wat dan ook en er is ook ruim voldoende over te vinden zodat er GEEN pijn aan te pas komt.

Zulke dingen deden ze alleen in de oorlog of in de ergste gevagenissen ter wereld.

Sorry dat ik zo heftig reageer maar heb er gewoon zelf ervaring mee en zelf aan den lijve ondervonden hoe het voelt en ik weeg bovendien 60 kg meer dan mijn hond.

Dus wees lief voor uw hond en zoek een alternatief die Géén pijn doet want die zijn er meer dan zat te vinden.

Of mag ik m eens bij een van de blafbandbezitters om zijn nek doen???? wedden dat ik die niet vind ???......maar stuur mij dan een mailtje want dan wil ik met alle plezier toekijken hoe dat bevalt.....

Denk asjebliefd logisch na en draai de rollen eens andersom en kom dan tot de conclusie dat er een andere oplossing moet zijn....

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Stefanos,

Ik vind je reactie wel erg heftig. Ook wij hebben zelf de schokken van de band gevoeld. Een stopcontact is veel erger. Heb je dit wel eens geprobeerd? Nou ik wel en het is echt veel erger dan de blafband.

Ik praat het gebruik van de blafband niet goed, maar soms is er geen andere mogelijkheid. Volgens jou zijn er genoeg alternatieven, nou ik hoor ze graag van je. Diverse hondentherapeuten zeggen dat het niet altijd lukt om het blaffen af te leren. Ik heb zelfs de Martin Gaus-school ingeschakeld en die beginnen er niet eens aan. Als het blaffen in het ras zit doe je er niets aan.

Onze hond kwam uit het asiel. Alternatief is dus: terugbrengen naar het asiel of hem een spuitje laten geven.

Wij hebben de hond nu 10 jaar en zullen voor hem blijven zorgen, ook als hij soms de anti-blafband om moet.

Ik hoor je alternatieven graag.

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Camille,

Als verkoopster van die banden heb ik er véél ervaring mee.

Om te beginnen is het belangrijk te bepalen wanneer en waarom je hond blaft. Is het een rastipisch probleem, heeft ze iets meegemaakt waarop ze nu met blaffen reageert, doet ze het ook als u thuis bent of allen als u weg bent? En dan vervolgens: Is het een hele zelfverzekerde hond of juist een onderdanig type?

Als ze blaft uit verlatingsangst, gaat het niet over met een blafband. Ze blaft dan uit angst en die band zal die angst alleen maar versterken. Blaft ze echter omdat ze gewend is dat er dan gereageerd wordt (en dus beloont!) kan zo'n band een oplossing zijn. Mits er van te voren volgens de gebruiksaanwijzing mee geoefend wordt natuurlijk. Want er moet altijd bedacht worden dat de band een hulpmiddel is en géén wondermiddel!

De banden die met lucht, piepjes en citronella werken, zijn geschikt voor kleine en onderdanige honden, niet voor stoere, zelfvrzekerde types!

Als de hond blaft uit verlatingsangst, kan je ook voor een bench kiezen. Dan moet je de tijd nemen om de hond daar aan te wennen, het haar veilige haven laten worden. Als ze in die veilige haven zit als u weg gaat, zal ze minder angstig zijn. Evt de gordijnen dicht doen zodat er minder impulsen van buiten komen kan ook helpen.

Succes met het oplossen van uw probleem!

Met vr.groet,

Dorinde.

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan Bonasse wil ik vragen: vond u het blaffen van uw hond minder erg dan een verstoorde relatie met uw buren vanwege dat blaffen of heeft u gewoon maling aan de buren? De hond van mijn buren loopt regelmatig in de tuin en bij het minste of gerinste begint hij te blaffen dikwijls tot middernacht toe. Ik heb ze ook een anti blafband aanbevolen, maar zonder succes. Mijn buren schijnen een goede relatie met de buurt niet belangrijk te vinden.

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er helemaal met dorinde eens.

Ik heb in zoverre ervaring met de anti-blafband dat ik wel de gevolgen weet wat het kan doen bij een hond.En dat is vaak negetief.

Wij zitten in de hondensport en zien dat mensen vrij snel naar dat soort middelen grijpen. HELAAS

Banden met citronella zijn hondvriendelijker dan stroom,maar ik vraag me af of het doeltreffend genoeg is.Want als de hond geblaft heeft en daarna even stil is dan ruikt hij (vervelende)spul ook nog.

Er zijn natuurlijk legio oorzaken/redenen waardoor een hond blaft.

Je kunt niet zo zeggen doe dit doet dat.Dat zou naar mijn mening te kort door de bocht zijn.

Mijn advies;probeer eerst te achter halen waarom de hond blaft.Ga daarmee aan de slag. Zoek goede begeleiding.Er zijn heel veel manieren om een hond te trainen. Ga niet te hard. Bouw het rustig op.

Succes

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

spoekie 999

de relatie met de buren zijn wel belangrijk maar niet als je buren hebt die nog geen musje velen, of die al klagen als de kinderen s'morgens te vroeg gaan plassen want de wc word te vaak doorgetrokken en dat stoort.voor de rest was ik op een boodschap doen altijd thuis, maar je hebt mensen die kunnen niets hebben , er is niets zo iritant als een blaffende hond maar je moet wel de zon zien schijnen het is nemen en geven

groetjes bonasse

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik hem al een aantal jaren en als ze hem weer een periode om hebben gehad is het weer  een stuk rustiger hij werkt goed maar slimme honden blaffen net onder het geluidsniveau  mijn ervaring is heel goed goed opletten dat de batterij nog vol is en heel veel succes er mee uiteraard kan je me altijd meer vragen. met vriendelijke groeten j wonink

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de blafband sinds kort, mijn hond weet nu dat als hij die band om heeft hij niet moet gaan blaffen, verder kan hij alles doen wat hij wil, ik heb het kastje inmiddels vervangen door een klosje hout van hetzelfd gewicht, effect blijft hetzelfde. In het begin kreeg hij natuurlijk inderdaad een schokje en sprong in de lucht van schrik, daarna was het afgelopen met het blaffen, ik begrijp dat veel mensen het oh zo zielig vinden omdat een hond zo niet zijn natuur kan volgen (blaft niet zonder reden) maar lieve mensen moeten we dan allemaal maar onze hond wegdoen wegens overmatig blaffen op last van de buren? een hond van 12 jaar wegdoen omdat ik het hem niet afgeleerd krijg, cursussen en boeken ten spijt, omdat het een groot deel schuld van zijn opvoeding is (die helaas niet door mij gedaan is) nee, mijn hond kruipt gewoon diep onder de wol met de band om en ik kan écht wel beoordelen of hij zich wel of niet ongelukkig voelt!

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met belangstelling heb ik alle reacties gelezen en ik zou zelf niet zo'n band proberen. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is of iemand ervaring heeft met zo'n apparaatje waar een kort hoog signaal uitkomt zodra de hond gaat blaffen. Dit schijnt alleen hoorbaar voor de hond te zijn en  de hond zou dit als onprettig ervaren. Heeft iemand dáár ervaring mee?

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens op www.hond.joupagina.nl  daar staat een blaf forum op je moet je daar wel eerst aan melden misschien is er ook wat anders tegen te doen tegen dat blaffen i.p.v blaf hondenhalsband succes

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merel:

Die banden die alleen op geluid werken, zijn meestal geschikt voor kleine en "niet harde" honden. Voor een Jack Russell, herder oid bijvoorbeeld meestal niet. Het is een hele lichte vorm van afleiding en het hangt van het karakter en de reden van blaffen af of zo'n band werkt.

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Camille,

Ik heb een antiblafband gekocht voor onze duitse herder die vreselijk te keer gaat als er iemand komt en dan gewoon door bleef gaan met blaffen.Maar een antiblafband van €129 bracht daar geen enkele verbetering in toen ik terug ging naar de dierenwinkel omdat het totaal geen effect had kreeg ik het nummer van de fabrikant door de fabrikant werd mij geadviseerd de hond kaal te scheren op de plek waar de stroom op de huid komt want zo'n dichte vacht daar zou de stroom niet door kunnen komen { elke hond heeft toch een vacht??} dit vond ik eigenlijk al te gek voor woorden omdat het nergens stond aangegeven op de verpakking of gemeld was toen ik die dure antiblafband kocht .Maar ik heb het op een gegeven moment toch geprobeerd nou mijn hond had een grote kale plek in haar hals, het duude maanden voor het weer aangegroeid was!maar blaffen deed ze nog steeds als de beste. Echt totaal niet onder de indruk van die dure anti blaf band !

kbrinks

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben met onze malthezer het probleem gehad dat ze altijd blafte wanneer we weg waren. Steeds stond de buurman voor de raam en sprak ons erop aan dat hij gek werdt v/h geblaf. We hebben toen besloten om een anti-blafband aan te schaffen met citronella. Steeds wanneer hij blijft blaffen komt er 'n pufje vrij, dit vindt ze niet lekker en houdt dan op met blaffen. Onze dierenarts wijst erop dat dit 'n vrij onschuldig middel is. Een anti-blafband met stroom is dierenmishandeling (vindt onze dierenarts ook). Nu moet ik wel bekennen dat we nogal 'n lastige buurman hebben die over diverse zaken klaagt. Je kunt ook zelf dingen zoeken "een steen om naar iemand te gooien" heb je snel gevonden. Meer info hebben dan hoor ik het wel. Groetjes...Rob

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vraag aan Dorinde, van wie ik het antwoord persoonlijk erg behulpzaam en nuttig vind m.b.t. dit onderwerp! Welke anti-blafband zou u aanbevelen? Ik las bijvoorbeeld over een band die eerst een geluidssignaal afgeeft. Wat zijn de verschillende opties en welke is de 'minst onvriendelijke, doch effectieve' van de verschillende opties? Onze hond (victoriaanse bulldog) blaft en 'kermt' als hij zijn zin wil en niet krijgt, verlatingsangst lijkt niet aan de orde, hij doet het alleen als wij erbij zijn en om aandacht af te dwingen. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken, groetjes Annepiepje

ve
door verwijderd - Jun 22, 2008 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan Annepiepje,

Wij werken met 2 antiblafbanden van de firma Altranet. De ene heeft 6 instelling niveaus en de duurste heeft er 18. Ze werken beide met een waarschuwingssignaal vooraf. Ze stellen zichzelf automatisch een niveau hoger als de hond niet binnen een bepaalde tijd reageert door te stoppen met blaffen. Blaft de hond echter langer dan een minuut achter elkaar door, dan schakelt de band automatisch uit. Het is dus niet zo dat de hond continu gestraft wordt als hij niet op de band reageert.

Maar het beste zou zijn als u de hond zijn gedrag af zou kunnen leren door het te negeren! Iedere keer dat u op zijn "gezeur" reageert, op wat voor een manier dan ook, is een beloning voor hem. Het is een proces wat even duurt, maar wel een bijkomstig voordeel heeft... U geeft daar namelijk onomstoten mee aan dat u de leider bent! Als zo'n band gebruikt wordt, zal dat in dit geval denk ik wel helpen, maar is uw rol niet bevestigd, Hij weet immers niet dat u het bent die hem het "zeuren" onmogelijk maakt. Is het misschien een optie om hem als hij zeurt 1 keer te vertellen te stoppen. Als hij niet reageert hem direkt in de bench, schuur of tuin oid doen. Als hij uit uw nabijheid is, is negeren dan misschien wat makkelijker. Dan pas weer aandacht gevenen binnen halen als hij rustig is en zich er bij neergelegt heeft.

Succes!

ve
door verwijderd - Oct 21, 2008 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Camille,

Wij zijn aant overwegen om zo'n blafband voor onze hond aan te schaffen.We hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas lukt het ons niet om het blaffen te minderen/stoppen.Dit geeft zo'n frustraties en irritaties met zich mee.heb eens op internet gekeken en zie dat het gelukkig niet meer met electrische schokken hoeft,maar met sprays op citronella basis.Echter zijn ze wel nog vrij prijzig in aanschaf, vooral omdat je de band niet lang nodig schijnt te hebben.Ook wij vinden het wel zielig voor hem, maar we zijn ten einde raad!De vraag is alleen of hij zich wat van die spray aantrekt, daar hij gek is op water, w3e moeten het dan echt hebben van het "geurtje"het is moeilijk om zo'n beslissing toch uiteindelijk te nemen en het is jammer dat de reacties op jou vraag ook niet voldoende informatie heeft.Als we besluiten het toch door te zetten, laat ik je weten hoe wij het ervaren hebben en welk model we gekozen hebben.

met vriendelijke groet, nancy

ve
door verwijderd - Oct 21, 2008 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo machana33,

Weet je de oorzaak van het blaffen? Zo ja is  daar niks aan te veranderen?

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi servus,beddankt voor je reactie. wisten we het maar!Hij blaft eigenlijk op alles wat hij ziet of hoort!Als hij eens alleen is gaat het prima,met de radio zacht aan. hij is over het algemeen onderdanig, maar kan ook wel eens zijn dominante kant laten zien.We hebben al vanalles geprobeerd, straffen dmv water(maar daar is ie dol op, dus straffen we hem niet mee!)op de gang, bench, belonen als hij niet doet blaffen.we weten het gewoon niet meer.we hebben een australian sheperd,wordt vandaag 1jaar, dus is nog jong.hij blaft op dieren, kinderen die hij buiten hoort spelen, mensen die langslopen,de tv, dus erg gezellig tv kijken!alles wat wat harder klinkt, vrachtwagens, scooters,(ook het geluid denken we)als je nog tips hebt horen we die graag! alvorens we echt zo'n band kopen.we zitten een beetje met de hande in het haar,is erg frustrerend en irritant aant worden!alvast bedankt!

Met vriendelijke groet nancy

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 07:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen ervaring met zo'n band. Maar heb wel eens gezien dat Martin Gaus het met de riem deed. Zogauw de hond blafte een ruk aan de riem en bij niet blaffen belonen.

En een reactie op diegene waarvan de buurman iedere keer wat zegt. Ik kan het me voorstellen. Ik heb 9 jaar naast een blaffende cocker gewoond en dat was echt niet fijn. Wij kregen toen als antwoord, dat we maar een bordje in de tuin moesten zetten. Terwijl madam de hond alleen maar uitliet als de zon scheen en hij het verder achter het huis moest doen. Maar gelukkig zijn ze verhuisd en ik was heel blij, kan nu zelf weer buiten zitten en de deur los hebben zonder geblaf aan te moeten horen.

En een hond mag best blaffen als de bel gaat, dat is alleen waaks, maar verder moet hij zich toch rustig houden.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 08:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

En zo drijven we steeds verder af, wie bedenkt zoiets, dat koop je toch niet....?

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik snap reacties heel goed, maar ik kan hem slechts de hele dag aan de riem laten zitten!Want hij blaft net zo goed binnnen, als buiten,Ook wij vinden het heel vervelend als we buiten zitten en/of binnen , is dus niet alleen hinder voor de buren en omgeving, maar ook voor ons zelf.Je kunt wel zeggen,zoiets koop je toch niet, maar als je echt niks meer weet, moet je toch wat!en bovendien zijn ze tegenwoordig met een spray en niet meer met electrische schokken!dus daar zijn ze sal op voorruit gegaan!

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Machana33,

Ik denk dat een erkende hondentrainer een betere oplossing voor jou is dan een blafband. Het blaffen is op zo'n breed gebied, dat het meer op een gedragsprobleem lijkt. En dat is niet zomaar met een band op te lossen... Daarbij heeft zo'n training nog een voordeel : Een Australian Shepperd heeft érg veel beweging en uitdaging nodig. Zo'n training houdt hem zowel geestelijk als lichamelijk bezig :-)

Succes!

ve
door verwijderd - Oct 23, 2008 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Machana33

De vraag weet je de oorzaak? Is omdat ik dat het vaak niet zo 1 2 3 op te lossen is. Het kan een vorm van aandacht ,angst of b.v. verveling zijn.Het is moeilijk om zo een antwoord te geven.

Ik kan je wel een advies geven.Ik denk ,wat dorinde ook zegt, dat een gedrags deskundige meer effect zal hebben.En misschien ook voor je zelf een prettiger gevoel geeft. Ik heb geen ervaring met zo'n band, maar ik kan me voorstellen. Als een hond angstig/schrikkerig is. En hij gaat daardoor blaffen. Dan komt er een geur vrij die hij niet prettig vind.Hij blaft al een geruime tijd,begrijp ik. Dus hij zal niet gelijk de link leggen tussen het blaffen en het vieze geurtje. En daar zal hij niet (b.v.)minder angst/schrikkerig door worden.

Kies een erkend gedragstherapeut die bijvoorkeur bij je thuis komt. Zodat die de thuis situatie kan in schatten. En op die manier hulp te bieden.Want je wilt het blaffen in en rond het huis oplossen.Toch? En het zou jammer zijn als de leuke speelse hond (ras maakt niet uit) van een jaar weg zou moeten.

P.s. Ik ben géén gedragstherapeut. Ik heb zelf grote honden en die kunnen ook flink wat lawaai maken.(herders)

Ik hoop dat je wat aan het advies hebt. Succes.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2008 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn ogen is het ook Dierenmishandeling.Hoe wil je het dan noemen.Er is gewoon wat misgegaan in opvoeding hiervan.Of te wel luiheid van de baas.

Laten we lekker zo'n stroomband gebruiken zijn we tenminste van het probleem af.

Neem een gedragstherapeut in de hand en ga met de hond aan de slag,Maar vaak doen mensen dat niet.

Je hebt ook ander hulp middelen zoals. de D.A.P Band.

En anders eens op onderzoek uit gaan waarom de hond blaft want die blaft niet zomaar

ve
door verwijderd - Oct 23, 2008 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste camille: Ik heb grote ervaring opgedaan met een anti-blaf band: Heb twee herders gehad (overleden, ouderdom) EEN van deze 2 honden blafte alles bij elkaar, gewoon niet meer normaal, zo erg, dat als ik GEEN blafband had aangeschaft, ik mijn hond gegarandeerd kwijt zou zijn geraakt, omdat de buren dat dus niet leuk vonden, en hij vaak buiten, als ik hem aan de liijn had, andere honden wilde aanvallen, met flink geblaf erbij. Heb toen een blafband gekocht (een amerikaans merk, kosten: 150 gulden toen) er zat een blokbatterijtje in van 9 volt, en je kon hem op 3 standen zetten: kort, wat langer , en extra lang, voor wat het stroomstootje betreft. De kleur van die blafband was geel. Ik heb hem EEN keer gebruikt, tijdens het uitlaten had ik deze band omgedaan, en wederom wilde hij gaan blaffen tegen een andere hond, nou, dat heeft hij dus geweten, hij vloog door die stroomstoot wel een halve meter omhoog, en heeft daarna NOOIT meer lelijk gedaan of geblaft  tegen andere honden op straat. Nu komt het: Elke keer dat ik thuis was, hoefde ik die band maar te pakken, en op de salontafel neer te leggen, en hij durfde niet te blaffen, geloof het of niet. Ook heb ik hem eens een geel dekseltje met een touwtje omgedaan, en hij dacht direct dat het de blafband was, en hij was stil! Het klinkt gemeen, 'anti-blafband' maar: Omdat ik heel erg van mijn dier hield, heb ik dat gedaan destijds, want het is veel erger, als de politie elke keer bij je moet komen, en je gaat waarschuwen, dat je je hond kwijt kunt raken, omdat hij zoveel blaft, en dat is wat je niet wil natuurlijk. Anti-blafband: OKE, maar....gebruik hem niet al te veel, echt in uiterste noodzaak dan! Ik heb hem nog ergens liggen, en gebruik hem nu nooit meer, wel heb ik weer een herdershond, maar die is netjes en stil, en blaft alleen op commando, of als er gevaar is, dwz, als zijn terratorium wordt overtreden door anderen, maar dat is normaal en natuurlijk gedrag, succes, Gr. Henri

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 01:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dorinde,

we hebben al een puppycursus met hem gedaan, en de instructrice heeft al tips gegeven, maar niks schijnt te werken,of maar vor even  :( De fokker raadde ook een blafband aan.ik loop momenteel met de plantenspuit rond te rennen.hihi Helpt ook maar even,want hoe meer water hoe leuker hij het vind!Maar bedankt voor je reactie!

 en even voor de diegene die zo "leuk"moest zijn dat het aan de opvoeding cq luiheid van baasjes ligt, dat slaat nergens op!je kunt nog zo conseqent en streng zijn, wil niet zeggen dat de hond het niet blijft proberen!hebt zelf zeker geen hond?uit je niet over dingen waar je geen verstand van hebt!want daar hebben we niks aan!

groetjes

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Machana33,

Fijn om te lezen dat jullie zoveel met en voor jullie hond doen! Maar een gedragstherapeut is niet hetzelfde als een hondentrainer. Sorry als ik daar eerder niet duidelijk in was. En gedragstherapeut zal ook thuis de hond willen observeren en geeft hele andere trainingen dan een "gewone" trainer. Ik hoop dat jullie dit nog willen proberen. Ik ben namelijk bang dat de band bij jullie ook niet het gewenste effect zal hebben, misschien het probleem alleen maar versterkt.

Ìk wens jullie in ieder geval héél veel succes en uiteindelijk veel plezier met jullie maatje!

Dorinde.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dorinde, sorry dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen. We hebben nog een man ingeschakeld(daar hadden we een booek gekocht voor hondenopvoeding)en ik moet zeggen dat hij goed advies heeft gegeven.zoals ik charly aan hem beschreef, was het volgens hem dat hij prikkelbaar was.Wat we moesten doen is hem structuur te geven.bijv vaste tijden eten,vold,nachtrust etc.Ook moesten we zorgen voor een vaste plek voor hem in huis(hij ligt inderdaad overal!)hihi een tijdje extra aandacht geven. met spelen, wandelen.belonen als hij niet blaft, negeren als hij wel blaft,wel een waarschuwing geven natuurlijk!Dus zorgen voor rust, duidelijkheid en reglemaat.Hier zijn we nu mee aan de slag.Ik laat je weten of het geholpen heeft.alvast hartelijk bedankt voor je steun en goede raad! zijn er heel blij mee.

met vriendelijke groet,

nancy en een knuffel van charly(onze hond hihi)

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik heb 2 herders.

Waarvan er 1 verlatingangst heeft gehad waardoor die ook deed blaffen.Maar nee ik vond het niet nodig om een niet hondsvriendelijke produkt te gebruiken.Maar gewoon intensief met de hond bezig te zijn.

Ik zie gewoon te veel dat mensen een blafband aanschaffen omdat ze het niet kunnen oplossen,omdat ze er geen tijd in wilt steken,want ja dat is toch zo makkelijk zo band

Blaft je hond ga met de hond aan de slag lukt het niet neem een gedragsdeskundige in de arm en dan ook die gediplomeerd en dus ook erkend is door de overheid.

en niet iemand die zegt dat die een gedrags deskundige.Want iedereen kan zich  wel een gedragsdeskundige noemen.

Want wat heel veel mensen niet weten gebruik je de band verkeerd in het ergste geval heb je een angst bijter,en met de aankomende wet van mevr verburg wens ik je veel succes

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk aan die informatie hebben we dus veel meer!zoals je mijn reactie op dorinde kunt lezen van daarnet, kun je zien dat hetgeen je nu verteld, hetgeen is waar we mee aan de slag zijn gegaan en dat ook neerkomt wat jij zegt, maar gooi het niet op luiheid van de baas!want we doen heel veel met onze hond, en hebben ook al veel met hem gedaan!en hij komt absoluut niks te kort,dus dat kwam op mij niet zo leuk over!Ik wil je wel bedanken voor je reactie en advies, want hier kunnen we wat mee.of het helpt is nog afwachten, dacht je dat wij zo'n blafband leuk vonden, nou we vinden het verschrikkelijk, maar we wisten echt niks anders meer!nu hebben we iets waardoor we de blafband nog kunnen uitstellen. bovendien had ik dan ook echt niet de stroomstoot gepakt, maar op spraybasis.Hoop nu dat hetgeen wat we nu doen natuurlijk meer effect heeft!

met vriendelijke groet,

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Luiheid was ook niet jullie gebaseerd maar in sommige gevallen.

Misschien is D.A.P band of spray wel wat

ve
door verwijderd - Oct 25, 2008 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja ik voelde me misschien iets te aangesproken.mijn excuses hiervoor!

Ik kon een dap band nog niet, heb het net even opgezocht, zou inderdaad een betere oplossing zijn en ook qua kostenplaatje een stuk beter.we zijn ons nu in aant het zetten voor de structuur en extra aandacht, hopp eigenlijk dat dat baat gaat hebben!

bedankt!

Met vriendelijke groet,

nancy

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Vraag:wie heeft ervaring met een antie blaf honden halsband....

 dank,   camille

Dat was de vraagstelling, waarop ik zo duidelijk mogelijk een antwoord heb gegeven. En ervaring, die doe je wel op ja, zeker als je al zo'n 40 jaar en 24 u per dag met honden bezig bent.

Als er mensen zijn die tegen een antiblafband zijn, dan moeten ze hier dan ook helemaal niet reageren, laat staan er een vraag over te gaan stellen, want met geurtjes werken, dat is namelijk OOK niet zo goed voor het reukorgaan van een dier, en zo kun je dus wel eindeloos doorgaan met discussies over blaffen...: Met een jonge hond moet ja als eerste gaan leren het commando: "ZWIJG!!"  en, zoals zovelen WEL doen, hun hond rustig door laten blaffen, en vaak ook nog eens belonen omdat mensen menen 'dat ze zo goed waken' terwijl in de meeste gevallen er geheel wat anders speelt bij zo'n dier.......succes, Gr. Henri

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi henri, dart commando kunnen we ook proberen, kort en krachtig! ik hoop dat het allemaal helpt, want we worden er horendol van!erg frustrerend!

bedankt,

met vriendelijke groet nancy