wr
door wrusman Nov 7, 2005 om 21:54
Huishouden & energie

Antikal op duropal keukenblad ?

Er zat wat kalkaanslag op ons keukenblad ter hoogte van de kraan en de wasbak. Na het schoonmaken van de badkamer dacht ik ook deze vlekken even wat te behandelen met antikal.

Nou zijn de kalkvlekken verdwenen (denk ik) maar zijn hiervoor grote witte vlekken teruggekomen in ons zwart gespikkelde duropal keukenblad. Nou heb ik het blad al eerder onder handen genomen met andere anti-kalk middelen, maar nooit was de uitwerking zo rampzalig als deze. De vlekken lijken wel oppervlakkig te zitten, want als het oppervlak nat is, zijn ze niet te zien. De vlekken zijn echter niet weg te krijgen, en zijn dus ook geen uitgespreide kalk vlekken.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor of ervaring mee ?

2914 2 Rapporteer

hutch
door hutch - Nov 8, 2005 om 00:25
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Wrusman,

heeft u het al met Glassex geprobeerd, dat kwam bij mij in gedachte op en het staat o.a. ook in:

Onderhoud duropal

Hierin worden ook genoemd: aceton, ethyl alcohol...

Succes

Hutch

me
door meubelmaker - Nov 11, 2005 om 14:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat dit probleem is
op te lossen met autowas, want dat heeft het zelfde effekt als nat
maken maar het blijft langer. Andere schoonmaakmiddelen als voorgesteld
in een ander antwoord zal hier niet meer helpen lijkt mij.

Succes en groet,

Meubelmaker