no
door nora Nov 17, 2003 om 12:39
Huishouden & energie

Badkamermeubel

Wij hebben vorig jaar een verbouwing gehad van de badkamer. daarbij is ook een badmeubel geplaatst. Achteraf hebben we spijt van dit meubel. De eerst geplaate vertoonde reeds na enkele maanden "blazen"bij de naden. Commentaar van de groothandel/leverencier "De badkamer is te vochtig"Wel een nieuw meubel gekregen, maar bij het plaatsen wisten we het al. Deze houdt hetniet lang vol. Nu een jaar en twee meubels verder (de tweede is nog erger dan de eerste) wordt er nog steeds gezegd "De badkamer is te vochtig". Hierbij aangetekend: Het raampje is 20 uur per dag open, en een automatische afzuiger gaat aan bij het douchen. Tenslotte, zelf het schoonmaken mag niet meer met een nat doekje, maar moet DROOG!!!. Ik heb er best meer euros voor over, maar hoe kan ik er zeker van zijn dat dit niet meer gebeurd?? En heb ik nog garantie???

37645 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt op aankopen van badkamermeubilair sowieso 3 jaar fabrieksgarantie op het vertonen van blaasjes. Verder is het algemeen bekend dat de badkamer een natte ruimte is, dus dit als excuus gebruiken is wel heel erg slordig. Je leverancier moet gewoon een nieuw meubel plaatsen die wel bestand is tegen vocht!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

eigenlijk moet je bij de keuze van je nieuwe meubel kiezen voor materialen die vocht bestendig zijn.
Dit kan zijn o.a. r.v.s. maar das meestal onbetaalbaar of volkern kunstatof en das ook duur.

je kan ook iets laten maken van watervast verlijmd multiplex.

maar ja allemaal niet goedkoop maar wel goed

oh ja ook welleuk gewoon glazen plankje stegen de muur............

groeten Hilco

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

uw garantie periode staat vermeld op uw aankoop nota (zo hoort het).maar anders is de stelregel minimaal 1 jaar garantie op uw bad meubel.
Om uw vochtigheid in uw badkamer gedurende de dag te meten is het zaak een hygrometer op te hangen of neer te leggen en deze gedurende de dag in de gaten te houden en de gegevens op t schrijven zodat u een goed beeld krijgt van de vochtigheid in uw badkamer.
Verder zou ik kijken of er een (schilder,aannemer) in uw buurt is die een vochtmeter heeft welke voor u het vochtigheidsgehalte in het hout van het kastje kan meten.
met deze gegevens ka u naar uw verkoper gaan en aantonen dat zijn meteriaal niet voldoet aan dat gene waar het voor verkocht is en eisen om een nieuw meubel.
Wacht hier niet te lang mee omdat u dan maar een gedeelte terug krijgt.
veelal worden meubels gemaakt van spaanplaat met een kunstof laagje er over waneer het een duurder meubel is is er ook watervast spaanplaat ietsje duurder maar vele malen beter bestand tegen vocht.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verhaal komt mij wel erg bekent voor, wat voor merk of type is dit meubel ? Volgens mij wil die firma onder een garantie claim kruipen en dat zou ik een lage streek vinden! Immers een badkamer krijg je niet veel lager 60% luchtvochtigheid ( kan je meten met hygrometer van 5 euro ). Alleen als je een badmeubel hebt van plastispan ( gespoten spaanplaat ) is het vragen om problemen.
Als je me de gegevens van dit meubel doet kan ik misschien wel iets voor je doen!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een Thebalux meubel van het type Sunny, (met een volledig "kwaliteitsbeslag"" volgens de leverancier). In de folder staat bovendien dat thebaluxmeubelen 5 jaar garantie geven. Maar ja, nu is het eigen schuld dikke bult. O, ja Tehbalux bevind zich in Zutphen. Ik ben bereid iets bij te betalen voor een betere badmeubel maar kom niet verder.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw badmeubel is van mdf plaat-materiaal,dit kan goed tegen vocht mits er goede laklaag op zit. Maar mdf moet goed ontvet worden voor er een grondverf op gespoten wordt anders hecht het niet goed, dus dit is mogelijk een oorzaak van die ""blazen'". Het kwaliteitsbeslag waar u het over heeft bedoelen ze de knoppen of greepjes mee.Is dit badmeubel rechtstreeks van de fabriek? Of komt dit via een speciaalzaak, is die aangesloten bij het CBW zo ja schakel die in. Succes en bedenk 5 jaar garantie is 5 garantie en sla ze met dit antwoord maar mee om de oren !!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste badkamermeubels worden nog steeds uitgevoerd in spaanplaat met aan beide zijden een platic coating. Op de naden kan vocht in het materiaal treden, zeker wanneer de kast prefab in elkaar wordt gezet, denk hierbij aan het Ikea systeem, waarbij u de kast als bouwpakket meeneemt. Om dit risico in ieder geval uit te sluiten is het zaak een volledig verlijmd meubel te kiezen. Let bij de aanschaf er ook op of het bovenblad doorloopt boven de kast, de zijwanden dienen dus onder het blad te stoppen, het blad moet er niet tussenin zitten. MDF is een goed alternatief, al is het bij onvoldoende behandeling net zo kwetsbaar (het is eigenlijk een dik soort hardboard, opgebouwd uit dezelfde vezel) Er zijn weliswaar 'vochtvaste' kasten van MDF, maar die zijn duurder in aanschaf. Wat betreft de ventillatie in uw badkamer. Ik zou aan de onderzijde van uw douchedeur de ruimte tussen de vloer groter maken, of een rooster in de deur maken aan de onderzijde, om naast de mechanische beluchting ook de natuurlijke luchtstroom (u heeft het raam immers open) een handje te helpen. Wat betreft de garantie: een fabrikant is wettelijk verplicht u een deugelijk product te verkopen. U heeft immers een koopovereenkomst gesloten. Ik kort komt het erop neer dat voor de wet beide partijen zeggen een presatie te leveren. Wel dient u binnen drie maanden de zaak schriftelijk te hebben doorgegeven aan de leverancier, mocht u van voornemens zijn, indien u er met de winkelier niet uitkomt, de zaak voor te leggen aan de geschillencommisie. Dit kan echter alleen als de leverancier via zijn branchevereiging hierbij is aangesloten.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk ligt het probleem in de ventilatie van de badkamer.
Wanneer het raam dicht is en er geen voldoende lucht naar binnen kan ,kan de mech.ventilatie niet goed werken.
De douche ruimte word dan als het ware vacuum gezogen.
Ik zou dus ook de deur aanpassen wat ook al eerder aangegeven is.
Het open houden van een raam 20 uur per dag helpt niet en word vaktechnisch niet gezien als ventilatie.
Het kost alleen onnodig energie.
Een raam open zetten is voor het uitwaaien van de betreffende ruimte en heeft na 15 minuten geen zin meer.
Een goede mech.afzuiging werkt 24 uur per dag en is niet dmv een schakelaar uit te zetten.
Helaas kom ik dit heel vaak tegen en is dit vaak een probleem met vocht problematiek.
teweten op spaarstand en tijdens douchen op maximaal (vaak stand drie)
Wanneer u alles door de betreffende firma heeft laten installeren hebben zij een grote steek laten vallen. door niet de ventilatie laten aanpassen of inspecteren.
De oorzaak word hier niet bestreden alleen de gevolgen.
Ik zelf plaats regelmatig komplete badkamers en heb weinig problemen met het opzetten van spaanplaat.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft geen problemen met spaanplaat. Nou toen de tweede meubel werd geplaatst konden wij al zien dat het weer niet goed ging. Men zag n.l. naden. De platen sluiten niet naadloos aaneen. In mijn keuken bijvoorbeeld is dit wel het geval. ondertussen hebben we hier en daar gekeken naar verschillende badkamermeubels. Ik vind het persoonlijk schande dat een bedrijf dit meubel heeft verkocht aan ons. Een badkamer is ALTIJD vochtig als het in gebruik is. Onze douchedeur staat de gehele dag open, zoals gezegd ook het raampje. De afzuiger gaat pas uit als wij vinden dat het droog genoeg is. Bovendien hebben we de verwarming onder de vloer laten lopen. Wat moeten we nog meer doen? Wij zijn bereid meer te betalen voor een goed meubel, dat wat aansluiting van de platen naadloos is.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vindt dit geheel niet het beste antwoord. Onze badkamerdeur staant als het niet in gebruik is OPEN. Het raampje staat OPEN. De ventilatie gaat pas uit als wij vinden dat het droog genoeg is en er loopt verwarming onder de vloer. Wat moeten we nog meer doen. Bovendien wonen we in een straat met minstens 50 van deze badkamers. We hebben hier en daar gevraagd en niemand heeft deze pech!!! Maar wij konden reeds bij het plaatsen van het tweede meubel zien dat het niet goed was. De zij/bovenbladen sluiten n.l. niet naadloos aaneen. Iedereen kon zien dat het weer verkeerd zou gaan. Wij zijn zelf op onderzoek geweest en er is veel verschil tussen de ene meubel en de andere. Ik ben er zeker van dat als alles naadloos aan elkaar was gesloten wij hier niet last van hadden. Wij willen ook meer gaan betalen en zo een regeling treffen, maar willen een meubel waar geen open naden in zitten. Wij vinden het een schande dat deze meubels zo verkocht worden.