er
door erdal1970 Jan 17, 2012 om 10:19
Huishouden & energie

Bankstel gekocht

hoi heb een bankstel gekocht bij seat en sofas in zevenaar nu in mekaar gezakt en de zij kanten uit mekaar gegaan bel ik naar de winkel zeggen ze mij dat ik de bankstel daar heen moet brengen iemand een oplossing aub???

1469 18 Rapporteer

rj
door rjw - Jan 17, 2012 om 10:25
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Busje of aanhangwagen huren?

zwemmer
door zwemmer - Jan 17, 2012 om 10:37
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Zo werkt het blijkbaar bij seats & sofa's. Typ deze winkel eens in bij het zoekveld en zie wat anderen overkomen is en hoe deze gang van zaken (soms) opgelost wordt.

Zwemmer

pino123
door pino123 - Jan 17, 2012 om 10:45
2776 Antwoorden / 14 Vragen

Zit er nog garantie op de bank?

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2012 om 11:47
16927 Antwoorden / 108 Vragen

erdal, zou wat makkelijker zijn of het lang of kort geleden is dat je gekocht hebt? Anders (ouder bankstel) dan wat rjw schrijft doen.

mahadma
door mahadma - Jan 17, 2012 om 12:19
11707 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft het zelf gehaald, dus moet u het zelf ook weer brengen en als het al of niet onder garantie hersteld is moet u het zelf weer ophalen. Dit is de standaard werkwijze van S & S en daardoor ook de prijsstelling.

hutch
door hutch - Jan 17, 2012 om 12:43
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Dag mevr./hr. Erdal,

mocht u nog binnen de wettelijke minimale garantieperiode van 6 maanden zitten, dient dit ***bedrijf er voor te zorgen, dat u geen enkele kosten mag hebben, om uw bank weer gerepareerd te krijgen.

Dit is formeel voorgeschreven. Dus al heeft u uw bank ook zelf opgehaald, dan NOG mag u geen kosten in rekening gebracht worden voor herstel. En hier valt uiteraard ook het brengen en weer ophgalen onder, want dit zijn OOK kosten.

Echter u heeft hier met een (***) 'bedrijf' te maken, die, zoals onze ervaring is op deze site, bijna altijd de maling heeft aan haar klanten. S&S is erg berucht op deze site. Zoekt u maar eens op.

Er zal u dus niets anders opzitten, dan die bank zelf daar heen te brengen, maar S&S dient u dan minimaal de brandstofkosten en de eventuele huur van een aanhangwagen te vergoeden, mocht blijken dat het hier om een fabricagefout te gaan.

Ik kan u nu wel zeggen dat S&S dit niet gaat doen. Zoals reeds geschreven: zij hebben de maling aan hun klanten. En dat gaat u nu ook beleven.

Binnen de termijn van de eerste 6 maanden na aankoop, dient S&S zelf te bewijzen, dat het (eventueel) GEEN fabricagefout is.

Kort gezegd: zit u binnen die eerste 6 maanden na aankoop, dient S&S alle kosten voor zich te nemen.

Sterkte verder met dit 'bedrijf'.

Gr. Hutch

hutch
door hutch - Jan 17, 2012 om 12:50
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Zie het Burgerlijk Wetboek, boek 7, artikels 18 en 21.

En dan met name artikel 21, lid 1 en lid 2.

vladja
door vladja - Jan 17, 2012 om 13:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

off topic

Hutch, het zonnetje achtergelaten en nu bibberen van de kou?

Vladja

hutch
door hutch - Jan 17, 2012 om 15:35
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Jup...... ;-)

rapil
door rapil - Jan 17, 2012 om 16:16
433 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja, chatten moet je op andere site's doen, zoals jezelf steeds aangeeft.

vladja
door vladja - Jan 17, 2012 om 16:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=rapil schreef op dinsdag 17 jan 2012, 16:16]@vladja, chatten moet je op andere site's doen, zoals jezelf steeds aangeeft.

Bekijk je eigen laatste (minstens) 20 reacties nog eens. Uitsluitend negatief "corrigerend(?)" commentaar zonder "off topic" vermelding.

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2012 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

off-topic

@rapil,

Zo af en toe enige communicatie tussen beantwoorders op dit forum moet kunnen.
Dat is iets anders dan het gechat waar vladja wel eens op doelt.

Met vr.gr.

er
door ericw - Jan 17, 2012 om 21:52
124 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 17 jan 2012, 12:43]Dag mevr./hr. Erdal,

mocht u nog binnen de wettelijke minimale garantieperiode van 6 maanden zitten, dient dit ***bedrijf er voor te zorgen, dat u geen enkele kosten mag hebben, om uw bank weer gerepareerd te krijgen.

Dit is formeel voorgeschreven. Dus al heeft u uw bank ook zelf opgehaald, dan NOG mag u geen kosten in rekening gebracht worden voor herstel. En hier valt uiteraard ook het brengen en weer ophgalen onder, want dit zijn OOK kosten.

Echter u heeft hier met een (***) 'bedrijf' te maken, die, zoals onze ervaring is op deze site, bijna altijd de maling heeft aan haar klanten. S&S is erg berucht op deze site. Zoekt u maar eens op.

Er zal u dus niets anders opzitten, dan die bank zelf daar heen te brengen, maar S&S dient u dan minimaal de brandstofkosten en de eventuele huur van een aanhangwagen te vergoeden, mocht blijken dat het hier om een fabricagefout te gaan.

Ik kan u nu wel zeggen dat S&S dit niet gaat doen. Zoals reeds geschreven: zij hebben de maling aan hun klanten. En dat gaat u nu ook beleven.

Binnen de termijn van de eerste 6 maanden na aankoop, dient S&S zelf te bewijzen, dat het (eventueel) GEEN fabricagefout is.

Kort gezegd: zit u binnen die eerste 6 maanden na aankoop, dient S&S alle kosten voor zich te nemen.

Sterkte verder met dit 'bedrijf'.

Gr. Hutch
Beste,

Wanneer u schoenen heeft gekocht en deze hebben een constructie fout komen deze dan ook ophalen en worden de transportkosten vergoed. Wat een flauwekul, dit bedrijf verzorgd geen transport en dat betekent dus ook bij "garantie" gevallen dat u het transport zelf moet verzorgen.

Mvg, Eric

er
door ericw - Jan 17, 2012 om 21:55
124 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 17 jan 2012, 12:43]Dag mevr./hr. Erdal,

mocht u nog binnen de wettelijke minimale garantieperiode van 6 maanden zitten, dient dit ***bedrijf er voor te zorgen, dat u geen enkele kosten mag hebben, om uw bank weer gerepareerd te krijgen.

Dit is formeel voorgeschreven. Dus al heeft u uw bank ook zelf opgehaald, dan NOG mag u geen kosten in rekening gebracht worden voor herstel. En hier valt uiteraard ook het brengen en weer ophgalen onder, want dit zijn OOK kosten.

Echter u heeft hier met een (***) 'bedrijf' te maken, die, zoals onze ervaring is op deze site, bijna altijd de maling heeft aan haar klanten. S&S is erg berucht op deze site. Zoekt u maar eens op.

Er zal u dus niets anders opzitten, dan die bank zelf daar heen te brengen, maar S&S dient u dan minimaal de brandstofkosten en de eventuele huur van een aanhangwagen te vergoeden, mocht blijken dat het hier om een fabricagefout te gaan.

Ik kan u nu wel zeggen dat S&S dit niet gaat doen. Zoals reeds geschreven: zij hebben de maling aan hun klanten. En dat gaat u nu ook beleven.

Binnen de termijn van de eerste 6 maanden na aankoop, dient S&S zelf te bewijzen, dat het (eventueel) GEEN fabricagefout is.

Kort gezegd: zit u binnen die eerste 6 maanden na aankoop, dient S&S alle kosten voor zich te nemen.

Sterkte verder met dit 'bedrijf'.

Gr. Hutch

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2012 om 22:32
16927 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 17 jan 2012, 12:19]U heeft het zelf gehaald, dus moet u het zelf ook weer brengen en als het al of niet onder garantie hersteld is moet u het zelf weer ophalen. Dit is de standaard werkwijze van S & S en daardoor ook de prijsstelling.

Lees en herlees maar nergens zie ik staan dat TS zelf zijn bankstel heeft gehaald, tenzij ik iets over het hoofd zie?

mahadma
door mahadma - Jan 18, 2012 om 09:55
11707 Antwoorden / 51 Vragen

@Tenormin,

van de S&S site geplukt:
"

•Service

Levertijd

1. Twee minuten levertijd

Elke Seats and Sofas Megastore heeft altijd een groot gedeelte van de collectie op voorraad. Wij controleren continu welke modellen, combinaties en kleuren door u veel gevraagd worden, zodat we uw bank of fauteuil bijna altijd wel op voorraad hebben staan. Hierdoor is het in een groot deel van de gevallen mogelijk om de door u uitgekozen banken en/of fauteuils direct mee naar huis te nemen. U kunt bij Seats and Sofas uw bank dus nog dezelfde dag in huis hebben staan. Kijken, kiezen, kopen en direct meenemen!

Staat uw bank in één van onze andere Megastores of in het Centraal Magazijn, dan kunnen we deze direct voor u reserveren. Vervolgens kunt u deze ook hier nog dezelfde dag afhalen of wij laten de bank voor u afleveren bij de Megastore van uw keuze. Als extra service van Seats and Sofas is het ook mogelijk om uw zitmeubelen af te laten leveren in één van de Seats and Sofas Megastores in het buitenland.

Dankzij onze unieke Giant Take Away formule kunnen wij u een zeer scherpe prijs garanderen. U kunt namelijk zelf kiezen of u de bank afhaalt in één van onze Megastores of dat u uw aankoop thuis laat bezorgen en installeren."

Inderdaad staat er niet geschreven dat hij gehaald is, maar 99,999999% van de klanten doet dat wel. Maar grootvorst Tenormin en m.........r, JE HEBT GELIJK, het staat niet geschreven. Ben je nu blij? Einde notificatie.

Redacteur
door Redacteur - Jan 19, 2012 om 14:25
1073 Antwoorden / 62 Vragen

Gelieve niet off topic te posten. Voor de topicstarter zijn die mededelingen niet interessant. Ook leidt het tot onnodig onderling gesteggel.

De redactie

va
door van der veen - Feb 10, 2012 om 15:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben veel problemen gehad met een meubelzaak waar wij een bankstel had gekocht. Na een maand was het zitgedeelte helemaal ingezakt en de leuning stond scheef. Na veel geharrewar tussen die meubelzaak en ons, onze rechtsbijstand ingeschakeld. Die adviseerde ons om contact op te nemen met Meubelklachten.com. (www.meubelklachten.com)
Zij namen erg snel contact met ons op om een afspraak te maken voor een huisbezoek. De expert kon erg snel langskomen en heeft uitgebreid ons verhaal aangehoord. Ook nam hij foto's van het bankstel.
Na dit bezoek kregen wij erg snel een rapport opgestuurd met de foto's. Door deze rapportage is het gesteggel snel opgelost.
Dus een aanrader is om een expert er bij te halen van Meubelklachten.com.
Wij werden er vriendelijk geholpen en niets dan lof!