wi
door willy1964 Feb 22, 2012 om 16:20
Huishouden & energie

Bankstel reparatie weigeren

In Januari vorig jaar een bankstel en andere meubels gekocht bij Woonsquare in Middelburg. Bij elkaar voor zo een 6000 euro.
Deze zou binnen 12 weken worden geleverd. Na 12 weken eens gebeld, er werd toen verteld dat de levering zeker nog 4 weken zou duren. Na nog eens 4 weken nogmaals contact opgenomen, het bankstel zou voorlopig nog niet worden geleverd. Dit mocht volgens hun nog uitlopen tot 20 weken in totaal na aankoopdatum. Enfin, na 21 weken werd er gebeld dat de meubels zouden worden geleverd. Op de dag dat ze de meubes kwamen leveren bleek dat het bankstel er niet bij was. De andere meubels bleken beschadigd te zijn. Onze eigen bank hadden we al verkocht dus zaten we zonder bank. We kregen een leenbank toegezegd. Die werd na 1 week geleverd dus konden we weer zitten. Toen ze uiteindelijk de andere meubels kwamen repareren ( dit wel naar behoren opgelost) hadden ze zonder dat ze het hebben laten weten ons bankstel bij. Na enkele weken echter bleek ons nieuwe bankstel in te gaan zakken.
Contact opgenomen met woonsquare, ze kwamen het bankstel ophalen ter reparatie. Dit zou ten hoogste 2 weken duren. Wij kregen weer een leenbankstel ( waar niet op te zitten valt) maar voor 2 weken, dat is nog te doen. Na 4 weken weer maar eens gebeld hoe het met ons bankstel was. Dat was nog niet klaar en ze vonden het maar raar dat ik verwachte dat het al klaar zou zijn.
Na 6 weken een brief dat we konden bellen om het bankstel te brengen. Na zo een 8 weken brachten ze het bankstel weer ( weer maar eens een vrije dag opnemen).
Het bankstel zag er op zich goed uit, de pocketvering was vervangen en de binnenbekleding ook. Na zo een 6 weken
ging het echter weer inzakken. Er onstond hoogteverschil tussen de verschillende zittingen, en als je erop zit blijf je allemaal naar het midden van de banken glijden.
We zaten zo tegen de feestdagen aan daarom toen nog geen contact gezocht met woonsquare omdat we bang waren om met de feestdagen weer op zo een leenbankstel te moeten zitten. Begin januari direct weer contact opgenomen met woonsquare, begin februari is de servicemonteur langsgeweest. Hij vertelde dat ze de zwaarste vering en binnenbekleding hadden gebruikt om de bank te repareren. Hij zou zijn chef advies geven om te krediteren op de bank of dat wij een andere bank zouden kunnen uitzoeken. Wij zouden binnen 2 weken hier wat over horen.
Vandaag bellen ze van woonsquare dat ze de bank willen komen ophalen en weer willen repareren. Ze gaan er dan de zwaarste vering in plaatsen en de stevigste binnenbekleding.
Wij willen geen reparatie van het bankstel meer omdat ze naar hun eigen zeggen de vorige keer ook al de stevigste vorm van vering en bekleding hebben gebruikt.
Ze zeggen zelf dat ze de bank 3 x mogen repareren voor ze met een ander aanbod op de proppen komen. Nu is mijn vraag. moeten we de reparatie accepteren of zijn er andere mogelijkheden voor ons.

2150 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 16:58
16927 Antwoorden / 108 Vragen
0

't Zit niet mee... -;) maar inderdaad is het (helaas) zo dat ze 3x de kans moeten krijgen om te repareren; lukt het daarna niet dan kan er pas sprake zijn van een ander aanbod. Dit is zo geregeld in de meubelbranche. Heel spijtig voor u, met al die trammelant.

va
door van der veen - Mar 12, 2012 om 18:30
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kunt ook even contact opnemen met Meubelklachten.com
(www.meubelklachten.com)
Zij hebben mij erg goed geholpen met een zelfde soort kwestie!

Succes!

wi
door willy1964 - Mar 12, 2012 om 21:21
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ga zeker kijken op die site, bedankt voor de tip!

=van der veen schreef op maandag 12 mrt 2012, 18:30: Je kunt ook even contact opnemen met Meubelklachten.com
(www.meubelklachten.com)
Zij hebben mij erg goed geholpen met een zelfde soort kwestie!

Succes!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer