we
door wehrer Jan 6, 2013 om 20:12
Huishouden & energie

Bankstel te duur

we hebben gisteren 16:50 ,10 min voor sluiting bij woonsqure in Heerlen een bankstel gekocht .om 16:00 zeiden ze tegen ons 2100 eur maar als we het vandag nog kopen krijgen we bijna 400 euro extra korting.1730 betaald
vandag op internet de folder van maandag bekeken!
ons Bankstell met hoek en tweezit element erbij voor 1499 euro +fiets + extra inruilkorting voor oud bankstel.
mag dat . kan ik er iets aan doen???

5993 33 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Jan 6, 2013 om 20:26
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*in dit geval zou ik zeker met de verkoper een praatje gaan maken

dearagain
door dearagain - Jan 6, 2013 om 20:36
2462 Antwoorden / 7 Vragen

aanvulling:

*het kan bijna niet anders, dan dat hij van die reklameaktie voorkennis heeft gehad

zoekster
door zoekster - Jan 6, 2013 om 20:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Tja, dit mag. U heeft immers zaterdag het bankstel gekocht en de aanbieding gaat pas maandag in. Slim gedaan van die verkopers. Maar wel heel lullig voor u.
U kunt er maandag nog over bellen, maar verwacht er niet te veel van.

emcede
door emcede - Jan 6, 2013 om 20:45
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dit mag. Het bankstel is ook niet 'te duur' zoals u in de titel aangeeft. U heeft een deal gesloten en de bank gekocht voor de afgesproken prijs. Natuurlijk is het voor u vervelend dat hij twee dagen later in de opruiming is. Als de bank echter opeens een stuk duurder is betaalt u toch ook de rest niet bij?

U kunt natuurlijk een gesprek aangaan (vriendelijk vragen helpt vaak beter dan boos worden) of kijken welk retourbeleid de winkel heef. Wettelijk heeft u echter nergens recht op, behalve op de bank voor de afgesproken prijs...

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2013 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helaas voor u, gekocht is gekocht. Als het morgen duurder is, wilt u toch ook niet bijbetalen, maar vragen kan altijd.

ri
door rickje1990 - Jan 6, 2013 om 22:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

Pijnlijk voorbeeld van eerst goed prijs vergelijken en onderhandelen en dan pas kopen. Wie koopt er nu in 10 min. een bankstel van origineel 2100 euro, dat is toch vrij haastig. Nou ja, koop is koop natuurlijk. Maar vaak willen grote winkels wel coulant zijn. Zeker als u rustig de situatie uitlegt.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 7, 2013 om 00:20
468 Antwoorden / 16 Vragen

Ik zou spreken van dwaling! Misleiding door de verkopende partij: willens en wetens!

De folder was al gedrukt en bekend bij de verkoopadviseurs.

Praten met de verkopend partij om een 'coulance' regeling te treffen.

30% annuleringskosten een optie? 30% x € 1.730 = € 529,00 en dus niet voordelig.

Van welke kwaliteit is die fiets, staar daar je niet blind op dat gratis hebbedingetje! En wat is de extra inruilkorting?!

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 7, 2013 om 00:22
468 Antwoorden / 16 Vragen

Ik zou spreken van dwaling! Misleiding door de verkopende partij: willens en wetens!

De folder was al gedrukt en bekend bij de verkoopadviseurs.

Praten met de verkopend partij om een 'coulance' regeling te treffen.

30% annuleringskosten een optie? 30% x € 1.730 = € 519,00 en dus niet voordelig.

Van welke kwaliteit is die fiets, staar daar je niet blind op dat gratis hebbedingetje! En wat is de extra inruilkorting?!

ikbenik
door ikbenik - Jan 7, 2013 om 01:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op maandag 7 jan 2013, 00:20]Ik zou spreken van dwaling! Misleiding door de verkopende partij: willens en wetens!

De folder was al gedrukt en bekend bij de verkoopadviseurs.

Praten met de verkopend partij om een 'coulance' regeling te treffen.

30% annuleringskosten een optie? 30% x € 1.730 = € 529,00 en dus niet voordelig.

Van welke kwaliteit is die fiets, staar daar je niet blind op dat gratis hebbedingetje! En wat is de extra inruilkorting?!

Jij gaat veel te ver.

Er is helemaal geen sprake van dwaling.
Op dat moment was het product voor die prijs. Dat het product op maandag een andere prijs heeft, is niet van belang. De verkoper is niet verplicht om tegen de klant te zeggen dat maandag de bank goedkoper is en hoeft al helemaal niet de prijs van maandag te hanteren.

De verkoper heeft een aanbod gedaan voor de prijs die op dat moment van toepassing was en de TS (de koper) heeft die geaccepteerd. Op dat moment is het bindend.

Nog een punt:
Ik word echt niet goed dat iedere keer als een product goedkoper wordt, dat de verkopende partij het verschil maar moet betalen, terwijl als het product duurder wordt de verkopende partij het verschil niet van de koper mag eisen.

Als een product de volgende dag of de volgende week goedkoper wordt, hoeft de verkoper de koper daar niet op te wijzen.
Als een koper een product koopt en het product is de week erop goedkoper kan de koper het verschil niet opeisen. (wordt door sommige mensen wel normaal gevonden, te bezopen).

Vanuit de wetgeving is hier totaal geen sprake van dwaling. Dus hoe men de verkopende partij kan aanklagen vanwege dwaling is mij een raadsel.

Sommige zouden weer kunnen redeneren dat ik niet voor de TS opkom. En dat komt omdat dit helemaal niet in het voordeel van de TS te beslissen is.

pino123
door pino123 - Jan 7, 2013 om 10:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@ikbenik,

Nee hoor, hier heb je gelijk en het in jip en janneke taal uitgelegd!

zwemmer
door zwemmer - Jan 7, 2013 om 10:26
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit is om je letterlijk en misschien ook wel figuurlijk belazerd te voelen. Maar om nu met allerlei speculaties van opzet te komen gaat te ver zolang je niet precies weet hoe de vork in de steel is komen te zitten. Dat zul je ook wel nooit te weten komen. Het gevoel dat de prijsverlaging misschien al in de planning zat daar zul je mee moeten leren leven.

Zwemmer

we
door wehrer - Jan 7, 2013 om 10:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor jullie reaktie.ik geef toe, dat als ik iets zie, dat ik mooi vind ,dat ik het koop en niet eerst naar huis of in een andere winkel ga kijken of daar iets mooier of goedkoper is.
we hebben dus vanmorgen met de verkoper gesproken.De aanbieding betrefft een veel goedkopere stofmateriaal.Dat maakt al heel veel euros uit. rekende hij ons voor, en dan is de preis ook niet voor het bankstel op de foto, (wat we wel weer missleidend vinden) zondern een andere opstelling. .

dus laten we het maar hierbij. het bedonderde gevoel is niet helemaal weg. hoop dat de service het weer goed maakt.
bedankt.

gompy2
door gompy2 - Jan 7, 2013 om 10:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 7 jan 2013, 10:00]@ikbenik,

Nee hoor, hier heb je gelijk en het in jip en janneke taal uitgelegd!
Helemaal met Pino123 eens!

IKBENIK FOR PRESIDENT!!!
We'll vote for you!

ikbenik
door ikbenik - Jan 7, 2013 om 11:34
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=wehrer schreef op maandag 7 jan 2013, 10:38]bedankt voor jullie reaktie.ik geef toe, dat als ik iets zie, dat ik mooi vind ,dat ik het koop en niet eerst naar huis of in een andere winkel ga kijken of daar iets mooier of goedkoper is.
we hebben dus vanmorgen met de verkoper gesproken.De aanbieding betrefft een veel goedkopere stofmateriaal.Dat maakt al heel veel euros uit. rekende hij ons voor, en dan is de preis ook niet voor het bankstel op de foto, (wat we wel weer missleidend vinden) zondern een andere opstelling. .

Toch twee zaken:

- ten eerste: als je het gevoel hebt dat je belazerd bent wilt nog niet zeggen dat het werkelijk ook zo IS.

- ten tweede: ga aub niet alleen op de prijs af, maar bekijk ook de specificaties!

In dit geval mag je blij wezen dat het zo gelopen is, omdat de duurdere stof naar waarschijnlijkheid van betere kwaliteit is.

pi
door pieter7 - Jan 7, 2013 om 13:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

beste Wehrer....
U kunt een beroep doen op de "laagste prijs garantie". Dit in overleg met een offerte van de lager geprijsde aanbieder. Succes

janwanschers
door janwanschers - Jan 7, 2013 om 13:21
77 Antwoorden / 48 Vragen

Hallo u kunt gerust terug gaan een goede zaak zal u het geld terug geven

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2013 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=janwanschers schreef op maandag 7 jan 2013, 13:21]Hallo u kunt gerust terug gaan een goede zaak zal u het geld terug geven

Eerst even de reacties lezen .Ts is al teruggeweest.

ikbenik
door ikbenik - Jan 7, 2013 om 13:27
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=pieter7 schreef op maandag 7 jan 2013, 13:15]beste Wehrer....
U kunt een beroep doen op de "laagste prijs garantie". Dit in overleg met een offerte van de lager geprijsde aanbieder. Succes

Als de verkopende partij geen "laagste prijs garantie" hanteert, kun je daar zeker NIET op beroepen!

En zover ik het kan nagaan hanteert de verkopende partij die ook niet.

ikbenik
door ikbenik - Jan 7, 2013 om 13:28
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=janwanschers schreef op maandag 7 jan 2013, 13:21]Hallo u kunt gerust terug gaan een goede zaak zal u het geld terug geven

De TS kan dat niet eisen: immers is Koop=Koop.

pi
door pieter7 - Jan 7, 2013 om 13:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 7 jan 2013, 13:27][quote=pieter7 schreef op maandag 7 jan 2013, 13:15]beste Wehrer....
U kunt een beroep doen op de "laagste prijs garantie". Dit in overleg met een offerte van de lager geprijsde aanbieder. Succes

Als de verkopende partij geen "laagste prijs garantie" hanteert, kun je daar zeker NIET op beroepen!

En zover ik het kan nagaan hanteert de verkopende partij die ook niet.

Uit persoonlijke ervaring kan ik u verzekeren dat woonsquare WEL deze laagste prijs garantie hanteert.

ikbenik
door ikbenik - Jan 7, 2013 om 13:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=pieter7 schreef op maandag 7 jan 2013, 13:41][quote=ikbenik schreef op maandag 7 jan 2013, 13:27][quote=pieter7 schreef op maandag 7 jan 2013, 13:15]beste Wehrer....
U kunt een beroep doen op de "laagste prijs garantie". Dit in overleg met een offerte van de lager geprijsde aanbieder. Succes

Als de verkopende partij geen "laagste prijs garantie" hanteert, kun je daar zeker NIET op beroepen!

En zover ik het kan nagaan hanteert de verkopende partij die ook niet.

Uit persoonlijke ervaring kan ik u verzekeren dat woonsquare WEL deze laagste prijs garantie hanteert.

Ten eerste kan ik het niet terugvinden, dus kan de TS daar niet op beroepen.

Ten tweede gaat het niet om dezelfde product, maar heeft de goedkopere bank andere specificaties. En daar is de laagste prijs garantie niet van toepassing.

bi
door bijopathuis - Jan 7, 2013 om 14:17
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ja, weer zo'n lul verhaal, dat bankstel van u meneer/mevrouw heeft een stof van betere kwaliteit. Nee, verder is het bankstel precies het zelfde maar de stof He, dat maakt het veel duurder.

Er bestaat ook nog eens zoiets als “mocht het product binnen X dagen goedkoper zijn dan”, bla,bla,bla.

ikbenik
door ikbenik - Jan 7, 2013 om 14:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bijopathuis schreef op maandag 7 jan 2013, 14:17]Er bestaat ook nog eens zoiets als “mocht het product binnen X dagen goedkoper zijn dan”, bla,bla,bla.

Dat is een hardnekkig fabeltje.
Het is geen recht waar je als consument een beroep op kunt doen.

Echter, als de verkopende partij een dergelijke regeling aanbiedt en beloofd, moet men het wel nakomen.

htvd1950
door htvd1950 - Jan 7, 2013 om 14:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

Heel wrang is dit maar er is niets aan te doen.Misschien een gesprekje maar de leverancier is niks verplicht.Je voelt je belazerd maar bent het in feite niet.

li
door lia11063 - Jan 7, 2013 om 14:32
10 Antwoorden / 1 Vragen

Als je op Zaterdag boodschappen doet of kleding koopt, eigenlijk alles wat je koopt, en het die week daarop in de reclame is dan krijg je het verschil toch ook niet terug? Dan kunnen alle winkels wel aan de gang blijven

ikbenik
door ikbenik - Jan 7, 2013 om 14:40
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=lia11063 schreef op maandag 7 jan 2013, 14:32]Als je op Zaterdag boodschappen doet of kleding koopt, eigenlijk alles wat je koopt, en het die week daarop in de reclame is dan krijg je het verschil toch ook niet terug?

Klopt helemaal.

Kijk, dat mensen soms het gevoel hebben dat ze belazerd zijn, wilt niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk belazerd zijn.

Aan de andere kant is het ook zo dat diverse organisaties de wet totaal verkeerd uitleggen en dat de verkopers die shit over zich heen krijgen en daardoor wel eens de stekels op kunnen zetten, onder het nom:"Heb je weer zo'n betweter."

labren
door labren - Jan 7, 2013 om 14:40
862 Antwoorden / 0 Vragen

wat een dom gepraat gewoon de aankoop anuleren en dan opnieuw kopen in de aanbieding !!!!

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2013 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 7 jan 2013, 14:40]wat een dom gepraat gewoon de aankoop anuleren en dan opnieuw kopen in de aanbieding !!!!

Wat een dom gepraat. 30% Annuleringskosten betalen en dan iets kopen met slechtere kwaliteit bekleding en in een niet gewenste opstelling.

dc
door dcz - Jan 7, 2013 om 14:54
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 7 jan 2013, 14:40]wat een dom gepraat gewoon de aankoop anuleren en dan opnieuw kopen in de aanbieding !!!!

En jij dacht dat dat gratis kan?

truste.....

ikbenik
door ikbenik - Jan 7, 2013 om 15:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 7 jan 2013, 14:40]wat een dom gepraat gewoon de aankoop anuleren en dan opnieuw kopen in de aanbieding !!!!

Koop annuleren? Dat recht heb je niet eens!

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2013 om 15:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 7 jan 2013, 15:00][quote=labren schreef op maandag 7 jan 2013, 14:40]wat een dom gepraat gewoon de aankoop anuleren en dan opnieuw kopen in de aanbieding !!!!

Koop annuleren? Dat recht heb je niet eens!

Jawel, het recht op annuleren heb je wel, alleen niet kosteloos. In deze branche kost het je meestal 30% van de aankoopprijs als je de koop annuleert.

De koopovereenkomst ontbinden, dat recht heb je niet.

mi
door mirca - Jan 7, 2013 om 17:10
11 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik zo het verhaal lees heeft u gekocht bij Seats en Sofa's
Deze firma neemt het niet zo nauw met afspraken en geeft wel meer een verkeerde voorstelling van zaken.
Ook de garantie laat te wensen over. Het lijkt mij dat u beter er nog een nachtje over had kunnen slapen en dan beslissen.
Bankstel loopt heus niet weg. Zo ja, is er best een ander te vinden.
Nu wordt u wijsgemaakt dat het om een andere stof gaat dan in de folder
Ik ken deze zaak omdat er een kennis van mij heeft gewerkt, maar die was gauw klaar met de praktijken van deze firma.

dc
door dcz - Jan 7, 2013 om 17:32
439 Antwoorden / 1 Vragen

@mirca:
Lees de openingsposting:
Bij Woonsquare gekocht....niet bij S&S....