ka
door kartijn Oct 26, 2012 om 12:31
Huishouden & energie

BDR Containerreiniging

Zijn er mensen die ook een abonnement hebben bij BDR Containerreiniging en hier niet onderuit kunnen komen of er slechte ervaring mee hebben.
Ik heb er ook last van en wil graag vragen aan deze mensen om contact op te nemen met mij.
Zo snel mogelijk want de oplossing is er misschien maar dan heb ik wel jullie hulp allemaal nodig.
Hoe meer verhalen hoe beter.

1388 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2012 om 12:42
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Begrijp uit je andere post dat je met een tv programma bezig bent. Ik zag dat je al een lange forumdraad had gevonden. Gisteren meldde zich nog een persoon die in de narigheid zit met BDR klik

Misschien is het handig om bij je persoonlijke beschrijving in je profiel een mailadres (hotmail oid) neer te zetten, zodat mensen weten hoe ze je kunnen bereiken.

jo
door johankrol - Oct 29, 2012 om 16:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Vorig jaar november/december werden wij aan de deur bezocht door een verkoper van BDR containerreiniging. Hij had een mooie service voor een mooi tarief.

Deze verkoper had mij zo goed als overtuigd, waarna ik hem nog vroeg naar de contractvoorwaarden. Ik wilde namelijk nergens aan vast zitten. Hij zei tegen mij dat ik een jaarcontract had wat daarna automatisch beëindigd zou worden. Op het formulier wat ik moest tekenen stond echter vermeld dat het abonnement stilzwijgend verlengd zou worden. Deze jongen zei dat dit nog een oud aanvraagformulier was, aangezien de regelgeving mbt opzeggingen en contracten sinds kort aangescherpt was. Hier kon ik mij het een en ander van herinneren wat het verhaal plausibel voor mij maakte.

Vandaag bekeek ik mijn rekening en zag ik dat ze voor een kwartaal hebben afgeschreven. Hierna ging ik reklameren bij de klantenservice. Zij gaven aan dat dit nou eenmaal op het formulier stond en dat dit gangbaar is en dat ik gewoon moet betalen. Bij de melding dat ik wilde opzeggen werd mij doodleuk verteld dat ik hiervoor een brief moest sturen.

hutch
door hutch - Oct 29, 2012 om 17:40
4518 Antwoorden / 29 Vragen

BDR is nu eenmaal een malafide onderneming. Firma 'list & bedrog'.

Johankrol: gauw storneren dat bedrag en een mailtje sturen dat je van verdere 'klandizie' afziet. Mochten zij moeilijk doen, terug schrijven dat u elke rechtzaak vol vertrouwen zult tegemoet zien.

Heeft u even? Lees * * eens........

Zij durven op deze site ook niet eens te reageren. Dat is al heel erg tekenend voor dit 'bedrijf'. En reken maar dat zij ook deze site volgen...... (Dikke van Dale: laf = 'niet moedig; bang, lafhartig')

Sterkte verder met die malafide club.

ch
door chrisssto - Nov 17, 2012 om 18:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kartijn,
Middels een werver aan de deur op 12 juli 2012 (week 28) heb ik een contract getekend voor 6 x reiniging restafval en 6 x GFT. De eerste reiniging zou in week 34 gaanplaatsvinden (dus 6 weken later) BDR heeft de container de eerste keer niet gereinigd dus ik nam contact op met BDR direct de volgende ochtend. Ik moest de container weer terugzetten zodat deze alsnog die dag gereinigd kon worden maar ook die dag is mijn container niet gereinigd.
Ik heb per email geklaagd en gebeld om de overeenkomst te beeinigen. Heel veel correspondente heeft plaatsgevonden en in eerste instantie kreeg ik als antwoord dat ik alleen op kan zeggen binnen de 8 dagen na het tekenen van de overeenkomst zoals vermeld in artikel 2.1
Het lukt mij niet om BDR duidelijk te maken dat er tussen het tekenen van de overeenkomst en de eerste reiniging 6 weken zat waarna er dus een klacht is ontstaan omdat BDR de overeenkomst niet nakomt en het dus niet mogelijk is om binnen 8 dagen op te zeggen.
BDR is ook in mijn geval dus nalatig geweest.
Vervolgens kreeg ik per email te horen dat ik niet kan opzeggen per email maar dat dit per post moet geschieden. Ook dit heb ik uiteindelijk gedaan, voor alle zekerheid aangetekend.
Ik heb BDR alle gelegenheid gegeven om dit netjes op te lossen maar wel geeist dat zij de oplossing moeten bieden gezien zij net als ik een overeenkomst zijn aangegaan maar dat niet ik als klant nalatig ben geweest maar dat zij de overeenkomst niet zijn nagekomen.
Ik heb voorgesteld dat ik hoe dan ook de resterende reinigingen voor dit jaar nog wil ontvangen en uiteraard de overgebleven reinigingen volgend jaar (2013) zullen plaatsvinden.
Daar heb ik niets meer op gehoord en vandaag, 17 november, een week later ontvang ik een laatste aanmaning. Ik moet binnen 5 dagen betalen (en zelfs meer dan het oorspronkelijke bedrag) en mocht ik niet betalen dan geven zij het uit handen aan een GGN Gerechtsdeurwaarder.
Indien je meer info wilt hebben dan geef ik je dat uiteraard graag.
Indien jij of iemand anders weet wat ik verder nog meer kan doen dan hoor ik dat uiteraard ook graag want net als ieder ander wil ik zo graag van die BDR af.

hutch
door hutch - Nov 17, 2012 om 19:10
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Chrisssto,

u dient dat 'bedrijf' schriftelijk (en uiteraard aangetekend, anders verklaren zij dat zij niets ontvangen hebben) in gebreke te stellen.

Tevens in die brief aangeven dat zij bijv. 10 dagen de tijd krijgen, om de overeenkomst na te komen en dat na die 10 dagen de overeenkomst stopt, indien zij deze niet nakomen.
Tevens er in zetten, dat u nadien elke rechtzaak vol vertrouwen tegemoet ziet.

Dat malafide bedrijf zal mogelijk een incassobureautje inschakelen na die 10 dagen, indien u niet betaald heeft, maar daar moet u niet van onder de indruk komen.

Ik kan mij ook niet voorstellen, dat een gerenomeerd incassobureau met dit malafide 'bedrijf' samen wil werken. Dat zal dus wel een één of ander obscuur bureautje worden, die alleen maar kan bluffen.

Iedereen kan en mag een incassobureau beginnen. Zo'n bureau heeft ook geen enkele 'macht'. Het enige wat zij eventueel zouden kunnen doen, is deze zaak voor de rechter brengen.... en dat kan iedereen.

Succes en sterkte verder,
gr. Hutch

ch
door chrisssto - Nov 21, 2012 om 14:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen en uiteraard Hutch bedankt voor je reactie!
Ondanks de enorme tegenwerking van BDR is het mij gelukt om van ze af te komen.
Ik kreeg op het laatst emails met de mededeling dat ik zelfs meer reinigingen zou moeten afnemen dan in de overeenkomst overeengekomen was. Het werd steeds erger.
Maar het feit dat dat BDR contractbreuk heeft gepleegd door geen reinigingen uit te voeren heeft mij ervan overtuigd deze kwestie te kunnen winnen.
Ik heb BDR volledig aansprakelijk gesteld voor alle kosten die hieruit voortvloeien indien zij geen concrete, correcte en acceptabele oplossing bieden en hier heb ik uiteraard een termijn aan gesteld.
Hier heb ik BDR voortdurend in iedere email mee geconfronteerd.
Ik wil zeggen mensen hou vol want je staat echt in je recht ! !
BDR heeft uiteindelijk toegegeven dat zij fout waren en hebben het abonnement per direct opgezegd.

Iedereen veel succes gewenst en niet opgeven of toegeven ! !

Groet,

Chrisssto

sa
door sara1960 - Dec 12, 2012 om 13:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Donderdag 13 december, morgen dus, besteedt het consumentenprogramma van Omroep max aandacht aan bdr. Op nederland2 om 5 voor half 8 's avonds..... http://www.meldpunt.tv/13-12-2012/bdr-puzzle4u