Bol.com
wij hebben een wasmachine gekocht bij bol.com deze bleek beschadigd te zijn geleverd en totaal uit zijn voegen.
meteen bol.com op de hoogte gesteld en gevraagd of deze meteen omgeruild kan worden.
na heraaldelijke contact te hennen gehad heeft het hoofdkantoor van bol.com beslten om geen toestemming te geven om deze om te ruilen maar ik mag hem retourneren dan wachten op mijn gels en dan weer een nieuwe aanschaffen.
dat houd in dat ik zeker een week a 2 weken zonder wasmachine zit.
de reden die men opgeeft is dat het met dynalogic word geleverd en dan is terug halen geen optie.
geen enkele vorm van dat ze dit begrijpen .
Binnen 14 dagen mag de koop ontbonden worden en daar de machiene beschadigd is geleverd is het te hopen dat u dat meteen heeft door gegeven.
Ze moeten dan de machiene kostenloos bij u op halen en evt omruilen.
En de verpakking was onbeschadigd?
Wat moet de foto voorstellen, de beschadigde nieuwe wasmachine waar het bovenblad van af is?
Er ligt een winkelhaak op om te laten zien dat de machine niet haaks is. Maar ik mis een schroef uit de winkelhaak dus of die nog wel haaks is?
Is die foto van een nieuwe wasmachine? Of van uw oude vorige?
Intussen dan maar even wachten met wassen, het spul naar een wasserij brengen, naar een wasserette gaan, en/of maar even op de hand wassen? Extra ondergoed kopen kan ook voor een prikje bij Wibra en Zeeman....
Tja, dat is nu eenmaal een risico dat aan de orde kan zijn bij on-line bestellen. Volgens de consumentenbeschermingswetgeving geld wel dat als een product niet voldoet aan de normaal er aan te stellen verwachtingen er gerepareerd dient te worden en als dat niet kan u recht heeft op een adequate vervanger of geld terug. Bij on-line bestelling is de regel verder dat het apparaat dan binnen 14 dagen retour dient te gaan en u recht heeft op uw geld terug. Ik hoop niet de de machine nog bij u staat omdat dan mogelijk de 14 dagen termijn is vertreken. Voor de relevante wetgeving zie o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn , deze https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en https://nl.hellolaw.com/consument geld/consumentenrecht/koop op afstand Voor het indienen van een klacht zie: https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/
Maar mogelijk is even wachten tot na de Paasdagen toch de eerste optie om te doen.
Je haalt de wettelijke garantie en het herroepingsrecht door elkaar. Wanneer non-conformiteit is vastgesteld dan heb je minstens twee maanden de tijd om dit aan de verkoper te melden. De verkoper moet er vervolgens voor zorgen dat het product wordt omgewisseld bij de koper thuis.
Ik haal helemaal NIETS door elkaar. In deze casus geldt de consumentenwetgeving en die bevat zowel de wettelijke garantie als het herroepingsrecht!
Ik heb op deze beide regelgevingen gewezen omdat die beide van toepassing zijn. Aan u ontgaat kennelijk mijn opmerking dat mogelijk de 14 dagen termijn is verstreken en als dat onverhoopt zou zou zijn dan geldt zonder meer deze wetgeving ook: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html Het lijkt mij goed dat u zich toch iets meer verdiept in de geldende Nederlandse en Europese wet- en regelgeving in deze en de samenhang daarin de consumentenrechten bij aankoop van een product/artikel. Voordat u weer een dergelijke reactie geeft.
Je haalt het wel door elkaar. In de context van wettelijke garantie schreef je namelijk:
'Bij on-line bestelling is de regel verder dat het apparaat dan binnen 14 dagen retour dient te gaan en u recht heeft op uw geld terug'
Dank voor uw alweer uitermate positieve feedback edoch goede Pinksterdagen. Benut die toch eens om wetgeving en jurisprudentie te bestuderen en ook goed te lezen. Ik verwees naar relevante wetving en dus de consumentenbeschermingswetgeving waar beide aspecten aan de orde zijn.
Ik klets niet uit mijn nek maar op basis van ervaring en juridische kennis op zowel HBO als Acamedisch niveau. Afgestudeerd en dus zowel ing. als doctoraal. Dat vooral m.b.t.wetboek van strafrecht, koophandel en burgerlijk. En helaas voor u ook veel ervaring m.b.t rechtszaken
Ps. U bent wel erg laat ook wakker. De vraag is van 11 april. Nogmaals goede Pinksterdagen (en Amen).
U heeft een koopovereenkomst en Bol.com heeft een ondeugdelijke wasmachine geleverd. Bol.com wilt dat u de overeenkomst herroept en dan een tweede overeenkomst sluit. U wilt dat liever niet.
U heeft recht op kosteloos herstel of vervanging. Hieruit mag u kiezen, tenzij dit onredelijk is, bijvoorbeeld als herstel veel goedkoper dan vervanging. Daarbij kan er ook rekening mee worden gehouden dat in het geval van vervangining, Bol.com de oude wasmachine kan maken en verkopen.
Verder geld dat u als zorgvuldig schuldenaar voor behoud moet zorgen. Dit betekend dat u de wasmachine niet meer mag gebruiken. U heeft wel recht op vergoeding van kosten bij een wasserrete.
Totslot heeft u een herroepingsrecht. Ook in dit geval mag u de wasmachine niet gebruiken. De prijs kan ondertussen veranderen. En er kan discussie ontstaan of u wel recht heeft op een schadevergoeding.
Wat wilt u van ons?
Vreemd, toen ik aangaf dat vervanging onredelijk zou zijn als herstel veel goedkoper zou zijn was u in alle staten.
Dat kan ik me niet voorstellen.
De wasmachine wordt opgehaald door een vervoerder van Bol, dat is een ander dan de vervoerder die de wasmachine geleverd heeft, begrijp ik uit je verhaal.Omruilen lukt dan niet,
Als je je geld terug hebt, koop dan bij een ander bedijf een wasmachine, zoals Coolblue, Mediamarkt, BCC etc en je hebt hem de volgende dag in huis.
Hoe langer je wacht, hoe langer het duurt voor de wasmachine wordt opgehaald en je je geld terug hebt.
Ze moeten de wasmachine kostenloos bij je komen ophalen. Zo niet: een slechte review. Zijn ze allergisch voor en ze zullen er alles aan doen om dit te voorkomen.
Bent u nu op allerlei oudere topics aan het reageren? Die problemen zijn dan al lang opgelost.
Foutje, zag niet dat het bij deze wasmachine al opgelost was.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer