ro
door roncon Apr 10, 2020 om 12:49
Huishouden & energie
Bol.com

wij hebben een wasmachine gekocht bij bol.com deze bleek beschadigd te zijn geleverd en totaal uit zijn voegen.
meteen bol.com op de hoogte gesteld en gevraagd of deze meteen omgeruild kan worden.
na heraaldelijke contact te hennen gehad heeft het hoofdkantoor van bol.com beslten om geen toestemming te geven om deze om te ruilen maar ik mag hem retourneren dan wachten op mijn gels en dan weer een nieuwe aanschaffen.
dat houd in dat ik zeker een week a 2 weken zonder wasmachine zit.
de reden die men opgeeft is dat het met dynalogic word geleverd en dan is terug halen geen optie.
geen enkele vorm van dat ze dit begrijpen .

3293 8 Rapporteer

audb
door audb - Apr 10, 2020 om 12:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Binnen 14 dagen mag de koop ontbonden worden en daar de machiene beschadigd is geleverd is het te hopen dat u dat meteen heeft door gegeven.

Ze moeten dan de machiene kostenloos bij u op halen en evt omruilen.

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2020 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe dat dan ook en vraag of u bij de buren even een wasje mag draaien.

ma
door malty - Apr 10, 2020 om 13:31
1112 Antwoorden / 1 Vragen

En de verpakking was onbeschadigd?
Wat moet de foto voorstellen, de beschadigde nieuwe wasmachine waar het bovenblad van af is?

gerbera
door gerbera Apr 10, 2020 om 22:25
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Er ligt een winkelhaak op om te laten zien dat de machine niet haaks is. Maar ik mis een schroef uit de winkelhaak dus of die nog wel haaks is?

aurora1
door aurora1 - Apr 10, 2020 om 17:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is die foto van een nieuwe wasmachine? Of van uw oude vorige?
Intussen dan maar even wachten met wassen, het spul naar een wasserij brengen, naar een wasserette gaan, en/of maar even op de hand wassen? Extra ondergoed kopen kan ook voor een prikje bij Wibra en Zeeman....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2020 om 17:48
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat is nu eenmaal een risico dat aan de orde kan zijn bij on-line bestellen. Volgens de consumentenbeschermingswetgeving geld wel dat als een product niet voldoet aan de normaal er aan te stellen verwachtingen er gerepareerd dient te worden en als dat niet kan u recht heeft op een adequate vervanger of geld terug. Bij on-line bestelling is de regel verder dat het apparaat dan binnen 14 dagen retour dient te gaan en u recht heeft op uw geld terug. Ik hoop niet de de machine nog bij u staat omdat dan mogelijk de 14 dagen termijn is vertreken. Voor de relevante wetgeving zie o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn , deze https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en https://nl.hellolaw.com/consument geld/consumentenrecht/koop op afstand  Voor het indienen van een klacht zie: https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/

Maar mogelijk is even wachten tot na de Paasdagen toch de eerste optie om te doen.

alfatrion
door alfatrion Apr 10, 2020 om 19:51
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je haalt de wettelijke garantie en het herroepingsrecht door elkaar. Wanneer non-conformiteit is vastgesteld dan heb je minstens twee maanden de tijd om dit aan de verkoper te melden. De verkoper moet er vervolgens voor zorgen dat het product wordt omgewisseld bij de koper thuis.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 11, 2020 om 09:54
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ik haal helemaal NIETS door elkaar. In deze casus geldt de consumentenwetgeving en die bevat zowel de wettelijke garantie als het herroepingsrecht!

Ik heb op deze beide regelgevingen gewezen omdat die beide van toepassing zijn. Aan u ontgaat kennelijk mijn opmerking dat mogelijk de 14 dagen termijn is verstreken en als dat onverhoopt zou zou zijn dan geldt zonder meer deze wetgeving ook: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html  Het lijkt mij goed dat u zich toch iets meer verdiept in de geldende Nederlandse en Europese wet- en regelgeving in deze en de samenhang daarin de consumentenrechten bij aankoop van een product/artikel. Voordat u weer een dergelijke reactie geeft.

Tr
door Trostomaat May 29, 2020 om 15:26
239 Antwoorden / Vragen

Je haalt het wel door elkaar. In de context van wettelijke garantie schreef je namelijk:
'Bij on-line bestelling is de regel verder dat het apparaat dan binnen 14 dagen retour dient te gaan en u recht heeft op uw geld terug'

heremietkreeft
door heremietkreeft May 29, 2020 om 18:16
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor uw alweer uitermate positieve feedback edoch goede Pinksterdagen. Benut die toch eens om wetgeving en jurisprudentie te bestuderen en ook goed te lezen. Ik verwees naar relevante wetving en dus de consumentenbeschermingswetgeving waar beide aspecten aan de orde zijn.
Ik klets niet uit mijn nek maar op basis van ervaring en juridische kennis op zowel HBO als Acamedisch niveau. Afgestudeerd en dus zowel ing. als doctoraal. Dat vooral m.b.t.wetboek van strafrecht, koophandel en burgerlijk. En helaas voor u ook veel ervaring m.b.t rechtszaken

heremietkreeft
door heremietkreeft May 29, 2020 om 18:17
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. U bent wel erg laat ook wakker. De vraag is van 11 april. Nogmaals goede Pinksterdagen (en Amen).

alfatrion
door alfatrion - Apr 10, 2020 om 20:01
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft een koopovereenkomst en Bol.com heeft een ondeugdelijke wasmachine geleverd. Bol.com wilt dat u de overeenkomst herroept en dan een tweede overeenkomst sluit. U wilt dat liever niet.

U heeft recht op kosteloos herstel of vervanging. Hieruit mag u kiezen, tenzij dit onredelijk is, bijvoorbeeld als herstel veel goedkoper dan vervanging. Daarbij kan er ook rekening mee worden gehouden dat in het geval van vervangining, Bol.com de oude wasmachine kan maken en verkopen.

Verder geld dat u als zorgvuldig schuldenaar voor behoud moet zorgen. Dit betekend dat u de wasmachine niet meer mag gebruiken. U heeft wel recht op vergoeding van kosten bij een wasserrete.

Totslot heeft u een herroepingsrecht. Ook in dit geval mag u de wasmachine niet gebruiken. De prijs kan ondertussen veranderen. En er kan discussie ontstaan of u wel recht heeft op een schadevergoeding.

Wat wilt u van ons?

ne
door neodutchio Jun 1, 2020 om 22:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Vreemd, toen ik aangaf dat vervanging onredelijk zou zijn als herstel veel goedkoper zou zijn was u in alle staten.

alfatrion
door alfatrion Jun 2, 2020 om 00:45
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan ik me niet voorstellen.

panter22
door panter22 - Apr 11, 2020 om 10:24
6599 Antwoorden / Vragen

De wasmachine wordt opgehaald door een vervoerder van Bol, dat is een ander dan de vervoerder die de wasmachine geleverd heeft, begrijp ik uit je verhaal.Omruilen lukt dan niet,
Als je je geld terug hebt, koop dan bij een ander bedijf een wasmachine, zoals Coolblue, Mediamarkt, BCC etc en je hebt hem de volgende dag in huis.
Hoe langer je wacht, hoe langer het duurt voor de wasmachine wordt opgehaald en je je geld terug hebt.

YannickFaber
door YannickFaber - May 28, 2020 om 16:18
8 Antwoorden / Vragen

Ze moeten de wasmachine kostenloos bij je komen ophalen. Zo niet: een slechte review. Zijn ze allergisch voor en ze zullen er alles aan doen om dit te voorkomen.

aurora1
door aurora1 May 29, 2020 om 00:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u nu op allerlei oudere topics aan het reageren? Die problemen zijn dan al lang opgelost.

YannickFaber
door YannickFaber Jun 1, 2020 om 21:10
8 Antwoorden / Vragen

Foutje, zag niet dat het bij deze wasmachine al opgelost was.