arni72
door arni72 Feb 14, 2022 om 16:00
Huishouden & energie

Budgetenergie herroepinsformulier versturen

Budget energie is zeer slecht telefonisch te bereiken om mijn herroepingsformulier door te nemen.
Ik ben ernstig op zoek naar een mogelijkheid om te zorgen dat mijn herroepingsformulier verzonden kan worden en nog onder het contract uit kan.

Wie kan mij helpen of tips geven zodat ik binnen mijn bedenktijd blijf, deze loopt af op 24-2-22022!

3170 7 Rapporteer

panter22
door panter22 - Feb 14, 2022 om 16:07
6599 Antwoorden / Vragen

Door dit formulier in te vullen en terug te sturen, annuleert (herroept) u de overeenkomst met Budget Energie. Dit kan alleen binnen 14 dagen nadat u uw energiecontract heeft ontvangen. U kunt uw energiecontract ook annuleren door te bellen naar onze Klantenservice. U kunt ons bereiken op werkdagen tussen 08.30 en 18.00 uur via 020- 20 55 555 (lokaal tarief). U kunt dit formulier inscannen en e-mailen naar klanten@budgetenergie.nl. Per post kunt u dit formulier retour zenden aan: Budget Energie, Postbus 11950, 1001 GZ Amsterdam
https://www.budgetthuis.nl/energie/docs/herroepingsformulier.pdf

arni72
door arni72 - Feb 14, 2022 om 16:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het net geprobeerd en krijg onderstaand antwoord:
Nérgens op de website een mailadres te vinden...! Je moet het dus via de telefoon doen maar inscannen en versturen wordt wél benoemd als mogelijkheid.
Zeer slechte service.

Beste meneer/mevrouw,

Het e-mailadres klanten@budgetenergie.nl is niet meer in gebruik. We zullen uw e-mail daarom niet in behandeling nemen.

In MijnBudget kunt u zelf uw termijnbedrag aanpassen, verbruik, contract en facturen inzien en uw persoonsgegevens wijzigen.

Op onze website vindt u via Service & Contact veel vragen en antwoorden en een chatbot. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, dan kunt u live chatten met een medewerker of telefonisch contact met ons opnemen. Om u zo goed mogelijk te helpen, hebben we graag live contact. We kunnen dan de juiste vragen stellen en direct al uw vragen wegnemen. We hebben er daarom voor gekozen geen vragen per e-mail meer te behandelen.

Vriendelijke groet,
Budget Energie

PS: Hebben wij u gevraagd via dit e-mailadres een foto van uw meters te versturen? Deze nemen wij nog wel in behandeling. In de toekomst vragen wij deze documenten via een andere weg op.

panter22
door panter22 Feb 14, 2022 om 16:31
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk even op de site. Je kunt chatten. Ik heb het geprobeerd. Kreeg dit antwoord:

Wij zijn per e-mail niet bereikbaar. In plaats daarvan kun je met onze medewerkers chatten, dat is veel sneller! Als je een bestand wilt versturen, kan dat via de chat, maar pas zodra je met een medewerker aan het chatten bent.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 14, 2022 om 16:47
16859 Antwoorden / 202 Vragen

u kreeg deze verwijzing al al: https://www.budgetthuis.nl/energie/docs/herroepingsformulier.pdf en is het m.i. hoe dan ook toch een kwestie van snel ophalen van het formulier, van hun site, dan scannen en verzenden per e-mail. Bewaar een kopie van die e-mail! Het lijkt mij dat u nog beter het formulier na invullen  per brief verzend, aangetekend en met vraag om bewijs ontvangsbevestiging. Dan heeft u zeker bewijs dat u tijdig bent geweest. En meld dit eventueel ook bij  https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

panter22
door panter22 Feb 14, 2022 om 17:49
6599 Antwoorden / Vragen

-

arni72
door arni72 Feb 15, 2022 om 12:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mail-adres om terug te sturen bestaat gewoonweg niet. Inmiddels heb ik via gaslicht.com kunnen herroepen. Ook via de post, geen adres.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 15, 2022 om 13:01
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor uw terugmelding en goed dat het gelukt is.  Het lijkt mij toch ook zinnig om het feit dat men geen e-mail adres meer benut (anders dan ook op hun site m.b.t. herroepen gemeld) dit te melden bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 14, 2022 om 18:16
2065 Antwoorden / Vragen

Als ze telefonisch slecht te bereiken zijn moet je gewoon even wat langer wachten. Wat is het probleem?

Mocht u old school willen gaan moet de aangetekende brief ook nog altijd werken.

arni72
door arni72 Feb 15, 2022 om 12:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

3 uur in de wacht is een beetje teveel van het goede, vindt u ook niet?

richard83
door richard83 - Feb 14, 2022 om 18:24
386 Antwoorden / 28 Vragen

Hebben me ouders ook een tijdje terug gehad! Gelukig nog op tijd op gezegt. Ze waren veel duurder waar ze nu nog bij zitten! en er zat ook een foutje in contract.

arni72
door arni72 - Feb 15, 2022 om 12:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels goed geholpen door gaslicht.com, waarvoor heel veel dank!

panter22
door panter22 Feb 15, 2022 om 14:36
6599 Antwoorden / Vragen

Fijn dat het opgelost is.