Cv monteur kan cv niet repareren.Laat wel declareren via Zoofy voor 297 euro
Mag een cv monteur 297 uur aan werkloon opgeven op een factuur voor drie kwartier werk wat uiteindelijk niets oplevert?
Let me guess,
het was een spoedreparatie? Je hebt op internet gekeken en gelijk maar de eerste de beste link aangeklikt en niet even verder gescrolld? Tja... dan heb je dus een monteur aangeklikt die het niet zo nauw neemt met fatsoen.
Ben bang dat je dat bedrag gewoon zult moeten betalen. Hoop voor je dat dit een leerpunt is en dat je er de tweede keer niet meer intuint. Overigens kun, zeker in Chrome, uitschakelen dat je in je zoekresultaten geen gesponsorde hits krijgt.
De monteur heeft een inspanninsplicht echter dan zal niet altijd tot het gewenste resultaat leiden. Dus terechte nota.
^ Dit is het juridisch juiste antwoord.
1) Het kan zijn dat u de eerste de beste op internet heeft gebeld, zoals Thecla58 al aangeeft.
2) Het kan ook een betrouwbaar bedrijf zijn en in dat geval zullen in het werkloon ook de reiskosten (kilometers + benzine) verwerkt zijn. Of dacht u dat u die zaken niet hoeft te betalen? Bedrag is veel geld, maar het valt mij nog mee.
De man staat ingeschreven bij Zoofy en op Zoofy staat overigens al een starttarief voor storingen aan de cv-ketel: https://zoofy.nl/cv-monteur/cv-ketel-storing/
Waarom heeft u geen plaatselijk cv-onderhoudsbedrijf gebeld?
wat is er met u afgesproken, ja mevrouw/meneer ik repareer deze ketel of is er zoiets gezegd als.....
ik doe mijn best maar ik kan bij deze ketel niets garanderen omdat......
dat is namelijk alles zeggend, in eerste geval niet betalen en eerst repareren in tweede geval zult u een redelijk tarief moeten betalen!!
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen
Het hangt ervanaf waar u opdracht toe hebt gegeven en welke tarieven u daarbij hebt afgesproken, een onderwerp dat opvallend afwezig is in de probleemstelling.
Voorrijkosten, manuren enz.. Of er nu een geslaagde reparatie is of niet, die kosten moeten altijd betaald worden.
Het hangt af van de afspraak die je met de monteur hebt gemaakt. Als er niets is afgesproken, is het lastig om de monteur aan te spreken op een te hoge factuur. Wel kan je natuurlijk ageren als het extreem hoog is.
Je huurt een monteur in om de CV ketel weer werkend te krijgen (ik ben het dus niet eens met iemand die zegt dat het een inspanningsverplichting is). Als de monteur de ketel niet an de praat krijgt dan moet hij minimaal aangeven waarom dat niet is gelukt. Dus als blijkt dat de CV ketel zo slecht is dat reparatie niet mogelijk is dan heeft hij een punt maar dat moet wel eerst worden vastgesteld.
Mijn advies: de factuur niet betalen en laten weten dat de reparatie geen effect heeft gehad. Tevens aangeven dat er een onredelijk loon is berekend. Als je het bedrag omrekent naar een uurloon dan kom je op € 396,- (tenzij in de factuur ook voorrijkosten en materialen zijn meegenomen). Dat lijkt me niet reëel en daartegen mag je best protesteren. als er geen duidelijke afspraak is gemaakt dan geeft he de monteur nog niet automatisch het recht een extrem hoog uurloon te berekenen.
U kunt duidelijk niet rekenen.
Het uurloon komt niet op €396,-.
Want dat de monteur 3 kwartier ter plaatse is geweest, betekent dat de monteur aanmerkelijk meer tijd aan deze klus heeft besteed dan die 3 kwartier.
Tenzij:
- hij zichzelf kan teleporteren en geen reistijd heeft
- hij helderziend is, en er dus voorafgaand aan zijn komst geen communicatie tussen de klant en het bedrijf heeft plaatsgevonden
- hij kaboutertjes heeft die de administratie doen.
In een reële wereld is er, in geval van een kwartiertje reistijd per enkele reis ongeveer 1,75 tot twee uur tijd besteed aan deze klus. Wat resulteert in een heel net uurtarief voor een spoedklus die mogelijk ook nog buiten kantooruren is uitgevoerd.
En dat aantal uren wat aan de klus besteedt is, wordt nog veel meer als TS niet gewoon de rekening betaalt.
Bij Zoofy worden meestal de uurlonen van tevoren opgegeven. U zou contact met Zoofy kunnen opnemen en het hele verhaal uitleggen. Verder hangt het helemaal van het probleem af of u van de opdracht een inspanningsverplichting of resultaatsverplichting mag verwachten. Als het een vrij simpele klus is, mag u er vanuit gaan dat de monteur het probleem oplost en resultaat verwachten. Als het moeilijker ligt dan zou u een inspanningsverplichting mogen verwachten, hangt er helemaal vanaf wat hier speelt. Uw verhaal is te summier om dat in te schatten. U kunt consuwijzer contacteren als u er met Zoofy niet uitkomt en u het idee heeft dat u in uw recht staat. Leg wel het hele verhaal uit. Zelf heb ik ook van de diensten van Zoofy gebruik gemaakt en deze organisatie betrouwbaar gevonden. Het is een soort uitzendbureau voor monteurs e.d. en controleren volgens mij de vakmannen op hun prestaties.
.
JA, zolang hij maar gewerkt heeft. Hij kan niet alle problemen oplossen. Maar het probleem onderzoeken, apparaten openen etc. plus kosten aanrijden en afrijden mag hij gewoon berekenen. Hij voert nog steeds een dienst uit voor u.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer