Ru
door Rudemans Dec 26, 2023 om 14:42
Huishouden & energie

Dak inspectie hoe vind ik een betrouwbare partij?

Er komt wat water van het dak naar binnen. Niet veel maar wel een natte plek in de woonkomer en de bovengelegen slaapkamer. Nu heeft een aantal dakdekkers een slechte en onbetrouwbare reputatie. Hoe vind in een bedrijf dat ik kan vertrouwen? Bestaat er een keurmerk voor? Dakinspecties zijn gratis staat er overal bij. In hoeverre gaat dat op als je geen opdracht geeft tot reparatie?

Ruud Bergwerff

5251 16 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Dec 26, 2023 om 14:46
856 Antwoorden / 3 Vragen

Lees hier klik op het rode woord en als je een goed gevoel hebt bij een bedrijf ga dan op de verschillende reviewsites de reviews van dat bedrijf of bedrijven lezen.
Daarna kun je een gewogen besluit nemen.

Franske1958
door Franske1958 - Dec 26, 2023 om 15:12
427 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn genoeg goede bedrijven die een gratis inspectie doen voor een dak, echter de uitslag van die inspectie die
krijgt U vaak pas in handen na een getekende opdracht voor reparatie. Dit om te voorkomen dat iemand met een
gratis inspectie rapport van Firma 1 vervolgens Firma 2 opdracht geeft tot reparatie.

mahadma
door mahadma - Dec 26, 2023 om 15:19
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Niemand werkt voor niks, behalve dan vrijwilligers.

Zoek een (lokaal?)bedrijf met goede trustpilot waarden, . U kunt beter iets betalen als u niets van plan bent om te laten doen. Zonder geld/opdracht meestal geen rapport.

rj
door rjw Dec 27, 2023 om 20:24
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Bij een lokaal bedrijf zeggen trustpilot (en andere online) reviews niet zoveel. Je moet echt veel reviews hebben om de kwaliteit van een bedrijf te kunnen beoordelen. 1 slechte review bij een klein bedrijf kan de waardering al heel laag maken terwijl dat gewoon een incident kan zijn. En als je helemaal geen reviews vindt zegt dat ook nog helemaal niets. Als een klein lokaal bedrijf perfecte service levert kan het zomaar zijn dat niemand een review gaat schrijven. Dat doe je toch eerder bij negatieve ervaringen.

marita5
door marita5 - Dec 26, 2023 om 15:21
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rudemans ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.zonnefabriek.nl/nieuws/vind-een-betrouwbare-dakdekker/

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 26, 2023 om 16:06
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Voor dakinspectie vereniging eigen huis te benaderen voor advies zou ook een mogelijkheid zijn.

sw
door swat1500 Dec 26, 2023 om 18:34
3786 Antwoorden / 0 Vragen

De vereniging eigen huis heeft een selectie gemaakt van betrouwbare bedrijven. Kijk dus even op hun site. Ook niet leden kunnen terecht aangezien de bedrijven niet exclusief voor de VEH werken. Leden krijgen wel bepaalde voordelen.

sira
door sira - Dec 26, 2023 om 16:15
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Een plaatselijke aannemer.

Zit de dakgoot niet verstopt?

mi
door miennaamishaaz - Dec 26, 2023 om 23:50
725 Antwoorden / 1 Vragen

1 ding wat ik u aanraad is:
Negeer de bovenste 5 "sponsored" links, in google dit zijn vaak oplichters die middels advertenties u proberen te bereiken
die zeggen namelijk dat het vervangen van het dak 1000 euries kost. en daarna om een of andere belachelijke reden 10000 euries kost, zoals dat het merk onderplaat wat u heeft op het dak niet meer beschikbaar is, en zij nog wel een adressje weten die het ""goedkoop"" verkoopt.

1paul
door 1paul - Dec 27, 2023 om 09:25
3153 Antwoorden / 0 Vragen

bliojf daar van weg en zoek een lokale dakdekker!

Ge
door GeeJee - Dec 27, 2023 om 11:19
15 Antwoorden / Vragen

Probeer eens via vereniging eigen huis, klus service.

ze
door zeiler - Dec 27, 2023 om 11:23
19 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal geen gratis inspectie. Ik krijg een rekening van 200€ voor de ispectie, te betalen als de dakdekker (uit TerAar) geen opdracht krijgt tot reparatie.

sira
door sira Dec 27, 2023 om 11:45
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. De tijd van "gratis" is voorbij. De dakdekker moet er tijd voor vrij maken en hij moet er x-kilometers (v.v.) voor rijden (brandstof is ook niet gratis). Uiteindelijk geeft de klant de goedkoopste de opdracht, want hij weet inmiddels, dankzij de gratis inspectie) wat er aan de hand is.

Ik ken collega-bedrijven die dergelijke zaken tegenwoordig ook in rekening brengen, maar wel aangeven, mits zij de opdracht krijgen, dat de inspectie in mindering wordt gebracht.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 27, 2023 om 14:57
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Logisch: wel inspecteren en dan geen opdracht? En als gezegd, wel de opdracht, dan gratis.

agapon1951
door agapon1951 - Dec 27, 2023 om 11:36
171 Antwoorden / Vragen

ten eerste vermoed dat de dakvorsten de oorzaak zijn van het geheel.
Tweede zoek op internet voor je oeveereenkomst gaat eerst naar de werkelijke kosten.
Ben reeds opgelicht door een dakdekker en geintimideerd, waarbij vervolgens nog Jusitie (Hlem)  nog politie (Alkm) niets mee doet, je staat heel vlug met lege handen en aanverwante frustraties. R en B reken daarbij niet te vlug op ondersteuning of hulp.
Ga bij een lokale aannemer en laat je niet overtroeven door een zoekmachine en de aanverwante bedrijven, ook deze zijn niet betrouwen en voor je het weet zit je met een bedrijf opgescheept aan de andere kant van het land onder het mom dat het een plaatselijk bedrijf is waarvan toevallig iemand in de buurt is. In deze sector komen vele gevallen van oplichting en bedrog, wees dus goed op je hoede met wat je toelaat en doet. Voorbeeld: reparatie nokvorst is maximaal 320 euro per 5 meter - bedriegers uit NB rekenen 120 per meter en gooiren er vervoglens bij afrekenen nog eens extra geld boven op waardoor het eindresultaat 900 euro wordt.
Nogmaals ga niet in zee met zoekmachines, zoek in de directe opgeving, bij wantoestanden zijn deze beter te benaderen en op aan te spreken. Pas goed op er loopt te veel tuig in deze sector. Ga ook niet in zee met mensen met een buitenlandse naam (niet discrimiderende bedoeld) maar de kans is te groot dat het mis gaat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2023 om 15:00
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Een tip die mogelijk helemaal niets kost dan evt. huur van een ladder: als al gezegd, controleer of uw dakgoot - daakgootafvoer niet verstopt zit. Dat in ieder geval indien de natte ple(ken) in de buitenmuur zitten hetgeen aannemelijk is omdat het bij u zowel in de bovengelegen slaapkare is al de woonkamer er onder.

jo
door joosjepek - Dec 27, 2023 om 16:03
2 Antwoorden / Vragen
pr
door praat mee - Dec 27, 2023 om 18:06
30 Antwoorden / Vragen

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Ga gewoon naar een plaatselijke aannemer of vraag een bekende timmerman die weten je wel te helpen, maar ga niet op internet pluizen want dan kom je bedrogen uit

rj
door rjw - Dec 27, 2023 om 20:25
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag mensen uit je eigen stad/omgeving naar ervaringen. Veel van die bedrijven zijn zo klein dat ze maar in een hele kleine regio werken.

Ru
door Rudemans - Jan 3, 2024 om 16:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de suggesties, ik kan met een aantal verder. Vooral waar Dakmerk genoemd wordt. Daar ga ik eerst eens kijken. Het lekt niet veel gelukkig dus ik kan nog even zoeken.