hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 10:40
Huishouden & energie

De Consumentenbond als 'ondernemer'?

Vooraf, de Consumentenbond doet goede dingen voor àlle consumenten, maar is nu de weg helemaal kwijt als 'ondernemer'!

Sinds vorige week biedt de Consumentenbond weer een nieuw 'product' aan, namelijk een collectief voor vervanging van uw verwarmingsketel. Al langer is de Bond op zoek naar extra inkomen om hun zinvolle werk nog te kunnen blijven doen. Zo brachten ze onlangs 'een huisbaasje' op de markt die het energieverbruik in de woning zou kunnen controleren. M.i. te vroeg opgestart, want het regent vragen op hun community.

Deze keer wordt de plank klaarblijkelijk helemaal misgeslagen, want een lid van de Bond heeft uitgerekend, dat er tenminste € 500,- tot € 750,-méér gevraagd wordt dan bij een individuele offerte van een willekeurige (ATAG-)installateur. Gemiddelde offertes werden klaarblijkelijk als basis genomen en daarbij ongeveer alles vernieuwd wat vaak ook al aanwezig is zoals de expansievaten en het totale rookkanaal, met het argument, dat dit om veiligheidsredenen gedaan wordt.

Het is nu de vraag, of je uiteindelijk inderdaad goedkoper uit bent met dit complete all-in, maar gemiddelde aanbod. De vraagsteller op de community stelt tevens de vraag waarin het grote verschil ligt en eventueel naar toe gaat. Onder het kopje 'onze inkomens' van de CB staat hierover helemaal niets, ook wat er met het 'huisbaasje' verdiend wordt niet en op navragen komt er geen antwoord.

Het voorlopige antwoord van de ingehuurde innovatie-manager en vaste medewerker van de CB is verbazingwekkend:
"Wij hebben geen inzicht in hoe de prijsopbouw tot stand is gekomen bij, dan wel in de expertise en klantvriendelijkheid van, verschillende installatiepartijen".

Waarom nu deze topic?
Aanbeveling om voorlopig niet zonder tégenofferte gebruikt te maken van het Consumentenbond-collectief verwarmingsketels.

5221 27 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2018 om 10:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Was ik ook niet van plan.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 10, 2018 om 10:48
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hansje Klein ,

Dit bedoelt u , niet aan beginnen , bedankt voor de waarschuwing .

https://community.consumentenbond.nl/energie-11/collectief-aanbod-vervanging-cv-ketel-16344

Iedereen die interesse heeft kan zich inschrijven voor het Cv-ketelcollectief; dus ook niet-leden. De Consumentenbond ontvangt een vergoeding voor iedere ketel die via het ketelcollectief wordt verkocht. Een deel wordt gebruikt om de prijs van de ketels uit het ketelcollectief laag te houden. De rest wendt de bond aan om cv-ketels en andere producten te testen.

http://www.installatienet.nl/consumentenbond-gaat-zelf-best-geteste-cv-ketels-markt-zetten/

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 11:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ja, dat is wat ik bedoelde ...

Inmiddels zie ik dezelfde (ATAG-)ketel die bij het collectief wordt aangeboden voor € 2.111,69
bij de eveneens actieve Groepsveiling voor € 1.336,-

... en op de vrije markt incl. installatie drie aanbiedingen tussen € 1460,- en € 1480,-
Zelfs de Feenstragroep doet het nog voor € 1.524,- ...

Tel uit de winst ... maar voor wie?

marita5
door marita5 Feb 10, 2018 om 11:04
11513 Antwoorden / 15 Vragen

De winst is voor consumentenbond , zie ook mijn laatste link . bij CVkoopjes.nl de ATAG nog goedkoper €1.114,-

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2018 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waarom nu deze topic?
Aanbeveling om voorlopig niet zonder tégenofferte gebruikt te maken van het Consumentenbond-collectief verwarmingsketels.

Volgens mij is dit Vraag & Beantwoord en geen mededelingenplatform. ;-)
Maar je zult dit ongetwijfeld met de meest goede bedoelingen gepost hebben.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 10:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Edrick3

Dan voeg ik er de vraag aan toe, wie denkt hier gebruik van te gaan maken ... ;-) Men kan beter en goedkoper gewoon lid worden en de producten op de markt kopen.

edrick3
door edrick3 Feb 10, 2018 om 12:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een prijsbewuste consument kijkt sowieso verder dan zijn neus lang is. ;-)

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 14:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Precies en het verdient de aanbeveling om het hoofd daarbij ook eens te draaien ... :-))

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2018 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is wel een obsessie voor u, die Consumentenbond. Persoonlijk ben ik een groot tegenstander van “collectieven”, op wat voor gebied dan ook.

Trouwens een wonderlijke redenering. De Consumentebond ontvangt een vergoeding en een deel daarvan gebruiken ze om de prijs van die ketels laag te houden? Ja, ja.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 11:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Met de uitspraak 'een deel' kan men natuurlijk nog alle kanten op.

Eerlijk en onafhankelijk?

Ik stel dat nog niet in twijfel ... maar als 'ondernemer' ... communiceren ze als een beginneling. Het zou jammer zijn, wanneer deze instantie als oppasser voor consumenten nòg meer leden zou verliezen en niets meer kan testen. Voor mij hoeft het niet, mijn eigen smaak en eisen aan bij voorbeeld het design bij producten liggen buiten de doorsnee smaak van de testers.

me
door mein33 Feb 10, 2018 om 11:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

deze instantie als oppasser voor consumenten

Dat hebben ze al ruimschoots achter zich gelaten. Voor elke verwijzing via de site, naar onverschillig welk product, wordt een vergoeding ontvangen, gelijk bij alle zgn. onafhankelijke vergelijkingssite's

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 14:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer dat inmiddels gebruikelijk is ... gun ik ze die extra inkomsten graag. Voor niets gaat alleen de zon op!

me
door mein33 - Feb 10, 2018 om 11:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De consumentenbond krijgt een "vergoeding" per verkochte ketel en weg is de (financiële)onafhankelijkheid en de objectieviteit.

Mijn devies:

Blijf verre van de grote aanbieders, zoals bijv. Feenstra en de zgn. collectieven, maar ga naar de plaatselijke erkende installateur.
Misschien bij aankoop iets duurder, maar v.w.b. de aftersale veel beter en betrouwbaarder.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 11:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb zelf een ATAG-installateur die mij een niet-geteste-ketel heeft voorgerekend als "beste" voor mijn situatie.

Een tester in Den Haag kan niet weten welke ketel in mijn geval 'de Beste' is. In de aanbieding van het CB-collectief zou àlles meegenomen zijn? Ik zie (nadat ik de gegevens heb opgevraagd) nergens, dat de ketel wordt ingeregeld. Dat heeft mijn monteur echter wèl gedaan! De installateur van het CB-collectief hangt de ketel op, sluit hem aan en gebruikt de fabrieksinstellingen die in mijn geval absoluut FOUT bleken. Ten koste van het comfort èn gasverbruik.

hansje klein
door hansje klein - Feb 10, 2018 om 11:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Overigens ...

gebruik ik deze topic ook om de Consumentenbond hiervan en hierover in kennis te zetten!

Op de community wordt de vraagsteller inmiddels persoonlijk geïnformeerd met:

".... als u me even uw telefoonnummer of e-mailadres stuurt, laat ik contact met u opnemen door degene die over alle details beschikt".

Ik denk dat àlle deelnemers, dus ook alle niet-leden (en ik neem óók deel), een oprecht recht hebben op meer uitleg!

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 10, 2018 om 11:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus?

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 11:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dus ... hopen dat de Consumentenbond de weg naar ons forum kan vinden ... en e.e.a. (iets beter) kan uitleggen!

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2018 om 12:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Ze hebben het toch al orima uirgelegd? Dat geld steken ze in hun zak.

Cookies
door Cookies Feb 10, 2018 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Ik denk dat àlle deelnemers, dus ook alle niet-leden (en ik neem óók deel), een oprecht recht hebben op meer uitleg!..... Dan moet je dat op het forum van CB zetten.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 12:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Daarmee is een ander al begonnen ... een lid van de Bond!

Ik stuur vanmiddag deze toppic naar de community-moderator en die vindt beslist intern wel de geschiktste weg.

De topic van het genoemde lid is momenteel niet meer actief, daar dit telefonisch besproken zal gaan worden. Hierdoor worden potentiële en vooral de niet-community-deelnemers mogelijk niet op tijd geïnformeerd.

Cookies
door Cookies Feb 10, 2018 om 12:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo niet meer actief? Je kunt nog steeds reageren in dat topic https://community.consumentenbond.nl/energie-11/collectief-aanbod-vervanging-cv-ketel-16344

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 14:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Carola83 ...

U heeft gelijk, doet echter niemand en ik heb mijn critische vragen allang, maar onzichtbaar, per e-mail gedeponeerd, maar krijg totaal géén antwoord/reactie.

De wekengeleden gestelde vraag waarom niet alle inkomsten op de website staan wordt telkens verlengd met "we kunnen u nog geen antwoord geven".

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2018 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom onzichtbaar? Als u dat hele gedoe dan zo belangrijk vindt, ik vind dat overigens niet, stelt u die vraag toch openbaar.

Cookies
door Cookies Feb 10, 2018 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb het maar even zichtbaar gedaan.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 22:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uit moederliefde ...
of hulpvaardigheid extra lid geworden van de CB-community?

Sommige cases zijn daar werkelijk zeer zinvol, ècht iets voor u om duidelijk te gaan maken, dat de Consumentenbond er niet meer voor de leden is, maar de leden voor de Consumentenbond. Ik deel die mening overigens niet ... óók wanneer ze momenteel klaarblijkelijk een beetje de weg kwijt zijn ...

aurora1
door aurora1 Feb 17, 2018 om 19:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb minstens 2 zinvolle cases.

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2018 om 11:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat CB goede dingen doet, is slechts jouw mening, ik denk er heel anders over. Ooit (40/50 jaar geleden) was de CB er inderdaad voor de consument. Al sinds jaren zijn de rollen omgedraaid en is de consument er voor (het instandhouden van) CB.

Het forum wordt regelrecht misbruikt door CB om betalende leden te werven. Gratis is er niet bij, voor gratis moet je betalen met je emailadres en telefoonnummer, zodat ze je daarna kunnen gaan bellen om je een lidmaatschap aan te smeren.

CB? Weg er mee!

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 12:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Weg ermee is niet mijn inzet ...

Deze club is als voormalig monopolist helaas volkomen uit de bocht gevlogen toen er 'concurrentie' op de testmarkt kwam.

Vooral omroepen zijn geduchte meestrijders geworden en tests kan men al lang los kopen, zonder lid te hoeven worden bij de Stiftung Warentest in Duitsland. De aanbevelingen van bij voorbeeld Coolblue nemen het stokje bij aankopen ook over. Is er een product als 'Beste' getest staat sowieso weer niet meer in de winkel. Ook Consuwijzer heeft machtig toegelegd als doorgeefluik naar ACM. De CB-dochter Klachtenkompas.nl kan niet alle bedrijven genoeg verplichten mee te doen en de klachten laten opruimen  enz. enz.

Nee, mijn intentie was en blijft om ze wakker te schudden ... en leg nu hun klagelijke ondernemerschap voor de eigen voeten. Het aanpakken van echte foute ondernemers blijft een noodzakelijkheid en misschien moeten ze beter naar de leden en de markt luisteren. In ieder geval géén producten aanbieden die ze zèlf testen en de uitvoering aan derden overlaten. Geld willen oprapen, dat NIET op straat ligt!

aurora1
door aurora1 Feb 17, 2018 om 19:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zou HK zonder de CB moeten doen?

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2018 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja en zijn ketel/cb topic is volgens mij op Radar ook al verdwenen. :-))

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2018 om 12:07
7364 Antwoorden / 14 Vragen

en daarbij ongeveer alles vernieuwd wat vaak ook al aanwezig is zoals de expansievaten en het totale rookkanaal, met het argument, dat dit om veiligheidsredenen gedaan wordt.
En dat is helemaal juist, is een heel normale procedure bij het vervangen van een ketel. Al eens een rookanaal en dakpijp bekeken van een ketel die gem. 10 tot 12 jaar oud is. Dus die veiligheidsreden is geen verzinsel en een goede installateur voert dit dan ook uit. En troost u, ook de Vereniging Eigen Huis komt met dit soort aanbiedingen. Zojuist weer een aanbieding gehad om € 300 te besparen op mijn energienota. Blijkbaar hebben ze daar wel een glazen bol.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 12:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn installateur heeft het rookkanaal inderdaad opnieuw, vanaf de begane grond, geïnstalleerd zònder dit überhaupt in de offerte te benoemen. Klaarblijkelijk is dat dus normaal en standaard.

@Gerbera, we zijn op hier zoek naar een prijsverschil van tenminste € 500,- en m.i. is dit niet 'het rookkanaal', tenzij er klanten tussen de proefoffertes zijn meegenomen, die zich voor dezelfde prijs een kompleet nieuwe schoorsteen kunnen laten metselen ... want het heet, dat met het aanbod van de Consumentenbond ... niemand hoeft nà te betalen!

gerbera
door gerbera Feb 10, 2018 om 12:20
7364 Antwoorden / 14 Vragen

we zijn op hier zoek naar een prijsverschil van tenminste € 500,-

Zal het bedrag zijn dat de installateur aan de CB betaald.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 14:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een collectief om er geld mee op te halen voor de eigen belangen ... (?)

Misschien uiteindelijk wel een mogelijkheid om >300 medewerkers van te moeten kunnen betalen. Dat zijn er ongeveer nèt zoveel als bij de grootste consumentenbelangenvertegenwoorder in Europa, de Stiftung Warentest ... !

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2018 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overigens is de noodzaak van het vervangen van het rookkanaal ook nog niet 100% zeker. Ik had bij mij  cv ketel en gasboiler een roestvaststalen rookkanaal en ik kan u verzekeren daar mankeerde na ca 30 jaar nog helemaal niets aan.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 13:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 ...

Dat is precies één van de logische tegenargumenten, want in deze 'aanbieding' heeft men niets meer te kiezen.

De these van de Consumentenbond is: veilig, compleet en zonder extra nabetaling!

Het maakt dus helemaal niet uit of de ketel een etage dieper staat, meteen op zolder onder het dak en of alles nog in orde is.

Deze aanbieding wordt uiteindelojk des te interessanter, des te meer gesloopt moet worden. Er komt ook niemand eerst kijken ...

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2018 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die aanbieding is helemaal niet interessant.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 14:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Constructief, idealistisch en inspirerend probeer ik het momenteel daarom uit te vogelen.

M.a.w. de hamvraag: Wie test de Consumenteenbond eigenlijk?

Participatie en zelfredzaamheid opeisen of volgzaam nalezen welke erwtensoep het lekkerste is volgen de Consumentenbond?

hansje klein
door hansje klein - Feb 10, 2018 om 14:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Deze topic is zojuist naar het hoofdkwartier in Den Haag verstuurd ... we wachten nu op een CB-reactie!

Cookies
door Cookies Feb 10, 2018 om 14:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen
hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 15:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer het uiteindelijk tot betere informatie voert ...
en de Consumentenbondleiding of het bestuur kan worden 'opgeschut' ...

is dat een 'constructieve handeling' uit het oogpunt van (betalende) consumenten. De CB-communityleden zullen hiervan wèl even schrikken van de corporate-communicatie op V&B, waar het vaak direct to the point en in niet mis te verstane bewoordingen afgaat. Zoals ze dat vermoedelijk al kennen van de KASSA-tv-uitzendingen.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 22:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

In ieder geval heeft zich een deelnemer gemeld op de CB-community en vindt de inhoud klaarblijkelijk informatief ... en komt met een andere verwarmingsketel óók op een verschil van € 500,- ten nadele van de Consumentenbond ... (!).

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2018 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Ik weet welke erwtensoep de lekkerste is. Heb ik de Consumentenbond niet voor nodig. Voor iets anders trouwens ook niet.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 15:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 ...

dat is dan jammer, want u kunt daar o.a. ook een eerder onbegrijpelijke vraag lezen hoe je vega-erwtensoep moet maken!
Dus m.i. zònder kluif en zònder (hema-)worst. Is dat niet groentesoep dan ... zonder balletjes ...

Voedseltopics worden wel héél erg vaak door medewerkers van de CB gepost. Het blijkt dat ze daarvoor van het Ministerium van Economischezaken een (éénmalige!) subsidie hebben gekregen. Dat wordt dan niet als inkomsten gezien, het staat er tenminste niet bij.

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2018 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Consumentenbond ligt u blijkbaar zwaar op de maag.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 15:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 ...

...dan heeft u wèl de vraag gemist hoe je een vegetarische ertensoep moet maken ...

M.i. is dat dan zonder kluif en rookworst uiteindelijk een gewone groentensoep zonder gehaktballetjes.

Het was de laatste tijd erg opvallend, dat de CB-medewerkers steeds weer op voedselthema's terugkwamen op nieuwe topics. Uiteindelijk bleek, dat de CB voor voedselthema's een (éénmalige-uitdrukkelijk) subsidie had ontvangen van het Ministerium van Economische Zaken.

Dat wordt niet als inkomsten gerekend ... (staat er tenminste niet bij) en beïnvloed de onafhankelijkheid niet.

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2018 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Twee keer datzelfde verhaal? Die soep kan mij niets schelen.

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2018 om 14:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@hk, naar mijn indruk heeft u er totaal geen benul van hoe u erwtensoep zonder vlees moet maken. Sterker nog: u heeft vast nog nooit een dergelijke soep gemaakt, mocht u al ooit zelf koken.
Jammer dat u geen subsidie krijgt. Tenslotte mag het u allemaal niets kosten, ook geen lidmaatschap, terwijl u alsmaar en obsessief met die Consumentenbond bezig bent en ze graag en bij herhaling  in discrediet lijkt te willen brengen.

hansje klein
door hansje klein - Feb 10, 2018 om 18:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wil ik met deze topic nu de Consumentenbond beschadigen?

In tegendeel. Het lieve poesje moet echter dringend weer een gevaarlijke tijger voor alle foute producenten worden, want het aantal klachten neemt en neemt maar toe ...

Bedrijven krijgen ook steeds vaker subisidies en kunnen van fondsen gebruik maken. De vertegenwoordiger van de consumenten moet bijna bedelen, heeft de grootste moeite met nieuwe leden te werven, wordt deels zèlfs betaald door bedrijven die reclame mogen maken met de dure tests (predikatenfees) en wil tenslotte dat we jaarlijks overstappen via vergelijkingssites om bijna automatisch een premie te kunnen verdienen.

Absurd, dat je geanimeerd wordt door een Consumentenbond om de zorgverzekeraar te wisselen, terwijl eigenlijk het grote aantal gelijke polissen energisch bestreden had moeten worden ... toch? Steeds vaker worden ook tips en tests voor alle consumenten toegankelijk of door media gepubliceerd. Als ik bijdragen zou moeten betalen, zou ik dat op deze grote schaal beslist niet meer accepteren. Misschien is de Verenigingsvorm een innovatie waard  en zit niemand te wachten op 'een huisbaasje' en een onduidelijk aanbod m.b.t. gas-verwarmingsketels, terwijl we allemaal van het gas àf moeten!

300 medewerkers moeten tenslotte ergens van betaald kunnen worden, maar ... toch niet via onduidelijke constructies.

De Consumentenbond is (zo goed als) dood. Leve de Consumentenbond!

aurora1
door aurora1 - Feb 10, 2018 om 18:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie zou uw ongevraagde "aanbevelingen" nu willen? Ik in ieder geval niet en ik weet van velen.
Het is toch wat met u en de Consumentenbond en onderwerpen zoeken om hier te plaatsen. Obsessief zou ik het willen noemen.
Pas maar op, vandaag of morgen krijgt u van de Consumentenbond een proces aan uw broek wegens smaad en laster.
Voor het overige interesseert geen enkel collectief van dit genre me.
Bent u alsmaar het internet in het algemeen aan het afschuimen of u iet kunt vinden om hier een discussie over te beginnen, en voor de Consumentenbond in het bijzonder?
Dan een draai eraan geven om er een " vraag" van te maken?

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2018 om 19:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb mijn 'constructieve drive' toch zojuist nog uitdrukkelijk gepost ... misschien niet meer gelezen?

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2018 om 23:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Er is niets constructiefs aan uw geouweh##r over de Consumentenbond.

aurora1
door aurora1 Feb 11, 2018 om 02:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@hansje, nee natuurlijk lees ik dat (herhaalde) domme gezwets- en gezever niet. Constructief? Bent u niet in de war met destructief?

hansje klein
door hansje klein Feb 11, 2018 om 09:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 en @ Aurora1 ...

Op de door @Carola.83 geposte link bij de Consumentenbond was direct een reactie van iemand (betalend CB-lid) die óók vaststelde dat het collectief in zijn geval óók € 500,- duurder zou zijn. Mijn topic probeert consumenten tot na-rekenen te bewegen en zolang zèlfs de innovatie-manager van de Consumentenbond niet weet, wat je voor meerwaarde krijgt, is het toch legitiem om op een consumentenforum als V&B hierover een topic te maken ... ? Dat ik een organisatie als de Consumentenbond voor absoluut een noodzakelijkheid houd heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Maar dan moet het wèl een XXL-uitvoering met meer slagkracht worden ... en laat dàt nu mijn boodschap zijn! Zeuren doen jullie en hakken deelnemers het liefst doorlopend in de pan! Dat was al zo bij de topic van Adressa, dat inmiddels is verdwenen door een uitzending van Opgelicht en zo kan ik er meer noemen. Oneliners posten is inmiddels niet meer genoeg om werkelijk iets te kunnen bewegen. Het zèlf benoemen van onduidelijkheden is een dimensie, die jullie met jullie kennis, óók eens zouden moeten gaan doen. Dàt bedoel ik met constructief deelnemen. Afkatten van collega-deelnemers ... is het tegendeel en dus dèstructief.

hansje klein
door hansje klein - Feb 11, 2018 om 10:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Signalen al bij de actie-voorbereiding ... niet helemaal meegekregen?

Wanneer ik de commentaren onder dit artikel  lees, komt het commentaar op het initiatief van de Consumentenbond niet helemaal onverwachts! Waarschijnlijk zijn óók de leden hierover vooraf niet gevraagd ... ?

Wat ik meeneem uit dit artikel en commentaren is ...

- dat ooit zelfs de Beste Koop ATAG-ketels een lekkende warmtewisselaar kregen

- dat we snel van het gas af moeten en de generatie-warmtepomp logischerwijze nu in het visier komt  HIER

- dat men zonder gebruik te maken van het aanbod, zèlf óók een gecertificeerde OK-installateur kunnen vinden:  HIER

hansje klein
door hansje klein - Feb 12, 2018 om 17:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het blijft een open vraag ... of wordt het een open wond?

Een vierde deelnemer heeft inmiddels vastgesteld:

"Verder heb ook ik een prima vergelijkbare offerte die € 433,- voordeliger is. Ik vrees dat de onderhandelingen zo lang duurden omdat er een te grote marge voor de bond op moest zitten....Ik haak in ieder geval af".

Misschien tijd voor de V&B-redactie om hier eens een nieuwsbrief van te maken ... of KASSA een tv-uitzending*. Wie hebben dit aanbod gemaakt? Is het een initiatief van de gezamelijke "Beste-ketel"- verkopers? Steekt de Consumentenbond € 300,- tot wel € 500,- aan provisie in de eigen zak? Is het een promotie-actie van de verwarmingsketel- branche zèlf?

Hoe zien de deelnemers dit? (afgezien van de bekende tegenstanders van de Bond). M.i. is het een èchte consumentenvraag en vooral een kwestie van potentiële kopers waarschuwen wanneer dit onzuivere koffie is ...

Op de CB-topic is/zijn nog steeds géén reactie(s) van resp.

1 - de initiatiefnemer/
2 - de innovatiemanager/
3 - de Bond/
4 - de topicstarter/
5 - de community-moderator

*) Ik herinner de trouwe deelnemers aan het feit, dat óók Adressa (woonadressen kopen) en de Hema-card (sushy) eerst een aanloopje nodig hadden om vanuit een topic er wèrkelijk werk van te kunnen maken op KASSA-tv.

Af
door AfromtheCorner Feb 14, 2018 om 22:29
1 Antwoorden / Vragen

Topicstarter heeft gereageerd op community Consumentenbond, zie:

https://community.consumentenbond.nl/energie-11/collectief-aanbod-vervanging-cv-ketel-16344/index1.html#post68116

hansje klein
door hansje klein - Feb 13, 2018 om 11:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Alhoewel een beetje off-topic ... (geen verwarmingsketels),

Gaat de Consumentenbond dóór met 'ondernemer spelen'. Is dat nu een learning by doing?

Contracten met lease-auto's: Het auto-lease-collectief

https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/inschrijven/

Bij dit collectief staat erbij:

Heeft de Consumentenbond de veiling zelf georganiseerd?

Nee. Groepsveiling.nl voert de veiling uit op onder de strenge voorwaarden van de Consumentenbond. Groepsveiling.nl is 100% onafhankelijk. Geen enkele leasemaatschappij en geen enkel automerk heeft een direct of indirect belang in groepsveiling.nl. Het aanbod is geheel vrijblijvend, je zit dus nergens aan vast.

Maar wat is het (in)directe belang van de ondernemer de Consumentenbond behalve correcte contracten? Natuurlijk gaat het om inkomsten, maar waarom wordt dit niet zo duidelijk bij het verwarmingsketelcolletief aangegeven, wèl wordt de naam van de Breman-groep genoemd en  ...

De Consumentenbond strijdt voor veilige producten en eerlijke prijzen. Daarom introduceren wij het Cv-ketelcollectief. Het is ingewikkeld om de prijzen van cv-ketels te vergelijken. Veel installatiebedrijven en groothandels hebben afspraken over vergoedingen of bieden ketels aan waaraan zij het meest verdienen. En zijn er partijen die achteraf een hogere rekening sturen dan is afgesproken. Zo weet je nooit precies waar je aan toe bent. Met het Cv-ketelcollectief strijdt de Consumentenbond voor een transparante markt met veilige ketels, betrouwbare installateurs en eerlijke prijzen.

Inkomsten Auto-lease-collecief:

Per aanvraag  €22,50
Per leasecontract €115

hansje klein
door hansje klein - Feb 13, 2018 om 23:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Volgende stap:

Klacht op Klachtenkompas.nl geplaatst ... HIER

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/consumentenbond/klachten/de-consumentenbond-is-klaarblojkelijk-g%26eacute%3B%26eacute%3Bn-%26%2339%3Bondernemer%26%2339%3B%21/details?complaintId=736a0c8e-51f6-4409-ba5a-19b0620dad12

pe
door peentjes - Feb 14, 2018 om 00:33
421 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt. Ik ben trouwens nog nooit een collectief tegen gekomen dat de werkelijkheid verslaat :)

hansje klein
door hansje klein Feb 14, 2018 om 10:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Maar dit 'collectief' wordt wel èrg duur betaald door de deelnemende individuen. M.i. was het doel 'de veiligheid', alsof alle andere installateurs on-veilig ketels zouden installeren.

Definitie:

Collectief

[samenwerkingsverband] - Collectief als samenwerkingsverband is een groep mensen die één of meerdere bepaalde belangen nastreven door middel van samenwerking. Een collectief concentreert zich alleen op dit gezamenlijk belang en streeft nooit naar niet-groepsgerelateerde individuele doelen

hansje klein
door hansje klein - Feb 15, 2018 om 00:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Intussen is het RADAR-forum óók geïnformeerd ...

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=51&t=181131

Af
door AfromtheCorner Feb 15, 2018 om 11:06
1 Antwoorden / Vragen

Vervallen

hansje klein
door hansje klein Feb 15, 2018 om 11:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@AFROMTHECORNER ...

Wanneer u een privé-mail wilt sturen, meldt u zich dan op het Radar-forum aan.
Hier bij V&B is er geen tool om (onzichtbaar) contact op te kunnen nemen met andere deelnemers. https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=51&t=181131

Af
door AfromtheCorner - Feb 15, 2018 om 11:08
1 Antwoorden / Vragen

Topicstarter heeft gereageerd, zie:

https://community.consumentenbond.nl/energie-11/collectief-aanbod-vervanging-cv-ketel-16344/index1.html#post68116

marita5
door marita5 Feb 15, 2018 om 11:55
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@AfromTheCorner , u bedoeld dat u zelf heeft gereageerd (16 uur geleden ) , op Community van de Consumentenbond https://community.consumentenbond.nl/energie-11/collectief-aanbod-vervanging-cv-ketel-16344

Af
door AfromtheCorner Feb 15, 2018 om 17:21
1 Antwoorden / Vragen

@Maritas, inderdaad

me
door mein33 - Feb 15, 2018 om 18:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kreeg vandaag een e.mailbericht van de consumentenbond om deel te nemen in een energiecollectief.
Ze beloven 100% groenestroom, maar dat is dan wel fictieve groenestroom omdat er geen 100% groenestroom geleverd wordt in Nederland.
Het betreft hier CERTIFICATEN van groenestroom die in het buitenland, veelal Noorwegen en Italië, worden gekocht en het daarmee je reinste misleiding en misbruik is van de term "groen" in 'groenestroom'.
Overigens maken alle energirleveranciers zich schuldig aan deze misleiding aangezien nu nog maar 4 á 5 % van de stroomopwekking in Nederland m.b.h.v. wind en/of zon wordt opgewekt.
Het verbaasd mij dat een zich Consumentenbond noemende organisatie zo open en blood aan deze misleiding meedoet.

hansje klein
door hansje klein - Feb 15, 2018 om 18:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@ alle deelnemers...

Ik koppel nu het collectiefgebeuren van het oorspronkelijke onderwerp af en houd dan als klacht de non-communicatie met de Consumentenbond aan de klacht op Klachtenkompas.nl over.

M.a.w. dat kan volgens het automatische antwoord nog enkele dagen gaan duren.

Ik denk, dat mijn zorg m.b.t. de Consumentenbond in het algemeen wel duidelijk genoeg is geweest/is geformuleerd.

hansje klein
door hansje klein Feb 16, 2018 om 11:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Overigens is de gemaakte opmerking over de paralel-lopende discussie onterrecht, wanneer dáár de meeste posts van mijzelf zouden zijn.

De RADAR redactie heeft alle onnozele posts van 'oenen' verwijderd. Op het V&B-platform zou er overigens ook minder substantie overblijven wanneer de redactie consequenter alle off-topic-reacties en oen-opmerkeingen zou verwijderen ...

CITAAT op RADAR:

Offtopic-bijdragen door Moderator verwijderd. Bij herhaaldelijk plaatsen van offtopic-berichten riskeert de gebruiker een waarschuwing / verbanning en kan de Moderator besluiten het topic te sluiten.

marita5
door marita5 Feb 16, 2018 om 11:07
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@hansje klein , u blijft schrijven met u zelf . vind u dat hier OT reacties / of beledigingen worden geplaatst , rapporteer dit dan bij de redactie .
Het ene forum is het ander forum niet . Reacties kunt u ook negeren i.pv. erop in te gaan ,

hansje klein
door hansje klein Feb 16, 2018 om 11:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Marita5 ...

Ik moet inderdaad nog leren het verschil te maken en hier niet op iedere off-topic-opmerking in te gaan. Blijft het feit, dat op andere fora sneller wordt ingegrepen en tenminste de indruk ontstaat, dat er iemand van de redactie constant meeleest.

Wanneer de redactie hier alleen maar wacht op RAPPORTEREN, dan ga ik dit in het vervolg eens uitproberen. Bedankt voor de tip(s)!

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2018 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op radar forum zijn 12 van de overgebleven 22 posts van u. Door radar zijn off topics verwijderd, maar er is in de overblijvende reacties nog steeds geen medestander voor u te vinden.

Zeker zou hier ook minder “substantie” overblijven als de redactie gestarte onzin topics direct zou verwijderen,

hansje klein
door hansje klein Feb 16, 2018 om 11:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Geen commentaar en geen rapportage! Ik kan niet beoordelen of dit nu een zinvolle post is.

me
door mein33 - Feb 16, 2018 om 11:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR HANSJE KLEIN 16 FEB. 2018 OM 11:01

Overigens is de gemaakte opmerking over de paralel-lopende discussie onterrecht, wanneer dáár de meeste posts van mijzelf zouden zijn.

De RADAR redactie heeft alle onnozele posts van 'oenen' verwijderd. Op het V&B-platform zou er overigens ook minder substantie overblijven wanneer de redactie consequenter alle off-topic-reacties en oen-opmerkeingen zou verwijderen ...

O.T.

@Hänschen Klein,

U vervalt jammergenoeg weer in uw oude gedrags- en reactiepatroon.
Dit heeft mij doen besluiten, hoe jammer ik dit eigenlijk ook vindt (en dat meen ik echt), om in het vervolg maar niet meer op uw topics te reageren.

Vriendelijke groet,  mein33

Cookies
door Cookies Feb 16, 2018 om 12:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik doe met je mee, mein33.

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2018 om 12:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is eigenlijk wel het verstandigste.

hansje klein
door hansje klein Feb 16, 2018 om 18:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Mein33, @Carola.83, @Tijger1 ...

Ik zal jullie aan jullie woord houden ...

Mijn topicdoel was druk op de niet-reagerende Consumentenbond uit te oefenen, hetgeen uiteindelijk vandaag eindelijk gelukt is!

hansje klein
door hansje klein - Feb 16, 2018 om 17:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Late reactie van de Consumentenbond:

Dan nog klopt het dat ons aanbod voor specifiek de ATAG-ketel (nu) aan de hogere kant is. Dit heeft te maken met het feit dat de installateur waarmee wij samenwerken geen contract heeft met ATAG waardoor we geen scherpere inkoopprijs hebben kunnen bedingen. Op dit moment vinden er gesprekken plaats om deze situatie te veranderen zodat we in de nabije toekomst een beter, concurrerender aanbod kunnen doen voor ATAG-ketels, vergelijkbaar met de andere ketels die we aanbieden.

EINDE TOPIC

aurora1
door aurora1 Feb 17, 2018 om 19:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een arrogantie van u.

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2018 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@Aurora1.Op het Radarforum waren ze ook niet echt gecharmeerd van de opmerking hier op het forum van HK dat ondermeer de reacties van “oenen” verwijderd waren door de redactie.

hansje klein
door hansje klein - Feb 17, 2018 om 20:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het CB-onderwerp m.b.t. het ketelcollectief is inmiddels na de gevraagde beantwoording van de CB op mijn eigen initiatief verwijderd ... Op Klachtenkompas.nl heb ik aangegeven, dat er een antwoord is gekomen.

Maar op dit V&B-forum kunt u dus met elkaar nog gezellig dagenlang gewoon OT door blijven zeuren ....

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2018 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en u kunt hier doorgaan met het beledigen van de leden van het Radar forum. Maar u hebt zich daar weer gezellig op de matrassen en Adressa gestort. U moet toch wat.

hansje klein
door hansje klein Feb 17, 2018 om 23:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 ...

U blameert zich het allerliefst zèlf en dàt is onverstandig:

Mein33

heeft...mij doen besluiten,
hoe jammer ik dit eigenlijk ook vindt (en dat meen ik echt),
om in het vervolg maar niet meer op uw topics te reageren.

Vriendelijke groet,  mein33

hansje klein

Ik doe met je mee, mein33

hansje klein

Is eigenlijk wel het verstandigste

hansje klein
door hansje klein - Feb 18, 2018 om 12:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels heb ik ook de V&B-redactie verzocht deze/mijn  topic 'op te schonen',
of in zijn geheel te verwijderen. Ik heb mijn topicdoel uiteindelijk bereikt!