mhofman
door mhofman Oct 4, 2012 om 18:43
Huishouden & energie

Dierendag waarom?

Heb huisdieren en eigenlijk altijd Dierendag hier.Zo hoort dat dus waarom Dierendag ?Ben lid van de dierenbescherming maar 1 keer per jaar aandacht voor dieren die er echt slecht aan toe zijn vind ik te weinig!!

804 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 4, 2012 om 18:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mhofman schreef op donderdag 4 okt 2012, 18:43] waarom Dierendag ?

Waarom moederdag, vaderdag, valentijnsdag ea.......Money !
Puur Commerciële verzinsels.

trend spray
door trend spray - Oct 4, 2012 om 18:57
217 Antwoorden / 5 Vragen

Elke dag is er aandacht voor de dieren, maar één keer per jaar EXTRA aandacht.
Ik denk dat de reden achter dierendag is.

Ook iedere dag aandacht voor vaders en moeders en de mensen van wie je houdt, maar één dag EXTRA aandacht.

stacey
door stacey - Oct 4, 2012 om 19:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=trend spray schreef op donderdag 4 okt 2012, 18:57]Elke dag is er aandacht voor de dieren, maar één keer per jaar EXTRA aandacht.
Ik denk dat de reden achter dierendag is.
.

Als ze dan een actie hebben dat je die dag eens wat (desnoods eenmalig) doneert aan een organisatie voor (wilde/thuisloze/mishandelde) dieren ofzo zou ik het nog wel een redelijk idee vinden, maar alles is er enkel op gericht om je extra snacks en speciaals (tips voor Cadeautje ?! voor je kat of hond zag ik zelfs ergens.....) voor je (eigen) dieren te laten kopen enkel om hun kassa te spekken......Bleh

tdehond
door tdehond - Oct 4, 2012 om 19:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mhofman schreef op donderdag 4 okt 2012, 18:43]Heb huisdieren en eigenlijk altijd Dierendag hier.Zo hoort dat dus waarom Dierendag ?Ben lid van de dierenbescherming maar 1 keer per jaar aandacht voor dieren die er echt slecht aan toe zijn vind ik te weinig!!

Dat is goed voor de winkeliers die spullen voor dieren verkopen.
Dieren hebben geen enkel besef van het begrip Dierendag. Volkomen onnodig dus.

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2012 om 19:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mhofman,

Ben het met je eens: elke dag hoort dierendag te zijn.
Wordt ingegeven door de commercie en .... er wordt dus gediscrimineerd!!
Ze hebben het alleen over huisdieren (meestal).

Ontstaan dierendag? Klik hier.

hereistom
door hereistom - Oct 4, 2012 om 19:46
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 4 okt 2012, 19:06]Als ze dan een actie hebben dat je die dag eens wat (desnoods eenmalig) doneert aan een organisatie voor (wilde/thuisloze/mishandelde) dieren ofzo zou ik het nog wel een redelijk idee vinden, maar alles is er enkel op gericht om je extra snacks en speciaals (tips voor Cadeautje ?! voor je kat of hond zag ik zelfs ergens.....) voor je (eigen) dieren te laten kopen enkel om hun kassa te spekken......Bleh

Ik doneer altijd aan het Dierenasiel die zorgen voor verwaarloosde dieren, dat kun je hier doen;

Doneer aan het Dierenasiel !

valerius-2
door valerius-2 - Oct 4, 2012 om 20:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De dierenwinkel wil ook eens profiteren van een speciale dag net zoals vader en moeder enz. brengt geld in het laatje

mhofman
door mhofman - Oct 4, 2012 om 20:35
530 Antwoorden / 93 Vragen

die van mij hebben deze dag niet nodig .Geef het geld aan een goed doel opvang voor dieren keus genoeg!!

zwemmer
door zwemmer - Oct 4, 2012 om 21:18
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Lijkt mij bij uitstek en alleen iets voor een discussie.

nz
door nzhippo - Oct 4, 2012 om 21:20
27 Antwoorden / 0 Vragen

De datum van dierendag gaat terug naar de feestdag van Franciscus van Assisi (4 oktober). Hij bekommerde zich om het lot van melaatsen, zwervers en andere armen, maar ook van planten en dieren. Volgens de legende hield hij ooit een preek voor de dieren.
lse Winter uit Brno in Tsjechië schreef in mei 1927 een brief aan Margaret Ford in Londen, waarin ze voorstelde om één dag per jaar speciaal aan de dieren te denken. Ford was voorzitster van de wereldvereniging van de dierenbescherming. Zij vond het een prachtig idee en de beide dames kwamen overeen dat de feestdag, waarop de Katholieke Kerk Franciscus steeds herdenkt, een goede datum voor zo'n dierendag zou zijn. Tijdens een internationaal congres van verenigingen voor de bescherming van dieren in 1929 in Wenen werd 4 oktober uitgeroepen tot Werelddierendag. De eerste dierendag was op 4 oktober 1930.

Bron en meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dierendag

trend spray
door trend spray - Oct 5, 2012 om 10:16
217 Antwoorden / 5 Vragen

Duidelijker als hierboven kan denk ik niet.
(volgens de legende was het de vogelpreek)

Wat Stacey wil zien en Hereistom doet, is dus waar het echt om gaat.

Het is dus geen "huisdierendag", maar dierendag.