ha
door halodaal Mar 5, 2011 om 13:11
Huishouden & energie

DONG Energy maakt geen vrienden!

DONG Energy hanteert de slogan: "DONG maakt vrienden". Voor mij gaat dat echter niet op. Laat ik vertellen waarom. Onlangs ben ik overgestapt van DONG Energy naar Energie Direct. Ten tijde van het afsluiten van een contract met DONG was mij een bonus van 280 euro beloofd, uit te betalen na een jaar. Bij mijn nieuwe leverancier heb ik aangedrongen op een overstap per einde contract datum. Zij hebben dit naar hun zeggen gedaan per 1-2-2011.
DONG stelt nu dat dit 2-2-2011 had moeten zijn en betaald mijn bonus dus niet uit. Ik weet niet waar het fout is gedaan, maar vind dat een consument geen dupe mag worden van deze fout. Ik vind dit erg bekrompen gedrag van DONG. Ik zou iedereen dus ook aan willen raden niet met DONG Energy in zee te gaan! Voor mij was het een afknapper!!!!

2075 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 5, 2011 om 13:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als je de regels perfect handhaaft dan verdien je geld ik denk toch dat je geen cent ziet van je bonus. datum is datum u heeft zelf opgegeven dat het 1-2 moetzijn. En zonder dat hun je tegemoet komen grijp je dus mis.

ha
door halodaal - Mar 5, 2011 om 13:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 13:24]Als je de regels perfect handhaaft dan verdien je geld ik denk toch dat je geen cent ziet van je bonus. datum is datum u heeft zelf opgegeven dat het 1-2 moetzijn. En zonder dat hun je tegemoet komen grijp je dus mis.

Dat klopt, maar ik heb er alles aan gedaan, er zelfs nog contact over gehad met EnergieDirect op voorhand en zij hebben de datum naar hun zeggen aangepast overeenomstig CCP. Ik zit als consument nu in de tang tussen twee maatschappijen die naar elkaar wijzen. Slechte zaak!

anduril
door anduril - Mar 8, 2011 om 13:38
167 Antwoorden / 1 Vragen

Dit heb ik eerder gehoord, bij Eon. Een jaarcontract m.i.v. 1/2/2010, dat loopt dus af op 31/1/2011 en niet zoals Eon factureert t/m 1/2/2011. Bovendien wijzigt Stedin - de netbeheerder; lees: Eneco - ook nog eens de opgegeven meterstanden zonder overleg of toestemming. De energiemaffia heeft blijkbaar niets geleerd van de actie van Youp van't Hek.

mi
door midas - Mar 8, 2011 om 14:22
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 13:24]Als je de regels perfect handhaaft dan verdien je geld ik denk toch dat je geen cent ziet van je bonus. datum is datum u heeft zelf opgegeven dat het 1-2 moetzijn. En zonder dat hun je tegemoet komen grijp je dus mis................

Hun??? valerius-2 bedoelt waarschijnlijk:

Als je de regels perfect handhaaft, dan verdien je geld. Ik denk toch dat je geen cent ziet van je bonus. Datum is datum. U heeft zelf bij Energie Direct opgegeven dat het 1 februari moest ingaan. En zonder dat zij (Dong) je tegemoetkomen grijp je dus mis

ka
door katja54 - Mar 8, 2011 om 19:41
54 Antwoorden / 8 Vragen

Dong is niet de enige die geen vrienden maakt , dat doet de essent ook.
Die beloven je een ,,slimme thermostaat'" als je overstapt.
Nu was ik heel tevreden over mijn abonnement van de oxxio , maar omdat mijn thermostaat stuk is dacht ik dat het handig zou zijn om over te stappen.
Als ik zelf een thermostaat koop en hem laat installeren kost het mij een hoop geld.
Voor mij ging de vlieger voor een nieuwe thermostaat NIET op.
En waarom niet???? ten eerste ik gebruik geen gas en ten tweede ik heb stadsverwarming.....dis geen slimme thermostaat......

de
door degu - Mar 9, 2011 om 08:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het woord Dong zegt al genoeg.
In het Fries betekend dit Mest of Stront.