ve
door verwijderd Nov 21, 2004 om 21:00
Huishouden & energie

Douche water loopt langzaam

Als ik sta te douchen dan loopt het water langzaam weg.Ik weet dat de chiffon wat lager ligt dan de afvoer. Maar hoe kan ik dit oplossen? Kan ik de afvoer rechtstreeks op de douchebak aansluiten of moet de chiffon er wel tussen gemonteerd worden?

Alvast bedankt

31952 7 Rapporteer

zijle027
door zijle027 - Nov 21, 2004 om 21:44
148 Antwoorden / 0 Vragen

Als het water langzaam wegloopt kan het ook zijn dat er een verstopping aan het optreden is. Tijdens het douchen verliezen mensen nogal wat haren en samen met zeepresten koeken die aan in de afvoer waardoor die na verloop van tijd gaat verstoppen. Langzaam wegstromen van water is hier een voorbode van. U kunt hiervoor een milieuvriendelijk ontstoppingsmiddel gebruiken. Lukt het daarmee niet dan dient de ontstopping mechanisch te worden opgelost. Hier zijn speciale bedrijven voor.

Rechtstreeks aansluiten is niet aan te bevelen. Er moet in de afvoer een waterslot zitten anders gaat het stinken vanwege de rioollucht die dan vrij komt.

Vr. gr.

Aldert

mo
door morrisnl - Nov 22, 2004 om 19:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het eerste antwoord is correct in de zin van de oord van het probleem, namelijks der is een verstopping aanwezig.Het verhelpen kan veel eenvoudiger, als het de stank-trap is die verstopt raakte.Men neemt de deksel af, bereid zijn voor een heel gore aanzicht, het is nogal smerig wat zich daar verzamelt. Vuil verwijderen, liever met weggooi spullen, trap schoonmaken, water laten lopen, om te zien of verstopping nog aanwezig, als niet, deksel terug plaatsen, karwei geklaard, probleem opgelost.

to
door totumy - Nov 24, 2004 om 18:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

de sifon (stankafsluiter) moet er zeker tussen blijven, haal je hem er tussen uit dan heb je een open verbinding met het riool met als gevolg stank overlast. als de afvoer voorheen goed heeft afgelopen dan moet je ervan uitgaan dat je te maken hebt met een beginnende verstopping. je kunt als eerst proberen de afvoer door te spuiten met een gewone waterslang, zorg hierbij dat het water alleen via de afvoer weg kan. Door de afvoer opening goed dicht te houden zorgt de waterdruk ervoor dat verstopping wordt weggedrukt. lukt dat niet dan kun je alsnog naar de chemische ontstoppingsmiddelen grijpen.

succes ermee :c)

fl
door flipaad - Nov 26, 2004 om 00:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het eens met een water[stof] zuiger je zuigt het vuil er dan weer naar boven uit en je weet meteen wat de ellende veroorzaakt heeft dit gaat alleen bij afvoeren waar geen overloop aanwezig is omdat er door de overloop lucht aangezogen gaat worden.succes  aad

so
door sol - Dec 30, 2004 om 01:21
11 Antwoorden / 6 Vragen

heeft u een ontluchter in de riolering???

Als er namelijk water naar beneden klotst trek het vacuum en als je dat niet ontlucht loopt je water te langzaam.

gsm
door gsm - Dec 30, 2004 om 09:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik tijdens het douchen een rubberen plonzer om de afvoer vrij te
krijgen. Laat af en toe wat verdund chloor na het douchen in de afvoer
lopen.

mi
door miraltje - Dec 30, 2004 om 12:00
462 Antwoorden / 0 Vragen

als ik het goed lees dan loopt de afvoer hoger dan de sifon, maw hij loopt tegen dan is er niks aan te doen.

behalve de boel los te kappen op afschot te leggen.

situatie riool loopt tegen; rooster van het doucheputje ligt iets lager dan de bovenkant van de afvoer buis. FOUT

situatie riool loopt af ; rooster van het doucheputje ligt hoger dan debovenkant van de afvoer buis. GOED

je kunt het ook zo bekijken.

wannneer je de afvoer buis rechtstreeks zou aan sluiten, ligt het rooster dan boven de afvoer buis dan loopt hij goed(loopt af).

ligt hij lager dan loopt hij tegen en krijg een dubbelesifon werking en dat is niet goed op te lossen behalve dan met bob de knoeier metodes.

gaan we er vanuit dat de afvoer goes afloopt, probeer dan het volgende draai van de wastafel de sifonbeker los en laat het douche stromen.

loopt het water wel goed weg dan heb je een ont/be luchtingsprobleem.

beluchting is redelijk makkelijk te verhelpen door een beluchter toe te passen, je kunt deze zelf al ingebouwd op een sifon kopen.

ontluchting is moeilijker op te lossen hierbij moet een pijp door het dak aan gebracht worden.

een riool moet altijd worden voorzien van beluchting en ontluchting maar riolering is hier in nederland nog altijd een sluitpost.

er komt meer bijkijken dan ff een paar leidingen inelkaar plakken en klaar is kees.