wonderman
door wonderman Oct 7, 2022 om 15:51
Huishouden & energie

Douchekop afgebroken

ik bel vandaag 07-10-2022 dudok wonen met een reparatie verzoek om half tien mijn douchekop is afgebroken en er zit ook een stukje in de slang zij zegt ik shakel je door naar coen hagedoorn duurt vijf minuten voordat ik iemand aan de lijn krijg.
ik vertel mijn hele verhaal hij zegt je wordt binnen halfuur terug gebeld niks, dus wat ik al had verwacht ik denk misschien hebben ze het druk laat ik nog ff wachten om twee uur had ik nog niks gehoord ik bellen naar dudok wonen gesloten ik had dat wel gezien op de website maar was dat ff vergeten maar ik heb het spoednummer gebeld van dudok wonen hebben ze melding gemaakt daarvan en ik kreeg het nummer van coen hagedoorn 5 minuten aan de telefoon gehangen niks ik denk ff dat nummer opzoeken op google stond coen hagedoorn niet tussen, ik allemaal rare meldingen in het engels ik zal ff link geven.
https://www.google.com/search?q=08888+08083&client=firefox-b-d&ei=4CdAY53KL4X0kwWK6pzIBA&start=0&sa=N&ved=2ahUKEwiduvaDm876AhUF-qQKHQo1B0k4ChDy0wN6BAgeEAQ&biw=2560&bih=1235&dpr=1

dus ik denk dat nummer klopt niet ik nog een keer dudok wonen bellen het spoed nummer zij heeft nog ff gekeken maar ze gaf hetzelfde nummer ik zeg dat klopt niet ik heb het ff op google opgezocht maar ik krijg hele rare meldingen ze zegt dat is het enige nummer dat ik van ze heb ik zeg lekker dan gaat weer goed bij jullie.
ik zeg tegen haar ik zoek het ff op heb ik het telefoonnummer van coen hagedoorn gevonden ik ff bellen naar hun vertel mijn hele verhaal wat ik hier boven allemaal verteld heb dat ik al om half tien gebeld had en door geschakeld werd naar coen hagedoorn
dat was half 3 hij zegt dat had je voor 1 uur moet doen ik zeg dat vertel ik je net allemaal hij zegt dat kan volgende week pas ik werd toch kwaad ik zeg dus ik kan een hele weekend niet douchen door jullie schuld.
kan hier iets aan doen of moet je gewoon wachten  tot volgende week kan pas maandag tussen 3 en 5 uur.
kan dus 3 dagen niet douchen.
normaal gesproken had ik ff bij mijn moeder gaan douchen maar die is op vakantie tot half december en ik heb geen sleutel van haar.
en ik doe dat liever niet ook al is het mijn eigen moeder,ik heb een  paar fobieen waardoor ik dat liever gewoon thuis doe.

5351 16 Rapporteer

sira
door sira - Oct 7, 2022 om 16:00
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ook in een huurhuis dient u de douchekop zelf te vervangen. De één wil douchekop zus en de ander douchekop zo.
U moet dus zelf naar een winkel en kiest er eentje uit die naar uw wens is. Kleine moeite toch?!

Aanvulling: bij sommige douchekopmerken krijgt u er ook een slang bij.

getty
door getty Oct 7, 2022 om 16:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

menner heeft waarschijnlijk een servicecontract hiervoor bij de verhuurder.

sira
door sira Oct 7, 2022 om 16:18
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Zou kunnen. Maar toch koop ik hem liever zelf, er zijn zoveel soorten en uitvoeringen en de douchekop die je van de WBV krijgt, zal de meest eenvoudige zijn.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2022 om 16:48
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@getty, ik heb ook een servicecontract maar ik krijg echt geen douchekop van de WBV.

marita5
door marita5 - Oct 7, 2022 om 16:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wonderman ,

Bekijk eens dit filmpje , klik op de rode regel .

https://www.youtube.com/watch?v=bqfV7g3-Ki4

Of dan maar tot maandag wassen aan de wastafel .

Kijk bij action , ik zie daar een doucheslang en douchekop voor totaal € 7,-
Dan bent voor het weekend weer een proper mannetje / of vrouwtje ;-))

Thecla58
door Thecla58 - Oct 7, 2022 om 16:03
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ga naar de bouwmarkt koop daar voor een habbekrats een nieuwe slang met douchekop en sluit die aan. Is sneller steeds bellen.

Volgens mij zijn dit soort dingen altijd voor eigen rekening

sira
door sira Oct 7, 2022 om 16:12
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Toen ik eind jaren '70 een huurappartement betrok, zat er niet eens een douchekop op. Heb niet eens de WBV gebeld, maar ben naar de bouwmarkt gereden en een nieuwe gekocht met slang, want er zat nogal wat kalk op de oude slang. Toen had je nog douchekoppen in verschillende kleuren.

getty
door getty Oct 7, 2022 om 16:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wellicht heeft meneer hiervoor een servicecontract bij de verhuurder. Wordt vaker aangeboden.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2022 om 16:50
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Klop hoor @thecla58, heb ook een servicecontract, maar daar zit echt geen nieuwe douchekop in.

getty
door getty - Oct 7, 2022 om 16:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

3 dagen niet kunnen douchen is acceptabel. U kunt u best een keer aan de wastafel uitgebreider wassen.

Gewoon even een wachten op maandag.

sira
door sira Oct 7, 2022 om 16:20
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Vroeger moest je je 6 dagen van de week in de keuken aan het aanrecht wassen en de 7e dag mocht je in de teil.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2022 om 16:53
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Komt toch goed uit met bezuinigen. Douche ook niet emer iedere dag, zo ja, keukenwekker erbij: haal het net in 5 minuten. (Beetje lastig als je niet meer zo vast op de voeten staat). Gebruik ik mijn wastafel is waar hij eigenlijk voor diende. ;-). Niet alleen voor tanden poetsen.

panter22
door panter22 - Oct 7, 2022 om 16:23
6599 Antwoorden / Vragen

Het vervangen van een douchkop is voor de huurder, tenzij je een abonnement hebt voor klein onderhoud.
Dit is toch geen noodgeval. Bij onze woningstichting moet je ook wachten tot er een monteur beschikbaar is . Dat kan een paar dagen duren. Een reparatieverzoek kun je ook online regelen.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2022 om 16:29
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt toch wel ouderwetsch met een washandje en een wasbakje ook uzelf wassen.

sira
door sira Oct 7, 2022 om 16:52
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Men is tegenwoordig teveel luxe gewend. Maar als er werkelijk een watertekort komt, zullen ze wel terug in de tijd moeten

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2022 om 16:41
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd dient een douchekop door u zelf te worden vervangen en zie daarvoor o.a. https://www.woonbond.nl/huren-en-recht/kamers/onderhoud-reparaties

M.b.t. het verzoek om hulp zal nu ook nog een rol spelen van een tekort aan vakmensen bij Coen Hagedoorn.

Edoch: per saldo u dient het zelf te vervangen en als een instalateur dat moet doen zult u naar ik aanneem ook de rekening krijgen (en duurder uit zijn)

sw
door swat1500 - Oct 7, 2022 om 17:43
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is uw vraag?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 7, 2022 om 19:18
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Wonderman,

Met een bahco of grote steeksleutel kunt u eenvoudig zelf de doucheslang vervangen.

Ik raad u aan om niet te bezuinigen op een doucheslang,maar iets meer uit te geven aan een wat langere (2 meter) kwalitatieve doucheslang.(zie de bijgevoegde foto als voorbeeld).

Voor de zekerheid heb ik altijd zo'n goedkoper model als reserve .

rj
door rjw Oct 7, 2022 om 23:11
3257 Antwoorden / 5 Vragen

Deze slang kan je echt niet vastdraaien met een steeksleutel of bahco. Deze kan je met de hand vastdraaien of anders met een waterpomptang (wel even een doekje er tussen doen anders beschadig je de slang).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 8, 2022 om 02:45
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

U heeft gelijk.

Sommige goedkopere doucheslangen kun je wel los en vast draaien met een steeksleutel of bahco.

sira
door sira Oct 10, 2022 om 12:34
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Het kan wel met een Bahco, je bent alleen wat langer bezig ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 7, 2022 om 19:22
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Wonderman,

Ik raad u aan om een metalen douchekop te nemen zoals op de bijgevoegde foto.

Als hij valt ,zit er hooguit een deukje in .

In mijn vorige woning heb ik er 30 jaar mee gedouched.

Het heeft een universele maat en past op die doucheslang van Grohe.

Ka
door Kazuri Oct 10, 2022 om 12:44
3 Antwoorden / Vragen

Nu mag dat nog maar een paar minuten.

Wel heel lang, 30 jaar.

Iv
door Ivo W - Oct 7, 2022 om 21:41
729 Antwoorden / Vragen

U had toch zeker niet gedacht dat wanneer u vrijdagochtend een klein probleempje meldt, dat er dan vrijdagmiddag al iemand langs kan komen om dit te verhelpen? Bij een gezond bedrijf staan alle monteurs voor de hele dag al vol gepland, en u heeft geluk dat er maandag nog ruimte in de planning is. Voor dit soort kleinigheden heeft Coen Hagendoorn een reactietermijn van minstens één volle week (waarschijnlijk zelfs 14 dagen).

Uit ervaring weet ik ook dat heel boos worden tegen medewerkers aan de telefoon u ook niet verder gaat helpen. Voor de medewerkers is het gewoon vrijdag en begint om 16u30 of 17.00u het weekend en alles wat dan niet af is komt maandag wel weer. Of u nu boos bent of niet over zo'n kleinigheidje, ze gaan hub weekend echt niet uitstellen of laten verpesten.

mahadma
door mahadma Oct 7, 2022 om 23:15
11537 Antwoorden / 51 Vragen

op vrijdagmiddag is alleen nog de spoed dienst bereikbaar bij onze wbv

ro
door ronny530 - Oct 8, 2022 om 07:58
2773 Antwoorden / 41 Vragen

In dit geval is er geen sprake van een spoedgeval zoals een lekkage of stroomuitval dat wel is. Dat u niet tijdig teruggebeld bent is niet echt netjes maar als dat wel was gedaan had u ook te horen gekregen dat de reparatie over het weekend heen getild zou worden en pas op maandagmiddag plaats zou vinden. Blijkbaar heeft u een servicecontract afgesloten waarbij reparaties die voor eigen rekening komen gratis worden uitgevoerd maar die zijn zonder de eventuele materialen en komt in dit geval de douchekop voor eigen rekening. Wat de reparatie op maandag a.s. betreft heeft u niets te klagen want een week wachten is tegenwoordig meer regel dan uitzondering.

mo
door mof - Oct 10, 2022 om 12:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een afgebroken douche kop is geen spoedgeval ... daar kan best een weekje overheen! Gebruik maar gewoon een ouderwets washandje!

wonderman
door wonderman - Oct 10, 2022 om 12:20
2 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt allemaal voor jullie reactie.
ik abonnement voor kleine reparaties dus ik denk dat een douchekop een kleine reparatie is.
als het goed is komen ze 10-10-2022 ik heb vrijdag coen hagedoorn gebeld ff afwachten.

ze
door zeemannetje - Oct 10, 2022 om 19:23
120 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ook een servicecontract, dan valt dit soort reparaties mogelijk daaronder. Heb je dat niet dan moet je zelf voor de kosten opkomen of zelf repareren.

wonderman
door wonderman - Oct 12, 2022 om 11:41
2 Antwoorden / 2 Vragen

ze zijn maandag 10-10-2022 geweest ik heb een hele douche stang en douchekop gekregen.
het het is nog een goed merk ook Grohe.
bedankt allemaal,ik kan weer douchen.

marita5
door marita5 Oct 12, 2022 om 13:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .