sl
door sleepy dreamy Feb 22, 2022 om 23:24
Huishouden & energie

Droom Idee nachtmerrie

Op 31 oktober 2021 een matras besteld bij Droom idee. Matras was niet leverbaar, maar werd op 26 november geleverd. Na een maand of twee lag het nog steeds niet lekker. Last van pijn in de onderrug en aan een kant had ik het gevoel uit bed te rollen. 100 Dagen proefslapen, dus niks aan de hand.Ander matras besteld bij een ander bedrijf en toen dit er was, het Droom idee matras eraf gehaald. Het leek wel berg en daal. Op sommige plekken kuilen en andere plekken bobbels.Toen een verzoek gedaan bij Droom idee om het matras te retourneren. Prompt kreeg ik het bericht dat mijn 100 dagen proefslapen verstreken was. Ze hadden gemakshalve de bestel datum als begin van mijn 100 dagen proefslapen genomen en niet de dag dat het geleverd was. Nouja, kan gebeuren, dacht ik toen nog. Heb ze daar op geattendeerd en daarom kon ik het matras toch retourneren. Afspraak gemaakt en nu begint het pas echt...De bezorger zou het matras tussen 19.50u en 21.25u komen ophalen. Om 22.00u was er nog steeds niemand geweest. Ik besloot op de tracking link te klikken waar die bezorger toch bleef. Toen kreeg ik de melding dat hij al geweest was om half 10 en dat ik niet thuis was.  En of ik maar even 25 euro kon aftikken omdat ik niet thuis was ,anders zouden ze het matras niet ophalen. Ik ging hier natuurlijk niet mee accoord. Ik kreeg toen een mail dat de bezorger meerdere malen had aangebeld en me ook nog gebeld op mijn telefoonnummer. Hoe komt het dan dat ik niets gehoord heb??? Mijn deurbel gaat nogal zwaar en je moet hem best ver induwen voor hij gaat. Het kan dus zijn dat de bezorger hem niet ver genoeg heeft ingeduwd, maar is dat mijn schuld? En dat hij getelefoneerd heeft??? Is hij zowel incababel om op een deurbel in te drukken als om een telefoon te bedienen? Of liegt hij gewoon of is hij nooit geweest? En dat kost mij dan 25 euro! Droom idee bleef volhouden dat ik de 25 euro boete moest betalen, daarmee implicerende dat ik een leugenaar ben en ik daadwerkelijk niet thuis was. En bedankt he.. Als klap op de vuurpijl kreeg ik nog deze mail (adres onleesbaar gemaakt):

klantenservice@droomidee.nl
Mon 2/21/2022 7:46 AM

Beste Tom,

Bedankt voor je bericht.

Onderstaande betaling van €25,00 moet worden voldaan om het matras bij je te komen ophalen. Als adres hebben we de ********in ******* klopt dit? Wanneer ik op Google Maps kijk, dan is dit een winkelcentrum. Als dit het geval is dan moeten wij de openingstijden van het winkelcentrum weten, anders staan we voor een dichte deur.

Ik hoor graag van je!

Met een vriendelijke groet,

Ismay | Droomidee

E: klantenservice@droomidee.nl
W: www.droomidee.nl
T: 085 7600 742

logo Droomidee

Dit is echt hilarisch. Mijn straat grenst aan een winkelcentrum, maar ligt er niet in. Wat denken ze nou? Dat ik in de Albert Hein woon? Niet alleen zijn ze niet in staat om een bel in te drukken of een telefoonnummer te draaien, google maps gebruiken is voor deze charlatans ook al te moeilijk!! En dit dan als smoes gebruiken dat ze het matras niet kunnen ophalen.., omdat ik in de Albert Hein woon ..of in de bakker..of in de slager. Ze slapen blijkbaar zo beroerd op hun eigen matrassen , dat ze permanent IQ verlies hebben opgelopen. Hahahahahahaahahahahahah. Ze hebben me 300 euro door mijn neus geboord maar ik heb tenminste nog even kunnen lachen. Ik begrijp dat het bedrijf een prijsvechter is met kleine marges , maar om dan zo aan je geld te komen...Want volgens mij was dit alles een vooropgezet plan om maar vooral niet aan hun eigen voorwaarden te voldoen. Wat een nachtmerrie!!!
Hoe krijg ik mijn geld terug?

1482 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2022 om 00:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien of een goede bel aanschaffen of, zoals, een notitie bij je bel schrijven: goed indrukken? Nee, denk ook niet dat zij denken dat je bij Albert Heijn woont, dat is een andere naam (Hein). Maar u heeft zelf gekozen voor een goedkope toko: zoals je zelf schrijft: ze voldoen niet aan hun eigen voorwaarden. In ieder geval: als je niet weet waar je een matras moet kopen, ga dan op safe en koop bij Ikea. Geen gezeur en gezeik: allemaal rijk.

marita5
door marita5 - Feb 23, 2022 om 01:01
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sleepy Dreamy ,

Droomidee is aangesloten bij Webwinkelkeur , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/Droomidee_1214542?lang=nld

https://dashboard.webwinkelkeur.nl/disputes/add/1214542?mediator=WebwinkelKeur&lang=nld

sira
door sira - Feb 23, 2022 om 09:19
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik u was, zou ik toch iets aan die deurbel doen, want dat is juist wèl uw probleem.

Franske1958
door Franske1958 - Feb 23, 2022 om 09:39
426 Antwoorden / 2 Vragen

Een tijdje terug had ik ook problemen met mijn bel.
Ik had er toch echt een briefje bij geplakt met de tekst:
"let op bel werkt niet kloppen svp"
Kennelijk had ik iets niet goed gedaan, ik begrij[p alleen niet wat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 23, 2022 om 10:30
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, er lijkt mij aansluitend op al gegevens antwoorden niets anders te doen dan de  € 25,00 voor lief te nemen en ook te zorgen dat u uw bel wel goed hoort resp. die goed functioneert.
U zou mogelijk het matras wel zelf kunnen wegbrngene maar dat kan dan voor u een of meer vervoersproblemen opleveren.

Uiteraard is er de mogelijkheid om een klacht in te dienen waarvoor @MARITA5 de aanwijzingen al gaf. Op zich is d vraagstelling dat de aflevering in een winkelcentrum en de iopeningstijden wel uitermate merkwaardig en dat kan dan inderdaad een goed onderdeel zijn van uw klacht. Men heeft bij Droomidee uw goede en juiste adres en zelfs bij woningen boven een winkelcentrum geldt dat zij niet gebonden zijn aan openings/sluitingstijden.

Terug naa r het begin: aanrekenen van €25 om iets op te halen is niet onredelijk.

leonie carree
door leonie carree - Jul 14, 2022 om 16:04
8 Antwoorden / 4 Vragen

Nooit en nooit meer droomidee,
Na een paar jaar en paar matrassen verder weer nog steeds een compleet doorgezakt matras binnen 1,5 jaar.
Nu had ik zonder vragen de toekenning gekregen om het aan koopbedrag terug te krijgen !
Ik was zelf perplex.
Op verzoek van droomidee overal positieve reviews schrijven, jawel...
Daar komt het ...
Ik zie niets verschijnen of hoor niets !
Nu moet ik al dagen bewijzen aanvoeren dat ik het matras heb besteld en dat ik omgeruild heb .
Order is ook bij hen gevonden.
Meerdere medewerkers zijn al dagen aan het verzinnen hoe ze hier onderuit kunnen komen, je kan t zo gek niet bedenken.
Eigenaar is niet te spreken, medewerker is vreselijk klantonvriendelijk.
Het komt er op neer dat ze een fout gemaakt hebben zonder juiste uitleg.
Zonder bericht !
Dank

leonie carree
door leonie carree - Jul 14, 2022 om 16:05
8 Antwoorden / 4 Vragen

Nooit en nooit meer droomidee,
Na een paar jaar en paar matrassen verder weer nog steeds een compleet doorgezakt matras binnen 1,5 jaar.
Nu had ik zonder vragen de toekenning gekregen om het aan koopbedrag terug te krijgen !
Ik was zelf perplex.
Op verzoek van droomidee overal positieve reviews schrijven, jawel...
Daar komt het ...
Ik zie niets verschijnen of hoor niets !
Nu moet ik al dagen bewijzen aanvoeren dat ik het matras heb besteld en dat ik omgeruild heb .
Order is ook bij hen gevonden.
Meerdere medewerkers zijn al dagen aan het verzinnen hoe ze hier onderuit kunnen komen, je kan t zo gek niet bedenken.
Eigenaar is niet te spreken, medewerker is vreselijk klantonvriendelijk.
Het komt er op neer dat ze een fout gemaakt hebben zonder juiste uitleg.
Zonder bericht !
Dank