ri
door ringbaard Jan 13, 2006 om 14:30
Huishouden & energie

Eindafrekening Eneco

In september 2005 zijn wij verhuisd en zijn de meterstanden doorgegeven. In eerste instantie ontvingen wij ong. ? 370  terug maar in december kregen wij een correctiefactuur van ? 2700. Graag betalen binnen 2 weken. Vervolgens gebeld met Eneco. Wij zouden 2 jaar 9 maanden dat wij op het oude adres hebben gewoond geen electriciteit hebben betaald.


De meterstanden zijn door mij steeds per computer doorgegeven. In onze flat zaten de stookkosten in de huurprijs zodat ons niet is opgevallen dat we een te laag bedrag hebben betaald. Ook is er nooit iemand geweest om de meterstanden op te nemen. De oude jaaropgaven zijn niet meer in mijn bezit. Ik heb wel kopien ontvangen van Eneco maar daar staat energieverbtuik 0 op.


Bovendien zouden wij, gezin met 2 kinderen, in 2 jaar en 9 maanden bijna 20.000 kwh gebruikt hebben. Uit navraag in mijn kenniskring blijkt dat men ong. 4500 kwh. per jaar gebruikt voor vergelijkbaar aantal personen in huis, dus ons gebruik lijkt mij redelijk hoog.


Helaas kan ik nog weinig bewijzen of nameten want wij zijn zoals gezegd inmiddels verhuisd. Wie kan ons hierbij helpen? 


 


 

556 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sh
door shopaholic - Apr 2, 2006 om 20:59
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mr / mw,


Wat vervelend zo'n hoge rekening! Raar dat er niemand is geweest, want ik meen dat dit iedere 3 jaar moet worden gedaan door de netbeheerder. U zou dit kunnen voorleggen ad geschillencommissie of de DTe, zij kunnen u meer vertellen over de regelgeving binnen energieland.




Bereikbaarheid Infolijn DTe
De Informatielijn is op werkdagen geopend van 9-17 uur. U kunt ons bereiken via:
         > 0800 0231 885 (gratis vanuit Nederland) 
         > per e-mail: 
info@nmanet.nl 
         > of per 
mailformulier 


Veel succes!!  Groetjes, Shopaholic

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer