El
door Elllis May 30, 2017 om 20:03
Huishouden & energie

Eindnota energiemaatschappij

Ik ben klant bij Eneco. Nu heeft mijn nieuwe buurvrouw bij haar verhuizing per abuis mijn huisnummer doorgegeven als haar nieuwe huisnummer aan de netbeheerder.

De Eneco heeft nu (in mei) een eindnota opgesteld en ik moet van hen, op basis van de door hen geschatte meterstanden 420 euro bijbetalen.

Normaal gesproken ontvang ik een jaarnota in oktober waarbij ik geld terug krijg omdat ik mijn maandbijdrage vrijwillig hoger heb gezet.

Men is niet bereid om een oplossing hiervoor te bedenken. Ik heb al gesuggereerd om een eindafrekening in mei te maken die op 0 bijbetalen uitkomt en in oktober een nieuwe eindafrekening op de werkelijke meterstanden.

Men zegt dat dat niet kan. Ik vraag mij af, mag dit nu zomaar? Dat is toch heel vreemd?

6699 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 31, 2017 om 06:10
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Wil Eneco niet de hemel inprijzen, maar als, zoals u schrijft uw buurvruw een foutie huisnummer heeft opgegeven: daar  moet met Eneco uit te komen zijn. Dus een iets betere communicatie lijkt me de aangewezen weg. Facebook, Twitter, of wat dan ook, weet zeker dat er, met juiste argumenten, samen kunnen komen.

marita5
door marita5 - May 31, 2017 om 07:20
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ellis ,

Dien een klacht in via klachtenformulier , klik op de rode regel .

https://www.eneco.nl/klachtenformulier/ ,

Plaats ook uw klacht op klachten.nl / klachtenkompas .

Of bezwaar aantekenen ,

https://www.consuwijzer.nl/energie/klachten/klacht-over-energiebedrijf

fr
door frans56 - May 31, 2017 om 07:38
230 Antwoorden / 9 Vragen

Gewoon de rekening geven aan uw nieuwe buren. Zij hebben immers deze fout gemaakt, dus dienen deze ook op op te lossen.
Dat dit per abuis is gebeurd maakt niets uit.  Als zij niet zijn verzekerd voor rechtsbijstand is dat niet uw probleem.

ha
door halex May 31, 2017 om 08:25
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Slaat als een tang op een varken. Per ongeluk een schrijffoutje maken in 't huisnummer is echt nog geen onrechtmatige daad.

holstein
door holstein - May 31, 2017 om 08:24
922 Antwoorden / 16 Vragen

Die buurvrouw moet het maar even gaan regelen, u heeft uiteindelijk hier niks mee te maken, zo kan in principe iedereen u een probleem bezorgen waar u niet om vraagt.

ha
door halex - May 31, 2017 om 08:28
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat geeft Eneco op als reden? Als u direct vriendelijk aan de bel hebt getrokken toen u doorkreeg dat uw contract opgezegd werd, zal Eneco toch echt beter zijn best moeten doen om dit terug te draaien.
En mocht dat niet lukken, dan kunt u wellicht voorstellen dat u uitstel van betaling krijgt tot de volgende eindafrekening en dat er dan gesaldeerd wordt.

panter22
door panter22 - May 31, 2017 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kun je een eindnota krijgen op geschatte meterstanden.
De buurvrouw heeft zich vergist in het huisnummer, maar die zal toch haar eigen meterstanden hebben doorgegeven.
Kijk op je meter en vergelijk die met de meterstand die Eneco heeft geschat. Daar moet een groot verschil in zitten.
Is Eneco niet bereid een oplossing te zoeken? Eneco moet de vergissing herstellen.Jij staat hier buiten.
Ik zou het schriftelijk via Enoco afhandelen.
Melden dat je niet hebt opgezegd en dat je verwacht dat Eneco de fout herstelt.
Dat de buurvrouw een verkeerd huisnummer heeft doorgegeven,
En dat je het huidige contract wilt voortzetten.
(is er misschien ook sprake van een afkoopsom omdat je contract nog loopt?)
Ik zou niet betalen.

Ge
door Genee - May 31, 2017 om 08:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Een eindnota met geschatte meterstanden, hoe komen ze erbij, of...
Of heeft uw nieuwe buurvrouw haar meterstand doorgegeven en hebben ze die genomen voor uw eindafrekening?
De vraag is wie er nu bij de netbeheerder ingeschreven staat op uw adres.
En heeft zij niet Eneco maar een andere energieleverancier genomen?
Heeft u (nog) geen welkomstbrief gekregen van een energieleverancier op naam van uw buurvrouw?

ka
door kama - May 31, 2017 om 12:52
161 Antwoorden / 19 Vragen

Eneco schrijft op twitter:

"Hoi, Dit is al bij ons op Facebook terecht gekomen en beantwoord. Spijtig dat het is voorgekomen! ^Danielle"

Opgelost  dus. Zoals te verwachten van Eneco.

marita5
door marita5 May 31, 2017 om 13:35
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Als het is opgelost , was het wel netjes geweest als Ts dit ook hier zou melden ..

reflecs
door reflecs May 31, 2017 om 14:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wel beantwoord, niet opgelost:

Ik hoop dat het aanbod is, een eindafrekening maken die nu op 0 bijbetalen uitkomt en in oktober een nieuwe eindafrekening opmaken? Zoals ik al oplossing in mijn mail suggereerde.

18 uur

Eneco

Eneco We hebben al een aantal keer aangegeven dat dit helaas niet mogelijk is, Ellis. De middelen en opties die wij tot onze beschikking hebben, zijn je inmiddels aangeboden.

ma
door marleenvanh - May 31, 2017 om 13:03
451 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er nu precies gebeurd? Uw nieuwe buurvrouw.... Juist, dat is dan zij die NU naast u woont. Zij heeft dus het contract behorend bij HAAR oude adres opgezegd neem ik aan en Eneco verteld dat de eindafrekening daarvoor naar haar nieuwe adres, de 'Huppelepup straat' nummer 'zoveel' (dat van u, blijkt achteraf) in 'Flutjedam' gestuurd moet worden. Die rekening heeft dan toch niets met u cq. uw meterstanden te maken? Uw buurvrouw (zij heeft het fout gedaan!) stuurt een mail (met ontvangstbevestiging) dat het huisnummer niet goed is vervolgens betaalt zij die rekening. KLAAR zou ik zeggen.

Ge
door Genee May 31, 2017 om 13:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zal niet zo simpel zijn, op de enveloppe zal niet de naam van de buurvrouw staan.

hammond
door hammond - May 31, 2017 om 13:34
122 Antwoorden / 15 Vragen

De gas en electrameters hebben toch een nummer welke als het goed is op de eindafrekening vermeld staan. Gewoon aan Eneco vragen op welke nummers hun eindafrekening gebaseerd zijn.Maar wil uw buurvrouw niet meewerken,want zij heeft tenslotte een verkeerd huisnummer vermeld.

po
door postduif54 - May 31, 2017 om 13:53
51 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat lijkt me ook een vreemde zaak. En welke acties heeft de buurvrouw daartegen ondernomen? Als de buurvrouw u die 420 euro in de hand betaald. Stort u het en betaald gewoon. Dat is dan een alternatieve oplossing of Eneco stuurt een meterlezer langs om dit te controleren. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet. Misschien tijd over te stappen naar Electric Direct.

audb
door audb - May 31, 2017 om 14:05
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou meteen het contract bij Eneco opzeggen en overstappen op bv buget energie of vandebron die zijn een stuk goedkoper,

mo
door mof - May 31, 2017 om 16:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niet betalen. Netbeheerder moet aantonen dat u heeft beeindigd en anders is beeindiging ongeldig.

gerbera
door gerbera - May 31, 2017 om 23:02
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Mag aannemen dat ze bij Eneco kunnen lezen. De buurvrouw zal toch wel haar eigen naam hebben opgegeven met daarbij het verkeerde huisnummer. Of zie ik dat verkeerd en zijn ze toch niet zo bijdehand.
Tenzij de buurvrouw ook uw naam heeft gebruikt.

johanv1100
door johanv1100 - Jun 1, 2017 om 10:06
63 Antwoorden / Vragen

Het verbaasd elke weer ,dat er zoveel serieuze antwoorden komen op dit onzin verhaal.Een eindrekening over geschatte eindstanden van de verhuisde buren.  Hoe verzin je het ?

ma
door malhy2 - Jun 5, 2017 om 11:57
309 Antwoorden / 13 Vragen

Dit is echt een probleem waar Kassa wel eens aandacht aan mag besteden.
Iedereen kan zomaar op welk adres dan ook een energiecontract afsluiten en de werkelijke bewoners zitten dan met het probleem.
Het komt zelfs voor dat mensen zwaar in de stress raken van deze mogelijkheid.

Ed