angeleyes
door angeleyes Feb 5, 2009 om 21:19
Huishouden & energie

Eneco - verwarrende notas na verhuizing

Ik heb te maken met verwarrende notas van Eneco. Recent ben ik verhuisd in dezelfde regio en heb op mijn nieuwe adres ook te maken met eneco. Nu kreeg ik voor mijn nieuwe adres 4 enveloppen van eneco met een welkom en 2 verschillende bedragen en verkeerde data van ingang abonnement. Let wel: Ik bewoon de nieuwe woning (sleutels gekregen) op 20-1-2009.

Eneco brief 1 en 2: aanhef datum 26 jan 2009:
elektriciteit: 20-1-2009  euro 8,39
warmte: 29-12-2008  euro 119,61
termijnbedrag is euro 128.00
in deze brief staat ook de opnamestand van het elektr. meter (correct) vermeld

Eneco brief 3: aanhef datum 27-1-2009
elektriciteit: 20-1-2009 euro 8,39
warmte 29-12-2008 euro  119,61
totaalbedrag 128,00
hier geen meterstanden vermeld

Eneco brief 4: Bovenaan de brief staat vermeld: "Voorschotnota"In deze brief staat alleen 'warmte' vermeld maar geen periode in de brief waarop dit betrekking heeft en een bedrag van 100,90 euro excl btw en 120,00 euro incl btw. Deze brief bevat tevens een acceptgiro met aan de linkerkant 'periode 2009-02

Wat is wijsheid in deze? Ik neem aan dat ik de notas beter opzij kan schuiven en Eneco verzoeken slechts 1 -overzichtelijke- nota met de juiste data en bedragen te sturen of zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden? Omdat ik de sleutels pas op 20 jan 2009 heb gekregen hoef ik toch niet te betalen vanaf 28-12-2008?

Ik vraag dit omdat ik al eerder in een enorme brievenchaos verwikkeld ben geweest met eneco een aantal jaren terug en wil herhaling absoluut voorkomen.

met dank,
vi

403 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 6, 2009 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je snelle reactie,read ;)

Eneco gebeld en ze hebben mij toegezegd een nieuwe (gecorrigeerde)  rekening te sturen.

--

Ik heb eigenlijk nog een vraag over betalingen ;)

Eneco wil mij dwingen tot incasso en vermeld allerlei 'voordelen van het automatisch betalen' waaronder het -aangeven op welke dag het bedrag elke maand afgeschreven mag worden.
Op dit moment heb ik een automatische bankbetaling aan eneco. Mijn inkomen komt elke maand tussen de 9e en de 11e maar eneco wil nu het maandbedrag op uiterst de 8e v.d maand binnen hebben. Ze hebben al vaker de datum aangepast van de 19e naar de 16e > naar de 11e en nu dus weer.

Ze zeggen dat het niet mogelijk is dat ik ZELF aangeef welke datum van de maand goed uitkomt (voor mij) maar via automatische incasso dat wel kan. Helaas heb ik geen financiele middelen om dus voor de 8e te betalen,omdat dit zou betekenen dat ik ineens 2 x 125 euro zou moeten betalen. Eneco blijft een regeling/overleg weigeren (klantvriendelijker dan een botte dame die mij afsnauwt wordt het blijkbaar niet).

Natuurlijk moet ik betalen,maar wat is mijn recht mbt de datum van betalen? Het voorstel om dubbel te betalen (zodat de door hen genoemde valutadatum gehaald wordt) zodra mijn vakantiegeld binnen is (mei) werd ook getorpedeerd...

ve
door verwijderd - Feb 6, 2009 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag angel,

Uiteraard hoef je alleen maar de levering te betalen vanaf de datum dat je de huur/koop-overeenkomst hebt afgesloten. Is dat 20-1-2009, dan betaal je dus vanaf die datum. Het beste lijkt me dat je schriftelijk en/of telefonisch even kontakt opneemt met Eneco.

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2009 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag angel,

Zelf heb ik een automatische afschrijving lopen bij Eneco op de 19de van de maand. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er iets fout is gegaan (afkloppen!!!).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Note: blijkbaar werken er ook onbeschofte en brutale trutten bij Eneco.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2009 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Automatische incasso doe ik alleen als ik schriftelijke bevestiging krijg dat de eindafrekening daar geen deel van uitmaakt (je raad t al,eneco weigert de toezegging 'de eindafrekening te behandelen als een nota met acceptgiro).

Read,je hebt een enorm snelle reactietijd,flitsend! ;D

ve
door verwijderd - Feb 6, 2009 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Alleen maar bij ANGELS.

ReadAC.