ja
door janssensr Feb 8, 2006 om 09:43
Huishouden & energie

Energie rekening wordt t/m 2001 verrekend ?

Ik heb van Intergas een jaar afrekening gekregen, waarbij ze terug gaan helemaal naar 2001.  Nu heb ik altijd aan mijn verplichtingen gedaan en altijd alles betaald. Tevens heb ik ook van al die jaren een eindafrekening en altijd alles betaald en voorschotten verhoogd. Als er op de rekeningen iets niet klopte heb ik de gemeld en doorgegeven.In 2002 hebben we een nieuwe meter gekregen. Toen is alle ellende begonnen. Heb bij iedere fout van Intergas gebeld en de juiste meterstanden altijd doorgegeven. Nu melden ze dat ze hebben geconstateerd dat wij een nieuwe meter hebben ( ja 4jaar na dato) en moet ineens van al die jaren de correctie betalen. Ik vindt dit grove nalatigheid van Intergas en terecht om dit zo te doen. Ik heb niet 1 maar tientallen keren gebeld, langs geweest om dit op te lossen.Wat ik nu graag zou willen weten of dit zo maar mag, zeker omdat ik altijd jaar afrekeningen gehad heb en netjes betaald en er dacht vanuit te kunnen gaan dat dan dat jaar afgesloten is. Want je krijgt per slot van rekening ook geen "nabetaling" op een wasmachine die plots 3 jaar geleden tocht duurder bleek te zijn.

Wat moet ik nu doen!

344 1 Rapporteer

sh
door shopaholic - Apr 2, 2006 om 20:30
5 Antwoorden / 0 Vragen

  1. Beste mr / mw Janssen,

Erg vervelende situatie,dat is het zeker. Natuurlijk wilt (en moet) u voor uw werkelijke verbruik betalen. Wat er precies mis is gegaan met die nieuwe meter is me niet helemaal duidelijk.

Zoals ik het namelijk begrijp heeft Intergas al die jaren doorgerekend vanaf de oude meter. Dit zou betekenen dat u al eerder op jaarafrekeningen had kunnen constateren dat er iets niet klopte adhv de eindstand.

Maar wiens schuld het ook is, het is wel erg lang geleden om hier nog een naheffing over te sturen. Over deze kwestie kunt u wellicht contact opnemen met de DTe (Dienst Toezicht Energie). Zij kunnen u meer vertellen over de regelgeving binnen eregieland. Lees wel eerst onderstaande:

Informatielijn DTe

1. Beantwoordt vragen
2. Verwijst bij klachten
3. Is het meldpunt voor misstanden op de energiemarkt

ad 1) Vragen; DTe beantwoordt* vragen over:
         > de werking van de energiemarkt
         > de rol van DTe op de energiemarkt
         > relevante wet- en regelgeving op het gebied van elektriciteit en gas     > besluiten en concrete acties van DTe

ad 2)  Klachten; Indien u een bezwaar wilt maken tegen een bepaald besluit of een klacht in wilt dienen over een energiebedrijf wie is dan de aangewezen instantie?

ad 3)  Naast het geven van informatie, ontvangt de DTe ook graag informatie over mogelijke overtredingen van de Elektriciteitswet, Gaswet of de Codes.

Bereikbaarheid Infolijn
De Informatielijn is op werkdagen geopend van 9-17 uur. U kunt ons bereiken via:
         > 0800 0231 885 (gratis vanuit Nederland)
         > per e-mail:
info@nmanet.nl
         > of per
mailformulier

Niet alle vragen

·    Bij het beantwoorden van vragen zal DTe voorrang geven aan de doelgroepen consumenten en zakelijke afnemers (inclusief de lagere overheden).

·    Bij vragen van consultants, advocaten, adviesbureaus, studenten of wetenschappers zal DTe het criterium hanteren dat vragen worden beantwoord waarvan het antwoord niet te vinden is op onze website of het internet in het algemeen dan wel door het raadplegen van literatuurbronnen.

Veel succes!!  Groetjes, Shopaholic