Le
door Lenaco Nov 13, 2019 om 21:47
Huishouden & energie

Energiecontract onder valse voorwendselen

Vanavond gebeld, door iemand, die zich voordeed als een vertegenwoordigster van Liander. Mijn energie rekening zou verlaagd kunnen worden. Na het doorgeven van e-mail adres en rekening nummer, kreeg ik een contract aangeboden van engie. Ik ben hier niet op in gegaan. Het geeft wel aan, dat er op een misleidende manier contracten worden aangeboden, mag dit zo maar?

1348 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2019 om 21:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar waarom uw mailadres en rekeningnummer doorgegeven? Dat heeft uw energieboer toch al lang?
Ik zou goed opletten dat er niets van uw rekening afgeschreven wordt of dat u wegens contract elders afgesloten wordt van uw huidige energieleverancier. Voortaan svp dergelijke telefoontjes direct afbreken, en met een bedankje en een groet.

gerbera
door gerbera - Nov 13, 2019 om 22:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Op deze wijze mag het dus niet, dat is al zo vaak in div. consumentenprogramma's gemeld. Maar ja weer een lokkertje over verlaging maar wat er niet bij verteld wordt is dat u op de jaarafrekening flink moet bij betalen omdat uw termijnbedragen gewoon te laag zijn.
Verder is, zoals @tijger1 vermeld Liander geen energiebedrijf, en zo maar uw bankrekening en e-mail verstrekken is niet erg handig.
Maak hiervan melding bij de ACM met vermelding van de leverancier (engie) waarvan u een contract heeft ontvangen. Klik hier

ne
door neodutchio - Nov 13, 2019 om 22:12
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En hoe weet een verkoper dat uw rekening verlaagd kan worden? En weet u direct op te noemen wat uw verbruik is, wat uw verbruikerskosten zijn en de vaste kosten?
Deze bedrijfjes hebben bestaansrecht bij het feit dat het denkvermogen op uit gaat bij het horen van de woorden korting of gratis.

Zojuist even de bedragen bekeken, zo goedkoop zijn ze niet.

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2019 om 22:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En nu maar in de gaten houden dat je toch niet ongewenst overstapt.

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2019 om 22:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Liander is helemaal geen Energie Maatschappij, net zoals Stedin. Begrijp ook niet dat u al uw gegevens aan de "vertegenwoordigster" van Liander geeft. Morgen maar zo spoedig mogelijk met uw energie leverancier bellen dat u iets doms heeft gedaan en dat proberen glad te strijken. Dat u erop bent in gegaan is louter en alleen uw eigen onwetendheid. Jammer maar waar.

getty
door getty - Nov 14, 2019 om 07:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Meldt u zich wel even officieel af? Anders zit u er straks toch aan vast.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2019 om 09:57
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd,Liander is helemaal geen energie leverancier. Omdat hier kennelijk wel degelijk sprake is van misleiding en mogelijk zelfs van iets dat strafrechtelijk vervolgd zou kunnen worden is het m.i. zinvol om uw ervaring te melden bij www.fraudehelpdesk.nl en/of bij ACM Consuwijzer www.consuwijzer.nl Mogelijk zijn er daar al meerdere klachten bekend en kan er dan mogelijk ook worden opgetreden.
Zeer goed dat u er niet op in bent gegaan.