Energiedirect misleidende reclame voor bestaande klanten
Ik ben al 2 jaar klant van Energiedirect, nu bieden ze op de site aan 80 / 100 / 150 euro korting als je klant wordt, wil je eventueel verlengen dan kan je dit doen doormiddel van m`n energiedirect en dan zie je staan dezelfde pakketten als nieuwe klanten maar als extra staat erbij:
Nu met €50,- extra voordeel voor vaste klanten. (bij afsluiting 1 jaar) en Nu met €100,- extra voordeel voor vaste klanten. (bijafsluiting 2 jaar) en
Nu met €150,- extra voordeel voor vaste klanten. (bij afsluiting 3 jaar),
nu is het echter het geval dat als je belt dat je dus NIET het extra voordeel krijgt maar alleen de de 80 euro of 100 bij 2 jaar en 150 bij 3 jaar, je krijgt dus niet het extra voordeel, toen ik vroeg wat dan het extra voordeel was voor bestaande klanten dan krijg je te horen dat dat de korting is die je krijgt als bestaande klant maar als je zegt nieuwe klanten krijgen dat al dan krijg je als reactie wij maken geen onderscheid tussen oude en nieuwe klanten.
Ik vind daarom dat dit misleidende reclame is naar bestaande klanten toe.
Heel onverstandig om een contract af te sluiten voor drie jaar. Stap over naar een ander, voor één jaar, en u krijgt daar ook een bonus.
genoeg anderen leveranciers, prijzen voor stroom / gas zijn vrijwel gelijk, het verschil zit hem vaak in de leveringskosten per product, die zijn nl vrij door de energie maatschappij te bepalen, voor alle andere kosten moeten ze gelijk zijn dat is wettelijk zo vastgelegt, als je de oude jaaropgaaf invult bij een ander bedrijf, kom je ook andere termijnen tegen, dat komt door de leveringskosten, en het zgn cadeau, maar sjoppen loont wel degelijk. dat zijn dus die bedragen die U als vaste klant mist. KLIK hier . Dus met een 3 jarig contract schiet U in Uw eigen voet
Ik teken niet voor 3 jaar ik wil eventueel bij tekenen voor 1 jaar en daar zit volgens de site ook een bonus aan vast maar ook een extra bonus voor bestaande klanten alleen gaat het er hier om dat ze iets aanbieden maar niet doen.
Daarnaast is reclame niet altijd misleidend en wat betreft energievergelijkers die gooien altijd degene die de site de meeste knaken aanbied bovenaan als goedkoopste dus die zijn net zo misleidend als energiesites zelf.
....... maar wat zoekt u dan?
Energie inkopen gaat toch alleen via de prijs en de kleur? De rest is niets anders dan marketingsprookjes. Bij jaarlijkse wissel valt altijd iets extra te verdienen. Daarnaast zijn er nog talrijke veilingen actief. Klik op energieveilingen in een zoekmachine. Wilt u het liever met uw huidige energie-aanbieder uitvechten.......dan neem nogmaals contact met ze op.
@@ Bij Nuon krijg je per jaar 5% extra korting op stroom met een maximum van 25 % , daarbij blijft hoe harder iedereen schreeuwt, en veel reclame maakt, je nog beter moet oppassen, reclame kost geld, en dat betalen de klanten, zo had oxxio Ca 4 jaar terug de gratis ipad air, twv 400 euro, nergens een addertje te vinden, tot je de hele reutemeteut doorspit, en links opent via links en zag je leveringskosten pp ( per product) van 27,50 per maand is dus 55 euro p/m voor je ipad-air onder de noemer leveringskosten. na maning van de consumentenbond heetft oxxio de site moeten aanpassen, nuon had bijv als leveringskosten , 3,75 euro PP.....dus 7, 50 per maand , deze leveringskosten blijft vrij te bepalen door de leverancier, Kijk dus altijd naar leveringskosten , hoe verder verstopt hoe sneller je de pagina moet sluiten. al de rest is standaard. Ga je een nieuw contract aan ? vraag altijd naar de leveringskosten. bel, mail, fb, hoe dan ook nakijken scheelt je een hoop geld. helaas heb ik die les geleerd, waar oxxio mij in het diepe trok, vistte nuon mij weer naar boven door de boel als oud klant terug te draaien en de boete te vergoeden dus had ik een ipad air voor 55 euro :-) en oxxio het nakijken...........eneco is ook een serieus bedrijf, goede kl serv. altijd meedenkend. kijk niet altijd wat je aan het eind terug krijgt het moet ergens vandaan komen, gratis geld bestaat niet en de "gratis" cadeaus zijn nogal duur bij sommigen , dus als je na 1 jaar 150 terug krijgt als extratje, bedenk dan waar dat extratje vandaan moet komen.. sjoppen loont, contracten voor 1 jaar , wordt aanbevolen op de radarsite ..
Reclame is altijd misleidend. En als je geen energiebedrijf wilt kiezen die bovenaan staat, neem je er toch lekker één die helemaal onderaan staat bij de energievergelijkers.
Bovendien vind ik het helemaal niet zo misleidend, je moet ook niet gaan vergelijken met het aanbod dat nieuwe klanten krijgen.
Ik teken niet voor 3 jaar ik wil eventueel bij tekenen voor 1 jaar en daar zit volgens de site ook een bonus aan vast maar ook een extra bonus voor bestaande klanten alleen gaat het er hier om dat ze iets aanbieden maar niet doen.
Daarnaast is reclame niet altijd misleidend en wat betreft energievergelijkers die gooien altijd degene die de site de meeste knaken aanbied bovenaan als goedkoopste dus die zijn net zo misleidend als energiesites zelf.
Ik zie het zo. Bij stakingen van het OV in Amsterdam was het motto altijd: u hoeft niet te betalen. Ik ben in het bezit van een jaarkaart en had daar dus geen profijt van. Zo is het ook met aantrekken van nieuwe klanten. Veel erger vind ik dat ik een contract met Energie Direct heb afgesloten voor 2 jaar en een maand later de energieprijzen naar beneden donderden en zij niet met een aanbieding kwamen ter compensatie terwijl ze wel sponsor zijn van een voetbalclub. Gelukkig loopt het contract bijna af.
U bedoelt, dat de bal rond is en een klant óók om tegenaan te trappen?
Nogmaals: jaarlijks overstappen en de extra welkom-premies meenemen. Ik zie het (overstappen) als een wedstrijd.......waarbij je altijd kunt winnen.
Nou dat is wel erg cru, maar ik ga er in de toekomst ook naar kijken. Dank nog voor de tip.
Ik snap de link tussen compensaties vanwege dalende energieprijzen en het sponsoren van een voetbalclub niet. Wilt u nu zeggen dat omdat ze genoeg geld hebben om een club te sponsoren dat ze verplicht zijn geld te geven omdat ze waarschijnlijk meer dan genoeg hebben?
Ik ben liberaal dus zou dat nooit zeggen. Mij ging het er over dat je pech kunt hebben. Dat ze genoeg geld hebben is wel duidelijk dus zal ik weer op zoek gaan naar een leverancier die niet mee doet aan de fratsen.
Bij energievergelijkers is degene die bovenaan staat meestal die daarvoor betaalt. Staat er ook voor. Dus gewoon uw gegevens invullen en vergelijken.
@ jackhyh, U had inderdaad de pech dat de prijzen daalde, dat is het risico van een meerjarig contract. Maar wat als de prijzen nu omhoog waren gegaan, had u ze dan het verschil betaald??.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
BKR registratie
Hi!
Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren.
Echte
...
Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer