ge
door gedupeerdeEON Dec 16, 2017 om 12:02
Huishouden & energie

Eon heeft ongevraagd energie aan ons geleverd terwijl wij een contract bij Engie

Het blijkt dat EON 2 weken aan ons ongevraagd heeft geleverd. Kan dat zomaar?
Nu beweren ze dat wij een tussenpersoon hebben nl Synnion en die heeft vlg Eon daar opdracht voor gegeven.
Wij hebben er in ieder geval nooit van gehoord.
Heeft iemand hier ervaring mee?

4825 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 16, 2017 om 12:13
11554 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gedupeerdeeon ,

Wij hebben er in ieder geval nooit van gehoord.

Hoe kan Eon nu aan u leveren ? Dan moeten zij toch gegevens van u hebben .

Lees deze klacht , klik op de rode regel .

https://www.klacht.nl/misleiding-bij-aangaan-nieuw-gas-energiecontract/

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 16, 2017 om 12:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Aha dat is via de energiekabouter gegaan, of de energiefee, nee wacht de energiehelderziende, die weet tenslotte uw naam, adres, bankrekening en geboortedtum.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2017 om 13:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt vast ergens “JA” gezegd.

Cookies
door Cookies - Dec 16, 2017 om 13:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En jij of je partner hebben de voorbije weken ook niemand aan de telefoon gehad die het had over energie? Dat kan nl. haast niet anders. Van wie zou EON anders dan van jou, die gegevens dan moeten hebben.

Al in je spammail gekeken of daar niet een overeenkomst in zit van Eon of een mailtje van Synnion?

https://www.synnion.nl en https://channelconnect.nl/telecom/synnion-verkopen-telecom-en-energie-heel-vergelijkbaar/

ge
door gedupeerdeEON - Mar 18, 2018 om 18:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

De persoonsgegevens kloppen ook niet helemaal, de gegevens die ze wel hadden kwamen uiteindelijk bij de de Nationale Energievergelijker ( let op niet DE  Energievergelijker) vandaan.We hebben contact gehad met de Nationale Energievergelijker dat ontkennen we ook niet. Maar contact hebben met De Nantionale Energelijker blijkt al gevaarlijk te zijn. Dus ze wisten inderdaad wat van ons maar gelukkig niet alle persoonsgegevens.
De Nationale Énergievergelijker kan of wil me niet vertellen hoe de EON aan onze gegevens is gekomen.
Als u ooit de Nationale Energievergelijker aan de telefoon hebt, hang gelijk op.
De zaak stinkt en Synnion heb ik uitgezocht dat blijkt ook niet echt een betrouwbare zakenpartner te zijn. ( geen persoonlijke ervaring mee) alleen lukt het me niet om ze persoonlijk te contacten.
Na ruim een half jaar hebben ze die nog steeds niet gestuurd. Ook onze advocaat krijgt het niet voormekaar om papieren in handen te krijgen waar die levering op gebaseerd is. Die zijn er ook niet. Maar zowel de EON als DE NATIONALE ENGERGIEVERGELIJKER proberen wel op allerlei manieren  te intimideren.

Wij hebben ook nooit een welkomstmail gehad of zoiets van EON , ook niet in de SPAM!!!

Topantwoord

panter22
door panter22 - Mar 19, 2018 om 13:22
6599 Antwoorden / Vragen

Er kunnen geen twee energieleveranciers tegelijk aan jullie leveren.

Hoe komt EON aan de meterstanden van die 2 weken. En die 2 weken ontbreken bij Engie?
Bij Engie hoefde je ook niet de eindstanden door te geven en een eventuele boete betalen?

ge
door gedupeerdeEON Mar 19, 2018 om 19:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt. Engie kwam er na twee weken achter en heeft de levering weer overgenomen,
Bij Engie hoeven we geen boete te betalen en ook geen eindstanden door te geven.
De Nationale Energievergelijker heeft met onze gegevens  lopen rommelen, hoe dat kan net wat u zegt de energiestanden, hoe komen ze daar aan. Ze willen er geen antwoord erop geven.
De gegevens komen bij de Nationale Energievergelijker vandaan en EON heeft het over Synion

ge
door gedupeerdeEON May 16, 2018 om 22:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is opgelost Eon geeft toe dat ze niet rechtsgeldig hebben geleverd en dat ze de kosten op de tussenpersoon gaan verhalen die onze halve gegevens heeft verkocht. Dit kwam meer voor helaas, dus dit  kan iedereen overkomen. De enige vraag wat me nog irriteert is hoe komen ze aan onze gegevens al kloppen ze voor de helft niet, we hebben er toch een hoop ellende van gehad. Het blijft ook vreemd dat EON eerst gaat leveren zonder te weten of er een rechtsgeldige contract is afgesloten en zonder ooit een bevestiging te sturen of zoiets. Voor ons is het nu klaar en hopelijke krijgt de veroorzaker ook echt de rekening gepresenteerd.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2018 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt al een advocaat ingeschakeld lees ik.

Maar alles zal nu toch wel teruggedraaid zijn?

Voortaan zulk soort telefoontjes meteen beëindigen, dan hebt u geen gedoe.

ge
door gedupeerdeEON Mar 19, 2018 om 19:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, die heeft de afgelopen maand twee aangetekende brieven/mails gestuurd naar EON maar EON heeft nog steeds niet  gereageerd.

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2018 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dat is dan ook een advocaat die het op zijn beloop laat. Ik zou maar met die onzin stoppen, kost u goud. U bent weer bij uw energiemaatschappij terug, dus alles is weer ok.

marita5
door marita5 - May 16, 2018 om 22:47
11554 Antwoorden / 15 Vragen

@Gedupeerdeeon ,

Fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

DOOR GEDUPEERDEEON 16 MEI 2018 OM 22:40
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Het is opgelost Eon geeft toe dat ze niet rechtsgeldig hebben geleverd en dat ze de kosten op de tussenpersoon gaan verhalen die onze halve gegevens heeft verkocht. Dit kwam meer voor helaas, dus dit  kan iedereen overkomen. De enige vraag wat me nog irriteert is hoe komen ze aan onze gegevens al kloppen ze voor de helft niet, we hebben er toch een hoop ellende van gehad. Het blijft ook vreemd dat EON eerst gaat leveren zonder te weten of er een rechtsgeldige contract is afgesloten en zonder ooit een bevestiging te sturen of zoiets. Voor ons is het nu klaar en hopelijke krijgt de veroorzaker ook echt de rekening gepresenteerd.

ma
door malhy2 May 19, 2018 om 11:33
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb al eens vaker opgebracht dat je zomaar op het adres van iemand anders een andere energieleverancier kan vragen daar te gaan leveren.
Diegene wordt dan afgesloten van zijn oude en krijgt energie van de nieuwe zonder dat hij iets heeft gedaan.
Ik heb dat meegemaakt bij mijn moeder waar iemand een adreswijziging bij zijn energieleverenacier had doorgegeven aleen met een verkeerd adres. Het adres van mijn moeder. Zij kreeg van eneco een endafrekening en van EON een nieuw voorschotbedrag. Toen ik het uit ging zoeken zag ik dat er een wildvreemde naam op het contract met EON stond. bleken deze mensen een verkeerd adres doorgegeven te hebben.
Ergo iedereen kan zomaar iemand anders zijn contract opzeggen.
Misschien iets voor KASSA om dit verder uit te zoeken en te behandelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 19, 2018 om 13:45
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Zo zie je dus hoe sommige 'tussenverkopers' menen te kunnen handelen om hun provisie op te strijken. Altijd allert zijn zeker omdat hier dus duidelijk sprake was van tenminste misleiding. Geen kabouters maar trollen.