leonie carree
door leonie carree Sep 29, 2023 om 13:54
Huishouden & energie

Ervaringen met verkoper Heuts ?

Ik had een mooie airco aanbieding met Klarna betaling gevonden online .
In mijn enthousiasme zag ik niet dat deze uit Limburg moest weg komen naar Drenthe toe.
Maar ik verwachte wel dat de airco naar boven getild zou worden voor 30E verzenden want de rest van de verkoop op de site is gratis verzenden.
Helaas konden zij mij dit niet garanderen want de verzender was een ander bedrijf.
Het verzendbedrijf heeft wel zijn best gedaan mij te geruststellen dat het mss wel zou gebeuren.
Toen de verzender kwam zei hij dat hij dit echt niet kon doen ook niet 1 trap naar beneden.
Ik dus bijna in paniek ivm klachten en geen hulp in de buurt hebben
Het is gelukkig goed gekomen en ben de verzender eeuwig dankbaar.

Maar toen ik de airco uit pakte bleek deze in een doos zitten zonder vaste bodem.
dus ik schoot nog in paniek.... als deze nou door de bodem op 5 trappen was gevallen was niemand verzekerd....

Ook bleek de airco op eerste gezicht minder aan te kunnen dan mijn antieke airco , maar met wel veel minder geluid en daar gaat het om, ik word letterlijk en de katten gek in de herrie een paar dagen zitten.
Ook kan de airco niet ontluchten en koelen tegelijk.

Ik heb direct de verkoper gebeld en die deed heel luchtig over de doos!

Ik vertelde dat ik niet tevreden was maar hij kon toch geen airco retour nemen zei hij .
Het gesprek werd beëindigt en ik perplex... ik hoop dat hij het nog naar wens gaat doen.

Nou was hier een bevriende installateur op bezoek en keek er gelijk naar,
best een mooi ding met minder geluid maar
de laagste stand is echt te luid
de slaapstand doet niets.

Ik durf niet weer te bellen want weet het antwoord al.
En hoe krijg ik in vredenaam deze naar Limburg tegen welke kosten ?

Ik ben er al dagen niet lekker door.

Verkoper gaat mij niet tegemoed komen.

Kan ik de 30E verzenden alsnog weigeren ?

1334 9 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Sep 29, 2023 om 14:09
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Hebt u al contact gezocht met Firma Heuts en antwoord gekregen?

Antwoord van Heuts.nl

Beste Leonie,

Wij vinden het zeer vervelend dat u hiermee in uw maag zit en willen u dan ook graag verder helpen. Kunt u ons mailen naar klantenservice@heuts.nl met deze gegevens:
- Factuur/bestelnummer
- Klacht/defect
- Video of foto's van het defect/klacht.

Alvast bedankt voor uw mail, dan gaan wij samen kijken voor een oplossing.

Met vriendelijke groet,
Customer Support

https://nl.trustpilot.com/review/heuts.nl

mahadma
door mahadma - Sep 29, 2023 om 14:14
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Neen, het is vaak zo dat witgoed pas hoger als de eerste drempel bezorgd tegen extra geld/mankracht. U zult moeten betalen. Wellicht is een dergelijk artikel beter lokaal te kopen/bestellen, zeker in het kader van service. En anders eerst de verkoper telefonisch voor de aankoop benaderen.

sira
door sira - Sep 29, 2023 om 14:29
2352 Antwoorden / 24 Vragen

U plaatst uw klacht op Trustpilot, maar doet er daarna niets mee, waardoor u het antwoord van Heuts ook niet leest

Ik vrees dat het op dit forum hetzelfde gaat en dat de goedbedoelde adviezen door u niet worden gelezen.

Tevens plaatst u de klacht op collega Radar https://radar.avrotros.nl/forum/huishoudelijke-apparatuur-f38/ervaringen-met-verkoper-heuts-t201351.html?sid=df957fcdd4dc666c7d4cc3d7dcf5046e, maar ook die zullen niet worden gelezen.

marita5
door marita5 - Sep 29, 2023 om 15:07
11522 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leonie Carree ,

Heuts is aangesloten bij Thuiswinkel.org , word het probleem niet opgelost , kunt u daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/heuts-nl/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

sw
door swat1500 - Sep 29, 2023 om 22:51
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier reageert Leinie verder niet meer. Probleem kennelijk opgelost.

Iv
door Ivo W - Sep 29, 2023 om 22:56
731 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk zijn de transportkosten hoger dan van een klein pakketje simpelweg omdat het apparaat niet met de normale pakketverzenders mee kan vanwege het formaat of gewicht.
En dan wordt het hogere tarief uiteraard aan de klant toegekend.
Bij die verzending hoort aflevering tot aan de aan de eerste deur van het pand/de woning. Meer niet. Dat is standaard bij elke transportdienst.

Wat u precies bedoeld met 'ontluchten' begrijp ik niet. Een airco werkt met een gesloten systeem wat, als dit goed geïnstalleerd is, nooit ontlucht hoeft te worden. Ontluchten is iets voor de cv-installatie of het koelsysteem van een auto (motorblok).

De capaciteit van een apparaat is voor aankoop natuurlijk uit de specificaties te halen. Dat had u voor aankoop moeten vergelijken met uw oude apparaat, om te bepalen of de capaciteit voor u wel toereikend zou zijn.

Wat betreft de verpakking... U kunt het niet toereikend vinden. Maar het apparaat is in nette staat door u ontvangen, dus kennelijk was de verpakking toereikend.

De kosten voor retourzending zijn gewoon voor uw rekening en u zult daarvoor zelf een transportbedrijf moeten regelen. Of een pakketdienst die bereid is om een pakket van het formaat waar het om gaat te vervoeren.
Ook zult u het apparaat weer voldoende moeten beschermen zodat er tijdens transport geen schade ontstaat.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2023 om 00:40
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ik vrees ook met grote vreze dat @leonie carree ook niets leest. Noch van haar klacht hier en noch trustpilot. Kennelijk stellen echt wel veel mensen een vraag, maar vergeet men om vinkjes in te drukken om antwoorden te ontvangen, anders dan dat begrijp ik het ook niet.

sira
door sira Sep 30, 2023 om 14:04
2352 Antwoorden / 24 Vragen

Noch op het Radar forum reageert ze, maar ze is daarentegen wel ontzettend druk op internet. Google haar naam maar.

Franske1958
door Franske1958 - Sep 30, 2023 om 08:37
431 Antwoorden / 2 Vragen

Het is tegenwoordig normaal dat een pakketje of wat dan ook wordt afgeleverd bij de eerste deur en niet verder.
De oorzaak hiervan is dat alle bezorgers tegenwoordig lijden aan chronische drempelvrees.

rj
door rjw Sep 30, 2023 om 10:28
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Nee, dat komt omdat wij consumenten niet meer normaal willen betalen voor service. 30 euro voor transport van Limburg naar Drenthe is natuurlijk belachelijk weinig.

ne
door neodutchio Sep 30, 2023 om 11:25
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Franske, hebt u enig idee wat een bezorger krijgt per afgeleverd pakket? Denkt u dan echt dat zij tijd kunnen maken om binnen te komen en een pakje neer te leggen op de plek waar de ontvanger het wil?
En in dit geval gaat het om een pakket die arbo technisch met 2 personen getilt moet worden. Wat kosten 2 personen en hoe lang duurt het vanaf het vorige adres naar TS, het uitladen, naar boven brengen en weer terug de vrachtwagen in?

ro
door ronny530 - Sep 30, 2023 om 08:39
2787 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft het toch voor elkaar gekregen om de airco door de verzender naar boven te laten tillen dus die 30 euro dient u sowieso te betalen.
De verzendkosten zijn in dit geval ook normaal omdat producten waarin koelmidelen aanwezig zijn niet met een reguliere verzender vervoerd mogen worden.
Dat de doos aan de onderzijde open is kan kloppen want dat maakt het uitpakken vanwege het gewicht gemakkelijker en daarbij moet een airco net zoals een koelkast rechtstandig uitgepakt worden en dat kan niet als de doos aan de onderzijde gesloten is.
Wat u met ontluchten bedoeld zou ik niet weten maar als u ontvochtigen bedoeld gebeurt dat automatisch als de airco op koelen staat.
Het geluid in de laagste stand is gelijk aan de slaapstand en als u het geluid te hard vind is het een producteigenschap en geen defect.
Retourrecht die is er niet meer omdat u de airco al in gebruik heeft genomen en als die installateur niet op bezoek was gekomen was u met het geluid ook tevreden geweest want deze airco was al veel stiller dan de oude.
M.i. bent u meer ontevreden over de manier waarop de eerste bezorging verliep dan over de airco zelf en richt uw peilen nu op de verkoper omdat u had verwacht dat de bezorging ook tot aan uw voordeur was en niet bij de eerste toegangsdeur van het complex als er geen lift aanwezig is.
Dat u zich niet lekker voelt door de hele situatie maakt niet dat u een voorkeurspositie af kunt dwingen en als u de airco toch ter reparatie aan wil bieden dient u er voor te zorgen dat de airco bij de eerste toegangsdeur dus beneden voor afhalen gereed staat.