kn
door knuvelke Apr 7, 2005 om 19:57
Huishouden & energie

ESSENT??????????

Hallo,

Op 23 Maart is er door mij een openstaande rekening voldaan bij Essent. Alvorens dit te doen heb ik naar debiteuren gebeld, om half negen 's morgens om te vragen dat als ik dit bedrag overmaakte via het postkantoor en het bewijs liet doorfaxen alles van de baan zou zijn. Ja hoor, dan werd gelijk de afsluitprocedure stopgezet. Op vrijdag 25 maart ontving ik een brief van ESSENT dat op 29 maart de afsluiting zou plaatsvinden. Na een telefoontje aan de klantendienst, waar ik zeer onvriendelijk en kortaf bejegend werd, heb ik wederom naar debiteuren gebeld en werd te woord gestaan door een vriendelijke man. Ik moest nog diezelfde dag 900 euro storten en dan kreeg ik een nieuw contract toegestuurd en dan kwam alles in orde. Dit was een zogenaamde borg.Nou, zo gezegd zo gedaan. Rust denk je dan!! Twee dagen geleden kwam het nieuwe contract binnen en lag klaar voor verzending, er stond bij dat hij voor 15 april, dus over een week binnen moest zijn. Vandaag kwam ik thuis en lag er een briefje in de brievenbus dat het afsluitteam aan de deur was geweest en dat ze bij een volgende bezoek mij buiten zouden afsluiten. Na weer heen en weer gebel moest ik het contract doorfaxen en dan is er volgens alles geen vuiltje aan de lucht!!! Moet ik dit nu geloven??? Ik begin toch wel de kriebels te krijgen om het huis te verlaten want misschien kom je een uur later thuis en hebben ze buiten alles weggehaald. Wie weet hoe ik nu het beste kan handelen??

571 3 Rapporteer

j_
door j_devries24 - Apr 11, 2005 om 16:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

U moet het contract zowiezo faxen, maar daarmee bent u niet verzekerd dat u niet wordt afgesloten. Wel wordt dan alles in werk gesteld om het proberen te voorkomen.

medewerker
door medewerker - Apr 15, 2005 om 09:38
120 Antwoorden / 2 Vragen

Als afsluiting dreigt bent u in gebreke gebleven. Bij ons word direct na ontvangst van een fax contact opgenomen met deb. beh. en de incasso gestaakt (+- 2-3 na ontvangst is het rond)...

U zult zich moeten schikken in hun regels. Beter 10x faxen dan een paar uur mogelijk ten onrechte afgesloten...

De beste tip: laat het niet zover komen... Er wordt ruim van te voren een aantal maal gewaarschuwd. Ook kunt u uw afschriften in de gaten houden, dan komt u niet voor vervelende verassingen.

medewerker
door medewerker - Apr 15, 2005 om 15:52
120 Antwoorden / 2 Vragen

2-3 uur (niet dagen of weken)