kn
door knuvelke Apr 7, 2005 om 19:57
Huishouden & energie

ESSENT??????????

Hallo,


Op 23 Maart is er door mij een openstaande rekening voldaan bij Essent. Alvorens dit te doen heb ik naar debiteuren gebeld, om half negen 's morgens om te vragen dat als ik dit bedrag overmaakte via het postkantoor en het bewijs liet doorfaxen alles van de baan zou zijn. Ja hoor, dan werd gelijk de afsluitprocedure stopgezet. Op vrijdag 25 maart ontving ik een brief van ESSENT dat op 29 maart de afsluiting zou plaatsvinden. Na een telefoontje aan de klantendienst, waar ik zeer onvriendelijk en kortaf bejegend werd, heb ik wederom naar debiteuren gebeld en werd te woord gestaan door een vriendelijke man. Ik moest nog diezelfde dag 900 euro storten en dan kreeg ik een nieuw contract toegestuurd en dan kwam alles in orde. Dit was een zogenaamde borg.Nou, zo gezegd zo gedaan. Rust denk je dan!! Twee dagen geleden kwam het nieuwe contract binnen en lag klaar voor verzending, er stond bij dat hij voor 15 april, dus over een week binnen moest zijn. Vandaag kwam ik thuis en lag er een briefje in de brievenbus dat het afsluitteam aan de deur was geweest en dat ze bij een volgende bezoek mij buiten zouden afsluiten. Na weer heen en weer gebel moest ik het contract doorfaxen en dan is er volgens alles geen vuiltje aan de lucht!!! Moet ik dit nu geloven??? Ik begin toch wel de kriebels te krijgen om het huis te verlaten want misschien kom je een uur later thuis en hebben ze buiten alles weggehaald. Wie weet hoe ik nu het beste kan handelen??


 

571 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

j_
door j_devries24 - Apr 11, 2005 om 16:46
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet het contract zowiezo faxen, maar daarmee bent u niet verzekerd dat u niet wordt afgesloten. Wel wordt dan alles in werk gesteld om het proberen te voorkomen.

medewerker
door medewerker - Apr 15, 2005 om 09:38
120 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als afsluiting dreigt bent u in gebreke gebleven. Bij ons word direct na ontvangst van een fax contact opgenomen met deb. beh. en de incasso gestaakt (+- 2-3 na ontvangst is het rond)...


U zult zich moeten schikken in hun regels. Beter 10x faxen dan een paar uur mogelijk ten onrechte afgesloten...


 


De beste tip: laat het niet zover komen... Er wordt ruim van te voren een aantal maal gewaarschuwd. Ook kunt u uw afschriften in de gaten houden, dan komt u niet voor vervelende verassingen.

medewerker
door medewerker - Apr 15, 2005 om 15:52
120 Antwoorden / 2 Vragen
0

2-3 uur (niet dagen of weken)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer