di
door dienten Feb 26, 2004 om 12:29
Huishouden & energie

Essent: overlap in meterstanden

Onlangs kregen we de jaarafrekening van Essent. Met een beginstand van de meter en een eindstand.
Voor de aardigheid pakte ik de jaarafrekening van vorig jaar om het gebruik te vergelijken. En wat zag ik?
De beginstand van de meter van de laatste afrekening ligt 1008 kilowatuur voor de eindstand van vorig jaar!. We betalen dus 1008 Kw dubbel!
En omgerekend naar de huidige tarieven is dat op zijn minst 120 euro.
Ik heb er nu al zeker 5 keer voor gebeld naar Essent maar het lijkt wel of daar alleen maar mensen met 1 hersencel werken. De eerste 4 snapten niet eens wat ik bedoelde!
De jaarafrekening van vorig kunnen ze niet meer erbij halen. In de tussentijd zijn ze namelijk overgestapt op een nieuw computersysteem. En was zelfs iemand die niet geloofde wat ik zei. Of de nota van vorig jaar wel van Essent was.
Nee, hij kwam van de planeet Mars.
De 5e persoon snepte wat ik bedoelde maar ook hij kon niet de vorige nota erbij zoeken. Dat meost een andere afdeling doen. En dat ging 6 tot 8 weken duren.
Jongens, ik vind het echt te gek voor woorden.
Het wordt tijd dat het 1-7-2004 is en iedereen vrij kan overstappen op een ander. Al wordt ik van de verhalen van Nuon op deze site ook niet vrolijk....

Afijn, over 6 tot 8 weken wordt ik terug gebeld.
Dat meot ik eerst nog eens zien. Eerlijk gezegd geloof ik er niks van dat iemand van Essent mij gaat bellen....

1184 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:51
91 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ben hun voor en maak kopiën van de 2 afschriften. Stop deze bij een aangetekende begeleidende brief waar in je duidelijk maakt dat zij 1008KWh teveel in rekening brengen en geef door dat je dit binnen 2 weken gecorrigeerd wilt zien op een nieuwe nota.
Geef ook door dat als zij hier aan geen gehoor willen geven jij het bedrag van €174.08 in mindering brengt op hun rekening en/of deze terug vordert.
Dit is 1008*( € 0.0547 stroom prijs + € 0.0778
Energie belasting + € 0.0402 transport kosten voor essent kabels).
Stuur die brief wel met retour melding van ontvangst zodat jij hun aan de 2 weken werktijd kunt houden.
Gaat essent moeilijk doen dan heb jij in dit geval de grootste stok en kunt zo dan ook het beste meppen ;-)
Veel suc6.

mi
door mimi_1 - Apr 16, 2004 om 12:51
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik adviseer u nogmaal te bellen en te eisen dat iemand van een andere afdeling kontakt met u opneemt. Wat betreft dat nieuwe systeem. OA de afdeling meteropname beschikken naast het nieuwe systeem nog steeds over het oude systeem (DOVIS). Hierin zijn de oude jaarafrekeningen gewoon terug te vinden. In ieder geval de afgerekende standen van voorgaande jaren. SUcces

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mc
mcp - Sep 24, 2024 om 17:48
Voeding & gezondheid

Gaan blikjes fris en blikjes bier sneller stuk of lek dan vroeger?

Wij hebben al drie keer de laatste zes maanden een lek blikje Cola, Heineken of Amstel gehad. Tas nat en keukenvloer plakkerig.
Het lijkt alsof het staal/aluminium anders is. Dunner waarschijnlijk.
Hebben anderen dat ook ervaren?

Anecdote: vroeger maakten we er bij een feestje een sport van om een leeggedronken blikje helemaal in te knijpen. De meeste lukte het met een hand. ... Lees meer

Ma
Marduy - Sep 24, 2024 om 10:58
Auto & vervoer
Lange leveringstijd accu 3-wielscooter, is er recht op vervangend vervoer?

Lange leveringstijd accu 3-wielscooter, is er recht op vervangend vervoer?

Mijn dochter maakt gebruik van een electrische driewielscooter IVA T3 . Deze is iets meer dan twee jaar geleden nieuw aangschaft mbv een PGB. Helaas is de accu er mee opgehouden. Zij is afhankelijk van deze driewielscooter om naar haar dagbesteding te gaan. 6 weken geleden is de accu van haar scooter er mee opgehouden. Eerst waren er leverinsgsproblemen vanuit de importeur, daarna was de goede ac ... Lees meer

An
Antoinette Foudraine - Jun 20, 2024 om 22:58
Winkels & webshops

Hoe krijgik mijn geld terug van Vintello

2 paar schoenen besteld, zijn te klein.
In eerste instantie antwoord; ik kon voor 22,50 maat groter bestellen, mocht ik de andere houden. Wil ik niet.
Toen moest ik foto's opsturen, ook gedaan.
Hierna complete stilte.
Krijg geen contact meer. Telefoonnummer is buiten bereik.
Wat moet ik doen?
Antoinette Foudraine Lees meer