do
door doris Mar 9, 2004 om 16:50
Huishouden & energie

Extra kosten aanmaning

heb 2 keer bij essent doorgegeven dat er iets met de betaling mis was gegaan. Krijg nu, zelfs nadat betaling bij hun binnen is, een aanmaning met extra er €15,00 bovenop. Na weer een telefoontje gepleegd te hebben, krijg ik alleen de reactie: "essent kan dit niet kwijtschelden of had u dit soms verwacht". Wat nu???

383 3 Rapporteer

ar
door arriepar - Apr 16, 2004 om 12:59
29 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vraag is eigenlijk wat er nu is misgegaan met de betaling... Heeft Essent deze zonder goed te verwerken weer teruggestort, of is hij nadat u de opdracht naar de bank had gestuurd door de bank geweigerd...
Het antwoord is nogal essentieel in de benadering van uw vraag/probleem...

trancetycoon
door trancetycoon - Apr 16, 2004 om 12:59
29 Antwoorden / 2 Vragen

u bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor de betalingen. u weet wat u moet betalen iedere maand. mocht er om wat voor reden dan ook geen acceptgiro of incasso hebben plaatsgevonden dient u handmatig te betalen binnen de termijn.

te
door techneut_1 - Apr 16, 2004 om 12:59
83 Antwoorden / 15 Vragen

Wat u NIET moet doen is die extra kosten betalen. DE administratie bij essent is een grote puinhoop. Ze sturen herinneringen die meer dan een week later binnenkomen dan de datum die op de brief staat, en dan staat er ook nog op de brief dat betalingen die korter dan tien dagen geleden gedaan zijn nog niet verwerkt zijn!! Dat betekent dus ongeveer een verschil van drie weken! Dat die brieven zo laat binnenkomen ligt volgens essent aan de post. Ja hoor essent geeft een ander maar de schuld. Jullie doen alles zo goed! Vandaar dat er ook zo weinig klachten zijn over essent. Mijn zwager werd geheel ten onrechte afgesloten van de kabel. Hij heeft meer dan twee!! weken moeten wachten voor het weer aangesloten was. Goed he! Wanneer de plaatselijke winkel haar klanten zo zou behandelen zouden ze allang geen klante meer hebben, maar ja essent heeft de macht, als klant kun je er bijna niet omheen, want al dat "overstappen" is ook gewoon een lulkoek verhaal want je belandt toch weer gewoon in hetzelfde nest (andere BV) Doe dus maar geen moite.