astra29
door astra29 Apr 11, 2015 om 09:36
Huishouden & energie

Factuurkosten Essent

Essent zet op de Jaarafrekening een bedrag van €30.39 ex BTW voor administratiekosten. Incl BTW 36.65
Dit bedrag is te gek voor woorden, betalen om te betalen.
Ook bij de bakker en kruidenier betaal ik niet voor de kassabon. Het wordt tijd dat we deze praktijken maar eens gaan stoppen met zijn allen en de Nutsbedrijven gaan dwingen om eerlijke tarieven te rekenen en niet met deze addertjes onder het gras ons te bedonderen. Het is tijd voor wettelijke maatregelen zoals we ook zien bij het kopen van b.v vliegtickets, waarbij de werkelijke eindkosten direkt moeten worden getoond inclusief alle bijkomende kosten.

840 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 11, 2015 om 10:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zijn geen addertjes onder het gras. Het staat vermeld in hun voorwaarden. U zult waarschijnlijk per acceptgiro betalen.

Maar ook als u overgaat tot automatische incasso, moet u bij Essent per incasso nog € 0,40 betalen.

U kunt dit simpel zelf stoppen door over te stappen.

diumenge
door diumenge - Apr 11, 2015 om 11:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daarbij, ze maken die kosten inzichtelijk. Denkt u dat bij de andere energiebedrijven het administratieve personeel gratis werkt? Natuurlijk niet, die kosten zitten gewoon in het tarief verwerkt.

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2015 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo astra29,

Staat toch echt op de site:
Toets maar eens administratiekosten in in het zoekveld:

De kosten voor verwerking betalingsverkeer zijn € 2,82 (incl. btw) per rekening. Dit wordt verrekend op uw jaarafrekening. Betaalt u via automatische incasso dan krijgt u € 2,42 korting (incl. btw) per rekening op uw jaarafrekening.

pi
door pieterwolters - Apr 11, 2015 om 22:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de bakker en kruidenier (bestaan die nog?) betaal je ook voor de kassabon en administratieve kosten maar die zijn niet zo transparant over de gemaakte kosten richting hun klanten. Als bedrijven alle kosten versleutelen in 1 bedrag moet het allemaal transparanter, en nu is het transparanter en is het weer niet goed.

mahadma
door mahadma - Jun 6, 2015 om 18:52
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Bij Eneco kan je via een email accept/ideal betalen, zonder extra kosten. Ook moet je bij vergelijken ook het begrip "vastrecht" niet vergeten mee denken. Daar zitten verschillen in. Wat de energieprijs betreft, die verschillen zijn op jaarbasis een euro of 5 a 10.