mi
door misscleo55 Oct 8, 2009 om 21:31
Huishouden & energie

Foute beginstanden op de eindafrekening.

Hallo Kassa,

Ja hoor ook hier weer een bizar verhaal over een energieleverancier die zijn werk niet goed doet.

Ik zal proberen in het kort te vertellen wat het probleem is. Ik ben radeloos en daarom dit bericht.

September 2008 heb ik een huis gekocht. Ik zat toen bij Greenchoice(nooit problemen mee gehad) en stom dat ik ben, ben ik overgestapt naar EON. Tijdens het overstappen waren ze super vriendelijk en handelden snel. Ik woon alleen in een appartement en ben zelf een energiezuinig persoon. Overal spaarlampen waterbesparende douchekop, enrgiezuinige wasmachine etc etc. Zij gaven een maandbedrag van energie met gas van 250 euro p/m. Wat belachelijk is voor een 1 persoon die 40 uur per week werkt. Ik heb het toen laten verlagen nar 140 p/m. In mei 2009 kreeg ik mijn eindafrekening. Tot mijn grote schrik moest ik 856,29 bijbetalen. Mijn maandbedrag zou van 140 naar 202 p/m gaan. Belachelijk. Volgens hen had ik meer dan 4000 kwh verbruikt van de periode november 2008 t/m mei 2009. Ik diende een klacht in. De standen konden niet kloppen. Meerdere keren contact gehad met ze en een verzoek ingediend om een correctie in te dienen. Zowel de gas stand als de de stroomstand waren veel te hoog. De gasstand werd na 4 maanden gecorrigeerd, nu nog de stroomstand. Behoorlijk overstuur belde ik naar Enexis die mij in 5 minuten kon vertellen dat de beginstand anders was dan die op mijn energierekening stond. Dit weer voorgelegd aan EON, ik heb dus zelf het probleem achterhaald. EOn had dus de fout gemaakt. Ik weer een correctie in laten dienen. Eind sept j.l heb is eindelijk na zoveel maanden de correctie opgemaakt en zou ik rond de 840 terug krijgen. Kort voordat de correctienota op werd gemaakt hebben ze de foute jaarafrekeing alsnog in rekenng gebracht. EON gaf aan dat ik dit bedrag kon storneren. Tot mijn grote verbazing is begin deze week dus weer de foute jaarafrekening geincasseerd. Gisteren heb ik gebeld met een mdw van klantenservice. Erg aardige vrouw en kort uitgelegd dat er ten onrechte geincassserd is want terugkijkend op het geheel heb ik in totaal maar 7 euro terug gehad. MAAR DE GEHELE FOUT LIGT BIJ EON. Ik ben radeloos want ik sta nu hartstikke in het rood doordat ze weer hebben geincasseerd. Er wordt nu een laatste poging door de mdw van EON gedaan om het helder te krijgen want ook zij snapt niet waarom er alsnog wordt geincasseerd voor een nota's die op voorhand nooit opgemaakt had mogen worden met die standen. Ik hoop op goed geluk maar ik ben bang dat zij mij niet kan helpen ondanks haar geweldige inzet die ik tot voor kort niet had gezien van EON. Mocht het haar ook niet lukken dan weet ik het echt niet meer.

Kunnen jullie mij helpen???Wat moet ik doen, de fouten blijven maar opstapelen, het terugbetalen gaat zo langzaam maar het incasseren daar zijn ze heel GOED in!!!!

Alvast bedank

Samah El Awadi

1270 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Oct 8, 2009 om 21:41
2791 Antwoorden / 0 Vragen
peet8
door peet8 - Oct 9, 2009 om 14:29
17 Antwoorden / 3 Vragen

Meteen EON blokkeren bij je bank. Dat is mogelijk en dan kunnen ze geen geld meer bij je 'weghalen'.

Succes

1paul
door 1paul - Oct 9, 2009 om 16:19
3344 Antwoorden / 0 Vragen

Eon blokkeren, dan moeten ze acceptgiro sturen en kun je kontroleren of het bedrag klopt, de rekening die afgeschreven is wederom storneren.

Eon een (aangetekende) brief sturen met uw bezwaar en bevindingen en laat ze het dan maar oplossen.

Komen ze met dreigbrieven van deurwaarders niet op reageren u heeft immers bewijs dat u alles betaalt heeft en zelfs nog geld tegoed, laat u dus niet bangmaken mocht er wel een deurwaarder langskomen hoeft u alleen maar de bewijzen te tonen en ze zijn zo weer weg en leggen hun rekening dan bij Eon neer.

succes.

mu
door mushu - Oct 9, 2009 om 19:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook zoiets gehad met cogas na een verhuizing.

ze gingen nadat ik al 3 mnd verhuisd was groene stroom afschrijven op het oude adres.

Ook hier geld terug halen en veel telefoneren, en later het via de jaarafrekening weer innen.

Ik heb tijdens ons laatste telefoon geprek wat niet soepel verliep gedeigd met aangifte van diefstal.

Ben toen ook meteen naar het dichtsbij zijnde kantoor gegaan!

het was toen binnen 5 min opgelost.

mi
door misscleo55 - Oct 10, 2009 om 20:38
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Het blokkeren bij de bank is een goed advies. Ik had daar nog niet aan gedacht. Ik hoop inderdaad dat ze dan een acceptgiro sturen want deurwaarders op mijn nek wil ik ook niet ondanks dat het geheel onterecht zou zijn.

Bedankt voor de reactie.

Gr Samah

mi
door misscleo55 - Oct 10, 2009 om 20:38
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Het blokkeren bij de bank is een goed advies. Ik had daar nog niet aan gedacht. Ik hoop inderdaad dat ze dan een acceptgiro sturen want deurwaarders op mijn nek wil ik ook niet ondanks dat het geheel onterecht zou zijn.

Bedankt voor de reactie.

Gr Samah

ka
door karly - Oct 11, 2009 om 00:45
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ik heb het zelfde probleem gehad met Oxxio. Na ruim een jaar was het probleem eindelijk opgelost. Ik heb daarbij wel de klachtenbond ingeschakeld. Die bemiddelen en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Waar ik een jaar voor heb gestreden was met hun hulp opeens binnen paar weken geregeld. Daarbij wil ik wel even melden dat als je je automatisch incasso bij de bank blokkeert je niet moet wachten op een acceptgiro van de leverancier. Die komt ws niet of ze rekenen extra kosten. Dus gewoon zelf maandelijks het bedrag overboeken.Zet deze overboeking gewoon in de agenda bij het internetbankieren. Dan gaat die ook automatisch. En het door hen ten onrechte geincasseerde bedrag, kun je bij de bank gewoon terug laten boeken.

Succes en groetjes Karly