ma
door marijke0 Aug 8, 2013 om 11:30
Huishouden & energie

Gaatjes in wasgoed

Hallo lezers,
Enkele jaren geleden heb ik een Miele wasmachine aangeschaft. Maar al gauw ontdekte ik dat er overal gaatjes in mijn wasgoed zaten. Ik had werkelijk geen idee waar die gaatjes vandaan kwamen. Even nog getwijfeld of er muizen in huis waren maar nergens een vieze lucht of keutels. Tot ik iemand hoorde zeggen dat haar wasmachine trommel gaatjes veroorzaakte. Ik heb mijn trommel nagekeken en jawel hoor, ik voelde een oneffenheid bij een van de gaatjes. Nu is de garantie dus allang verlopen en met budget waar ik van rond moet komen is er geen enkele kans om dit te laten repareren.
Mijn vraag is: wat kan ik hier zelf aan doen?

11474 26 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 8, 2013 om 11:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoeveel jaar geleden heb je de machine aangeschaft, hoeveel ervoor betaald, bij welk bedrijf en wanneer begon dat probleem met de gaatjes?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 8, 2013 om 11:41
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marijke,
in een vorige vraag hierover komt u wat antwoorden tegen.
Vr. gr. sjoppie

ma
door marijke0 - Aug 8, 2013 om 12:30
10 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo zoekster,
Het is een Miele type HW 07-2, energieklasse A, 1600 toeren.
Nr. 41/087049075
m.nr. 06746120
Gekocht bij ITS, De leveringsdatum was 14-09-2009 en heeft € 1.226.96 gekost.

De gaatjes vielen mij vrijwel direct op maar kon de link niet leggen dat het door de trommel van een wasmachine zou kunnen komen, zeker niet omdat ik in de veronderstelling was dat MIELE een kwaliteitsproduct was en getest wordt voordat het de fabriek uitgaat??
Ik heb gemiddeld maar één keer in de 2 weken een lading bonte- en een lading witte was. Dus zoveel gebruik ik de machine niet.

Dank jullie wel voor het reageren

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2013 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunt u de oneffenheid bij dat gaatje niet wegschuren? Als dat lukt, daarna de was niet in de trommel laten staan ivm mogelijke roest. U zult, denk ik, niet in staat zijn dat plekje te zuren.

ph
door philip36 - Aug 8, 2013 om 15:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een oneffenheid wil niet zeggen dat daardoor gaatjes in het wasgoed komen.
Om dat te controleren zou je, met een stuk wasgoed met die bewuste gaatjes of andere stof over die oneffenheid kunnen wrijven.
Indien dat gaatjes oplevert, zou je Miele hierover kunnen benaderen.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2013 om 15:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@philip36, de TS, Marijke0 voelt immers een oneffenheid in de trommel. Een trommel hoort echt wel zo glad als de billen van een pasgeboren baby te zijn, dus daardoor ontstaan er gaatjes.

En wat tijger1 voorstelt om de gaatjes maar te gaan schuren: geen goed idee, integendeel.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2013 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Als aan de rand van een gaatje een braam zit, kan dat afgeschuurd worden. Zeker als Miele niet thuis geeft bij een machine van 4 jaar oud. En omdat de Ts zegt zich geen dure reparatie te kunnen veroorloven.

Dus zeker niet integendeel.

ro
door ron530 - Aug 8, 2013 om 17:31
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het lijkt me stug dat de gaatjes in de trommel de boosdoeners zijn. De gaatjes zijn in het metaal van de trommel gestanst en vormen kuiltjes met een opening. Als daar al een braam op zit zal die op de buitenkant van de trommel zitten. Mogelijke oorzaken van kapot wasgoed zijn er wel. De beroemde bh beugel die klem zit tussen het verwarmingselement, dat is het begin wel hoorbaar maar na verloop van tijd niet meer de makke is wel dat het uiteinde bij tijd en wijle door zo'n gaatje heen steekt. Overbelading kan ook schade veroorzaken, ritsen, nagels op spijkerbroeken kunnen andere kledingstukken beschadigen.
Probeer het eens met een half gevulde trommel per wasbeurt.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2013 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En een oneffenheid is nog geen braam. En dan al vier jaar gaatjes? Alles is dan onderhand ajour geworden.

ra
door ranja - Aug 9, 2013 om 11:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gaatjes in was goed..mij een raadsel dat je er 4jaar mee door blijft wassen...raar verhaal.

ra
door ragdolletje - Aug 9, 2013 om 11:51
30 Antwoorden / 2 Vragen

Zitten er per ongeluk motten in je huis? Motten vreten ook overal kleine gaatjes in. Het vaakst onderaan b.v. T-shirts.

ampi
door ampi - Aug 9, 2013 om 12:36
17 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ragdolletje schreef op vrijdag 9 aug 2013, 11:51]Zitten er per ongeluk motten in je huis? Motten vreten ook overal kleine gaatjes in. Het vaakst onderaan b.v. T-shirts.

De kledingmot tast eiwithoudende vezels, zoals wol, leer, bont en veren aan. Textiel dat geheel bestaat uit plantaardige vezels (katoen, linnen) of uit synthetische vezels laat de mot links liggen. Kleine gaatjes onderaan b.v. t-shirts worden dus NIET veroorzaakt door motten! Bij dergelijke gaatjes is vaak de gesp van een broekriem de boosdoener. .

li
door lisa123 - Aug 9, 2013 om 12:38
134 Antwoorden / 53 Vragen

[off topic - bijdrage verwijderd]

il
door iljaha - Aug 9, 2013 om 12:47
179 Antwoorden / 3 Vragen

rubber doekje op het gaatje leggen, dikke spijker of spies: flinke tik met hamer geven en voila: oneffenheidje is aan de buitenkant van de trommel. Niet schuren, want dan beschadig je de gladde toplaag en raak je nog verder van huis.

zoekster
door zoekster - Aug 9, 2013 om 13:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@Marijke0

Its is helaas failliet gegaan, anders had je daar nog kunnen aankloppen. Heeft wel een doorstart gemaakt, maar daarbij worden rechten van oude klanten in het algemeen niet overgenomen.

Wat ik zou doen als ik jou was is bij Miele aankloppen. Dit probleem komt vaker voor bij de Miele wasmachines. Je zit buiten de fabrieksgarantie, maar omdat dit een fabrieksfout is (ik lees vaker over die gaatjes bij Miele wasmachines) zou ik het toch proberen. Bij zo'n dure machine mogen ze wel wat service verlenen.

Ik zou het doen via het contact formulier
klik HIER

(even vermelden dat je op het Kassaforum staat, kan meestal geen kwaad ;-))

Mij valt meteen de slogan op

Miele, er is geen betere!

Nou, laat ze dat dan maar bewijzen.

Even afwachten wat dat oplevert, voordat jezelf aan het klooien gaat. Mochten je willen helpen, informeer je dan goed over eventuele kosten, zodat je niet ineens tegen hoge voorrijkosten staat aan te kijken.

Succes!

dearagain
door dearagain - Aug 9, 2013 om 13:30
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik zou deze klacht ook op klachtenkompas.nl zetten

*de Consumentenbond leest dan mee en dat kan wat druk op de ketel geven

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2013 om 13:32
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sjoppie schreef op donderdag 8 aug 2013, 11:41]Hallo Marijke,
in een vorige vraag hierover komt u wat antwoorden tegen.
Vr. gr. sjoppie

Deze doorverwijzing helpt niet echt, sjoppie, dat topic betreft een wasmachine zonder braampjes. Dit is "gewoon" een echt foute trommel.
Daar moet echt Miele zelf aan te pas komen, vooral wat zoekster al stelt: er is geen betere! Nu nog even de klantgerichtheid van Miele en het euvel zou moeten worden opgelost.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 9, 2013 om 13:33
7210 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 8 aug 2013, 13:58][quote=sjoppie schreef op donderdag 8 aug 2013, 11:41]Hallo Marijke,
in een vorige vraag hierover komt u wat antwoorden tegen.
Vr. gr. sjoppie

Deze doorverwijzing helpt niet echt, sjoppie, dat topic betreft een wasmachine zonder braampjes. Dit is "gewoon" een echt foute trommel.
Daar moet echt Miele zelf aan te pas komen, vooral wat zoekster al stelt: er is geen betere! Nu nog even de klantgerichtheid van Miele en het euvel zou moeten worden opgelost.

Ja, Tenormin, ik dacht er zal wel een bruikbaar antwoord van de 98 tussen zitten, vandaar.

mk
door mks129 - Aug 9, 2013 om 14:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een aantal jaren geleden had mijn broer dit probleem ook. Hij heeft naar Miele geschreven en er is een monteur van Miele gekomen om te bekijken wat er aan de hand was.
Het verholpen door er een nieuwe trommel in te zetten. Dit mag nl. inderdaad niet gebeuren bij een goed merk wasmachine, zei de monteur. Mijn broer had de machine toen al zeker 8 jaar. Dus vraag bij Miele wat er mogelijk is.

k@
door k@@tje - Aug 9, 2013 om 14:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit dus ook gehad met mijn Miele wasmachine,
de monteur erbij en die constateerde allemaal braampjes in de trommel!
Maar ook al hadden we extra garantie bijgekocht, dit viel niet onder garantie.
Dit kwam door het wassen van oa spijkerbroeken en andere kleding met harde/grote knopen eraan etc etc.
We konden een nieuwe trommel bestellen met een kleine korting
Maar voor dat bedrag hebben we toen maar een nieuwe wasmachine gekocht.

Voor mij geen Miele meer!!

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2013 om 14:33
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Komt niet alleen bij de (tegenwoordige) Miele voor, hoor. @k@@tje, hoe oud was die van jou dan, met de bijgekochte extra garantie? Want spijkerbroeken is toch een van de eerste artikelen die in een huishouden word gewassen. Zat je nog in die garantie, dan had ik zoiets nooit gepikt.

ag
door agapon - Aug 9, 2013 om 22:08
115 Antwoorden / 0 Vragen

ga voor advies naar een juridisch loket die kunnen er vast wel een goed advies in geven of aangeven.

kriekra
door kriekra - Aug 10, 2013 om 14:20
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik hoop van harte dat u er uit komt met Miele of dat de machine in ieder geval op een correcte manier hersteld kan worden.
Mocht dit niet lukken, zou u uw was ter bescherming in een groot dekbedovertrek kunnen stoppen. Liefst eentje die je dicht kan maken met knoopjes, dan kan de was er niet zo snel uit ontsnappen.

ma
door marijke0 - Aug 12, 2013 om 00:08
10 Antwoorden / 5 Vragen

Al is het probleem nog niet verholpen wil ik jullie wel allemaal hartelijk danken voor jullie tips/adviezen..
Ik ben wèl van plan om te melden wat Miele hier aan gaat doen. Het zou toch zomaar kunnen dat wanneer ze al deze berichten lezen, zich eens achter hun oren krabben. Zeker in deze tijd van bezuiniging kunnen ze zich niet meer veroorloven de gedupeerden aan hun lot over te laten.
Klets verhaaltjes van knoopjes en ritsen, daar trap toch niemand in. Zo'n trommel moet daar tegen kunnen. Zeker als je op site "wasmachine.nl "bij Miele W3364 kijkt.
Groetje, Marijke

vr
door vrouw31 - Aug 13, 2013 om 08:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook steeds gaatjes in mijn kleren , ik zal vandaag gelijk in mijn wasmachine kijken.

Ik heb een zanussi , ook heb ik steeds strepen in mijn kleding, en zit de rand steeds vol met vieze drap.
Terwijl ik het filter wel steeds schoon maak.

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2013 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vrouw31

U hebt het toch wel over een wasmachine?