Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag,
Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.
Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.
Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel gekker dat ik als het onderdeel over 2 weken nog niet heb er een nieuwe bestelling geplaatst moet worden omdat de order dan automatisch verwijderd wordt uit het systeem.
Ben uiteraard enorm teleurgesteld in de gang van zaken en hierdoor lenen wij regelmatig een stofzuiger bij de buren,
Wat kunnen we nog doen want is een leverancier niet verplicht om gewoon normaal te leveren en niet de consument aan het werk te zetten om zijn garantie onderdelen te regelen en monitoren?
Mvg
Gerard
Heeft u de stofzuiger rechtstreeks bij Dyson gekocht of bij een leverancier zoals Coolblue of de Media Markt?
In het eerste geval moet u inderdaad bij Dyson klagen, maar wat er niet is, is er niet. Heel veel dingen zijn momenteel slecht te krijgen, denk zelfs maar aan medicijnen. U kunt een nieuwe stofzuiger eisen.
In het tweede geval moet u helemaal niet bij Dyson zijn, maar bij de leverancier. In dit geval heeft Dyson zelfs niets met u te maken.
U kunt ook nog naar het onderdeel googelen, zoals bij https://www.stofzuigeronderdelenwinkel.nl/dysononderdelen en de stofzuiger daar laten repareren of in de tussentijd een goedkope stofzuiger van een ander merk kopen om de wachttijd te overbruggen.
Das best vreemd. Waarom geeft Dyson dan in eerste instantie aan dat ze het verder behandelen en dit oppakken?
En u stelt dus voor dat ik een onderdeel zelf ga kopen van 90 euro welke onder garantie valt waarna ik wellicht ooit hetzelfde onderdeel krijg en die in de kast kan leggen? Volgens mij is dat niet waar garantie voor bedoeld is.
De verkoper is volgens de wet degene die garantie dient te verlenen, niet de fabrikant.
De verkoper had bij Dyson moeten aankloppen, niet u.
De verkoper heeft in het algemeen meer ingangen bij een fabrikant dan u. U bent slechts een passant.
De verkoper had de stofzuiger moeten repareren en indien reparatie niet mogelijk is om een of andere reden, had de verkoper u een andere stofzuiger moeten aanbieden.
Ik adviseer u om zolang een goedkope andere stofzuiger te kopen, zodat u toch kunt stofzuigen. Maar als u het geen probleem vindt om enkele weken niet te stofzuigen, maakt mij dat verder niet uit.
U moet helemaal niet gek opkijken als u toch kosten in rekening worden gebracht, normaliter had de verkoper die voor zijn rekening moeten nemen.
Als er iets mis is met een product binnen 12 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt. Gaat het product na 12 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Ook nog een nuttige link voor u https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
De leverancier kan niet leveren omdat het product nog niet in voorraad is en van u wordt nu dus kennelijk verwacht dat u hen daar elke twee weken aan herinnerd, dat vind ik ook vreemd.
Gaat u ondertussen nog even via deze link na wat deze garantie inhoudt en kunt u ook vragen hierover stellen.
https://www.dyson.nl/over-dyson/voorwaarden/dyson-garantie
Hij had naar de winkelier terug moeten gaan, misschien had hij een andere gekregen.
Los van dat ik het ook vreemd vind dat er over twee weken een nieuwe bestelling moet worden geplaatst, ben ik van mening dat wat er niet is ook niet opgestuurd kan worden. Misschien toch nog even geduld. Hebben ze een indicatie van tijd aangegeven? Misschien dit nog even navragen en zwart op wit via de email laten bevestigen.
Uit uw verhaal begrijp ik dat u de stofzuiger rechtstreeks bij Dyson heeft besteld, mocht u deze in een winkel hebben besteld dan graag terug naar de winkel.
Ik zou de stofzuiger niet bij een ander bedrijf laten repareren zoals SIRA dat aangeeft, grote kans dat de garantie dan verloopt. Ik zou hier een officiële klacht van maken in plaats van telefonisch met de klantenservice in gesprek te blijven.
Hij heeft hem helemaal niet rechtstreeks bij Dyson gekocht, maar bij een winkelier. En al wordt er honderden keren gezegd dat de consument terug naar de winkelier moet voor garantie, gaat men toch naar de fabrikant. De reden dat ik hem adviseer zelf op zoek te gaan naar dat onderdeel is, omdat de winkelier hem dan kan repareren. Gaat het mis, krijgt hij ook een andere.
Sira, een verkoper repareert geen artikelen zelf. De shop stuurt hem ook naar Dyson en vaak geeft zo'n shop al aan dat het sneller gaat als je het artikel zelf naar de fabrikant stuurt.
Een winkelier verkoopt, maar repareert niet. Die stuurt het dan ook door naar de fabrikant.
Hoe dan ook, hij moet bij de verkoper zijn en niet bij Dyson.
Het is helemaal niet gezegd dat winkeliers het ook naar Dyson sturen voor reparatie. Het kan ook naar een onafhankelijk, voorraadhoudend reparatie bedrijf worden gestuurd. Alleen daarom zou je al naar de winkelier moeten gaan. Fabrikanten zijn meestal niet het beste ingericht voor particulieren, hun processen zijn gemaakt richting groothandels en importeurs.
Ze sturen je negen van de tien keer maar de fabrikant maar ze kunnen zich niet verschuilen achter de fabrikant. Als de fabrikant het niet op kan lossen moet de leverancier met een oplossing komen, omruilen, inruilen en geld terug, what ever, en de grote retailers weten dat ook.
Ik geef RJW hierin gelijk, want ik heb er nog eens over nagedacht en er zijn genoeg winkelketens die een eigen technische dienst in huis hebben.
Vorig jaar had ik wat met mijn De'Longhi koffiemachine en toen werd ik door De'Longhi Nederland naar de Handyman verwezen, zij hadden de onderdelen en konden ook de reparatie uitvoeren.
Witgoedzaken hebben ook eigen technici in huis en komen zij er niet uit, wordt de fabrikant ingeschakeld. Dat geldt ook voor fietsenmakers, met e-bikes hebben ze meestal een cursus gevolgd bij de fabrikant. Voor o.a. Moulinex klein huishoudelijke elektrische apparatuur wordt je verwezen naar een bedrijf in Duiven die reparaties doet van diverse merken.
@sira,
Misschien lees ik eroverheen, maar vind ik dat TS het bij een winkelier heeft gekocht? Dyson verkoopt namelijk ook zelf de stofzuigers.
@Pino123
Lees zijn reactie onder mijn antwoord.
Ik geef aan dat als hij de stofzuiger bij een winkelier heeft gekocht, hij voor garantie naar de winkelier moet. Zijn antwoord "Das best vreemd. Waarom geeft Dyson dan in eerste instantie aan dat ze het verder behandelen en dit oppakken?".
Voor mij duidelijk dat hij hem in een winkel heeft gekocht, anders zou hij geantwoord hebben dat hij hem rechtstreeks bij Dyson had gekocht. Ook het feit dat hij niet meer terugkomt hier.
Beste Gerard. Het lijkt een gek aansteker, maar mijn antwoordt is dat niet. Deze stofzuiger is nieuw op de markt. Werdt verkocht dat hij niet stuk kon gaanDaar wilde Dysun zef ook graag in geloven. Waarom zul je dan onderdelen laten maken? Dat is dan productie van " afval". Niet "groen dus.". Maak Dyson onnodig duur. Dat vertaald een deel kopers naar GOED PRODUCT. Koop een slede stozuiger van Miele. Gaat decennia mee. Niet hun wasmachines. Die heeft de reserve onderdelen at ingebouwd en laten betalen .Te weten dubbele motoren.
Succes. De dyson kan tzt al naar het museum.. Let wel. dit is een feitelijk verhaal .Weliswaar met een nieuw type en merk auto.De storing ? defect ? was niet eerder geweest.
Totaal onsamenhangend verhaal, geen touw aan vast te knopen.
Helemaal mee eens en het verband met die gekke aansteker kan ik ook niet plaatsen.
Geen enkele fabrikant gaat zich er aan wagen door te beloven dat een apparaat nooit defect zou kunnen gaan want als die belofte waarheid zou zijn is het ook niet meer nodig om garantie te verstrekken.
Zo te lezen is de stofzuiger inwendig niet defect want dan zou de stofzuiger ter reparatie naar Dyson verzonden moeten worden en dat is niet het geval dus m.i. betreft het een los onderdeel die de gebruiker zelf kan plaatsen en zodra dat onderdeel op voorraad is naar de gebruiker verzonden wordt.
Vraagsteller wordt verzocht dat als het onderdeel binnen twee weken niet geleverd is wederom contact op te nemen en dat verzoek kan er mee van doen hebben als het onderdeel vanaf de fabriek zonder tussenkomst van Dyson Nederland naar vraagsteller verzonden wordt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer