ra
door ramon Apr 8, 2004 om 20:38
Huishouden & energie

Geen huurcontracten niks zwart op wit.

Hallo,
Dit is een heel verhaal maar ik hou het kort, Ik had een etage gehuurt voor 800 Euro per maand, dat waren 2 kamers, eigen keuken, douche en toilet. Ik heb hem netjes de eerste maand huur betaald plus de waarborg (ook 800 Euro). De eerste maand niks aan de hand, de tweede maand kregen we een aantal meningsverschillen waardoor hij mijn begon te dreigen, ik had hem al 500 Euro aanbetaald voor de volgende maand (April). Ik heb mijn etage verlaten op 5 April maar nu zegt hij dat hij nog de rest van de huur krijgt voor deze maand, en hij geeft mijn de waarborg niet terug, het punt is dat er GEEN huurcontracten getekend zijn en de huur + borg altijd handje contantje betaald moest worden waar hij GEEN kwitantie voor gaf. Nu wil hij via de rechter de rest van het geld eisen en ik vraag me af kan hij dit zomaar doen en wat zijn mijn rechten want volgens mij moet hij mijn de waarborg terug betalen en omdat ik maar een week van April van de etage gebruik gemaakt heb ben ik hem toch niet de gehele maandhuur schuldig??

484 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat de zaak maar voorkomen voor de rechter. In het ergste geval zegt de rechter dat u de € 500,= die u aanbetaald heeft kwijt bent. U moet echter wel bedenken dat de verhuurder ook niets kan bewijzen als er geen huurcontract is! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar hoe zit het dan met de kosten van een eventuele rechtzaak als de huurbaas zelf een rechtzaak aanspand tegen mij?? Moet ik daar dan ook een deel van betalen en is het misschien beter als ik zelf een rechtzaak begin?
Is er misschien een website voor dit soort procedures??

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft geen contract getekent, dus uw huurbaas kan niks zwart op wit aantonen. En bij een rechtszaak in Nederland is het nog altijd zo dat wie een rechtszaak aanspand in 95% van de gevallen ook de kosten voor een rechtszaak moet betalen. Verder is het zo dat er ook iets moet kunnen worden aangetoond in de vorm van een contract. En aangezien uw huurbaas dat niet kan zal zijn zaak al snel ontvankelijk worden verklaart door de rechter! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ontvankelijk moet natuurlijk niet-ontvankelijk zijn!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is lastig, omdat er geen contract is. Daarom verwijs ik je naar www.huurdersvereniging.nl daar kan je misschien wat vinden of je vraag stellen. Succes, Gery.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2004 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen leuk antwoord, je begint in je bericht al dat je huurt voor 800 euro per maand, dus is de huur per maand ook al is er geen papieren overeenkomst. Het feit dat je betaald en dat de verhuurder ruimte beschikbaar steld en ook het geld accepteerd is een overeenkomst.

Ik denk dat je beter af bent met de zaak af te sluiten door het geheel als huur en borg afteschrijven, hoe vervelend ook. Je schiet hier niets meer mee op maar kan je energie voor andere zaken gebruiken. een dure les. maak in het vervolg betere schiftelijke afspraken en vraag altijd om kwitantie s.

Ook je zo genaamde verhuurder is beter af om hier te stoppen ,een rechtzaak maakt zijn zaak er niet beter op, wel zal dan vast staan dat hij jou verhuurde en geld aannam, echter van een huurcontract van 1 week is nergens sprake, duss...veel wijsheid.