st
door stephan1 Jan 24, 2005 om 23:35
Huishouden & energie

Geluidsoverlast

Wij hebben sinds dat de buren zijn overgestapt van een gewone verwaringsketel naar een combi ketel geluidsoverlast als zij op de badkamer de kraan open draaien. Je hoort gewoon weg het water en door heen jagen. Volgens de buurman zou dit voornamelijk met de koudwater kraan iets te maken moeten hebben.(?)

De druk op de ketel zou niet te hoog zijn, aldus een derde.

wie kan ons helpen.

3328 3 Rapporteer

mathieu_1
door mathieu_1 - Jan 24, 2005 om 23:49
35 Antwoorden / 0 Vragen

<dubbelpost>

ho
door hobbybob - Jan 26, 2005 om 23:17
25 Antwoorden / 0 Vragen

geluids overlast ontstaat vaak doordat de instalateur zijn leiding werk niet netjes afwerkt, als er een braam aan de binnenzijde van de leiding aanwezig is dan onstaat vaak een suizend of razend geluid. ook wanneer er te veel haakse kopelingen worden gebruikt wil dit nog wel eens voorkomen.Advies is altijd buig indien mogelijk een bocht in een waterleiding (speciaal gereedschap) gebruik eventueel flexibele waterleiding in kunstof buis of mogelijk kunstofwaterleiding (bij koudwater toevoer) gebruik zo min mogelijk kopelingen. Bij soldeerwerk is te veel gebruikt tin ook vaak ook aan de binnenzijde van de leiding terug te vinden (rond de koppeling) Ook dit veroorzaakt geluid, en als het losraakt zelfs wel een schade aan drieweg afsluiters in de CV ketel.

Hopelijk een voldoende antwoord en mogelijk een oplossing.

th
door theebukker - Nov 9, 2006 om 00:02
17 Antwoorden / 3 Vragen

de oorzaak is bramen in het nieuwe leidingwerk.

dit geeft een zeer vervelend geluid