Gemeente Leiden veroorzaakt vuilnisbelt
Sinds drie weken hebben de bewoners van Leiden nieuwe ondergrondse vuilcontainers gekregen, ter vervanging van de oude bovengrondse containers.
Het nieuwe systeem werkt met pasjes, mooi zou je zeggen, maar niemand heeft nog een pasje, de oude bovengrondse containers zijn al een paar weken geleden verwijderd.
Gevolg> Iedereen gooit zijn vuilnis op straat compleet met grof vuil. De meeuwen pikken de zakken open, het is 1 grote bende compleet met aangevreten poepluiers enz.
Navraag bij de bewoners was. dat niemand wist waar die aan toe was. niemand heeft nog een pasje. niemand wist wanneer die een pasje zou krijgen.
Dus de gemeente gebeld en de situatie uitgelegd.
Ja meneer, dat is algemeen bekend, iedereen in de straat krijgt volgende week zijn pasje waarmee hij het luik van de nieuwe container kan openen om zijn vuilniszakken erin te doen.
Op de vraag of dat wel helemaal logisch was, zei ze volmondig ja, het had in de krant gestaan en iedere bewoner wist waar die aan toe was.
Dat wist ze absoluut zeker, ook al gaf ik aan dat niemand op de hoogte was.
Ook de vraag of dat niet anders kon, de pasjes eerder uitdelen of de oude containers wat langer laten staan, zei ze dat het beleid was en er goed over nagedacht was.
Geen woord van spijt of excuus, iedereen was op de hoogte en de gemeentereiniging zou gewoon het vuil ophalen. Wat ook wel gebeurd is de laatste weken. Een zeer smerig werkje, dat kan ik wel zeggen. Want er werd en wordt maar twee keer per week vuil opgehaald.
Op de vraag of een stadswacht geen bekeuringen zouden uitschrijven vanwege het verkeerd aanbieden van huisvuil, kon ze geen antwoord geven, dat moest ik maar met hun bespreken.
Hoezo arrogante gemeente, op geen enkele manier willen ze toegeven. dat het ook anders gekund had, eigenlijk gemoeten, want die vuilnisbelt is toevallig wel precies voor mijn deur.
De willekeurigheid van overheidsinstanties, het blijven volhouden van hun eigen gelijk, daar kan ik me kapot aan ergeren.
Eigenlijk is dit geeneens een discussie, maar een klaagzang. over een week of wat zal het probleem wel opgelost zijn. maar als burger ben je gewoon helemaal niets, zij moeten en zullen gelijk krijgen.
Of het zou een discussie moeten worden hoe overheidsdiensten met burgers omgaan.
Of om de gemeente Leiden een lesje te leren, dat ze het in de toekomst anders gaan doen. Bovendien is het verspilling van overheidsgeld, de vuilnismannen zijn elke keer behoorlijk wat tijd kwijt aan het opruimen van die bende.
Update.
Gemeente Leiden is supersnel, kreeg net een telefoontje van ze!
Nu geven ze wel toe dat er fouten zijn gemaakt en het anders had gekund.,,
Zei ook dat ik een verhaal op het forum van vara s kassa had geplaatst, daar wist ze (nog) niks van.
Is dus geen damagecontrol. Denk ik.
Voor mij is de ergste kou uit de lucht, het ging mij om die vuilnisbende maar vooral ook om de arrogantie en het ontkennen van het probleem.
Met de ambtenarij valt niet te spotten, er wordt overal grondig en langdurig over nagedacht en dat is dan ook niet het probleem. Het vervolg op dat nadenken, daar gaat het vaak mis.
En nu maar hopen dat dat mooie pasjes systeem werkt, ook op de langere termijn.
Mein.
Pasjessysteem werkt goed in andere wijken.
Gemeente Leiden doet ook wel zijn best, het schijnt een zeer grote logistieke operatie te zijn, waarbij wat foutjes zijn gemaakt.
Ik hoef ook geen excuus, alleen erkenning dat het niet helemaal volgens plan gegaan is.
Maar die koppigheid van ze, niets toegeven van wat dan ook, dat deed me besluiten om dit op te schrijven.
Voor mij is de kous al af, komt allemaal goed, dat is het belangrijkste.
Maar iedereen mag natuurlijk zijn zegje doen.
Ik denk niet dat de ambtenaren van Leiden hier debet aan zijn. Meestal zit het in degene die hen aanstuurt. De verantwoordelijke secretaris van die gemeente en/of zijn griffier. Daarna komen de afdelingschefs, en daarna pas de ambtenaren. Een ambtenaar geeft slechts maanlicht. Die doet in de regel gewoon zijn werk. Helaas krijgen de lagere ambtenaren op hun kop. Maar het is de secretaris van een gemeente die verantwoordelijkheid draagt, in dit geval voor het kreupel lopen van de aansturing. Meldt je klacht over het beleid aan de secretaris ! In de regel is hij ook verantwoordelijk voor het personeelsbeleid. Van achter zijn bureau kan hij niet altijd weten wat er in de praktijk gebeurd. Voor hem wordt het gedoe met die pasjes een leermoment en is de kous voor jou echt af.
Hallo van leijden,
Je dacht toch niet echt dat er GOED over dit soort zaken is nagedacht?
Gaat over veel te veel schijven.
Logisch denken is vaak ver te zoeken.
Kijk maar eens naar kanniewaarzijn, ;-)
Nog goed dat ze toch nog snel gereageerd hebben.
Ben je hopelijk snel van die rommel verlost.
Edrick3.
Moet je nagaan, we kregen wel eerder een paar nieuwsbrieven over de plaatsing van die containers, maar het uitstel van de pasjes moest je uit de krant vernemen (welke krant dan ?) Dat was dan algemeen bekend, was gewoon niet waar.
Btw, de gemeentereiniging is net langs geweest, ze hebben het allemaal weer keurig opgeruimd, complimenten voor de vuilnismannen.
@van leyden,
....Er staan al weer nieuwe zakken,
En een gesloopte buggy.....
Die mede-buurtbewoners zouden natuurlijk ook even kunnen wachten met het plaatsen van de rommel totdat het een ophaaldag is.
Mag toch aannemen dat - zolang die pasjes niet zijn verstrekt - er wel gewoon vuilnis wordt opgehaald.
Zou de reinigingsdienst maar weer bellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer