van leyden
door van leyden Feb 9, 2015 om 14:13
Huishouden & energie

Gemeente Leiden veroorzaakt vuilnisbelt

Sinds drie weken hebben de bewoners van Leiden nieuwe ondergrondse vuilcontainers gekregen, ter vervanging van de oude bovengrondse containers.
Het nieuwe systeem werkt met pasjes, mooi zou je zeggen, maar niemand heeft nog een pasje, de oude bovengrondse containers zijn al een paar weken geleden verwijderd.

Gevolg> Iedereen gooit zijn vuilnis op straat compleet met grof vuil. De meeuwen pikken de zakken open, het is 1 grote bende compleet met aangevreten poepluiers enz.
Navraag bij de bewoners was. dat niemand wist waar die aan toe was. niemand heeft nog een pasje. niemand wist wanneer die een pasje zou krijgen.
Dus de gemeente gebeld en de situatie uitgelegd.

Ja meneer, dat is algemeen bekend, iedereen in de straat krijgt volgende week zijn pasje waarmee hij het luik van de nieuwe container kan openen om zijn vuilniszakken erin te doen.
Op de vraag of dat wel helemaal logisch was, zei ze volmondig ja, het had in de krant gestaan en iedere bewoner wist waar die aan toe was.
Dat wist ze absoluut zeker, ook al gaf ik aan dat niemand op de hoogte was.

Ook de vraag of dat niet anders kon, de pasjes eerder uitdelen of de oude containers wat langer laten staan, zei ze dat het beleid was en er goed over nagedacht was.
Geen woord van spijt of excuus, iedereen was op de hoogte en de gemeentereiniging zou gewoon het vuil ophalen. Wat ook wel gebeurd is de laatste weken. Een zeer smerig werkje, dat kan ik wel zeggen. Want er werd en wordt maar twee keer per week vuil opgehaald.

Op de vraag of een stadswacht geen bekeuringen zouden uitschrijven vanwege het verkeerd aanbieden van huisvuil, kon ze geen antwoord geven, dat moest ik maar met hun bespreken.

Hoezo arrogante gemeente, op geen enkele manier willen ze toegeven. dat het ook anders gekund had, eigenlijk gemoeten, want die vuilnisbelt is toevallig wel precies voor mijn deur.

De willekeurigheid van overheidsinstanties, het blijven volhouden van hun eigen gelijk, daar kan ik me kapot aan ergeren.

Eigenlijk is dit geeneens een discussie, maar een klaagzang. over een week of wat zal het probleem wel opgelost zijn. maar als burger ben je gewoon helemaal niets, zij moeten en zullen gelijk krijgen.

Of het zou een discussie moeten worden hoe overheidsdiensten met burgers omgaan.
Of om de gemeente Leiden een lesje te leren, dat ze het in de toekomst anders gaan doen. Bovendien is het verspilling van overheidsgeld, de vuilnismannen zijn elke keer behoorlijk wat tijd kwijt aan het opruimen van die bende.

1845 47 Rapporteer

van leyden
door van leyden - Feb 9, 2015 om 14:48
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Update.

Gemeente Leiden is supersnel, kreeg net een telefoontje van ze!
Nu geven ze wel toe dat er fouten zijn gemaakt en het anders had gekund.,,

Zei ook dat ik een verhaal op het forum van vara s kassa had geplaatst, daar wist ze (nog) niks van.
Is dus geen damagecontrol. Denk ik.

Voor mij is de ergste kou uit de lucht, het ging mij om die vuilnisbende maar vooral ook om de arrogantie en het ontkennen van het probleem.

me
door mein33 - Feb 9, 2015 om 15:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Met de ambtenarij valt niet te spotten, er wordt overal grondig en langdurig over nagedacht en dat is dan ook niet het probleem. Het vervolg op dat nadenken, daar gaat het vaak mis.

En nu maar hopen dat dat mooie pasjes systeem werkt, ook op de langere termijn.

van leyden
door van leyden - Feb 9, 2015 om 15:32
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Mein.

Pasjessysteem werkt goed in andere wijken.
Gemeente Leiden doet ook wel zijn best, het schijnt een zeer grote logistieke operatie te zijn, waarbij wat foutjes zijn gemaakt.

Ik hoef ook geen excuus, alleen erkenning dat het niet helemaal volgens plan gegaan is.
Maar die koppigheid van ze, niets toegeven van wat dan ook, dat deed me besluiten om dit op te schrijven.

Voor mij is de kous al af, komt allemaal goed, dat is het belangrijkste.

Maar iedereen mag natuurlijk zijn zegje doen.

curly
door curly - Feb 10, 2015 om 00:25
162 Antwoorden / 18 Vragen

Ik denk niet dat de ambtenaren van Leiden hier debet aan zijn. Meestal zit het in degene die hen aanstuurt. De verantwoordelijke secretaris van die gemeente en/of zijn griffier. Daarna komen de afdelingschefs, en daarna pas de ambtenaren. Een ambtenaar geeft slechts maanlicht. Die doet in de regel gewoon zijn werk. Helaas krijgen de lagere ambtenaren op hun kop. Maar het is de secretaris van een gemeente die verantwoordelijkheid draagt, in dit geval voor het kreupel lopen van de aansturing. Meldt je klacht over het beleid aan de secretaris ! In de regel is hij ook verantwoordelijk voor het personeelsbeleid. Van achter zijn bureau kan hij niet altijd weten wat er in de praktijk gebeurd. Voor hem wordt het gedoe met die pasjes een leermoment en is de kous voor jou echt af.

curly
door curly - Feb 10, 2015 om 00:47
162 Antwoorden / 18 Vragen

Hier een link naar een filmpje over een willekeurige gemeentesecretaris die die uitleg geeft over haar verantwoordelijkheden.

https://www.youtube.com/watch?v=okFTh4pl7ck

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2015 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo van leijden,

Je dacht toch niet echt dat er GOED over dit soort zaken is nagedacht?
Gaat over veel te veel schijven.
Logisch denken is vaak ver te zoeken.
Kijk maar eens naar kanniewaarzijn, ;-)
Nog goed dat ze toch nog snel gereageerd hebben.
Ben je hopelijk snel van die rommel verlost.

van leyden
door van leyden - Feb 10, 2015 om 15:04
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Edrick3.

Moet je nagaan, we kregen wel eerder een paar nieuwsbrieven over de plaatsing van die containers, maar het uitstel van de pasjes moest je uit de krant vernemen (welke krant dan ?) Dat was dan algemeen bekend, was gewoon niet waar.

Btw, de gemeentereiniging is net langs geweest, ze hebben het allemaal weer keurig opgeruimd, complimenten voor de vuilnismannen.

van leyden
door van leyden - Feb 10, 2015 om 15:16
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Update.

Er staan al weer nieuwe zakken,
En een gesloopte buggy.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2015 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@van leyden,

....Er staan al weer nieuwe zakken,
En een gesloopte buggy.
....
Die mede-buurtbewoners zouden natuurlijk ook even kunnen wachten met het plaatsen van de rommel totdat het een ophaaldag is.
Mag toch aannemen dat - zolang die pasjes niet zijn verstrekt - er wel gewoon vuilnis wordt opgehaald.
Zou de reinigingsdienst maar weer bellen.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 10, 2015 om 16:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zo ziet u er zijn ook vele gemakkelijke mensen die zich nergens van aantrekken.

van leyden
door van leyden - Feb 10, 2015 om 17:32
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Mensen zijn gewoontedieren.
De nieuwe ondergrondse containers zijn verderop neergezet in de straat.
Maar iedereen gooit zijn afval precies op de plek waar de oude containers hebben gestaan.
Bovendien zijn ze gewend om op elk tijdstip hun vuil te lozen, dat haal je er niet meer uit,

Nog een weekje in de troep, oogkleppen enz
Nou maar hopen dat iedereen dat pasje staks kan en wil gebruiken.
Waarom eigenlijk pasjes, zijn ze bang dat anderen er ook vuil ingooien?

Tuurlijk zal het wel niet kloppen als je zegt dat ze toch al het huisvuil van de stad moeten ophalen.

van leyden
door van leyden - Feb 10, 2015 om 17:45
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Zo n stadswacht heh, die kan zijn gewicht in goud opleveren voor een gemeente.
Iedereen laat overal zijn hond schijten, ruimt niks op, zelfs de oude containers werden regelmatig genegeerd, want altijd stonden er wel een paar zakken cq grofvuil bij,

Maar goed, de nieuwe containers staan, zoals gezegd een eind verderop. mijn pakkie an niet (meer)

ma
door marnix1 - Feb 11, 2015 om 12:49
256 Antwoorden / 22 Vragen

De gemeente maakt fouten maar veel ellende is de bewoners zelf aan te rekenen ,
hier is ook overgegaan op ondergrondse vuilocntainers. Het is nog nooit zo'n vieze zooi geweest. veel afval past niet door de kleine opening van de containers dus wordt er naast gegooid, Men is te beroerd even gratis het grofvuil te bellen en de boel dan op afgesproken tijd buiten te zetten.
Ook zijn er mensen zonder pasje (vergeten?) die de zakken gewoon naast de containers dumpen. Soms doen anderen ze er dan wel in maar vaak ook niet, na een paar keer doe ik het ook niet meer voor anderen.
Verder lijk thet of mensen elkaar niet meer aanspreken op dit soort dingen.

van leyden
door van leyden - Feb 11, 2015 om 14:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Aanspreken? Wat is dat voor hopeloos ouderwets woord?
Vaak genoeg zie je de mensen hun vuil neergooien, ook toen de oude containers er nog stonden.
In het begin deed ik het nog wel eens> vragen waarom ze hun vuil niet in de container gooiden.

De antwoorden varieerden van bemoei je met je eigen zaken tot schouders ophalen en het (zogenaamd) niet begrijpen. Zogenaamd staat tussen aanhalingstekens, want veel allochtonen.
Of ze moesten opeens heel nodig iets doen op hun telefoon. Dan moest ik nog stil wezen ook. (je ziet toch dat ik aan het bellen ben?)

Het is dweilen met de kraan open, de stadswachten worden volgens mij geinstrueerd om niet te beboeten. Onbegonnen werk.

Ik heb ook eens een keer de hondendrollen in de straat geteld, na de 1000 ben ik opgehouden, er staan een paar mooie sierboompjes in de straat, daar liggen al honderden bolussen per boom.

Niemand die zich druk erover maakt, ben niet heiliger dan de paus, iedereen zoekt het maar lekker zelf uit.
Maar bij verdachte situaties bel ik ook niet meer de politie, sterker nog bel helemaal niet meer, goede wil moet wel van twee kanten komen. Wat op de straat gebeurt is niet mijn pakkie an.

van leyden
door van leyden - Feb 11, 2015 om 15:26
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Daarom ben ik blij dat die hele bende verhuist. De nieuwe containers zijn verplaatst.
Wat Marnix zei, wist ik al lang, als mensen zelfs te beroerd zijn om hun vuil te deponeren in containers zonder pasje, dan kan je wachten op de bende, als straks het pasjesysteem echt in werking gaat.

Net goed, de teringzooi komt nou bij een ander voor de deur.
Egoistische gedachte? Zekers. Het zal me een zorg zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 11, 2015 om 16:17
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het is inderdaad ergerlijk, wel container en geen pasje.Die mevrouw aan de telefoon zal wel een telefoniste zijn maar dat neemt niet weg dat dat ze het best met u eens kon zijn over de vreemde volgorde.Nu komt het nog pijnlijker over.

van leyden
door van leyden - Feb 12, 2015 om 19:54
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Update.

De gemeente Leiden gaat in sommige wijken de oude bovengrondse containers terugplaatsen.
Want de bewoners hebben nog geen pasje, er wordt excuus gemaakt en thats it.

Met geen woord wordt er gerept over het waarom en hoe lang het gaat duren voor de pasjes beschikbaar zijn.

chrichtonsworld
door chrichtonsworld - Feb 13, 2015 om 00:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze wederom niet actie hadden ondernomen dan zou ik mijn vuilnis bij deze mensen voor het kantoor plaatsen. Kijken of ze dan nog vinden dat het allemaal goed geregeld was.

chrichtonsworld
door chrichtonsworld - Feb 13, 2015 om 00:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: Als ze wederom GEEN actie........

van leyden
door van leyden - Feb 13, 2015 om 15:03
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=chrichtonsworld schreef op vrijdag 13 feb 2015, 00:19]Als ze wederom niet actie hadden ondernomen dan zou ik mijn vuilnis bij deze mensen voor het kantoor plaatsen. Kijken of ze dan nog vinden dat het allemaal goed geregeld was.

Update.
In afwachting van het herplaatsen van de oude bovengrondse containers, komt de gemeente nu elke dag vuil ophalen.
Ze zien het probleem nu wel, de informatie had wel beter gekund op hun website.
Niet bekend is waarom en wanneer de pasjes komen.

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2015 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=van leyden schreef op vrijdag 13 feb 2015, 15:03][quote=chrichtonsworld schreef op vrijdag 13 feb 2015, 00:19]Als ze wederom niet actie hadden ondernomen dan zou ik mijn vuilnis bij deze mensen voor het kantoor plaatsen. Kijken of ze dan nog vinden dat het allemaal goed geregeld was.

Update.
In afwachting van het herplaatsen van de oude bovengrondse containers, komt de gemeente nu elke dag vuil ophalen.
Ze zien het probleem nu wel, de informatie had wel beter gekund op hun website.
Niet bekend is waarom en wanneer de pasjes komen.

Dat is dan toch allemaal nog netjes geregeld, vind ik.
Dan trekken ze toch het boetekleed (een beetje) aan.
En misschien heeft je naam ook wel een beetje geholpen. ;-)

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 13, 2015 om 16:44
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Verander het plaatsnaam bordje....
Van Leiden in Lijden!

Welke wethouder is hier verantwoordelijk voor en stel vragen want half maart.....
Best leuk...

van leyden
door van leyden - Feb 13, 2015 om 17:22
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Komt allemaal goed, Leiden is en blijft mijn stadje, ik woon in het centrum aan een gracht, tot volle tevredenheid. Ik zou nergens anders willen wonen. Ongerief neem ik graag op de koop toe.
Bovendien heb je hier constant 10.000 studenten die voor een gezellige binnenstad zorgen, het barst van de terrasjes en uitgaansgelegenheden. O ja, de beste visboer van Nederland zit ook vlakbij.
Ben een tevreden burger.

Dit topic had niet eens bestaan, als ze toegegeven hadden, dat niet alles volgens planning is gelopen.
Niemand hoeft het boetekleed aan, het ging mij alleen om erkenning van het probleem.

pi
door pieterwolters - Feb 14, 2015 om 10:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig eigenlijk: als bedrijven fouten maken willen veel mensen dat de overheid meer verantwoordelijkheid neemt. En dan zie je dit soort zaken weer eens langskomen.

De enige conclusie die je kunt trekken is: werk wordt utigevoerd door normale mensen zoals wij allen, en daar worden soms fouten gemaakt.

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2015 om 14:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wel vreemd dat jullie geen pasjes hebben! Ook toen we de bovengrondse containers nog hadden kreeg iedereen een pasje om grof vuil weg te brengen naar een plek in de Gemeente (in dit geval Leidschendam). Daar kan je dan, op vertoon van pasje, je oude troep kwijt wat niet in de bovengrondse container kon. Stoelen, lampen, matrassen, noem het allemaal maar op. Nu hebben we 2 jaar ondergrondse containers en het is nog nooit zo'n gore troep geweest. Waarom? Omdat ieder huishouden maar 1 pasje heeft, dus als Pa het toevallig in zijn zak heeft zet een van de familieleden de zak er gewoon naast. Dus ook hier ligt het vol met van alles. Het is hier dag en nacht een rotzooi. Handhaving is er wel druk mee: iedere dag komen ze wel in de zakken graaien om een adres te vinden, worden ook boetes uitgedeeld maar men schijnt kennelijk over genoeg pegulanten te beschikken want het is een grote smerige zooi. We hebben met vel mensen geprobeerd om de firma Avalex zover te krijgen dat er in een huishouden tenminste 2 pasjes moeten komen, maar dat lijkt/schijnt niet mogelijk te zijn.

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 16:00
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Tenormin.

Inderdaad vreemd.

Er zijn maar een paar straten die (nog) geen pasje hebben.
Dit volgens de website van de gemeente die nu wel info geeft.
Ze zeggen dat iedereen zijn pasje voor 16 februari krijgt.

Heb er nog eens over nagedacht, wat het nut is van zo n pasje, kwam niet verder dan dat er meer vuilnis op straat terecht komt.
Zelf zou ik zoiets nooit bedenken, je moet juist blij zijn als iedereen zijn vuil netjes in een container deponeert.
Want ik weet al hoe het gaat, sommigen raken hun pasje kwijt, anderen vergeten hem, de vuilniszak komt dan naast de container te staan.
In de hoop dan dat anderen die zak wel even in de container gooien.
Mooi niet dus, tenzij de gemeente mij gaat betalen.

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2015 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....Mooi niet dus, tenzij de gemeente mij gaat betalen......
Vrijwilligerswerk is ook leuk en dankbaar werk. ;-)

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 16:08
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Maak mij maar stadswacht, bonnenboekje is dan s avonds vol.
Want handhaven is altijd heel belangrijk voor de overheid als er munten mee gegenereerd worden.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2015 om 16:09
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben allen een pasje gekregen toen de ondergrondse containers geplaatst werden maar er wordt ook wel het een en ander naast gezet door voorbijgangers of zij die het pasje vergeten, als ik er langs kom deponeer ik de zak er wel in.

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 16:10
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 14 feb 2015, 16:02]....Mooi niet dus, tenzij de gemeente mij gaat betalen......
Vrijwilligerswerk is ook leuk en dankbaar werk. ;-)

Doe ik al, ben een handige klusser, help ex daklozen met inrichten van hun nieuwe huis,
Lampen aansluiten, vloerbedekking leggen, raambekleding monteren enz.

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 16:14
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zaterdag 14 feb 2015, 16:09]Wij hebben allen een pasje gekregen toen de ondergrondse containers geplaatst werden maar er wordt ook wel het een en ander naast gezet door voorbijgangers of zij die het pasje vergeten, als ik er langs kom deponeer ik de zak er wel in.

Je hebt een (te) goed karakter.
Dat gaan de buren herkennen (zet maar neer joh, anderen ruimen de troep wel op)

Niks daarvan, bekeuren.
Aso gedrag moet je afstraffen.

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 16:19
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Is er dan niemand die een reden kan verzinnen voor dat pasjessysteem?
Hoeft niet eens een plausibele reden te zijn.

Kom zelf niet verder dan dat ze willen voorkomen dat jan en alleman zijn vuilnis in de container gooit.
Maar waarom dan niet, ontgaat me.
De reinigingsdienst moet hoe dan ook al het huisvuil van de stad ophalen.

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 16:27
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Niets is desolater als een straat volgewaaid met huisvuil, omdat de meeuwen de zakken kapot gepikt hebben.
Je wordt en spontaan depressief van.

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2015 om 16:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ga wel vaker naar beneden (vooral in het weekend) als ik zie dat er weer een zak naast staat. Zolang er niets staat komt er ook niets naast. Staat er eentje dan je er donder op zeggen dat de volgende er gelijk naast staat. Maar nog een probleem is dat sommige mensen zulke zware zakken hebben, kan er eigenlijk niet in, met de klep dichtdoen valt die zak ook niet naar beneden, er staan drie van die containers naast elkaar en verdraaid, binnen korte tijd zitten alle drie de kleppen vast. Officieel moet je je zak mee terugnemen, nou, dat kan je natuurlijk wel schudden, zal 'um niet worden. Maar in het verlengde bij jullie, (in Leiden dan) van de Hoge Rijndijk daar waar de straat smaller word lijkt het me niet dat daar containers kunnen staan en moet de vuilniswagen gewoon de zakken toch nog ophalen?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2015 om 16:50
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het enige dat ik over dat pasjessysteem kan bedenken is dat de gemeente wil weten hoe vaak de containers in de toekomst geleegd moeten worden, daarom moeten alleen de bewoners er gebruik van kunnen maken.Als dat is uitgerekend kunnen ook pasjes weg maar weet niet of deze gedachtengang correct is.

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 16:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Temormin

Klopt, sommige straatjes zijn wel smal. (eenrichtingsverkeer) maar de vuilnisdienst kan er wel altijd door.
De brandweer moet natuurlijk ook zijn werk kunnen doen.

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 16:53
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zaterdag 14 feb 2015, 16:50]Het enige dat ik over dat pasjessysteem kan bedenken is dat de gemeente wil weten hoe vaak de containers in de toekomst geleegd moeten worden, daarom moeten alleen de bewoners er gebruik van kunnen maken.Als dat is uitgerekend kunnen ook pasjes weg maar weet niet of deze gedachtengang correct is.

Zou kunnen, maar of ze zo n duur pasjessysteem alleen maar tijdelijk willen gebruiken betwijfel ik.

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 16:57
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Waarheid als een koe> 1 zak wordt altijd binnen de kortste tijd meer.
Maar ja, Leiden heeft een meeuwenplaag, je kan erop wachten dat die mormels aan de zakken beginnen.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2015 om 17:03
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Een van onze containers is een poosje van slag geweest en kon zonder pasje gebruikt worden maar is toch weer hersteld ;-)

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 17:05
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Nog een anekdote hoe dom men denkt soms

Leiden heeft van die gele meeuwbestendige huisvuilzakken. Daar komt geen meeuw doorheen met zijn snavel
Maar die passen niet in de standaard bakken, ze zijn kleiner. Dus bijna niemand koopt of gebruikt ze, het is gewoon te onhandig.

Want?
De vuilnismannen mogen niet meer als 5 of 10 kilo tillen. (weet het niet precies)
Dat sommige standaardgrijze huisvuilzakken soms wel een ton wegen, zijn ze even vergeten blijkbaar.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2015 om 17:08
7195 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op zaterdag 14 feb 2015, 17:05]Nog een anekdote hoe dom men denkt soms

Leiden heeft van die gele meeuwbestendige huisvuilzakken. Daar komt geen meeuw doorheen met zijn snavel
Maar die passen niet in de standaard bakken, ze zijn kleiner. Dus bijna niemand koopt of gebruikt ze, het is gewoon te onhandig.

Want?
De vuilnismannen mogen niet meer als 5 of 10 kilo tillen. (weet het niet precies)
Dat sommige standaardgrijze huisvuilzakken soms wel een ton wegen, zijn ze even vergeten blijkbaar.
Vroeger was een ton 1000 kg

van leyden
door van leyden - Feb 14, 2015 om 17:25
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Sjoppie.

Joh.

Een ton in een huisvuilzak red je alleen met lood.
Om het smeuiig te houden schuw ik de overdrijving niet.

Laat ik dan zeggen dat het voelt als een ton.
Want sommige zakken wegen wel 20-30 kg, veels te veel natuurlijk voor de arbowet.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2015 om 17:29
7195 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op zaterdag 14 feb 2015, 17:25]Sjoppie.

Joh.

Een ton in een huisvuilzak red je alleen met lood.
Om het smeuiig te houden schuw ik de overdrijving niet.

Laat ik dan zeggen dat het voelt als een ton.
Want sommige zakken wegen wel 20-30 kg, veels te veel natuurlijk voor de arbowet.
Plaagde maar een beetje, begreep het best wel.

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2015 om 12:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=van leyden schreef op zaterdag 14 feb 2015, 16:10]

Doe ik al, ben een handige klusser, help ex daklozen met inrichten van hun nieuwe huis,
Lampen aansluiten, vloerbedekking leggen, raambekleding monteren enz.

Goed om te lezen; fijn dat er nog zulke mensen zijn!

van leyden
door van leyden - Feb 18, 2015 om 13:21
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Update.

Iedereen heeft sinds gister zijn pasje.
Werkt prima.
Ook (nog) geen zakken gezien naast de container.

Gemeente Leiden wilt het graag netjes houden en dringt erop aan om te bellen als er zakken of grof vuil naast de containers staan.

Dat doe ik dus niet meer, ben gekke henkie niet, heb genoeg gebeld in het verleden, er gebeurde nooit wat, ze zijn nooit langsgekomen, er is geen enkele actie ondernomen.
De rotzooi was alleen maar stelselmatig toegenomen.

Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen, de containers staan nu ook bij iemand anders voor de deur, heb er niets meer mee te maken.

van leyden
door van leyden - Feb 18, 2015 om 13:43
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Er staan hier in de straat ook drie grote ruiten (3 meter bij 1 meter)
Al een jaar bijna, dat heeft een aannemertje van een koophuis gedumpt.
Het staat tegen de gevel van een andere bewoner die zelf al vier keer gebeld heeft.
Van een ruit is inmiddels een stuk afgebroken, het is echt levensgevaarlijk voor kinderen.

Nog een wonder dat ze niet kapot zijn gegaan met oud en nieuw.
Hoezo laks, gemeente?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 18, 2015 om 14:37
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft wel even geduurd maar eind goed al goed.
Vr. gr.