he
door hermanus1951 Jun 12, 2004 om 00:09
Huishouden & energie

Geschatte montagekosten vooraf

Ik wilde een badkamer vervangen. De verkoper van Brugman vertelde mij eerst dat dit wel Euro 10.000 à 15.000 aan installatiekosten zou kunnen gaan kosten voor een badkamertje van 2x3m. De installateur zou wel eens 3 weken bezig kunnen zijn. De door mij gewenste badkamer zou ongeveer Euro 4.500 aan materriaal gaan kosten. Ik ben erg geschrokken van die installatiekosten. Is dit een soort verkooptactiek? Hij zou mij n.l. na een week of 2 bellen met een voorstel. Gezien de wensen die ik heb ben ik van plan het nu maar zelf aan te pakken. Deze bedragen vind ik wat al te gortig!

6796 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer u alles door de installatuur laat verrichten, dus eerst slopen en vervolgens de nieuwe badkamer laat plaatsen kan dit inderdaad wel eens oplopen tot een € 10.000,=. Wanneer u de sloopwerkzaamheden zelf verricht en alleen de montage laat verrichten door de installateur, halveerd u de kosten. Een nieuwe badkamer plaatsen neemt ongeveer 1 á anderhalve week in beslag, en zeer zeker geen 3 weken! MVG

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De installatietijd kan wel kloppen. Er moet veel worden aangepast waarvan je later niets meer terugziet : sleuven trekken, leidingen verleggen, wanden gladmaken enz enz. kost allemaal veel tijd, vooral ook omdat het in een kleine ruimte moet gebeuren.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2004 om 05:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben 2 1/2 jaar geleden ook een nieuwe badkamer laten installeren (nieuwbouw huis - 3,5 x 2,5 mtr) en hebben iom de badkamerspecialist op een tekening aan laten geven waar welke afvoer / leiding / warm-koud water / thermostaat / stopkontakt moest komen. Dit is allemaal in de bouw meegenomen en keurig zoals afgesproken geplaatst. Ondanks dat dit een voorbereide ruimte was heeft de totale installatie nog 5 weken in beslag genomen. Full time 1 man en bij sommige dingen 2 man. Ik schrok ook erg van de kosten voor installatie. Deze is bijna hoger dan de produkten die je erin hebt staan. Achteraf gezien snap ik het wel 5 weken x 5 dagen x 8 uur per dag - tel maar uit.

De opmerking van Blessy dat iets 1 week duurt is een beetje kortzichtig. De tijd die zoiets in beslag neemt is geheel afhankelijk van hoe de indeling en materiaalgebruik eruit zien.

Wij hadden bijvoorbeeld een trede voor douchecabine en bad. Tussen de cabine en bad 2 sleuven met gehad glas. Schuine wanden door de dakkapel, tussenwandje bij toilet en wastafel, Verhoging boven badrand. Nu zijn dit nog niet eens de meest tijdrovende dingen, maar wij hadden hele grote tegels (dacht 66 x 33) en deze waren zo zwaar en hard dat de tegels op het schuine gedeelte een voor een gestut moest worden. Buiten dit ook speciale snijmachine. Dus ik wil alleen maar zeggen dat afhankelijk hoe de badkamer eruit zal moeten zien is een langere installatietijd te verwachten. Vooral het uitmeten (voegen moen natuurlijk gelijk doorlopen ook op schuine gedeelten) is een precies werkje.

Zeker als het leidingwerk ook allemaal nog moet worden aangepast.

Wij zijn uiteindelijk op Dfl. 8500 installatiekosten uitgekomen en ik heb achteraf gehoord dat ze er dus geen rekening mee hadden gehouden dat de badkamer zo bewerkelijk zou zijn, en ze eigenlijk er geld op toe moesten leggen.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

als dit verkooptechniek is jaagt hij alle klanten weg.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2013 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

NOOIT VIA ZOOVER BOEKEN!

Slechte communicatie alles gaat via de website, verkeerd geïnformeerd,, mailtjes die niet worden verzonden, druk op de betaling en de exact dezelfde reis (binnen 24uur) verlaging van €180. Klantenservice geeft geen gehoor aan de klacht en wijzen naar de reisorganisatie (skytours). Klantenservice staat totaal niet open voor een oplossing. Kortom je kan beter rechtstreeks bij de reisorganisatie boeken! Dus nooit Zoover!

Addertjes onder het gras!!