jc
door jcaspers Mar 11, 2006 om 09:35
Huishouden & energie

GREENCHOICE EN EINDNOTA's

Greenchoice lijkt megafacturen op te maken met meterstanden die niet kloppen


Zeker na een switch. Daarbij lijkt de netbeheerder mee te werken in het grote voordeel van GReenchoice. Als je bv 4 jaar stroom afneemt waarvan 6 maanden van Greenchoice dan krijgen zij toch voor 3 jaar aan KWH stroom. Heel vreemd


Ik hoorde dat er meer mensen zijn met dergelijke ervaring. Graag hoor ik ze van u!!!


vriendelijke groet
mr. Jelle

539 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sh
door shopaholic - Apr 2, 2006 om 19:49
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mr. Jelle,


Wanneer een consument veranderd van leverancier moet dit worden goedgekeurd door de netwerkbeheerder. De beheerder van de meter die bij u in huis hangt.


Eerst wordt er een datum vastgesteld, deze dient goedgekeurd te worden door de netbeheerder en deze wordt naar beide (oude en nieuwe) leveranciers doorgegeven via een landelijk berichtenverkeer. Wanneer dit gebeurd is krijgt u een brief van de nieuwe leverancier dat uw levering vast staat en u een meterstand door dient te geven rond de datum van de werkelijke switch.


Deze meterstand moet binnen 15 (werk)dagen, dat weet ik niet precies, bij uw Greenchoice moet dit bekend zijn. Gebeurd dit niet dan mag uw netbeheerder adhv van het standaard jaarverbruik op uw woning een berekening maken van de meterstand op de switchdatum. Deze meterstand wordt ook in het landelijke berichtenverkeer verwerkt.


Verevelende is dat het standaar jaarverbruik van veel mensen afwijkt. Daarom kunt u in deze situatie een verzoek doen bij de nieuwe leverancier tot correctie vd beginstand. Alléén de nieuwe leverancier mag namelijk de netbeheerder vragen de stand te wijzigen in het landelijke berichtenverkeer.


Voor wijziging moet er een minmaal verschil zijn bij stroom van minimaal 25 % van het standaard jaarverbruik, bij de netbeheerder die voor mij bekend is. Wellicht is dit bij uw netbeheerder anders. Dit kunt u navragen bij de nieuwe leverancier.


Vervelende is natuurlijk dat u eerst die hoge rekening dient te betalen bij de oude leverancier. Dit is niet om u te pesten. Geval is dat bij switches alles nog langzaam verloopt door de liberalisering. Waneer uw nieuwe leverancier een verzoek indient voor wijziging van de meterstand, maar er gebeurd niets mee moet Geenchoice het verbruik alsnog betalen. Als zij u dus uitstel geven en er komt geen correctie ost dit heel veel geld. Zeker met de enorme concurrentie tussen leverancier en daardoor veel switches op dit moment.


Hopelijk heeft u hier iets aan. het is een lang verhaal, maar wel duidelijk meen ik...


En inderdaad dit overkomt veel mensen. Ik vind dit persoonlijk vooral de schuld van de overheid. Zij hadden eerst met de netberheerders en leverancier om tafel moeten gaan zitten om dit (en andere problemen bij switches) te voorkomen. Op deze manier wordt het echt een zootje!


Groetjes, Shopaholic

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2006 om 20:03
16950 Antwoorden / 202 Vragen
0

Ik mag toch aannemen dat u zelf de metyerstanden heeft genoteerd bij de overstap?


Vanaf de datum van overstap heeft de oude leverancier niets te eisen. Formeel is het zo dat de netwekbeheerder toestemming moet geven, je reinste kul want u bent vrij om over te stappen dus hier is een grove tegenstrijdigheid met de privatiseringswetgeving.  (Ik zel kwam uit het buitenland en veranderde niet eens van leverancier. Ook hier deed de netbeheerder "moeilijk (NUON) maar jammer voor hen. De meterstanden lage vast en ze hadden en hebben niets goed te keuren. (ze zijn helaas nog wel mijn netbeheerder) 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer