Greenchoice tarief eenzijdig 11% verhoogd
Heb een 3 jarig contract bij Greenchoise
tarief stroom Laag : 0,21088 € / KWh
tarief stroom Hoog : 0,22661 € / WKh
Nu stopt per 1 juli het toonfrequentsignaal, en daar ik nog 1 oude meter heb, komt hoog (normaal) - en laagtarief voor mij te vervallen.
In plaats hiervan biedt Greenchoice nu een nieuw normaal tarief aan, van € 0,2513 € / KWh
Dit is bijna 11% duurder dan mijn huidige tarief van mijn " Huismerk 3 Jaar Zeker Prijsvoordeel " pakket
Mag dit ? wat is een "vast" contract dan nog waard ?
Kun je niet een slimme meter krijgen en je tarieven houden?
Info:
https://www.enexis.nl/over-ons/wat-bieden-we/tf-signaal/consument#:~:text=Met%20het%20TF%2Dsignaal%20(toonfrequent,aan%20naar%20uit%20of%20andersom.
Mag dit ?
Ja dit mag. U mag ook opzeggen en naar een andere leverancier gaan wegens prijswijziging. Immmers, zij veranderen de prijzen.
Wel zult u bij alle andere verkopers dezelfde problemen hebben. Ik denk dat u bij een normaal gezinsverbruik met die "goedkope" tijd t.o.v. de "dure" in totaal wel heel nacht stroom moet gebruiken om meer dan € 10 a € 15 op jaarbasis te verdienen, want alle tarieven stijgen, bij iedereen.
wat is een "vast" contract dan nog waard ?
Als de maatregelen vanuit den haag komen dan kan niemand anders als die lijnen volgen.
Let ook op bij overstappen op het vastrecht, dat kan zomaar € 5 schelen. U heeft nu trouwens 2 x vastrecht, dat moet dan ook 1 keer worden.
Je betaalt bij dag en nachtstroom ook maar één keer vastrecht.
Ze hadden u het bijbehorende enkel tarief moeten geven tussen uw oude tarieven in maar blijkbaar zien ze hun kans schoon om u op een geheel nieuw tarief te zetten. Heel flauw. Heeft u zelf de nieuwe meter geweigerd of is u niet eens een nieuwe meter aangeboden?
HENKDEZEVENDE
Nieuwe meter is een jaar geleden wel aangeboden, maar dit heb ik geweigerd.
Ik wilde liever een meter die terugdraaide, dan een meter welke ( ongunstig ) zou kunnen gaan salderen, omdat een KW kopen in de toekomst wellicht duurder is dan een KW terugleveren.
Niet wetende dat Greenchoice met dit soort verrassingen zou komen
DIUMENGE
Vrag is of huidige tarieven ergens tussen de € 0,21 en €0,22 gaan inkomen. Denk het niet. Greenchoice laat de oude tarieven gewoon vallen en gaat nu ineens uit van het huidige tarief ...
Tsja, wat het belangrijkste is moet het zwaarste wegen dus u bent de gelukkige "eigenaar" van een meter die terugdraait. Ik ken meer mensen die op financiële motieven die nieuwe meter verweigerd hebben en als je slim wil zijn moet je wel goed weten wat je doet. Vind ik ook weldat die leverancier u een kunstje flikt dus wellicht is een gang naar de geschillencommissie te overwegen.
Dat die omschakeling tussen hoog en laag zou komen te vervallen voor draaistroommeters is al heel lang bekend. Heeft niets met Greenchoise van doen.
Nee, maar iedereen weet dat er op het moment van afsluiten van het contract een hoog-, een laag- en een middentarief was en dat kunnen ze er zo bij pakken, nu doen ze alsof je een nieuw contract nodig hebt en dat vind ik, geheel op eigen titel, een beetje een kunstje.
Het tarief van € 0,2513 is de huidige prijs en mijn vermoeden is dat Greenchoise u een nieuw contractsvoorstel doet omdat Greenchoice het huidige contract niet in stand kan houden omdat u geen dubbel tariefstroom af kunt nemen. Het staat u vrij om dat voorstel af te slaan en op zoek te gaan naar een andere gasleverancier.
Wat Greenchoise doet mag niet, zij moeten leveren voor het contractuele 'hoge' tarief.
Dat u geen laagtarief meer krijgt ligt aan u zelf, u heeft de 'slimme meters' immers geweigerd.
Toen Huismerk energie werdt overgenomen door Greenchoise had ik nog een half jaar te gaan en kreeg te maken met een zeer klantonvriendelijk Greenchoise.
Beloften gedaan door Huismerk energie over de nieuwe tarieven na de overname werden niet nagekomen en er viel ook niet over te onderhandelen.
Snel Greenchoise de wacht aangezegd en naar een andere pure groenestroom leverende energieleverancier overgestapt.
@Mein33
Greenchoice levert groene stroom en gas. Toen ik heel lang geleden naar hen overstapte heb ik dat echt uitgezocht en had geen reden om daaraan te twijfelen. Ieder jaar, tot en met vorig jaar, verlengde ik mijn contracten en kreeg (in de branche) niet het goedkoopste tarief maar pretty close, ik betaal juist een beetje meer vanwege de voortreffelijke (imho) klantservice.
Je had een 3 jarig contract bij Huismerk Energie. Huismerk Energie is overgenomen door Greenchoise.
De voorwaarden van je contract blijven gelijk tot je contract is afgelopen.
Daarna gelden de normale tarieven van Greenchoise.
Nu zit je met het probleem dat je de slimme meter hebt geweigerd en de meter die je hebt niet meer hoog en laag tarief kan berekenen. Dus het contract kan niet meer uigevoerd worden.
Je kunt dus overstappen naar een andere leverancier, maar op 1 juli stopt het toonfrequent signaal door de netbeheerder.
Dus bij een andere energiemaatschappij kun je ook niets met die meter.
Greenchoise biedt je een nieuw enkeltarief contract aan. Ga je daarmee akkoord, dan zit je er voor 3 jaar aan vast.
Dus neem een slimme meter,
https://www.greenchoice.nl/tarieven/?utm_term=%2Bgreenchoice%20%2Btarieven&utm_campaign=BR+-+Algemeen+-+BMM+(1814700627)&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_cam=1544284922&hsa_src=g&hsa_net=adwords&hsa_kw=%2Bgreenchoice%20%2Btarieven&hsa_mt=b&hsa_grp=64565929411&hsa_ver=3&hsa_ad=457498114799&hsa_tgt=kwd-532958151792&hsa_acc=7688994484&gclid=CjwKCAjw_JuGBhBkEiwA1xmbRVUuo6SwlJXdmzq_eFdpB7E1XB8phTjZJ2F9xhvsRXh7jNmh_UNE5RoCbRgQAvD_BwE
Heb een 3 jarig contract bij Greenchoise
tarief stroom Laag : 0,21088 € / KWh
tarief stroom Hoog : 0,22661 € / WKh
Ik denk niet dat u een contract voor deze bedragen heeft. Hierin zitten namelijk ook allerlei belastingen en de Opslag Duurzame Energie verwerkt. En die worden jaarlijks (fors) verhoogd. Vast contract of niet. U heeft alleen een vast contract voor de kale energieprijs en vaste vergoedingen van de leverancier, niet voor de overheidsheffingen. Wanneer is dat contract afgesloten?
Agamemnon,
Dat je betaalt voor de overheidsheffingen zitten ook in die prijs. Omdat het al langer speelde dat die tarieven verhoogd zouden worden heb ik vorig jaar, bij verlengen van mijn contract een vijfjarig contract afgesloten tegen de voor toen geldende tarieven. Toen bekend werd dat de rekening voor energie aanmerkelijk hoger zou worden dit jaar heb ik gebeld met de vraag of dit voor mijn huidige contract iets zou betekenen. Nee was het antwoord. Ik heb dus nog vier jaren het huidige contract zonder die overheidsverhogingen.
@Agamemnon
Dat zijn wel normale tarieven voor het deel dat per kilo Watt uur gerekend wordt.
Ik heb net het nieuwe tarieven van mijn leverancier mogen ontvangen.
Nee, niet de goedkoopste, maar wel een tevreden klant.
Totaal elektriciteit incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh) € 0,23919 / kWh
Laat dat nou net het totaal zijn van de volgende kosten:
Het volgende komt er nog bij, maar betaal je per periode, niet per verbuik:
Ook is er nog een toeslag per dag:
Vermindering energiebelasting (€ -558,56 per jaar) € -1,53030 / dag
Een vast contract is veel waard, maar het mag hopelijk voor u geen verrassing zijn dat bij de oude meters het hoog/laag tarief komt te vervallen. Op dit moment stijgen de kosten behoorlijk en in de overeenkomst zal geen vast tarief afgesproken zijn voor een enkele meter.
Er zijn dus 2 opties, accepteren of elders een nieuwe overeenkomst aangaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer