nocta viande
door nocta viande Jul 27, 2011 om 09:12
Huishouden & energie

Hastens matrassen zakt door

Wij hebben in 2004 Hatsens matrassen en bedbodems gekocht in Groningen. Omdat wij vinden dat goed slapen belangrijk is hebben wij besloten dat dit dan ook wel iets mag kosten. Na lang te hebben rondgekeken is onze keus op Hastens gevallen. 25jaar garantie en 100% lig comfort wordt ons beloofd en wij gaan overstag. Helaas moeten wij na 4 jaar constateren dat de top dekmatrassen al zijn "doorgelegen" en na 6 jaar vertonen de matrassen kuilen van 8,5cm !! Dit is toch niet normaal. Hastens Benelux zegt dat wij de matrassen ook moeten masseren !! Hallo zeg, ik ga mijn matrassen niet masseren. Volgens Hastens Benelux vormt het matras zich na het lichaam. Onzin zeggen wij, een kuil van 8,5cm is niet normaal, je krijgt gewoon last van je rug. Uit pure ellende maar nieuwe matrassen gekocht van Tempur, weer een rib uit ons lijf maar slapen op de Hastens ging echt niet meer. Zijn wij nou de enigen met dit probleem ? Voor zoveel geld mag je toch iets verwachten van Hastens. Graag horen wij uw reactie.

23117 9 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 27, 2011 om 09:20
315 Antwoorden / 0 Vragen

Staat er in de beschrijving bij de matrassen ook dat deze "gemasseerd" moeten worden? Zo ja dan is dat nu eenmaal een producteigenschap. Dit is hetzelfde als regelmatig de matrassen omdraaien om de levensduur te verlengen, gewoon een producteigenschap.
Als u de producteigenschap niet prettig vindt had u een ander product moeten kopen. Overigens had de verkoper u hier redelijkerwijs wel op moeten wijzen, wend u zich tot hem.

nocta viande
door nocta viande - Jul 27, 2011 om 09:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Flauwekul, product eigenschap. Je koopt een matras die je op dat moment goed vind liggen. Het is toch onzin dat een matras na de aankoop in gaat zakken ! dan ligt hij toch echt heel anders. Wij normaal van postuur dus dat kan de oorzaak niet zijn, maar van een bed van bijna 13000,00 euro mag je volgens mij wel wat verwachten. Zo wie zo is de afhandeling van klachten erg slecht, gaat altijd in de vorm van "goh, wat jammer, maar dat hoort nou eenmaal zo " Trouwens als ik in een kuil wil liggen graaf ik er wel een op het strand en als ik iets wil masseren is dat mijn vrouw, maar zeker niet mijn Hastens !!

druifje01
door druifje01 - Jul 27, 2011 om 09:54
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het is wel aan te bevelen om matrassen af en toe te keren. Als je dat in 6 jaar tijd nooit gedaan hebt bestaat inderdaad de kans dat zich een doorligplek ontwikkelt, Dit geldt ook voor Haestensmatrassen.

jl
door jls63 - Jul 27, 2011 om 16:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

de eigenschap van matrassen en toppers, is dat deze inderdaad aanpassen aan het lichaam. Hierdoor ontstaan ligplekken. Dit is niet hetzelfde als kuilvorming. Echter de toppers van Hastens en andere merken die natuurlijke materialen gebruiken, zijn vaak gevuld met katoen en paardehaar. Dit materiaal is erg gevoelig voor pletten. Dit is dan ook gebeurt. En dit is inderdaad een produkteigenschap.

Helaas valt dit niet onder de garantie, daar de garantie alleen en uitsluitend wordt verleend op draadbreuk van de vering in de onderste bak. (kleine lettertjes lezen).

Het is dus dan ook zo, dat deze toppers elke 4 a 5 jaar vervangen dient te worden.

nocta viande
door nocta viande - Jul 27, 2011 om 16:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

De matrassen zijn gewoon regelmatig gekeerd (eens per 2 maanden ) Je krijgt na verloop van tijd aan beide zijden kuilen in je matras, en dit masseer je er niet meer uit. Ik geloof ook wel dat de materialen zich vormen naar je lichaam, alleen hebben wij beide een normaal postuur en toch krijgen wij kuilen van 8,5cm diep !! Je kunt mij niet wijs maken dat dat een product eigenschap is. Trouwens er wordt door Haestens aangegeven dat de topper eens per 10 jaar vervangen moet worden. Nee, ik blijf erbij dat de kwaliteit van Haestens ver achterblijft, het staat in ieder geval niet in verhouding met de torenhoge prijs. Dat er garantie gegeven wordt op de veren geloof ik wel, maar zeg nou eens wanneer gaan die stuk ? Volgens mij nooit,da's gemakkelijke garantie.

rj
door rjw - Jul 27, 2011 om 17:03
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Stond dat "masseren" (nooit van gehoord overigens, maar goed, ik slaap al jaren op IKEA matrassen van max. 200 euro) in de handleiding? Of komt het uit de hoge hoed nadat je geklaagd heb?

nocta viande
door nocta viande - Jul 27, 2011 om 18:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het masseren van de matrassen is een uitvinding van Haestens Benelux waar ik mail contact mee heb gehad over het probleem. De vertegenwoordiger daar komt hiermee. In de handleiding staat hier niets over, en in de winkel heeft men het ook nergens over gehad. Ik heb de indruk dat ze alleen oog hebben gehad voor de verkoop van een duur bed, en laten we vooral niet teveel vertellen over hoe het matras zich na een paar jaar gedraagt. wij slapen ondertussen op Tempur Cloud, wel goed en beter betaalbaar. Dit vormt zich ook na het lichaam, maar hier zakken geen gekke kuilen in.

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 28, 2011 om 12:21
315 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nocta viande schreef op woensdag 27 jul 2011, 18:16]Het masseren van de matrassen is een uitvinding van Haestens Benelux waar ik mail contact mee heb gehad over het probleem. De vertegenwoordiger daar komt hiermee. In de handleiding staat hier niets over, en in de winkel heeft men het ook nergens over gehad. Ik heb de indruk dat ze alleen oog hebben gehad voor de verkoop van een duur bed, en laten we vooral niet teveel vertellen over hoe het matras zich na een paar jaar gedraagt. wij slapen ondertussen op Tempur Cloud, wel goed en beter betaalbaar. Dit vormt zich ook na het lichaam, maar hier zakken geen gekke kuilen in.

En dat is dus een antwoord op mijn eerdere vraag: Het staat dus niet in de beschrijving dat dat moet en daarmee is het dus geen producteigenschap. Overigens wordt nu aangegeven dat de matrassen elke 2 maand gedraaid worden, kan ik daaruit concluderen dat de ligplekken van 8,5 cm zich aan beide zijden van de matras voordoen? Staat er nog iets in de beschrijving/garantie over vormen aan het lichaam? Zo nee dan kan er contact opgenomen worden met de leverancier voor een oplossing.

er
door ericw - Sep 1, 2011 om 13:05
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Wanneer aan beiden zijden het matras een kuil heeft van 8.5cm (totaal 17cm) licht u nu bijna op de bodem?! Wanneer er wordt aangegeven de matrassen te masseren, opschudden is ook een optie waarom dit niet doen? Lekker star....alles heeft onderhoud nodig en ook een fabrikant kan na enkele jaren ervaring van een product met andere adviezen komen t.a.z. van onderhoud.

Mvg, Eric

PS: artikelen die worden gebruikt zullen naar verloop van tijd gebrukerssporen vertonen, dit is inderdaad geen garantie!