Hebt u ook nare ervaringen met DOBBI wasservice?
Was verzonden. En hoor verder niets.
Ineens een SMS dat de was wordt bezorgd maar geen was ontvangen.
Mails en WhatsApp worden niet beantwoord.
Helpdesk wordt pas na 7 tot 10 minuten opgenomen.
Tijdens het wachten de melding: via mail zijn we ook bereikbaar (????).
Eindelijk iemand te pakken en na mijn verhaal wordt gezegd dat ze het uitzoeken.
Ik zal dan worden teruggebeld.
Dus niet. Ik zit tevergeefs op een telefoontje te wachten.
Geachte Frawams,
Ik raad u aan om eerst te beginnen met uw klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar het adres op de bijgevoegde foto.
Bewaar een kopie voor uzelf.
U noemt geen enkele data.
Wanneer heeft u de was verzonden?
Wanneer sms m.b.t. bezorging?
Wanneer gebeld met de helpdesk? Wat betreft het wachten, de helpdesk kan het druk hebben, zoals met de was bezig zijn en dan zijn al die telefoontjes heel vervelend.
Nu is het gissen of dat u een dag, een week of een maand zit te wachten.
Is het uw eerste keer dat u dit heeft gedaan? Zeker bij de eerste de beste die op Google naar boven kwam? Nee, geen ervaring mee. Wel ervaring met mijn eigen wasserij/wasserette wat vlak bij me in de buurt is en die ik ook persoonlijk ken. Daar geen problemen mee gehad. Nooit. Maar ik zou ook, eerlijk gezegd, zoiets niet durven; de was sturen naar een Toko die ik niet ken. Zelfs als ze, zoals ik zag, een KvK inschrijving hebben.
Helaas, ondanks een veelheid van waarschuwingen om betrouwbaarheid na te gaan zie dan toch ook maar dit: https://nl.trustpilot.com/review/dobbi.com en dan ziet u onder meer dat u niet de enige bent met zeer slechte ervaring ondanks een kennelijk zeer schtterende en postieve website.
Er zijn dus heel veel slechte ervaringen, helaas.
Ala al door @GEBOREMAMSTERDAMMER aangeven is ook mijn advies: zend een brief, aangetekend en benut dit als voorbeeld: en zie voor achyetgrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ Ik verwijs u tevens naar dit: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl maar gelet opde al hier onrer - uit mijn verwijzing - genoemde negatieve ervaringen zal het lastig zijn. In ieder geval lastig om zonder verdere procedure te bewerkstelligen dat uw wasopdracht wordt nagekeomen of uw scahe wordt vergoed.Aaanpassing en aanvulling: Ik zie dat de kopie van de slechte ervaingsscore uit de melding van trustpilot niet goed overkwam en dat heb ik nu verwijderd.
En dan toch ten overvloede omdat het een web'winkel'betreft dit: Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels
Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief
Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl
(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
Als al aangegeven: U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. Indien u wel heft betaald en het vermoeden heeft dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie.
En ook nu zal 90% niet gelezen worden. Oh ja 90% is ook overbodig
Gelijk weer over ingebrekestellingen, oplichting enz enz terwijl ts maar weinig informatie geeft.
@justmeagain, zo eens met je. HK geeft best wel goede adviezen maar lees nooit al die links die hij doorgeeft, zo monotoon, telkens hetzelfde. Hoewel nieuwe mensen dat natuurlijk niet weten. Ik denk dat 99% het niet leest overigens. Teveel informatie voor een nieuwe vraagsteller kan ook remmend werken. En de plussen die HK krijgt zijn natuurlijk ook van de mensen die hier mede antwoorden.
@TENORMIN, het gaat erom wat vraagsteller er mee doet en de links die ik, inmiddels al jaren, doorgeeft, lees ik zelf ook wel degelijk en pas ze aan zo ze niet meer correct zijn of verouderd zijn. Daarbij ben ik niet eens de enige die deze, veelal ook dezelfde links, doorgeven. Daarbij geef ik ook hier weer aan: wellicht ten overvloede! En kennelijk is het nog nooit opgevallen dat er ook vraagstellers zijn die positief reageerden op die info en tips.
Klachtenprocedure
1 Indien Klant een klacht heeft over de Diensten (conform Artikel aangaande garantie en conformiteit), dan kan hij bij dobbi telefonisch, per e-mail of per post een klacht indienen. Zie de contactgegevens onder aan de Algemene Voorwaarden. 2 dobbi geeft Klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 2 werkdagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn klacht. Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, dan zal dobbi binnen 2 dagen na de ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op de klacht van Klant. 3 Dobbi hanteert de volgende termijnen voor de klachtafhandeling: Klant ontvangt na uiterlijk 2 weken een meldingsformulier. Dobbi hanteert een maximale onderzoekstermijn van 6 weken. Indien dobbi de klacht gegrond acht zal er binnen 2 maanden een vergoeding plaatsvinden.
https://dobbi.com/algemene-voorwaarden/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer